Jopa perävaunua tuo 200D tuntuu vetävän varsin kiltisti. Vedin viime viikonloppuna 500kg venetraileria ja kabiinissa vielä viisi miestä ja ihan mukavasti matka taittui. Nelosvaihteella kiihtyvyys toki aika olematonta ja ylämäissä jopa negatiivista

Minun ensimmäiseen lankkuun piti vaihtaa kytkin reilussa 500tkm,huoltokirjassa ei ainakaan ollut mainintaa että olisi aikaisemmin vaihdettu.masah kirjoitti:joitakin moitteita kuitenki joutuu antamaan tuolle -86 w124 200d autolle.
600 000km mittariin vaihtuessa tulleita murheita:
-kuminen lattiamatto kului puhki kuskin kantapään alta
-kuskinpuolen oven lukko rasahti ja meni rikki,joutui vähän käsittelemään kovinottein että pääsi sisään
-ylävesiletkun klemmari nitkunu poikki,alkuperäinen oli
-oikeanpuolen lyhyiden valojen sulake oli palanut
mitenhän pitkään muuten noissa tuo alkuperäinen kytkin kestää
jari_w123 kirjoitti:No mulla on nyt talviautona W123 300DA farmari ja meillä oli sille yks tuttu nainen kuskina tuossa muutama viikko sitten.Sitä ennen sama nainen oli kuskina 124 200DA:lle ja tämän 200DA kokemuksen jälkeen tuumi että kylläpä tuo vanhempi mersu liikkuu hyvin paljon vaivattomammin verrattuna uudempaan.Tiedä sitten mutta omasta mielesäni tuo mun 123 300DA ei kulje mihinkään,mutta kulkisko se 200DA sitten vielä paljonkin huonomminItse en ole koskaan ajanut W124 200D:llä niin ei ole itsellä vertailu pohjaa.Onhan vanhassa 300D:ssä enemmän tehoa mutta toisaalta painoakin on enemmän ja ilmanvastus huonompi.
Auttaa toki ihan samallalailla kuin muissakin. Lisäksi samalla voidaan tulpata se takaisinkierrätys niin ei mene imusarja tukkoon. Itse en jaksanut Mynään lähteä, kun kuulin puskaradiosta että Riihimäen Dieselhuolto on myös osaava paikka. Olin oikeen tyytyväinen heidän toimintaansa. Palvelu oli ystävällistä ja hommat hoitui ammattitaitoisesti. Ajoin aamulla auton pajalle, irroittivat pumpun, säätivät penkissä, laittoivat takaisin joten iltapäivällä auto olikin jo taas ajossa. Hinta oli osineen muutama vuosi sitten 300e luokkaa. Vääntö parani selkeästi ja esim 60-90 kiihdytyksestä tipahti useampi sekunti pois.melastinen kirjoitti:auttaako pumpun säätö myös noissa takaisinkierrätyskoneissa? entä paikka, onko muita varteenotettavia kuin mynädiesel
joo, olen käsittänyt, että takaisinkierrätyksen voi "ohittaa". onko tästä mitään haittaa esim. päästöjen kannalta katsastuksessa? tosin eihän niitä ton ikäisistä taideta niin tarkkaan seurata..Joel S. kirjoitti:Auttaa toki ihan samallalailla kuin muissakin. Lisäksi samalla voidaan tulpata se takaisinkierrätys niin ei mene imusarja tukkoon.melastinen kirjoitti:auttaako pumpun säätö myös noissa takaisinkierrätyskoneissa? entä paikka, onko muita varteenotettavia kuin mynädiesel
Vääntö parani selkeästi ja esim 60-90 kiihdytyksestä tipahti useampi sekunti pois.
niin no.. itse olen ajanut ehkä n. puoli miljoonaa kilometriä cdi-koneisilla mersuilla, pääasiassa kutosilla. toki en itsekään tiedä kulku/kulutuspuolta paremmin yhdistävää kikotinta kuin W211 320cdi suoralla kutosella. näissä W124 200d puolustuspuheissa oli kai ennemminkin kyse kakkosnelosen käyttövarmuudesta suhteutettuna lähes ilmaiseen autoon ja pieniin korjauskuluihin. uskoisin, että cdi-koneisissa tulee paljon ajettuina yllättäviä rahareikiä, koska läheskään kaikkea, mitä vanhemmissa pystyy, ei kykene tekemään itse. ainakin uutena noissa uusissa mersuissa tuntuisi olevan jonnin verran kalliitakin pikkuvikoja.sportsman kirjoitti:Niin kuka milläkin pärjää.. Mutta suorituskyvyn ja kulutuksen suhde on aika huono tuossa 200d:ssä ja hyvin lämpimästi suosittelen kyllä kokeilemaan cdi-moottorilla varustettua mersua.
äläs sano, ite olin joskus pari vuotta sitten liikkeellä siskon muovihelmattomalla ja värilasittomalla -88 190 mersulla. (itse olin ostanut juuri uutena -07 type-r civicin.) törmäsin puolituttuun äijään, joka sanoi, että taitaa olla raha-asiat kunnossa, kun voi mersulla ajella.Joel S. kirjoitti:ei herätä naapureissakaan kateutta (enemmän kai sääliä).