W124 vaihdettiin eteen uudet jouset ja nyt keulii!!??
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 138
- Liittynyt: Ma 24.07.2006 03:47
- Paikkakunta: Haukipudas/ Martinniemi
W124 vaihdettiin eteen uudet jouset ja nyt keulii!!??
Laitettiin tänään meisseliin uudet vahvistetut vakiojouset (250D, aut). Alusta on ollut jo ennestään korkea vakiojousien takia, mutta nyt kun eteen laitettiin uudet, nousi korkeus edessä varmaan lähemmäs 10 cm. Rattaan ja lokarin väliin mahtuu varmaan ison miehen iso pää!!
Asettuuko jouset alemmas jossain vaiheessa vai pitääkö niitä alkaa pätkimään lyhemmiksi? Onko tää ihan normaalia??
Asettuuko jouset alemmas jossain vaiheessa vai pitääkö niitä alkaa pätkimään lyhemmiksi? Onko tää ihan normaalia??
Re: W124 vaihdettiin eteen uudet jouset ja nyt keulii!!??
Rälläkkää tai sitte laitat taakse jotku öky kuormavieterit niin pääset citymaastureitten kaa samaan kerhoon 

W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Ostitko Motonetistä, niillä ei tee mitään. Itse ostin sieltä normaalit takajouset 250D manuaaliin ja perä nousi törkeän ylös, toinenpuoli vielä korkeammalle. Matalimmat kumitkaan eivät auttaneet kun oli niin ylhäällä. Veholta kävin kysymässä oikeita jousia, ottavat mm. radion painon huomioon. Maksoivat muistaakseni luokkaa 100 EUR/kpl, joten saivat jäädä Veholle. Ratkaisuksi rälläkkä lauloi, toisesta jousesta enemmän kuin toisesta ja autosta tuli sen näköinen että kehtaa ajella.
Jousia ei kannata Motonetistä ostaa, ellei halua tehdä maastoautoa.
Jousia ei kannata Motonetistä ostaa, ellei halua tehdä maastoautoa.
W124 250D -89
Kyllä se w124 kori on vakio jousilla aika korkea. Monella voi olla vaan niin kuolleentuneet ne vanhat jouset.
Sitte ihmettelee uusien jousien laiton jälkeen että mites korkea se nyt on
Sama homma jos iskee w123:een vakio jouset niin kyllä etupääkin menee tosi korkealla.
Jousen kumeilla saa vähän säädeltyä korkeutta.
Jos joku vaikka entisöisi 200D ja laittas alustan kuntoon niin varmaan olisi korkean näkönen nykysiin verrattuna
Sitte ihmettelee uusien jousien laiton jälkeen että mites korkea se nyt on

Sama homma jos iskee w123:een vakio jouset niin kyllä etupääkin menee tosi korkealla.
Jousen kumeilla saa vähän säädeltyä korkeutta.
Jos joku vaikka entisöisi 200D ja laittas alustan kuntoon niin varmaan olisi korkean näkönen nykysiin verrattuna

MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
mulla on oma 300E mielestäni oikealla korkeudella keulasta, eli mahtuu nyrkki hyvin pyörän ja kaaren väliin (195/65 15 renkaat), mutta ei nyt kuitenkaan oma pää sentään
mutta perä laahaa
pitää vaihtaa sinne nuo taksi jouset mitkä jää 200D:stä ylimääräisiksi
ellei se sitten riitä laskemaan keulaa niin paljon, että auto näytää tasapainoiselta, kun laittaa keulalle painoksi eaton m90 ja holset 40 superin ja ison coolerin
vielä kun tyhjää sen "50 kg" painavan takapöntön, niin saa silläkin hieman perää ylös...
yleensä nuo 124 on surkeen näköisiä (ja moni muu lippalakkipäisen kuskin ajama auto...), kun niissä näyttää makaavan kori pyörien päällä, kummallisia muotisuuntauksia nykyään




yleensä nuo 124 on surkeen näköisiä (ja moni muu lippalakkipäisen kuskin ajama auto...), kun niissä näyttää makaavan kori pyörien päällä, kummallisia muotisuuntauksia nykyään

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- tähtipirssi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 301
- Liittynyt: La 23.08.2008 08:53
- Paikkakunta: Tellus
300d jouset
Mistä kannattaa ostaa W124 300D:een jouset?
M-B 300D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-88 manual ex
M-B 300D W124-92 aut. ex
M-B 200D W124-90 manual ex
M-B W203 220CDI-2000 aut. ex
M-B 200D W124 -93 manual ex
M-B 320cdi W211-2005 aut.
M-B W115 200 bensiini -75 "Pystäri"
M-B 250D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-88 manual ex
M-B 300D W124-92 aut. ex
M-B 200D W124-90 manual ex
M-B W203 220CDI-2000 aut. ex
M-B 200D W124 -93 manual ex
M-B 320cdi W211-2005 aut.
M-B W115 200 bensiini -75 "Pystäri"
Merkkiliikkeestä tai KL-varaosista, jos haluat alkuperäiset. Auton sarjanumeron perusteella kun tilataan jouset, pistemäärät per varusteet lasketaan oikein ja autoon tulee oikeat jouset.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 18
- Liittynyt: To 18.02.2010 10:39
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Kahdet jouset oon laittanu exsään mallia KL. Toisen kerran ympärinsä toisen kerran vaan eteen. Pikku pätkä poikki molemmilla kerroilla edestä. Itte en huomannu mutta inssi huomasi. Ekavaihdon jälkeen nousi noin 1.5cm kauttaaltaan toisella kerralla ei ollu mitään muutosta edessä.
Nyt olis tuo hommeli taas edessä alustana Sportline. Yllättäen pikku pätkä poikki etujousesta. Mittaamalla lattiasta 3mm ero kun konttorilla mitattiin. Ei siis mitään käytännön merkitystä. Siis inssi taasen huomautti mutta löi leiman. KL:ltä meinasin tilata ympärinsä uudet. Veikkaan että nuo alla olevat ovat orkkikset joten jos vaan eteen laittaa uudet niin voipi alkaa keulia.
Oma mielipiteeni on se että yksi olennainen mukavuustekijä on juurikin jousituksen toimivuus. Siksi en meinaa siitä tinkiä. Iskarit uusinkin vuosi takaperin kun yksi oli alkanu vuotamaan.
Nyt olis tuo hommeli taas edessä alustana Sportline. Yllättäen pikku pätkä poikki etujousesta. Mittaamalla lattiasta 3mm ero kun konttorilla mitattiin. Ei siis mitään käytännön merkitystä. Siis inssi taasen huomautti mutta löi leiman. KL:ltä meinasin tilata ympärinsä uudet. Veikkaan että nuo alla olevat ovat orkkikset joten jos vaan eteen laittaa uudet niin voipi alkaa keulia.
Oma mielipiteeni on se että yksi olennainen mukavuustekijä on juurikin jousituksen toimivuus. Siksi en meinaa siitä tinkiä. Iskarit uusinkin vuosi takaperin kun yksi oli alkanu vuotamaan.
Mistä kannattaa ostaa W124 300D:een jouset?
Itse ostin Vehosta, numero A1243212104 ja 8 mm kumit. Kalliit oli eli kokopaketti 230 euroa. KL-Varaosista saat sataseen koko paketin (en tiedä onko samaa "jäykyyttä").
Auto on vm -91 300D automaatti, ei ilmastointia ja kattoluukku (jostain syystä nämä vaikutivat jousien pistelaskentaan).
Edellisetkin oli Vehosta ja kesti 100'000 km ja 3½ vuotta mutta keula oli alempana, vaikka kumit oli samat.
Nyrkki menee edessä vakiorenkaiden ja lakasuojan reunan väliin.
Jousissa oli kolme valkoista ja yksi punainen värimerkki vierekkäin ja sininen ylemmässä kierteessä.
Auto on vm -91 300D automaatti, ei ilmastointia ja kattoluukku (jostain syystä nämä vaikutivat jousien pistelaskentaan).
Edellisetkin oli Vehosta ja kesti 100'000 km ja 3½ vuotta mutta keula oli alempana, vaikka kumit oli samat.
Nyrkki menee edessä vakiorenkaiden ja lakasuojan reunan väliin.
Jousissa oli kolme valkoista ja yksi punainen värimerkki vierekkäin ja sininen ylemmässä kierteessä.
- tähtipirssi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 301
- Liittynyt: La 23.08.2008 08:53
- Paikkakunta: Tellus
madallusjouset
Mistäs löytäisi sitten tuohon madallusjousia? (En kuitenkaan haluis että pää mahtuu kaaren ja renkaan väliin.) 

M-B 300D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-88 manual ex
M-B 300D W124-92 aut. ex
M-B 200D W124-90 manual ex
M-B W203 220CDI-2000 aut. ex
M-B 200D W124 -93 manual ex
M-B 320cdi W211-2005 aut.
M-B W115 200 bensiini -75 "Pystäri"
M-B 250D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-88 manual ex
M-B 300D W124-92 aut. ex
M-B 200D W124-90 manual ex
M-B W203 220CDI-2000 aut. ex
M-B 200D W124 -93 manual ex
M-B 320cdi W211-2005 aut.
M-B W115 200 bensiini -75 "Pystäri"







- tähtipirssi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 301
- Liittynyt: La 23.08.2008 08:53
- Paikkakunta: Tellus
gts
Onko kokemusta GTS:n madallusjousista? Sellaset ainaki tähän saisi.. -45/35 mm madalluksella..
Takan on melko uudet iskarit ni ei viittis koko alustasarjaa ostaa...


Takan on melko uudet iskarit ni ei viittis koko alustasarjaa ostaa...

M-B 300D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-88 manual ex
M-B 300D W124-92 aut. ex
M-B 200D W124-90 manual ex
M-B W203 220CDI-2000 aut. ex
M-B 200D W124 -93 manual ex
M-B 320cdi W211-2005 aut.
M-B W115 200 bensiini -75 "Pystäri"
M-B 250D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-88 manual ex
M-B 300D W124-92 aut. ex
M-B 200D W124-90 manual ex
M-B W203 220CDI-2000 aut. ex
M-B 200D W124 -93 manual ex
M-B 320cdi W211-2005 aut.
M-B W115 200 bensiini -75 "Pystäri"
- tähtipirssi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 301
- Liittynyt: La 23.08.2008 08:53
- Paikkakunta: Tellus
biltema
Entäs onko noista Bilteman jousista kokemuksia?
Ne lähtisi ainakin erittäin edukkaasti
Ne lähtisi ainakin erittäin edukkaasti

M-B 300D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-88 manual ex
M-B 300D W124-92 aut. ex
M-B 200D W124-90 manual ex
M-B W203 220CDI-2000 aut. ex
M-B 200D W124 -93 manual ex
M-B 320cdi W211-2005 aut.
M-B W115 200 bensiini -75 "Pystäri"
M-B 250D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-88 manual ex
M-B 300D W124-92 aut. ex
M-B 200D W124-90 manual ex
M-B W203 220CDI-2000 aut. ex
M-B 200D W124 -93 manual ex
M-B 320cdi W211-2005 aut.
M-B W115 200 bensiini -75 "Pystäri"