Olen vaan itsekseni ihmetellyt kun kattelee noita mersumyynti-ilmoituksia niin ei siellä näy diisseleitä joilla olisi ajettu ku max puolimiljoonaa, yleensä 200 -400 tuhahatta jotakin, olis joskus kiva tietää niitä todellisia lukuja, itselläni oli 200D ajettu n. 650 tkm, eikä koneelle oltu tehty vielä mitään, Oulun veholta oli kerrottu erääseen 200 d:en tehdyn kansiremppa ekakerran ku kilometrejä oli 1,4 miljoonaa.Itse olen nähnyt erään 200D:n jossa oli mittarissa 900 tkm
auto oli n 10 vuotta vanha 124:nen eikä konetta oltu vielä auottu.
Kuinkahan paljon noilla mersuilla oikein ajetaan?
Mersujen kilometreistä
Re: Mersujen kilometreistä
Paljon, jos pidetään huolta.. eikä se huolenpitokaan välttämättä aina ole pitkän iän tae. Esim. isän '85 250 D:llä ei tosiaankaan ole aina ajettu huippuöljyillä eikä varsinaisia määräaikaishuoltoja ole tehty enää reippaaseen 10 vuoteen tms., mutta silti ollaan jo hyvän matkaa yli 700 tkm menty -ilman moottorin, vaihteiston, perän korjaamisia.EDU kirjoitti:Olen vaan itsekseni ihmetellyt kun kattelee noita mersumyynti-ilmoituksia niin ei siellä näy diisseleitä joilla olisi ajettu ku max puolimiljoonaa, yleensä 200 -400 tuhahatta jotakin, olis joskus kiva tietää niitä todellisia lukuja, itselläni oli 200D ajettu n. 650 tkm, eikä koneelle oltu tehty vielä mitään, Oulun veholta oli kerrottu erääseen 200 d:en tehdyn kansiremppa ekakerran ku kilometrejä oli 1,4 miljoonaa.Itse olen nähnyt erään 200D:n jossa oli mittarissa 900 tkm
auto oli n 10 vuotta vanha 124:nen eikä konetta oltu vielä auottu.
Kuinkahan paljon noilla mersuilla oikein ajetaan?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Hoviherhiläisen, joka on laitellut Mersuja vuodesta '68, motto on: milli niillä mennään. Nykyään vastaus on kyllä sama, vaikka kysyisi bensakoneesta
Usein myyjät - varsinkin liikkeet - ilmoittavat km-lukemat tuonne 500 tkm asti. Kun sitten menee paikan päälle, niin kädet nostetaan pystyyn ja "eihän näistä tiedä" on se tavallinen vastaus.
Mutta jos katseltava auto on vanha taksi, niin mittarilukemasta huolimatta keskimäärin matkaa tulee 100.000 km per vuosi. Alle sen ei oikein ammattikuski tule toimeen. Jos auton pitoaika on tavallisesti sen kolme vuotta, niin paljon alle 300 tkm ajettua tuon ikäistä taksia ei löydä. Millaisia sitten ovat seuraavat omistajat? Usein tuollaisen pelin ostaa ammattiajosta suoraan luontojaan ainakin 40-60.000 km tehtaileva omistaja.
Mutta auto on huollettu, pidetty hyvin ja ollut kaiken päälle vielä pitkällä siivulla, niin 500.000 alkaa olemaan vasta käsirahaa.
Tästä juuri jutustelimme hoviherpeksen kanssa ja suurin ansio menee nykyöljyille ja lohkolämppäreille. Siinä kun laakerit ja männänrenkaat alkoivat esim. Hondan koneissa (jotka olivat kuuluja pehmeistä materiaaleistaan) olla valmiit reippaan 100.000 jälkeen, niin samaa konstruktiota oleva moottori kestäisi nyt 300.000 kepeästi. Kun tähän öljy-yhtälöön tuodaan mukaan seikka, että muinaisillakin öljyillä Mersun kone kesti yli puoli milliä, niin mitä voimme odottaa tämän päivän tuotteilta? Ehkä 1,5 miljuunaa on realistinen ajosuorite.

Usein myyjät - varsinkin liikkeet - ilmoittavat km-lukemat tuonne 500 tkm asti. Kun sitten menee paikan päälle, niin kädet nostetaan pystyyn ja "eihän näistä tiedä" on se tavallinen vastaus.
Mutta jos katseltava auto on vanha taksi, niin mittarilukemasta huolimatta keskimäärin matkaa tulee 100.000 km per vuosi. Alle sen ei oikein ammattikuski tule toimeen. Jos auton pitoaika on tavallisesti sen kolme vuotta, niin paljon alle 300 tkm ajettua tuon ikäistä taksia ei löydä. Millaisia sitten ovat seuraavat omistajat? Usein tuollaisen pelin ostaa ammattiajosta suoraan luontojaan ainakin 40-60.000 km tehtaileva omistaja.
Mutta auto on huollettu, pidetty hyvin ja ollut kaiken päälle vielä pitkällä siivulla, niin 500.000 alkaa olemaan vasta käsirahaa.
Tästä juuri jutustelimme hoviherpeksen kanssa ja suurin ansio menee nykyöljyille ja lohkolämppäreille. Siinä kun laakerit ja männänrenkaat alkoivat esim. Hondan koneissa (jotka olivat kuuluja pehmeistä materiaaleistaan) olla valmiit reippaan 100.000 jälkeen, niin samaa konstruktiota oleva moottori kestäisi nyt 300.000 kepeästi. Kun tähän öljy-yhtälöön tuodaan mukaan seikka, että muinaisillakin öljyillä Mersun kone kesti yli puoli milliä, niin mitä voimme odottaa tämän päivän tuotteilta? Ehkä 1,5 miljuunaa on realistinen ajosuorite.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Joo kyllähän ne ajomäärät lähtee sieltä että kampe huolletaan säännöllisesti.
Muillakin merkeillä varmaan se puolimilliä päästään, mutta sitte auto pehmenee muuten, kuten penkit yms. Itselläni meni kuskinpenkin syrjä rikki
tuossa 600 tuhannen kieppeillä. kaverin kansanvaunussa sama koettiin 300 tuhannessa, voiskohan tämä antaa osviittaa muuhunkin.... jos vertaillaan eri merkkejä/kilometrejä.
Muillakin merkeillä varmaan se puolimilliä päästään, mutta sitte auto pehmenee muuten, kuten penkit yms. Itselläni meni kuskinpenkin syrjä rikki
tuossa 600 tuhannen kieppeillä. kaverin kansanvaunussa sama koettiin 300 tuhannessa, voiskohan tämä antaa osviittaa muuhunkin.... jos vertaillaan eri merkkejä/kilometrejä.
kilometrit
Meillä täällä savossa on naapuri kunnan autokorjaamon pitäjällä mersu vm.1965.Eikä ole ajettu kun vasta 2,8 miljoona kilometriä.Oli tässä paikallisessa lehdessä juttuakin.Oli toinen moottori menossa ja vaihdelaatikko.Saman kunnan entisellä suntiolla oli vastaavanlainen LAATUAUTO.Perä remontti oli ensimmäinen suurempi remontti ja sekin tapahtui vasta,kun oli ajettu reilu 900000 km.Tuli vielä kertomaan,että häntä ei oikein tuo mersun laatu vakuuta. 

Yhdessä about 10 vuoden takaisessa Tuulilasissa oli juttu taksarista, joka tuolloin oli kelannut Pystäri 240D Langin mittariin 2,4 milliä. Auto oli edelleen ajossa, mutta pirssimies kun jäi eläkkeelle, niin ajot olivat sittemmin tilausluonteisia "harrastekeikkoja". Ukko kyllä kertoi, että varamoottori ja -laatikko tallinperiltä löytyvät. Mitähän lienee "pullmannissa" tällä hetkellä mittarissa
Jutussa tosin taidettiin mainita, että auto on maalattu joka kevät
. Veikkaan kyllä, että kyseessä oli käsitevirhe ja jutussa tarkoitettiin ruostesuojausta tms. hommelia. Ehkä pesut ovat kuitenkin olleet tiuhemmassa
.

Jutussa tosin taidettiin mainita, että auto on maalattu joka kevät


Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85