make kirjoitti:PT kirjoitti:Toivotaan ilman vikoja, nyt kun se mystinen kaasuun vastaamis ongelma sai ratkaisun, pitää siintä kirjoittaa kyseiseen juttuun.. Se oli sellainen miinaan astumis juttu.
quote]
Valaisetko mielenkiinnosta vähän,mistä tommonen mystinen vika johtui?
T.Kyydissä ollut

Josko kirjottelen tähän sitten tarinaa siintä, eli homma johtui kokonaan ihmisen kyltymättömästä halusta kokeilla, ja kait vähän puutteellista Saksan kielen taidosta.
Kun on se usein esille tullut oktaanin säädin monissa malleissa, pois lukien siis 32v ym ja myös 500E (jälkeenpäin viisastuneena), ja se oktaanin säädin sijaitsee yleensä siinä kuljettajan puoleisen lokarin päällä (mikä olisi selvinnyt ohjekirjan tarkemmalla lukemisella (?), mut ku oli saksan kielinen ja katsoin vaan kuvat

). Niin ja konehuoneissa on pieniä eroavaisuuksi..
Eli auto tutkiskellessa tuli sitten vastaan siinä rintapellissä repsikan puolella oleva AIVAN samanlainen namikka (eli S paikalla oli 5 ja n paikalla sit kait 3)kuin se oktaanin säädin. Ehkä oisin jopa saanut pidettyä näppini erossa siä, jos sen sinetti olisi ollut ehjä, ja oisin tiennyt et se oktaanin säädin on kat-malleissa vihreä, mut kun en..
Niin ja tässä vehkeessä se namikka on siinä esillä hyvin ja kun siinä ei ole akkuja ym edessä, niin on aika silmiin pistävä, normaalisti on akun takan muovin takana piilossa..
Namikka ylös ja siirto omasta mielestä oikealle kohdalle, eli 5 (S), seuraamus alle 70 asteisena toimii hyvin, sen jälkeen ei vastaa kaasuun, vaan "rynkyttää", ihan ku ois sytytys päin helvettiä. Sitä siinä tuli ihmetetyä ja kun tuo tietämys oli merkkiliikkeissä huono, niin osa irti ja Autosompaan missä kuvio alkoi pikkuhiljaa selvitä yhen asentajan toimesta, varaosamyyjät nosti kädet pystyyn, tosin tässä kohtaa tulee RUUSUJA Autosommalle, antoivat puhelimensa ja antoivat numeron johon soittaa, eli ilman välikäsiä ja odottelua että itse selvittäisivät ja soittaisivat perään, ja n 30min puhelun jälkeen Vehon jollekkin asiasta ymmärtävälle, ja oma hölmöys tuli siinä tiedostettua.
Niin ja Lappeenrannan Suni saa PIISKAA, oon ootellu sitä soittoa vasta pari viikkoa..
Sekavaa?? Joskus livenä helpoin selittää, mutta itse namikan toiminta on että normaalisti 1 asennossa, 2 - 3 ei paljoa vaikutusta, 4 laitetaan jos käy huonosti 40 - 70 asteisena, 5 jos käy viellä huonommin 40 - 70 asteisena, 6 jos käy huonosti yli 70 asteisena, ja 7 jos käy viellä huonommin yli 70 asteisena. Eli pitäisi korjata ruiskun ym säätöjä, mutta kuulemma ensin perusasiat kuntoon lambdat ym.
Vika korjaantu ku laitto 1 asentoon ja muutamia kilometrejä ajeli, tai ainakin kaasuun vastaa tavallisesti ja vika-asennossa pako kaasu oli ihan näkyvää, mutta nyt on taas lämpimänä ihan "näkymätöntä". Toivotaan että olisi ruiskun tietokone jo kokonaan normaaleilla säädöillä, lähinnä tuota edessä siintävää katsastusta silmällä pitäen..