Uusia tuulia autoverotuksessa ?
Täysin samanlaisen auton arvo on ihan sama riippumatta siitä
minkämaan rekisterikilvet siinä on !!!
Ei Suomen rekisterikilvet nosta auton arvoa .
Eli et todellisuudessa ole menettämässä mitään. Jos et usko niiin käypä
kysymässä veholta vaihtotarjous uuteen mersuun ?
Jos taas haluat ajaa kasilla ja isopäästöisellä autolla niin maksat siitä
vähän enemmän kuin me muut jotka ajamme yhtätehokaalla mutta
vähäpäästöisellä autolla . Reilua eikö totta ? ns. valinnanvapaus :
minkämaan rekisterikilvet siinä on !!!
Ei Suomen rekisterikilvet nosta auton arvoa .
Eli et todellisuudessa ole menettämässä mitään. Jos et usko niiin käypä
kysymässä veholta vaihtotarjous uuteen mersuun ?
Jos taas haluat ajaa kasilla ja isopäästöisellä autolla niin maksat siitä
vähän enemmän kuin me muut jotka ajamme yhtätehokaalla mutta
vähäpäästöisellä autolla . Reilua eikö totta ? ns. valinnanvapaus :
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Niin, auton arvo on kovin kuvitteellinen käsite.
Maksamasi autovero nykyisessä ajoneuvossasi ei näy enää saamassasi hyvityshinnassa; kysyppä vain veholta vaihtotarjous uuteen.
Jos taas sinulla on arvokas auto nyt, niin sen myynti suoraa yksityiselle on erittäin vaikeaa (eli autoveroa on hyvin vaikea realisoida missään tapauksessa).
Mutta kun auton hankintavero poistuu, niin sinunkin väliraha uutta ostaessasi pienenee.
Kun auton hankintavero poistuu, niin jokainen suomalainen hyötyy.
Perusteluja löytyy tuosta ylempää minunkin tiivistämänä.
Maksamasi autovero nykyisessä ajoneuvossasi ei näy enää saamassasi hyvityshinnassa; kysyppä vain veholta vaihtotarjous uuteen.
Jos taas sinulla on arvokas auto nyt, niin sen myynti suoraa yksityiselle on erittäin vaikeaa (eli autoveroa on hyvin vaikea realisoida missään tapauksessa).
Mutta kun auton hankintavero poistuu, niin sinunkin väliraha uutta ostaessasi pienenee.
Kun auton hankintavero poistuu, niin jokainen suomalainen hyötyy.
Perusteluja löytyy tuosta ylempää minunkin tiivistämänä.
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Äsken oli tyyntä myrskyn edellä... nyt jo metsä tohahtelee, lumimyrsky tulee autoverorintamalla:
AKL sulki kaksi tuulilasin autovero-keskustelu - ketjua!
Runsaasti peruttuja autokauppoja tänään jäsenliikkeissä!
Suomi EI devalvoi...(Iiro Viinanen edellisenä iltana...)
http://www.tuulilasi.fi/keskustelu/auto ... en-sisalto
AKL sulki kaksi tuulilasin autovero-keskustelu - ketjua!
Runsaasti peruttuja autokauppoja tänään jäsenliikkeissä!
Suomi EI devalvoi...(Iiro Viinanen edellisenä iltana...)
http://www.tuulilasi.fi/keskustelu/auto ... en-sisalto
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Hetkinen?sportsman kirjoitti:Täysin samanlaisen auton arvo on ihan sama riippumatta siitä
minkämaan rekisterikilvet siinä on !!!
Ei Suomen rekisterikilvet nosta auton arvoa .
Siis auton arvo on varmaan sama tai jopa alempi suomen kilvillä verrattuna esim tuohon Saksaan. Mutta entäs se vero? Kai se johonkin täytyy laskea mukaan. En ole koskaan autoa vaihtanut, noin kirjaimellisesti. Vanhat on aina myyty erikseen ja uusi ostettu suoraan tilalle, mutta tuntuisi kummalliselta, jos esim. nyt suoraan uutena ostamani auto vuoden kuluttua olisi vaihtoautona Sakemannien hyvityshinnoissa uuden vaihdokin maksaessa tietysti jotain ihan muuta kuin tuolla Keski-Euroopassa. Olettaen tietenkin, että verojärjestelmä säilyisi nykyisen kaltaisena. Joku vetää siinä tapauksessa hiukan välistä, kun vaihtoautorivistöissä paistattelevien tarjokkien hinnat on kuitenkin jotain muuta kuin em. vertailumaassa.
Lopetan siis autolla kansakunnan elättämisen ja taidan ryhtyä pyöräilemään. Kun riittävän moni seuraa malliani, kai siihenkin kuntoiluveroa tms. tuupataan.

- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
RH kirjoitti:Hetkinen?sportsman kirjoitti:Täysin samanlaisen auton arvo on ihan sama riippumatta siitä
minkämaan rekisterikilvet siinä on !!!
Ei Suomen rekisterikilvet nosta auton arvoa .
Siis auton arvo on varmaan sama tai jopa alempi suomen kilvillä verrattuna esim tuohon Saksaan. Mutta entäs se vero? Kai se johonkin täytyy laskea mukaan. En ole koskaan autoa vaihtanut, noin kirjaimellisesti. Vanhat on aina myyty erikseen ja uusi ostettu suoraan tilalle, mutta tuntuisi kummalliselta, jos esim. nyt suoraan uutena ostamani auto vuoden kuluttua olisi vaihtoautona Sakemannien hyvityshinnoissa uuden vaihdokin maksaessa tietysti jotain ihan muuta kuin tuolla Keski-Euroopassa. Olettaen tietenkin, että verojärjestelmä säilyisi nykyisen kaltaisena. Joku vetää siinä tapauksessa hiukan välistä, kun vaihtoautorivistöissä paistattelevien tarjokkien hinnat on kuitenkin jotain muuta kuin em. vertailumaassa.
Lopetan siis autolla kansakunnan elättämisen ja taidan ryhtyä pyöräilemään. Kun riittävän moni seuraa malliani, kai siihenkin kuntoiluveroa tms. tuupataan.
Valitettavasti jo hieman pidempään tilanne on ollut juuri tuo: vaihtohyvitys uuteen vaihdettaessa, käytetylle suomiautollekkin, mobilen hintatasoa. Autokauppa on valmistautunut hankintaverotuksesta luopumiseen.
Kallista (yli 30 000 eur ) autoa lähes mahdoton myydä suoraan, järkevästi. Se olisi ainoa tapa realisoida autovero.
Kun hankintavero poistuu, niin koko suomen kansa voittaa (perusteita ketjussa ylempänä lisää).
Eli kyllä se lipposlovakkiamme hankintavero ei todellisuudessa hyödytä kuin poliitikkoja, jotka saavat "vaalitukea" autokartellilta, jotta kansan riisto jatkuisi.
Ja varsinkin aiemmin, suljetusta markkinasta hyötyivät muutamat autokaupan mahtisuvut suomessa. Nyt hekin hyötyvät hankintaverotuksen poistumisesta.
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Huvittavaa on ollut lukea viime aikoina eri tiedotusvälineistä uutisointia, joissa "autokauppa lähtenyt vetämään jälleen" ja "käytetyistä autoista pulaa." On varmasti pulaa, jos myydään kaksi vuotta vanhoja autoja paikoitellen yli 50 prosenttia hankintahintaa halvemmalla.Kylmänraudanseppä kirjoitti:Valitettavasti jo hieman pidempään tilanne on ollut juuri tuo: vaihtohyvitys uuteen vaihdettaessa, käytetylle suomiautollekkin, mobilen hintatasoa. Autokauppa on valmistautunut hankintaverotuksesta luopumiseen.
Kallista (yli 30 000 eur ) autoa lähes mahdoton myydä suoraan, järkevästi. Se olisi ainoa tapa realisoida autovero.
Kun hankintavero poistuu, niin koko suomen kansa voittaa (perusteita ketjussa ylempänä lisää).
Omasta mielestäni kertoo vain siitä, kuinka jumissa autokauppa todellisuudessa onkaan. Ainahan kauppa käy kun hinta on oikea, mutta moni ei halua luopua omastaan hinnalla, joka ei edes naurata. Itsellä asian tiimoilta kokemusta.
Se, että onko oikea veto poistaa autovero, riippuu taas pelkästään siitä, että minkälainen käytönverotus tulisi tilalle. Ei varmaan monia kolmen vuoden sisään arvokkaan, uuden auton hankkineita naurattaisi, jos kärjistäen ensi vuoden alusta postiluukusta pamahtaisi kolme kertaa suuremmat käyttömaksut ja mittarihinnat pomppaisivat kymmenen prosenttia.
Onko valtiolla taas sitten varaa tehdä sellaista sisäänajovaihetta, jossa tietyn aikavälin sisällä hankitut autot olisivat esim. neljän ensimmäisen elinvuotensa käyttöverosta vapautettuja - tuskin ainakaan tässä suhdanteessa.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Kyllä nimimerkki "Tapio Ketonen" asian perustelee tuossa keskustelussa juuri niin kuin sen itsekin näen.Kylmänraudanseppä kirjoitti:Äsken oli tyyntä myrskyn edellä... nyt jo metsä tohahtelee, lumimyrsky tulee autoverorintamalla:
AKL sulki kaksi tuulilasin autovero-keskustelu - ketjua!
Runsaasti peruttuja autokauppoja tänään jäsenliikkeissä!
Keskustelupalstat on keskustelupalstoja, joissa kaikilla on sananvapaus, mutta siinä vaiheessa kun juttu lähtee käsistä ja huhut lähteävät liikkeelle, niin keskustelupalstoja operoivilla henkilöillä on sekä oikeus että omasta mielestäni myös velvollisuus vähintäänkin pohtia keskusteluun puuttumista.
Koko keskustelu perustui pelkälle huhulle, siitä ei pääse mihinkään ja huhuja tulee käsitellä sellaisena kuin huhut ovatkin. Jos taas huhut alkavat muuttua faktoiksi ja sana leviää, niin on parempi puhaltaa peli poikki.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
tuskin se mihinkään muuttuu, ainut varma asia tässä autoihin liittyvässä verotuksessa on, että vanhoilla autoilla ajavat maksavat suurempia käyttömaksuja...TommiT kirjoitti:Onko tämän autoveron poisto huhun tiimoilta kuulunut mitään faktaa? Ilmeisesti huhuja vain, kun Tuulilasin sivuillakin näytti keskustelut menneen lukkoon "lietsomisen" takia.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Kyllä muutos tulee ,mutta tarkkaa ajankohtaa on vaikea mennä
sanomaan.
Muutos tulee ihan jo sen vuoksi että valtio ei saa budjetoituja tuloa
autojen hankintaverosta kun kauppa ei käy. Jää miinukselle jo tänävuonna lähes 700 milj.euroa.
Nämä rahat on helpompi periä käyttomaksuina.
Toinen syy muutokseen on päästövaatimukset. Suomessa on euroopan vanhin ja isopäästöisin autokanta.
Miten muuten saadaa autokanta uudenmaksi kuin poistamalla hankintavero ja verottamalla käyttöä päästöpohjaisesti.
Tietysti jos olet ihan varma ettei mitään muutosta ole tulossa niin osta
toki uusi auto pikaisesti. Pyydä kuitenkin myyjältä sopimuspaperiin ehto, että mahdollisen muutoksen tapahtuessa myyjä maksaa sinun kärsimät
vahingot.
sanomaan.
Muutos tulee ihan jo sen vuoksi että valtio ei saa budjetoituja tuloa
autojen hankintaverosta kun kauppa ei käy. Jää miinukselle jo tänävuonna lähes 700 milj.euroa.
Nämä rahat on helpompi periä käyttomaksuina.
Toinen syy muutokseen on päästövaatimukset. Suomessa on euroopan vanhin ja isopäästöisin autokanta.
Miten muuten saadaa autokanta uudenmaksi kuin poistamalla hankintavero ja verottamalla käyttöä päästöpohjaisesti.
Tietysti jos olet ihan varma ettei mitään muutosta ole tulossa niin osta
toki uusi auto pikaisesti. Pyydä kuitenkin myyjältä sopimuspaperiin ehto, että mahdollisen muutoksen tapahtuessa myyjä maksaa sinun kärsimät
vahingot.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
mulle tosin ihan sama, koska ikinä, siis en ikinä tule ostamaan uutta autoa...
huonompaa kohdetta pääomalle ei voisi keksiä, kuin ostaa uusi auto
oli se sitten ilman veroja tai autoveron kanssa...
huonompaa kohdetta pääomalle ei voisi keksiä, kuin ostaa uusi auto

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Onko mistään kuulunut mitään uutta 

Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Eikös tuolla tuulilasin palstalla ole jauhettu saman tyyppistä juttua jo kohta 10 vuotta. Aika usea sielläkin tainnut ajella satasen autoilla tuon aikaa kun verouudistus on tulossa aivan pian
Nojoo, voihan se uudistus tulla joku päivä. Ja siitä voidaan olla varmoja että se raha revitään sitten jostain muualta, ainakaan halvemmalla ei tule selviämään autoilusta.

Nojoo, voihan se uudistus tulla joku päivä. Ja siitä voidaan olla varmoja että se raha revitään sitten jostain muualta, ainakaan halvemmalla ei tule selviämään autoilusta.
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Niimpä; sieltä on saanut lukea tulevista autoveromuutoksista ennen valtionvaraministerin tiedotustilaisuutta... viimeksi 2007 syksyllä.AM kirjoitti:Eikös tuolla tuulilasin palstalla ole jauhettu saman tyyppistä juttua jo kohta 10 vuotta. Aika usea sielläkin tainnut ajella satasen autoilla tuon aikaa kun verouudistus on tulossa aivan pian![]()
Nojoo, voihan se uudistus tulla joku päivä. Ja siitä voidaan olla varmoja että se raha revitään sitten jostain muualta, ainakaan halvemmalla ei tule selviämään autoilusta.
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Itse asiassa verotusta muutettiin viimeksi 1.4.2009
Ehkä joku muukin on huomannut , että autonmyynti on
aika jäissä tällä hetkellä. Käytetyn auton myynti on vielä
hankalampaa.
Eli valtio ei saa rahaa uusista autoista eikä käytettyjen myynnistä .
Ehkä siellä joku miettii saisiko käyttömaksuista paremmin
rahaa kuin epävarmasta autoverosta ?
Vuoden vaihteessa tulee voimaan myös autoveronpalautusjärjestelmä
1.4.2009 jälkeen rekisteröityihin autoihin.
Eli nyt kun myyt autosi vaikkapa viroon saat siitä autoverosi pois.
Nämäkin rahat joutuu valtio jostain repimään .
On selvää, että muutos on taas tulossa mutta aikataulu pidetään
salassa.
Vuoden vaihteessa aloittaa uusi veronperintälaitos
fintrafic joka korvaa aken ja kenties myös tullin autoverotusasiossa.
Ehkä joku muukin on huomannut , että autonmyynti on
aika jäissä tällä hetkellä. Käytetyn auton myynti on vielä
hankalampaa.
Eli valtio ei saa rahaa uusista autoista eikä käytettyjen myynnistä .
Ehkä siellä joku miettii saisiko käyttömaksuista paremmin
rahaa kuin epävarmasta autoverosta ?
Vuoden vaihteessa tulee voimaan myös autoveronpalautusjärjestelmä
1.4.2009 jälkeen rekisteröityihin autoihin.
Eli nyt kun myyt autosi vaikkapa viroon saat siitä autoverosi pois.
Nämäkin rahat joutuu valtio jostain repimään .
On selvää, että muutos on taas tulossa mutta aikataulu pidetään
salassa.
Vuoden vaihteessa aloittaa uusi veronperintälaitos
fintrafic joka korvaa aken ja kenties myös tullin autoverotusasiossa.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Se 07- veromuutos oli merkittävä, jota kyllä silloin ennustettiin samalla tavoin TL-veropalstalla kuin nyt uumoillaan muutoksen taas tulevan...sportsman kirjoitti:Itse asiassa verotusta muutettiin viimeksi 1.4.2009
Ehkä joku muukin on huomannut , että autonmyynti on
aika jäissä tällä hetkellä. Käytetyn auton myynti on vielä
hankalampaa.
Eli valtio ei saa rahaa uusista autoista eikä käytettyjen myynnistä .
Ehkä siellä joku miettii saisiko käyttömaksuista paremmin
rahaa kuin epävarmasta autoverosta ?
Vuoden vaihteessa tulee voimaan myös autoveronpalautusjärjestelmä
1.4.2009 jälkeen rekisteröityihin autoihin.
Eli nyt kun myyt autosi vaikkapa viroon saat siitä autoverosi pois.
Nämäkin rahat joutuu valtio jostain repimään .
On selvää, että muutos on taas tulossa mutta aikataulu pidetään
salassa.
Vuoden vaihteessa aloittaa uusi veronperintälaitos
fintrafic joka korvaa aken ja kenties myös tullin autoverotusasiossa.
Uskon järjen voittavan ja typerä hankintaverotus kuopataan; ennustan 1.4.2010.
Hankintaverotus tappaa ja siitä ei hyödy enää suomessa kukaan. Joku sentti lisää polttoaineveroa ja saadaan sama verokertymä (ALV potti kasvaa, kun uusia autoja aletaan myydä oikeasti+liikennekuolemat ja vammautumiset vähenee merkittävästi).
Ja suomesta tulee sivistysvaltio.
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
- juppepuputti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 385
- Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10
Moni on puolustellut nykyistä veroa sillä , että "veron poisto olisi suora tulonsiirto köyhiltä hyvätuloisille".
Löysin kuitenkin oikein maukkaan eduskunnassa edustaja Kiljusen käyttämän puheenvuoron v. 1998 .
Ed. K i l j u n e n : Arvoisa puhemies! Minusta on myös tärkeätä, että täällä on virinnyt keskustelu yleisemminkin autoverotuksesta. Se on rekisteröitävä, aivan kuten ed. Bryggare sanoi, että suomalainen autoverotus on poikkeuksellisen korkeata. Sen taustalla on tietysti lähtökohtaisesti ollut se, että auto on katsottu eräänlaiseksi luksushyödykkeeksi, ja sen vuoksi siihen on laitettu voimakas vero. Tänä päivänä itse asiassa autovero ei enää kohdennu hyvätuloisiin ihmisiin, vaan sen luonne on itse asiassa regressiivinen.
Kun autoverossa kerran tuolloin oli hyvinkin regressiivisiä piirteitä , niin kyllä niitä on vieläkin... Vaikka käytettyjen tuonti vapautuikin, ja käytettyjen hinnat kääntyivät laskuun, niin ei niitten käytettyjen hinnat siltikään laske niin paljoa , etteikö regressiota syntyisi.
Mistä tuota regressiota syntyy:
Suurin osa autokaupastahan on vaihtokauppaa, johon siis suuresti vaikuttaa käytetyn auton arvo ja sen arvonalenema. Toiseksi huonompituloisemmalla kansanosalla on harvoin cashiä maksaa kulutushyödyde(edes verottomana) ja tuolloin joudutaan ottamaan lainaa , jolla joudutaan myös rahoittamaan auton arvossa olevaa autoveron osuutta. Eihän siinä sinänsä mitään , mutta eipä ole vielä tullut vastaan korotonta kulutusluottoa, ts. ilmaista rahaa.
Paljolti meillä on autovero kahdesta syystä:
1) se on korkea , jopa yli 100% auton verottoman hinnan päälle.
2) Se on aina ollut olemassa. Vieläpä siten , että auton ostaja ei ostaessaan hyödykettä ole tiennyt paljonko veroa tuli itseasiassa maksettua.
Löysin kuitenkin oikein maukkaan eduskunnassa edustaja Kiljusen käyttämän puheenvuoron v. 1998 .
Ed. K i l j u n e n : Arvoisa puhemies! Minusta on myös tärkeätä, että täällä on virinnyt keskustelu yleisemminkin autoverotuksesta. Se on rekisteröitävä, aivan kuten ed. Bryggare sanoi, että suomalainen autoverotus on poikkeuksellisen korkeata. Sen taustalla on tietysti lähtökohtaisesti ollut se, että auto on katsottu eräänlaiseksi luksushyödykkeeksi, ja sen vuoksi siihen on laitettu voimakas vero. Tänä päivänä itse asiassa autovero ei enää kohdennu hyvätuloisiin ihmisiin, vaan sen luonne on itse asiassa regressiivinen.
Kun autoverossa kerran tuolloin oli hyvinkin regressiivisiä piirteitä , niin kyllä niitä on vieläkin... Vaikka käytettyjen tuonti vapautuikin, ja käytettyjen hinnat kääntyivät laskuun, niin ei niitten käytettyjen hinnat siltikään laske niin paljoa , etteikö regressiota syntyisi.
Mistä tuota regressiota syntyy:
Suurin osa autokaupastahan on vaihtokauppaa, johon siis suuresti vaikuttaa käytetyn auton arvo ja sen arvonalenema. Toiseksi huonompituloisemmalla kansanosalla on harvoin cashiä maksaa kulutushyödyde(edes verottomana) ja tuolloin joudutaan ottamaan lainaa , jolla joudutaan myös rahoittamaan auton arvossa olevaa autoveron osuutta. Eihän siinä sinänsä mitään , mutta eipä ole vielä tullut vastaan korotonta kulutusluottoa, ts. ilmaista rahaa.
Paljolti meillä on autovero kahdesta syystä:
1) se on korkea , jopa yli 100% auton verottoman hinnan päälle.
2) Se on aina ollut olemassa. Vieläpä siten , että auton ostaja ei ostaessaan hyödykettä ole tiennyt paljonko veroa tuli itseasiassa maksettua.
-= Veteran of 1000 psychic wars =-
Eikös tuon autoveron laskun kuitenkin maksa vähempituloiset. Ne joilla on vara uusiin, tai edes n.10t€ autoon säästävät(tai no, oikeastaanhan vain ostetaan sitten samaan rahaan parempi auto). Niille jotka ajavat maks. parin tonnin autoilla tulee se lasku maksettavaksi korkeamman polttoaineveron/käyttömaksukorotusten yms. muodossa.
Minulla oikeastaan aivan sama poistuuko vero tai mitä sille tapahtuu. Harmi vain kun sen seurauksena käyttö ja lähinnä omistaminen kallistuu.
Minulla oikeastaan aivan sama poistuuko vero tai mitä sille tapahtuu. Harmi vain kun sen seurauksena käyttö ja lähinnä omistaminen kallistuu.
- juppepuputti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 385
- Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10
Kun tätä päästöhypeä alkaa pikkaisenkin ruotimaan, niin huomaa kuka sen maksajaksi on joutunut.
Liikenteen päästöt ovat noin 20% kokonaispäästöistä. Valtion keräämistä Ympäristöveroista 82%
tulee liikenteestä.
Vielä kun luovii enemmän , niin henkilöautoilusta kerätään veroja huomattavasti paljon enemmän kuin muusta liikenteestä ...
Oli sitten mitenpäin tahansa, niin tässä maassa yksityisautoilija on aina saatanasta, joka pitää verotuksella tappaa.
Liikenteen päästöt ovat noin 20% kokonaispäästöistä. Valtion keräämistä Ympäristöveroista 82%

Vielä kun luovii enemmän , niin henkilöautoilusta kerätään veroja huomattavasti paljon enemmän kuin muusta liikenteestä ...
Oli sitten mitenpäin tahansa, niin tässä maassa yksityisautoilija on aina saatanasta, joka pitää verotuksella tappaa.
-= Veteran of 1000 psychic wars =-
Itsellä oli ilo duunin kautta jutella tovi henkilön kanssa, joka esittäytyi "aktiivi-demariksi." Hän oli siitä hieno ihminen, että hänellä oli oikea vastaus kaikkeen.juppepuputti kirjoitti:Liikenteen päästöt ovat noin 20% kokonaispäästöistä. Valtion keräämistä Ympäristöveroista 82%tulee liikenteestä.
Vielä kun luovii enemmän , niin henkilöautoilusta kerätään veroja huomattavasti paljon enemmän kuin muusta liikenteestä.
Itseäni hieman kummastutti hänen ehdotuksensa liikenteen ankarammasta verotuksesta lähitulevaisuuden verotuksellisista muutoksista puhuttaessa. Hänen mukaansa fossiilisten polttoaineiden käyttöä tulisi rajoittaa ankaralla kädellä, koska Suomessa tieliikenteen osuus on näissä polttoaineissa 90%. Tunnustin, etten muista tarkkoja numeraalisia lukuja, mutta tuo 90% on huono vitsi, johon sain kehoituksen "pojankloppina" mennä sinne nettiin tarkistamaan faktat.
Ikävintähän kertomuksessa on se, että kun kyseisen kaltainen ihminen levittää "faktojaan" suu vaahdossa puolikin vuotta, niin todellisia lukuja kyseenalaistamattomat ihmiset tekevät niistä faktoja omissa päissään. Osa varmaan olettaa vieläkin, että 3000e/kk on köyhyysraja. Ja siinä sitä ollaan kun verotuksellisia suuntia aletaan ruotimaan. Onneksi demarit ovat oppositiossa.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)