W211 400CDI kulutus ja Teboilin diesel
W211 400CDI kulutus ja Teboilin diesel
En tiedä onko tämä sitä harhaluuloa Teboilin dieselistä, mistä muutkin puhuneet. Mutta kuitenkin kerron oman kokemukseni.
Auton ostettuani tankkasin aluksi pari tankillista Teboililta. Sitten tankkasin melkein aina Nesteellä, noin 10 tankillista. Nyt olen taas tankannut tankillisen Teboililta ja tuntuu, että kulutus on laskenut, ainakin ajotietokoneen mukaan.
Auto on W211 400cdi -03, vakio
Työmatkani on 40km suuntaan ja n.90% maantietä ja n.10% kaupunkia
Nesteen dieselillä keskikulutus oli ajotietokoneen mukaan 6,7l-7.2/100km keskinopeudella 80-85km/h.
Nyt Teboilin dieselillä kulutus on ollut 6.3-6.5l/100km keskinopeudella 80km/h.
Ajotapa yleensä suht rauhallinen ja vauhti aikalailla seilailee aamuruuhkassa.
Oman kokemukseni mukaan Teboilin dieselillä kulkee pienemmällä.
Keskikulutus 5000km ajalta ja keskinopeudella 54km/h kulutus on 7.7l/100km. Tämä lukema aika lailla 70% maantie, 30% kaupunki.
Autolla olen itse ajanut joku 6000km, ennen ostoa pelkäsin auton kulutusta, koska ajan noin 30tkm vuodessa. Ennen oli w210 300TD, joka kuluttu sekalaisessa sen 8l/100km. Auton vaihdossa oli tarkoituksena ostaa uudempi E-mersu vähintään kutos dieselillä ja pienemmällä kulutuksella. No sitten tulikin ostettua se kasi diesel. Ja kyllä kaikki suunnitelmat toteutui. 400cdi kyllä kuluttaa ajossani vähemmän kuin 300TD, syynä uudempi tekniikka. Pienimmillään auto menee kun ajaa 80km/h vakkarilla, silloin kulutus joku 5.5l/100km ja kaupungissa menee sen 10l/100km, toki pari litraa vie enemmän jos lähtee valoista vähän hätäsemmin.
Kaikki lukemat ajotietokoneen lukemia. Mutta tuo 7.7l keskikulutus ajotietokoneen mukaan hieman heittää, ehkä 8 vois olla lähempänä totuutta.
Siinä vähän kulutus tietoja tuollaisesta autosta, jos jotain kiinnostaa vertailla oman autonsa kulutukseensa. Oman kokemuksen (tai harhaluulon) mukaan Teboilin dieselillä menee pienemmällä. Tästä eri huoltoasemien dieselistä oli myös oma keskustelu aikaisemminkin.
Auton ostettuani tankkasin aluksi pari tankillista Teboililta. Sitten tankkasin melkein aina Nesteellä, noin 10 tankillista. Nyt olen taas tankannut tankillisen Teboililta ja tuntuu, että kulutus on laskenut, ainakin ajotietokoneen mukaan.
Auto on W211 400cdi -03, vakio
Työmatkani on 40km suuntaan ja n.90% maantietä ja n.10% kaupunkia
Nesteen dieselillä keskikulutus oli ajotietokoneen mukaan 6,7l-7.2/100km keskinopeudella 80-85km/h.
Nyt Teboilin dieselillä kulutus on ollut 6.3-6.5l/100km keskinopeudella 80km/h.
Ajotapa yleensä suht rauhallinen ja vauhti aikalailla seilailee aamuruuhkassa.
Oman kokemukseni mukaan Teboilin dieselillä kulkee pienemmällä.
Keskikulutus 5000km ajalta ja keskinopeudella 54km/h kulutus on 7.7l/100km. Tämä lukema aika lailla 70% maantie, 30% kaupunki.
Autolla olen itse ajanut joku 6000km, ennen ostoa pelkäsin auton kulutusta, koska ajan noin 30tkm vuodessa. Ennen oli w210 300TD, joka kuluttu sekalaisessa sen 8l/100km. Auton vaihdossa oli tarkoituksena ostaa uudempi E-mersu vähintään kutos dieselillä ja pienemmällä kulutuksella. No sitten tulikin ostettua se kasi diesel. Ja kyllä kaikki suunnitelmat toteutui. 400cdi kyllä kuluttaa ajossani vähemmän kuin 300TD, syynä uudempi tekniikka. Pienimmillään auto menee kun ajaa 80km/h vakkarilla, silloin kulutus joku 5.5l/100km ja kaupungissa menee sen 10l/100km, toki pari litraa vie enemmän jos lähtee valoista vähän hätäsemmin.
Kaikki lukemat ajotietokoneen lukemia. Mutta tuo 7.7l keskikulutus ajotietokoneen mukaan hieman heittää, ehkä 8 vois olla lähempänä totuutta.
Siinä vähän kulutus tietoja tuollaisesta autosta, jos jotain kiinnostaa vertailla oman autonsa kulutukseensa. Oman kokemuksen (tai harhaluulon) mukaan Teboilin dieselillä menee pienemmällä. Tästä eri huoltoasemien dieselistä oli myös oma keskustelu aikaisemminkin.
Oisko ollu Teboililla vielä kesälaatua? Sillä kulutus on pienempi kun talvilaadulla. Toisaalta ois epäloogista, että Nesteellä ois ollu talvilaatua jo syksyllä...
Teboililla oli joskus 15v sitten terra- nimistä bensaa, mikä oli eriväristäkin kun muilla asemilla.
Muistaakseni se vielä tarrasi ooppelin venttiilinvarret jotenkin jumiin..
Teboililla oli joskus 15v sitten terra- nimistä bensaa, mikä oli eriväristäkin kun muilla asemilla.
Muistaakseni se vielä tarrasi ooppelin venttiilinvarret jotenkin jumiin..

Viimeksi muokannut Atte L, La 14.11.2009 09:37. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kyllähän tuo aika erikoiselta tuntuu että noin suuria eroja olisi. Samasta paikastahan polttoaineet tulee. Itsellä pääasiassa shell ja teboil käytössä. Nesteellä n. joka 15 tankkaus mutta kilometrejä 200 tkm vuodessa. Diesel-auto ei kuitenkaan mb, mutta kulutuksissa en ole huomannut eroa. Tebarilta kuitenkin halvinta tavaraa letkusta joten voihan sen säästön näinkin laskea. Kulutus 2-litran dieselissä n. 7-7.5 litraa satasella auton tietokoneen mukaan.Aikaisempien kokemuksien mukaan auton ilmoittamaan kulutukseen voi hyvinkin puoli litraa laittaa lisää, volvoon monasti enemmänkin. Uskomattoman vähällä pääset autollasi. Onkohan viime vuosina enään tehty edes mitään vertailutestejä polttoaineiden suhteen ? aikoinaan kin tebarilla oli sitä liimaventtiiterratehobensaa niin vertailutestejä oli joka lehdessä.
Ryssäpyssyllä tankkiin ammuttaessa se polttoaine vaahtoaa aikalailla. Eli luulet saavasi tankin täyteen kun pyssy katkasee ja lirutat vielä 10 kertaa katkasuun asti. Odotappa puol tuntia ja käy Nesteellä tankkaamassa. Saat tankattua Teboilin "täyteen tankkiin" vielä helposti litrakaupalla Nesteen Vaahtoamatonta.
Se vaan on fakta, että Nesteen käsiä tahramattomalla pyssyllä kaikki menee aikalailla nesteenä tankkiin eli saat menemään 80 litran tankkiin 80 litraa dieseliä. Ryssäpyssyllä kun ampuu 75 litraa dieseliä + 5 litraa vaahtoa siinä sivussa, on tankki silminnähden ja myös ajotietsikan näytöllä täysi ja mittarissa pienempi lukema ku Nesteellä.
Ikävä palauttaa maan päälle, mutta mittaa tankista se kulutus... Jos JOSKUS pääset tankista mitattuna 5,5 litraan, niin olet toteuttanut mahdottoman. Ajotietokone nyt näyttää mitä näyttää... Kyllähän sitä 320CDI:ssäkin näkyy ajotietokoneella joskus jopa 4,9 litraa / 100 km, mutta todellisuus ei sitä ole. Vaikka pitkää työmatkaa ajelis enimmäkseen maantietä, niin 6-pyttynenkin vie keskimäärin melkeen sen 7 litraa, vaikka täälläkin päin isolle tielle on vaan pari kilsaa. Kyllä tuolle autollesi se 7-8 litraa on ihan jees lukema, pienempään jos menee niin joku on vialla tai ajat yksinhuoltajamallin kapeilla renkailla, jotka ei missään nimessä sovi ko. autoon.
Se vaan on fakta, että Nesteen käsiä tahramattomalla pyssyllä kaikki menee aikalailla nesteenä tankkiin eli saat menemään 80 litran tankkiin 80 litraa dieseliä. Ryssäpyssyllä kun ampuu 75 litraa dieseliä + 5 litraa vaahtoa siinä sivussa, on tankki silminnähden ja myös ajotietsikan näytöllä täysi ja mittarissa pienempi lukema ku Nesteellä.
Ikävä palauttaa maan päälle, mutta mittaa tankista se kulutus... Jos JOSKUS pääset tankista mitattuna 5,5 litraan, niin olet toteuttanut mahdottoman. Ajotietokone nyt näyttää mitä näyttää... Kyllähän sitä 320CDI:ssäkin näkyy ajotietokoneella joskus jopa 4,9 litraa / 100 km, mutta todellisuus ei sitä ole. Vaikka pitkää työmatkaa ajelis enimmäkseen maantietä, niin 6-pyttynenkin vie keskimäärin melkeen sen 7 litraa, vaikka täälläkin päin isolle tielle on vaan pari kilsaa. Kyllä tuolle autollesi se 7-8 litraa on ihan jees lukema, pienempään jos menee niin joku on vialla tai ajat yksinhuoltajamallin kapeilla renkailla, jotka ei missään nimessä sovi ko. autoon.
Renkaina on 225/40R18 edessä ja takana 235/40R18, jotkut kiinalaiset. Eihän ne viel kyllä mitkään isot ole. Kyllä tohon 5000km mahtuu täyskiihdytyksiä 0-100 ja 100-180. Mutta pitää nyt mittailla mikä se kulutus todellisuudessa on. Mikäli ajotietokone näyttää sen 0.5l/100km liian vähän, niin silloinhan se kulutus on noin 8.2l/100km todellisuudessa. Vanhalla omistajalla oli keskikulutus ajotietokoneen mukaan 8.3 ja hänellä oli enemmän tuollaista kaupunkiajoa. Saattaahan se tankki olla täynnä vaahtoa, mutta jos 60 litraa dieseliä tankkaan Nesteeltä ja 60 litraa vaahtoa Teboililta, niin Pidemmän matkan ajan Teboilin vaahdolla ja tämän saan selville trippimittarista, koska sen nollaan joka tankkauksen yhteydessä. Toki kulutus on aina erilainen koska tulee muutakin ajoa kuin työajoa ja aina erillaisia määriä kaupunkia. Nyt aion merkata lapulle paljonko kilometrejä mittarissa ja lyön tankin täyteen, sitten vaan joka tankkauksen yhteydessä kilometrit ja litrat ylös. Katsotaan mitä oikea kulutus tulee olemaan muutaman tuhannen kilometrin päästä.
Joskus aikoja sitten, tuli ajeltua tuolla raskaammalla kalustolla, oli siinä kohtuullinen ero polttoaineen kulutuksessa muihin merkkeihin verrattuna. Olisi kiva tietää myös onko tehoissa/väännöissä jotain eroja.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Tankkasin myös mielenkiinnosta tuolla teboililla. Katotaan onko sama tulos.
EDIT:
Laskennallinen kulutus nousi >3 litraa/100km. Tosin ajo oli eri tyyppistä verrattuna edellisen tankkauksen ajoihin. (aiempi kulutus 13.5-15 litraa/100km, nyt oli 17.5l/100km)
Täytyy vielä seurata tilannetta. Ja se pitää paikkansa kun joku aiemmin totesi, että vaahtoa ei tule ABC:n tyyliin..
EDIT:

Laskennallinen kulutus nousi >3 litraa/100km. Tosin ajo oli eri tyyppistä verrattuna edellisen tankkauksen ajoihin. (aiempi kulutus 13.5-15 litraa/100km, nyt oli 17.5l/100km)
Täytyy vielä seurata tilannetta. Ja se pitää paikkansa kun joku aiemmin totesi, että vaahtoa ei tule ABC:n tyyliin..
Viimeksi muokannut Atte L, Ke 18.11.2009 17:17. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
300 GD
K Y M
K Y M
Oletteko tankanneet Nesteeltä dieseliä vai Greendieseliä?
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Joo ja onko kuu samassa asennossa... Onhan noita polttoaineita testattu TM:ssäkin, ja juuri mitään eroja ei ole ollut ominaisuuksissa. Tai ei ainakaan kulutus laske 0,6 litraa / 100 kmAtte L kirjoitti:Tankkasin myös mielenkiinnosta tuolla teboililla. Katotaan onko sama tulos.

Oletteko varma, että joku ei ole livauttanut TB:llä kosmista terästappia tankkiinne?
Itsekin olen päätynyt tuohon Teboilin dieseliin. Pääsyynä on persdyno ja nopeusmittari antaa teboilin dieselillä aina 5-7 km/h kovemman lukeman samasta motarin rampista, ensimmäiseen motarin nopeuskylttiin mennessä, kuin muilla naftoilla ajaessa.
Auto tuntuisi vääntävän paljon paremmin liikkeelle lähtiessä tuolla Teboilin naftalla. Kulutuksesta en osaa sanoa (kun se ei ole kova muutenkaan) ja se ei niin paljon kiinnosta, kun ajo kovin vaihtelevaa niin vertailu vaikeaa.
Parhaiten eron huomasi, kun oli tankannut 3 krt täyden tankin Teboililla ja sitten tankkasi ST1:llä. Siinä ero oli suurin. Paljon suurempi, kuin Shelliin, ABC.hen ja Nesteeseen verrattuna.
Auto tuntuisi vääntävän paljon paremmin liikkeelle lähtiessä tuolla Teboilin naftalla. Kulutuksesta en osaa sanoa (kun se ei ole kova muutenkaan) ja se ei niin paljon kiinnosta, kun ajo kovin vaihtelevaa niin vertailu vaikeaa.
Parhaiten eron huomasi, kun oli tankannut 3 krt täyden tankin Teboililla ja sitten tankkasi ST1:llä. Siinä ero oli suurin. Paljon suurempi, kuin Shelliin, ABC.hen ja Nesteeseen verrattuna.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Tein juuri lehtijuttua energia-asioista ja olin puheissa myös St1:n edustajan kanssa. Hän kertoi, että St1:n ja ABC:n aineet ovat samaa tavaraa. Itse en ole näiden välillä eroja huomannut, mutta hento puoltoääni "teboilteorialle" täältäkinDivision kirjoitti: Parhaiten eron huomasi, kun oli tankannut 3 krt täyden tankin Teboililla ja sitten tankkasi ST1:llä. Siinä ero oli suurin. Paljon suurempi, kuin Shelliin, ABC.hen ja Nesteeseen verrattuna.

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Ette ole tosissanne. Itse olen Järvenpään Teboililla nähnyt ihan vierstä, kun Nesteen autosta laitetaan ainetta tankkiin maan alle. On kumma juttu, jos Teboilin pyssy lisää siihen jotain tehoa lisäävää ja enemmän kilsoja antavaa ainetta. Luulette vaan kun aivopestytte sillä tyytyväisiksi, kun polttoaine vaahtoaa ryssäpyssyllä ammuttaessa enempi ja tankki tulee niin nopeesti täyteen. 

- jytäkkä
- Mersumies
- Viestit: 679
- Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
- Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue
Asiasta en mitään tiedä mutta.
Jos ajotietokone näyttää pienempää kulutusta kuin toisella aineella niin kuinka vaahto siihen vaikuttaa?
Eikös jokaisella myyntiyhtiöllä ole kuitenkin omat säiliönsä nesteen satamassa jossa ne lisäaineistetaan omilla litkuilla ja jaetaan sitten liikenneasemille.
Jos ajotietokone näyttää pienempää kulutusta kuin toisella aineella niin kuinka vaahto siihen vaikuttaa?
Eikös jokaisella myyntiyhtiöllä ole kuitenkin omat säiliönsä nesteen satamassa jossa ne lisäaineistetaan omilla litkuilla ja jaetaan sitten liikenneasemille.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
En tiiä mutta teboilin diisseli meneen tankkiin ilman vaahtoa.masaf1 kirjoitti:Ette ole tosissanne. Itse olen Järvenpään Teboililla nähnyt ihan vierstä, kun Nesteen autosta laitetaan ainetta tankkiin maan alle. On kumma juttu, jos Teboilin pyssy lisää siihen jotain tehoa lisäävää ja enemmän kilsoja antavaa ainetta. Luulette vaan kun aivopestytte sillä tyytyväisiksi, kun polttoaine vaahtoaa ryssäpyssyllä ammuttaessa enempi ja tankki tulee niin nopeesti täyteen.
Nesteen diisseli vaahtoaa niin että takkaus on pelkää pyssyn pätkimistä, tai joutuu liruttamaan että ketsää iät ja jat saada tankki täyteen.
Jotain eroa niissä täytyy olla
esim bemari ei suosittele nesteen (bio)diisselä
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
Harvemmin kumminkaan Neste omistaa sitä tankkiautoa, vaan sillä on jokin itsenäinen yrittäjä ja se taas saa ottaa kuljetustilauksen myös muilta päämiehiltä, jos hänen vakio päämiehensä ei pysty hänelle sitä tarjoamaan.masaf1 kirjoitti:Ette ole tosissanne. Itse olen Järvenpään Teboililla nähnyt ihan vierstä, kun Nesteen autosta laitetaan ainetta tankkiin maan alle. On kumma juttu, jos Teboilin pyssy lisää siihen jotain tehoa lisäävää ja enemmän kilsoja antavaa ainetta. Luulette vaan kun aivopestytte sillä tyytyväisiksi, kun polttoaine vaahtoaa ryssäpyssyllä ammuttaessa enempi ja tankki tulee niin nopeesti täyteen.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Kyllä tuo Limingan tullin (mäkkärin vieressä) oleva Neste Express kylmäasempa on aivan oulun halvimpia. Niitä nyt ilmennyt vaikka mihin korvaaman A24 asemia..mikipp kirjoitti:Itse en yleensä tankkaa nesteeltä tai ABC:tä koska ainakin oulun alueella
ovat kalleimpia. Ja teppanat ja shellit ovat parhaita ja syy siihen on se että
ovat halvimpia.
Mieluiten vielä kylmäasemia. Teboilin diesel on kyllä jotenkin hieman "voimakkaan" tuntoinen.

http://www.polttoaine.net/Oulu
En kyllä itse tuota käytä mutta tän topicin mukaan lupaan kokeilla sitä, Shelliä tai Teboilia seuraavaksi. ST1 käytän koska halvin mutta kokeillaan nyt välillä muutakin.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
- Sami J. E.
- Mersumies
- Viestit: 653
- Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
- Paikkakunta: Belgia
Vuoden verran tarkkailin omani kulutusta ja sillä ajalla oli keskikulutus 7,5l. Semmonen 20tkm tuli lasiin. Suurin osa kyllä kaupunkiajoa. Duunimatka on just 20km ja auto ei kerkeä kunnolla lämmetä siinä ajassa. Tai lämpeehän se, mutta ainakin mittarin mukaan se 80° menee rikki vasta juuri ennen kun tulen duuniin.
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
Lisäyksenä vielä että ite oon tämänAtro kirjoitti:Kirjottelin aikasemmin tästä samasta asiasta, ja varmasti vie teboilin ainetta vähemmän, ja lisäksi tyhjäkäynti lopetti huojumisen ja koneen käyntiääni siistimpi ja "vetoja" ilmaantu lisää. Vertailukohtana ABC ketjun polttikset.
havainnon tehnyt n. 10 kerralla jns-hki-jns välillä ajaessa ja aina ajan samalla lailla ja tebloilia vie noin 5-6 desii vähemmän sekä tietsikalla mitaten että tankkaamalla mitaten

W 211 E 270 CDI AUT AVANTGARDE