Mielipiteitä kaivataan MB ML 270 CDI:stä
Mielipiteitä kaivataan MB ML 270 CDI:stä
Elikkä, kiikarissa ois vm 2000 ML 270 CDI. Kaipaisinkin mielipiteitänne, kokemuksia, ruusuja ja risuja ko. mallista. Jos joltain vaan löytyy kokemusta tuosta mallista niin kiitollisena otan kaiken infon vastaan.
Aika vähän täällä on ollut juttua ML:stä. Liekö kaikki niin tyytyväisiä omiinsa vai .....? Itselläni tuo on ollut niin vähän aikaa, että mainittavia kokemuksia ei vielä oikein ole. Koneesta (270cdi) löytyy kyllä haulla paljonkin tarinaa. Siinä taitaa olla kaikki cdi-koneen hyvät ja huonot puolet. Hiljaisempi tuo on ajossa kuin entinen W202 200cdi. Edellisellä sivulla on jotakin juttua, katso sieltä. Oikeastaan ainoa mikä on yllättänyt minut niin on korin kallistelu sivusuunnassa. Se voi johtua joidenkin alustan osien kulumisesta ja mahd. myös renkaista ja istutaanhan siinä paljon korkeammalla kuin "kansanmersussa". Vaikutuksensa silläkin on. Ja mikään varsinainen maastoauto tuo ei ole. Onhan siinä alennusvaihde mutta lukot puuttuvat 

Ei ensin usko riittänyt, että ML55AMG:ssä olisi erilainen alapallo, kun pienemmissä, mutta kyllä vaan näky olevan.mnuut kirjoitti:ML 55 AMG:n alapallot (alkuperäiset) oli yli 400 euroa kappale. Tosin jouduin vaihtamaan ne ensimmäisen kerran vasta 200 000 kilometrin jälkeen.
Kuinkas usein niitä sitten tavallisissa ML:issä vaihdellaan?

Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Kone on tuttu, kun nyt sellainen on omassa väykyssä, mutta noin muuten itse autosta, ajettavuudesta sisätiloista ym. olisi mukava kuulla. Varsinkin nuo sisätilat ihan käytännön tasolla kiinnostavat, kun meille on syntymässä kolmas lapsi niin sisätilojen on oltava kohdillaan.JYMY kirjoitti:Koneesta (270cdi) löytyy kyllä haulla paljonkin tarinaa. Siinä taitaa olla kaikki cdi-koneen hyvät ja huonot puolet.
- kolarikalle
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: To 21.12.2006 17:00
No kerrotaan ML ollu talossa nyt kolme vuotta ja 180tkm ollut kyllä paras auto mitä omistannu.JYMY kirjoitti:Suostuisikohan em. nimimerkki kirjoittelemaan tänne niin huonoista kuin mahdollisita hyvistä kokemuksisitaan. Olisimme (ainakin minä ) kovasti kiitollisia tästä.cuuno kirjoitti:...laitappa viestiä nimimerkille " kolarikalle "
...sieltä löytyy tietoa ko laitteesta ja vielä saman vuotisesta
Vikoja ei ole pahasti ollu autolla nyt ajettu yhteensä 280tkm. Kalleimat viat on ollu kun jakoolaatikko hajosi tosin remontti ei minusta ollut kallis (1300e) kun ottaahuomioon että kaikki sisuskalut laitetiin kerralla uusiksi. Jakolaatikko oireeilee sillai kun kääntää kaikki niin kuluu sellainen pauke kun vetari olisi menossa. Ja laturi remppa oli kallis koska on surullisen kuuluisa vesijähdyteinen tätähän löytyy muistakin mersuista. 270 cdi taitaa olla ainoa järkevä kone tohon likkuu suht hyvin maasturiksi ja eikä kuluta kun 8-10L/100km. konehan on sama kun monessa muissa mersun malleissa eli tyypiviat myös samat mutta ei kalliita korjata.Niin ja mun autoon ei ole vaihdettu ikinä alapalloniveliä ja sillä kuitkin ajetaan päivittäin hiekkateillä.
Eipä tollasen pitäminen juuri poikkea mistää muista autosta renkaat nyt vähän kalliinpia. itse asias taitaa olla tähän menessä halvin auto pitää mitä mulla on ollut jos siis lasketaan korjaukset ja huolot.
Ajettavus asiat on sitten maku asioita itse pidän joku muu taas ei.
Kyllä meidänkin seuraava auto joko uusi korinen ML tai sitten GLK.
Siis ei muutakun kättä taskuun ja ML ostoon.

Meidän taloudessa nyt vuosi ajettu tuolla 2003 vuosimallin ML 270 cdi:llä.
Kokemukset kaikin puolin myönteisiä. Mittarissa nyt 250000 kilometriä.
Auto on seitsemän paikkainen, joka tuntuu olevan tuolla mb-huollossa ihmetyksen aihe.
Viime viikolla vaihdettiin ensimmäiset raidetangonpäät ja toiselle puolelle alapallonivel. Alapallonivel on todella hintava, mutta jos kestää ajaa tuon yli 200000 km, niin ei se enää kallis ole. Huollon mukaan alkuperäiset, koska alapallo oli vielä prässäämällä paikallaan. Uusi tuli sakaramutterilla.
Lisäksi nivelien huonouden huomaa auton huojunnasta ajossa. Uusilla ja jetillä nivelillä vakaa ajettava.
Autolle on sama onko alustana lumi, jää vai sora-, tai asfalttitie.
Kulutukseltaan auto on kokoisekseen todella pihi. Vähimmillään kesäkelissä vienyt 6.9 l / 100 km ja talvella jää aina alle 10 l / 100 km.
Ainoat ongelmat ollut 1 sylinterin suuttimen hajoaminen, jonka korjauksessa autollike Laakkonen tuli vastaan.
Lisäksi 2 sylinterin liekkirengas petti. Sen korvasi samainen autoliike.
Vaimon auto vaatimukset kasvaneet kyseisen auton myötä. Täytyy olla automaatti, neliveto ja maasturi seuraava auto joskus tulevaisuudessa.
Jos ostat ML, niin osta päivitetty versio, jossa vilkut peileissä ja etupuskuri erilainen, kuin alkupään malleissa. Silloin saat kitinöistä ja sähköviosta vapaan mallin. Lisäksi ajettavuudeltaan parempi.
Lisäksi käyt päivittämässä moottoriohjausjärjestelmän, niin kulutus tippuu ja auto muuttuu todella miellyttäväksi ajaa.
Täytyy vaan todeta tähän loppuun, että kyllä mersu on mersu. Sano sitten kateelliset mitä muuta tahaansa.
Kokemukset kaikin puolin myönteisiä. Mittarissa nyt 250000 kilometriä.
Auto on seitsemän paikkainen, joka tuntuu olevan tuolla mb-huollossa ihmetyksen aihe.
Viime viikolla vaihdettiin ensimmäiset raidetangonpäät ja toiselle puolelle alapallonivel. Alapallonivel on todella hintava, mutta jos kestää ajaa tuon yli 200000 km, niin ei se enää kallis ole. Huollon mukaan alkuperäiset, koska alapallo oli vielä prässäämällä paikallaan. Uusi tuli sakaramutterilla.
Lisäksi nivelien huonouden huomaa auton huojunnasta ajossa. Uusilla ja jetillä nivelillä vakaa ajettava.
Autolle on sama onko alustana lumi, jää vai sora-, tai asfalttitie.
Kulutukseltaan auto on kokoisekseen todella pihi. Vähimmillään kesäkelissä vienyt 6.9 l / 100 km ja talvella jää aina alle 10 l / 100 km.
Ainoat ongelmat ollut 1 sylinterin suuttimen hajoaminen, jonka korjauksessa autollike Laakkonen tuli vastaan.
Lisäksi 2 sylinterin liekkirengas petti. Sen korvasi samainen autoliike.
Vaimon auto vaatimukset kasvaneet kyseisen auton myötä. Täytyy olla automaatti, neliveto ja maasturi seuraava auto joskus tulevaisuudessa.
Jos ostat ML, niin osta päivitetty versio, jossa vilkut peileissä ja etupuskuri erilainen, kuin alkupään malleissa. Silloin saat kitinöistä ja sähköviosta vapaan mallin. Lisäksi ajettavuudeltaan parempi.
Lisäksi käyt päivittämässä moottoriohjausjärjestelmän, niin kulutus tippuu ja auto muuttuu todella miellyttäväksi ajaa.
Täytyy vaan todeta tähän loppuun, että kyllä mersu on mersu. Sano sitten kateelliset mitä muuta tahaansa.

Ml kokemuksia
Oon ajellu omalla 270cdi -03 noin 40000km ja oon ollu tyytyväinen ajo-omituisuuksiin niin tiellä kuin huonoissa oloissa.Ainut mikä askarruttaa on tuo kulutus, johon toivoisin muittenkii kokemuksia. Oma vie aina tuota 10,5-11 kesät talvet, ajotyylistä riippumatta. Onko nuo alle 10 vievät manuaaleja vai automaatteja? Oon yrittänyt löytää omasta jokin vian joka selittäisi kulutuksen mutta eipä oo selvinny? Erityisesti tuo puhdas matka-ajo vaikka ajais liruttelemalla 90 kmh niin kulutus ei laske. Kulutus mitattu tankkaamalla ja useammalla tankillisella.
Meillä on automaatti malli ja pääasiassa vaimon käytössä. Jotenka ajo on hyvin rauhallista ja ennakoivaa. Alussa vei meillä myös yli 10 litraa, mutta keskusteltuani erään samanlaisen auton omistajan kanssa, niin kertoili huomattavasti pienemmistä kulutuksista.
Rupesin tutkimaan autoa ja suoritutin huollon, jossa vaihdettiin kaikki mahdolliset suodattimet yms. vipstaakit. Samalla tarkistettiin pyöränkulmat.
Silti kulutti aika reilusti. Lisäksi ei lähtenyt ilman webastoa käyntiin. Jotenka jäljet johti sylttytehtaalle.
Ruiskutussuuttimien vuotoon. Ne, kun oli ehjätty, niin kulutus tipahti aivan dramaattisesti.
Rupesin tutkimaan autoa ja suoritutin huollon, jossa vaihdettiin kaikki mahdolliset suodattimet yms. vipstaakit. Samalla tarkistettiin pyöränkulmat.
Silti kulutti aika reilusti. Lisäksi ei lähtenyt ilman webastoa käyntiin. Jotenka jäljet johti sylttytehtaalle.
Ruiskutussuuttimien vuotoon. Ne, kun oli ehjätty, niin kulutus tipahti aivan dramaattisesti.
Kannattaa muuten vilkaista oston yhteydessä myös takajouset. Viikko sitten tuli hankittua -01 ML ja oli molemmat jouset takaa poikki. Ajossa ei huomannut mitään erikoista. Mutta kun oli pajalla suuttimen pohja tiivisteen vaihdossa niin asentaja vilkaisi auton alle, ja hoksasi katki jouset. Tuosta oma aloitteellisuudesta konjakki pullo hälle. Eikä katki jouset ole kuulemma harvinainen vika. En tiedä minkä hintaiset lie mutta Autotalo Laakkonen lupasi kustantaa.
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Re: Mielipiteitä kaivataan MB ML 270 CDI:stä
ML:n tarinaa vaan ei narinaa, vm 2002 ML 2.7 cdi mahottoman tyytyväinen, ajoltaan aivan mahtava pitkää työmatkaa ajelee ihan mielellään n.250km/pv kulutus on ollut 8-10l/100km vaan mikäpä kulkis ilmaiseksi,huojuntaa (yllätti koe ajon aikana kuinka vähän kallisteli koeajo kesti 3vk:a)en ole omassa havainnut eikä ole alapalloja eikä muitakaan niveliä mennyt.






