C124 300 CE-24V - Jutustelua rakkineesta

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
opcaravan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: To 14.09.2006 20:59
Paikkakunta: Pieksämäki

C124 300 CE-24V - Jutustelua rakkineesta

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

Moro vaan foorumille pitkästä, pitkästä aikaa.

Ennen tuli täällä pyörittyä, kun oli alla tuollainen 2.3 tenava. Nyt on jonkin aikaa kulunut VW:n kanssa, mutta jotenkin siinä nyt niin kävi, että tuollainen -91 227tkm ajettu Mercedes sportlinena pihaan sitten Passatin tilalle lipui :lol:

Ensivaikutelmia, verraten aikaisempaan ajokkiini, 2.8 V6 -98 Passattiin:

- Todella hiljainen
- Kaikinpuolin jämäkempi ajaa
- Reippaasti paremmin varusteltu (kaikki muu toimii, paitti takalasin verho, joka sekin jotenkuten)
- Todella kaunis auto
- Vaihdettu kaiketi SL:n konepelti, joka mielestäni sopii paremmin (makuasia :D )
- Yksinkertaisesti mielestäni parempi!!!
- Alkuperäinen huoltokirja
- Toki, saksasta tuotu, mutta saksankin ajalta huoltokirja täytetty eri käsialoilla, yms

Varusteina seuraavaa tuon venäjän voorumin VIN-Decoderilla luettuna:

Model 300 CE-24,AMG 300 CE 3.4

Chassis 1240511B588904

Engine 104980 12 029758

Transmission 722501 03 589620

Order 0 1 231 01972

Delivery date 07.08.91
Dealer Koblenz branch (231)
Interior leather black or anthracite (261)
Paint 122 mother of pearl grey metallic (с 01.01.1986)


Options

211 automatic limited slip differential (ASD) (с 01.07.1984)
rear axle with automatic limited slip differential (ASD)

221 left front seat, electrically adjustable (с 01.11.1978)

222 right front seat, electrically adjustable (с 01.11.1978)

240 outside temperature indicator (с 01.03.1982)
trunk set, (280 SL)
steering wheel with sports design (390 mm dia.) and gearshift lever in leather

281
trim (с 01.05.1990)
steering wheel (390 mm) with sports design (с 01.03.1989)
airbag for front passenger
airbag for driver and front passenger (с 01.07.1987 по 30.09.1993)

291
airbag for driver and front passenger (if driver airbag standard - then only for passenger)

300 storage box in front tray (с 01.05.1988)

412 electric sliding roof with tilting device (с 01.07.1983)

425 5-speed automatic transmission (с 01.02.1988)

430 headrests in the rear (с 01.01.1977)

531 automatic antenna (с 01.01.1963)

540 roller blind, electric, for rear window (с 01.05.1985)
folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest (с 01.04.1970)

570 front folding armrest w202 - housing at front with armrest

580 air conditioner/Tempmatic (с 01.11.1982)

592 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane (laminated glass), band filter green heat-insulating glass all round, heated rear window, laminated safety glass - tinted strip (с 01.01.1972)

620 emission control system vehicles with catalyst technique (с 01.03.1985)

645 M+S tires (с 01.10.1963)

653 sports chassis with 8-hole light alloy rims (с 01.01.1990)

752 Becker radio Mexico 2000 vk (с 01.06.1990 по 31.03.1994)

873 seat heater for left and right front seats (с 01.02.1984)

915 fuel tank, 70 liter (с 01.05.1988)

952 rotating emergency flasher, front (red light) sports line (с 01.02.1991) sportline with 8-hole rim(consisting of codes 65/3, 243, 281) (c 124: codes 65/3, 281, fabric, check a3) (a 124: codes 65/3, 281)


Tiedoista poiketen, tankki on oikeasti 90L.
:D


Nyt jos jollain on intoa, niin antakaas nyt risuja/ruusuja valinnastani!

Hakua tässä kokoajan käyttelen ja koitan rikastua ajatusmaailmaltani tuon vekottimen suhteen. Mutta saa tähänkin topiciin heittää kaikkea, mitä ko. vekottimesta mieleen tulee (siis ihan kaikkea, positiivista, negatiivista, kokemuksia, kustannuksia, huollettavia kohteita, hajoavia paikkoja) yms yms!!!
Viimeksi muokannut opcaravan, Ma 07.12.2009 11:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näillä mennään:

Mercedes 300CEA 24V -91

Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja h3ba »

Kuvia! \o/ Hankala heittää risuja :D
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Avatar
opcaravan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: To 14.09.2006 20:59
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

Noh, siinä pari, jotta vähän valkenee =)

Just vaan sattuu koiranilma olemaan täällä, ni ompi vähän märkänä tuo kaara.

Mut juu, aikastlailla virheetön peli ulkoisesti. Pientä pintakuplintaa ainoastaan antennin juuressa, pieni maalihalkeama konepellissä. Sekä toisesta sumarista muovi särki.. Nettiautossa tuo oli myynnissä vielä muutama pvä sitten =)

Sisusta mielestäni ikäisekseen todella siisti musta nahkasisusta.

Vanteet vaihtuu hetimiten peltivanteista aluihin. Mukana tuli jotkin, hmmm, olikohan nyt Mersun alut..?? En tarkalleen muista. Näille olisi tarkoitus kääntää nyo talvipyörät, sitten kesäksi jotkut huulelliset??? :D
Viimeksi muokannut opcaravan, Ke 10.03.2010 17:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näillä mennään:

Mercedes 300CEA 24V -91

Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tervetuloa ce24 kerhoon .

SL konepelti on aina tarvike tai hitsattu. Valitettavasti usein myös huonosti tehty. Mutta se voi olla myös pelkkä E-pelti. EDIT: Jaha kuvia tuliki... Näyttää siltä että työ on tehty hyvin, kun on toi puskurikin vaihdettu.

bensaa saa kulumaan enemmä ku passatilla mutta eip tuo mitää haittaa. M104 moottoristahan on paljon ikävääkin juttua. Kierroskone tää vanhempi vähän on mutta ite tykkään kyl. Kotona voin vertailla vanhaa ja uutta, yleisistä puheista huolimatta, ero ei ole niin iso.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
opcaravan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: To 14.09.2006 20:59
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

Sergey kirjoitti:tervetuloa ce24 kerhoon .

SL konepelti on aina tarvike tai hitsattu. Mutta se voi olla myös pelkkä E-pelti. EDIT: Jaha kuvia tuliki...

bensaa saa kulumaan enemmä ku passatilla mutta eip tuo mitää haittaa. M104 moottoristahan on paljon ikävääkin juttua. Kierroskone tää vanhempi vähän on mutta ite tykkään kyl. Kotona voin vertailla vanhaa ja uutta, yleisistä puheista huolimatta, ero ei ole niin iso.

Bensaahan saa bensa-asemalta =) Sitten nipotteluja varten meillä onkin taloudessa tuo alta 5L/100km löpövehje pakuna :D

Moottori oli juu omalla tavallaa Passatin jälkeen toisaalta iloinen, toisaalta surullinen asia.

Äänimaailma kierroksilla huisin hieno vrt. Passat. Vääntöä taas kaipaisi alakierroksille himpun enempi. Saa jonniin verran kierrättää, ennen kun alkaa tapahtumaan.

Juu, jonkinverran jo oon lukenut tuosta M104 motista. Taitaa nuo kansihommat olla sieltä ilkeimmästä päästä??

Kaiketi koneena muuten kestää hyvin?? Ke-jetissä nyt toki sitten nämä omat oikkunsa :lol:

Tota, mikäs nyt ois tuohon mottiin hinta/laatu suhteeltaan hyvää öljyä?`Ihan en kehtaisi kalleinta ostaa aina 10tkm välein, mutta jos te arvon asiantuntijat sanotte, että kallein=paras=pisin käyttöikä koneelle, niin sitten ostelemme sitä :D
Näillä mennään:

Mercedes 300CEA 24V -91

Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Mulla on Teboil Silveriä. Vaihtotyöt suodattimineen ollu liikkeessä n. 80€. Ennen käytin Mobil Delvaccia, samaa mitä käytin kaivinkonees ja prätkässä, mut nyt ei oo enää koneita ja tynnyriki tyhjeni vuos sitte :) Mulla kannentiiviste alkoi tihkumaan ulos täsmälleen 300tkm kohdalla, sen jälkee ajanu 40tkm ja öljyä tihkuu ulkopuolelle 10tkm matkalla ehkä 1-1,5l. Mutta tuo on ollu mulla siis olemassa jo 1,5v. Ja ventiilin kumit on alkanu tupruttamaan kylmällä koneella nyt viimeisen 6kk aikana. Joten öljyy kuluu jo 2,5l/10tkm.

Suoran kutosen äänet on mahtavat, sille ei juuri pärjää muut. Sivistyneen murahteleva eikä nii raaka ku jenkkikasit eikä myöskään liian sivistynyt kuten euro V8-V12. Just hyvä.

Näemmä ASD löytyy kans. Itel on ASR eli menon hidastin.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
opcaravan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: To 14.09.2006 20:59
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

Sergey kirjoitti:Mulla on Teboil Silveriä. Vaihtotyöt suodattimineen ollu liikkeessä n. 80€. Ennen käytin Mobil Delvaccia, samaa mitä käytin kaivinkonees ja prätkässä, mut nyt ei oo enää koneita ja tynnyriki tyhjeni vuos sitte :) Mulla kannentiiviste alkoi tihkumaan ulos täsmälleen 300tkm kohdalla, sen jälkee ajanu 40tkm ja öljyä tihkuu ulkopuolelle 10tkm matkalla ehkä 1-1,5l. Mutta tuo on ollu mulla siis olemassa jo 1,5v. Ja ventiilin kumit on alkanu tupruttamaan kylmällä koneella nyt viimeisen 6kk aikana. Joten öljyy kuluu jo 2,5l/10tkm.

Suoran kutosen äänet on mahtavat, sille ei juuri pärjää muut. Sivistyneen murahteleva eikä nii raaka ku jenkkikasit eikä myöskään liian sivistynyt kuten euro V8-V12. Just hyvä.

Näemmä ASD löytyy kans. Itel on ASR eli menon hidastin.
Juu on ASD. Yllätyin tuon toiminnasta, koska kun kd:n nappaa pohjaan, niin taitaa lukkiutua myös ASD vaikka renkaat eivät sudikkaan. Näin ainankin valo ilmoittaa mittaristossa (se iso huutomerkki/kolmio)

Luulin, että lukkiutuu vasta, kun pyörät sutii/pyörii eritahdissa. Ja olikohan vielä niin, että kickdownilla kiihdytettäessä 1 ja 2 vaihteella näin tapahtuu. Tai sit mä en oo vaan huomannut, että joku pyörä on koittant sutia =) Ei kait tää kakkosella suoraan kiihdyttäessä sutia jaksa asfaltilla lyödä?? =D
Näillä mennään:

Mercedes 300CEA 24V -91

Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

SL:n etupuskurikin näkyy olevan.

Se ASD ei toimi kun alle n.40km/h nopeudessa vaikka valo palaiskin mittaristossa.

Jos se valo syttyy esim. 80km/h vauhdissa niin se varoittaa ns. liukkaudesta eli siellä on pyörien välillä nopeuseroja ja sillä se niin tulkitsee.

Kyllä se valo mullakin syttyy kun aletaan täysillä kiihdyttää.
Vaikka ei nyt varsinaisesti tyhjää hakkaa mut silti luistoo on sen verran et se ASD sen huomaa.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
opcaravan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: To 14.09.2006 20:59
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

Ai niin, unohtuikin kysyä seuraavaa:

Jos joku täällä pyörivä ilmottautuu auton ent. omistajaksi, niin saa kertoa kaikkia tarinoita vekottimesta! Niin hyviä, kuin pahojakin!

Sellainen tuli mieleen, että onko ihan normaalia, kun matka-ajossa koneen lämmöt pysyy alle 80c:n? viisari tapittaa kutakuinkin n.70c:n kohdalla, mutta kun kaupungissa ajelee, niin lämmöt nousee yli 80c ja sen jälkeen maantielläkin pysyvät 80c:n korvilla. Autoon on 10-15tkm sisään vaihdettu termari. Liekö kylmä termari tahi sitten tarvike termari, mikä ei vörki oikein...
Näillä mennään:

Mercedes 300CEA 24V -91

Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Pitäs nousta yli 80 kyllä aina. eli pitäs pyörii 80-100 alueel, mulla ihan yleisesti aikalailla 90 tasan säästä riippumatta. Uusi syyläri... Mutta vikahan voi olla myös anturissa, ts termari toimii mut anturi näyttää väärin ;)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
opcaravan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: To 14.09.2006 20:59
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

Pitää joku pvä ens viikolla mittailla tuon anturin vastus eri lämpötiloissa. Jossain täällä foorumilla taisi olla näistä arvoista puhetta. Vähän kyllä tuntuis, että viilee termari voi olla, koska ei tahdo kabiini oikein sähäkästi lämmetä näillä 0-keleilläkään. Vasta kun kaupunkiin pääsee, niin sitten tuntuu puhkuvan lämmintä hyvin... Pitää tutkia siis kun nyt joutaa =)
Näillä mennään:

Mercedes 300CEA 24V -91

Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Avatar
Läähätin
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ma 24.03.2008 03:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Läähätin »

opcaravan kirjoitti:Noh, siinä pari, jotta vähän valkenee =)

Just vaan sattuu koiranilma olemaan täällä, ni ompi vähän märkänä tuo kaara.

Mut juu, aikastlailla virheetön peli ulkoisesti. Pientä pintakuplintaa ainoastaan antennin juuressa, pieni maalihalkeama konepellissä. Sekä toisesta sumarista muovi särki.. Nettiautossa tuo oli myynnissä vielä muutama pvä sitten =)

Sisusta mielestäni ikäisekseen todella siisti musta nahkasisusta.

Vanteet vaihtuu hetimiten peltivanteista aluihin. Mukana tuli jotkin, hmmm, olikohan nyt Mersun alut..?? En tarkalleen muista. Näille olisi tarkoitus kääntää nyo talvipyörät, sitten kesäksi jotkut huulelliset??? :D

[ [url=http://www.aijaa.com/img/t/00218/5138528.t.jpg] ][/URL]

[ [url=http://www.aijaa.com/img/t/00856/5138549.t.jpg] ][/URL]

[ [url=http://www.aijaa.com/img/t/00344/5138577.t.jpg] ][/URL]
Jos mielipiteitä kerran saa laittaa, vaunun väri ei oikein istu minun silmään.
W 124 E 200 D "Läähätin"
Kun istun autooni, kiireet loppuu...
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14232
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Tervetuloa takaisin :-)

Aika hyvin varusteltu -24. SL-keulasta voidaan olla montaa mieltä. Jotenkin ei istu kokonaisuuteen mielestäni vaan on sellainen "möhkäle". Kromilista taitaa puuttua?
Termostaatti kannattaa ostaa alkuperäisenä, eli jos epävarmuutta siitä, onko siellä tarvike, niin kehotan hankkimaan parilla kympillä orkkiksen. Voi olla sitten varma että se puoli ainakin on kunnossa. Ja tilaus ehdottomasti sarjanumerolla.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Tuosta keula hommasta esitän omankin mielipiteen ja en tykkää.

Joko E:n pellillä tai peruspelti. Muut variaatiot kuuluu niihin mihin ne on suunniteltu. 8)

Mut toinen tykkää toisesta ja jne.
Pääasia että ite omistaja on tyytyväinen omaan autoonsa.

Ja kaikkihan me tehdään omat pirssit oman näköiseksi. :)
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Manu300cea24 kirjoitti:Ja kaikkihan me tehdään omat pirssit oman näköiseksi. :)
Onneks mersu ja BBS on ajatellu asiat mun puolesta, ni mun ei tarvi vaivata päätäni ollenkaa onko auto mun näköne vai ei ;)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Sergey kirjoitti:
Manu300cea24 kirjoitti:Ja kaikkihan me tehdään omat pirssit oman näköiseksi. :)
Onneks mersu ja BBS on ajatellu asiat mun puolesta, ni mun ei tarvi vaivata päätäni ollenkaa onko auto mun näköne vai ei ;)
Heh! No sulla on kyllä toimiva kompleksi 8)
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Itekkään en noista sec maskeista niin välitä mut pakko sanoa et kyllä tää on yks parhaista versioista mitä oon nähny. Vielä ku olis nuo konepellin muhkurat muokattu levän maskin mukaisiksi nii vois vaikka menetellä jos olis oma auto 8)
Väri on hyvän erikoinen ja paranee ku maalaa alaosat samaa sävyy.
Jos risuja pitää antaa nii mallimerkinnän toinen 0 olis pitäny olla 2 :twisted:
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
jumetsap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 986
Liittynyt: Pe 18.03.2005 13:29
Paikkakunta: Vimpeli

Viesti Kirjoittaja jumetsap »

Omasta mielestä ainoa asia millä ce:n voi pilata on juuri tuo sec maski :? Sitten sinne alle vielä normivalot ja ajovalopesurit käännetty pystyyn kuten monissa näkee.
Poliitikot ja vaipat pitää vaihtaa tietyin väliajoin, ja samasta syystä.
Avatar
Groove
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: Ma 11.07.2005 19:13

Viesti Kirjoittaja Groove »

Onnea vaan minunkin puolesta! 300-24 on kyllä maukas moottori. Tosin joidenkin yksilöiden erilaiset käyntiongelmat ovat harmillisia.

Olen myös enemmän alkuperäisten linjojen kannalla, mutta parempi tuo SL-maski on kuin SEC-maski. :wink:
ex C215 CL500
ex W204 C220T CDI A
ex W202 C180
ex C124 300CE-24
ex W201 190E 1.8
Avatar
opcaravan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: To 14.09.2006 20:59
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

Kahtohan, tännekin kerennyt tulla viestejä jo kummasti.

Kiitoksia niin risuista, kuin ruusuistakin! Ei täällä päässä makuasioista suututa. Nehän kun ovat jokaisella vähän eritapaiset. :lol:

Mutta siis juu, samaa mieltä olen siinä, että kehnosti on tehty tuo valaistus politiikka. Olisi munkin mielestä saanut pellin/puskurin vaihtaja runkata vähäsen noiden valojenkin kaa, että olisi tullut "yhtenäinen/hyvin tehty" muutos.

Mutta siis, kyllä tuo auto mun silmää miellyttää tollaisenaankin :D Enkä hauku orggista missään nimessä!!! Molempi on mulle vallan käypänen. Tälläinen nyt vain tuli vaihdossa ja sen kanssa on elettävä toistaiseksi =) Tai sitten ties miten pitkään, kun jotenkin tuntuu, että olen vallan tykästynyt tuohon vekottimeen, vaikka vähän alkoikin heti temppuilemaan...

Mutta tosihan se on, että sl:n keula kuuluu sl:ään ja c124:n tähän =)
Näillä mennään:

Mercedes 300CEA 24V -91

Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Avatar
opcaravan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: To 14.09.2006 20:59
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

jarkki kirjoitti:Itekkään en noista sec maskeista niin välitä mut pakko sanoa et kyllä tää on yks parhaista versioista mitä oon nähny. Vielä ku olis nuo konepellin muhkurat muokattu levän maskin mukaisiksi nii vois vaikka menetellä jos olis oma auto 8)
Väri on hyvän erikoinen ja paranee ku maalaa alaosat samaa sävyy.
Jos risuja pitää antaa nii mallimerkinnän toinen 0 olis pitäny olla 2 :twisted:

Tuli jo sontaa tänne ehken löperreltyä. Jossain valossa maalin sävyt näyttävät hyvin samalle, jossain taas erilaisille. Olin jo hetken sitämieltä, että samaa väriä olisi, mutta ei se taija olla kyllä. =)

Siellä vielä lisää kuvia ja sepostusta = vanha myynti-ilmo -> http://www.nettiauto.com/2646854
Näillä mennään:

Mercedes 300CEA 24V -91

Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Sopii toi väri paremmin kun 190, itellä meinaa oli edellisessä tollasella värityksellä ja melko ruma. maukas sisusta ja ite ainakin tykkään tuosta keulasta,just sopivan porvari =D
Merseedespents
Avatar
opcaravan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: To 14.09.2006 20:59
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

Tuli tuossa mieleen utelu vararenkaasta, tarkemmin ottaen sen koosta.

En ole vielä tarkistanut, että minkä kokoinen tuo vararengas tuossa on, mutta onko asia niin, että takarenkaan puhjetessa/vararenkaan tilalle vaihtaessa olisi asd perällisessä vekottimessa renkaiden oltava kutakuinkin saman kokoiset?
Näillä mennään:

Mercedes 300CEA 24V -91

Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

opcaravan kirjoitti:Tuli tuossa mieleen utelu vararenkaasta, tarkemmin ottaen sen koosta.

En ole vielä tarkistanut, että minkä kokoinen tuo vararengas tuossa on, mutta onko asia niin, että takarenkaan puhjetessa/vararenkaan tilalle vaihtaessa olisi asd perällisessä vekottimessa renkaiden oltava kutakuinkin saman kokoiset?
En tiiä kun en ole niin tarkkaan omastakaan sitä kattonu.
Mut heitämpä sellasen kun 195/65 15.

Joka ikiseen autoo pitäisi laittaa vetävälle akselille aina samankokoinen molemmille puolille.

Paitsi jos matkaa on vaikka kilometri niin silloin ei välttämättä ja nätisti ajaa perille.

Mut kun sullakin on ASD perä eli siinä on kokoajan n.30% kitka ja sit viimesenä 100% hyd.lukko (alle 40km/h).
Niin voi olla että toi kitka on herkkä tuolle pitkäaikaselle luistolle mikä tulee kun erikokoset kehät on renkailla samalla akselilla.

Varmaa siitä ei ole mut mielellään samanlaiset pyörät.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
opcaravan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: To 14.09.2006 20:59
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

No niin.

Nyt on ihmetelty myös sitä, kun auto ei tahtonut lämpöjä nostaa. Vikakin kaiketi selvisi =D

Kuva



Joku kaikessa viisaudessaan ilmeisesti ainakin olevinaan kärsinyt lämpöongelmista..?? Päättänyt sitten sorvata vähän ohikiertoreikää termariin =D Myös löytyi ovitaskusta jonkinnäköinen metallinen kierrejousi. Liekö viskon, vai minkä? Vähän ihmetyttää tuo tilanne nyt, koska autossa on kuitenkin viskon lisäksi 2x sähköistä flektiä nokalla. Miten olisi helpoin testata tuo flektien toiminta???

Keittelin tossa noita termareita kattilassa ja samoissa lämpötiloissa tuntuisivat aukenevan (vanha termari olikohan wahler, uusi behr). Ainut, että tuntuisi, että behr aukeaa himpun enempi. 87C oli behrin termari (tämä uusi)

Vähän alko kalvamaan sydäntä, kun vanhan termarin pohjaa näpelöin. Oli sellasta tummaa pashaa siinä, joka sormilla hierottuna tuntui vallan öljylle. =/ Jäähdytinnesteet on vaihdettu huoltokirjan mukaan n.13tkm sitten. Ei jäähdytinneste ole mitenkään "mustaa", joskin aika sameaa noille kilometreille mielestäni..?? Onko syytä huolestua? Jäähdytinnestettäkin tuntuisi olevan vähän kadonnut.. :? :D
Näillä mennään:

Mercedes 300CEA 24V -91

Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kyllä se ihan normaalilta vaikuttaa. Se ei ole uusi auto. Kyl sen sitte huomaa kun paisari o täys ruskeeta moskaa ja jäähdytinneste varoitusvalo ei sammu vaikka purkki o täys. Tai vaihtoehtoisesti öljykorkki on valkoisessa muhjussa.

eikös sähköflektit ole ilmastointia varten? Pakko myöntää että mulla ei niiden toiminnasta kunnon tietoa ole.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

opcaravan kirjoitti:No niin.

Nyt on ihmetelty myös sitä, kun auto ei tahtonut lämpöjä nostaa. Vikakin kaiketi selvisi =D

[ [url=http://www.aijaa.com/img/t/00501/5302868.t.jpg] ][/URL]



Joku kaikessa viisaudessaan ilmeisesti ainakin olevinaan kärsinyt lämpöongelmista..?? Päättänyt sitten sorvata vähän ohikiertoreikää termariin =D
joku varmistanut, että termari tosiaan saa tiedon nesteen lämpötilasta :D mutta ehkä jo hieman yliampuvaa tuollainen 5 lisäreikää... kun näyttää siinä se alkuperäinenkin helmellä oleva kuitenkin olevan...

muutamaan traktorin termariin olen joutunut itse tekemään tuon reijän, kun niissä ei ole ollut ainuttakaan alkuperäisenä ja kansipahvit kärsii, jos termari luulee oneen olevan kylmä, vaikka vesi on kiehunut jo aikoja sitten...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
opcaravan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: To 14.09.2006 20:59
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

Noooh, nyt on termari vaihdettu ja testailtu toimintaa. Autohan lämpeni nyt tosi nopsaan. Lämmöt pysyi hienosti 80 yläpuolella ja sen seuraavan viivan alapuolella. Vaikka miten tyhjäkäyntiä käytti, ni ei nousseet lämmöt liikaa. Sen totesin tuossa, että visko on mallia hyvin kiinteä. Liekö joku tälläisen operaation joskus tehnyt.

Tosiaan, ovilokerossa on pyörimässä tuollainen metallinen kierukkajousi, mikä kaiketi on jossain ollut joskus. Mutta mites, kun joskus olevinaan lueskelin että visko näissä olisi magneettikytkimen takana? Kun ei tuolta venäjänpoikiin sivuiltakaan kyllä viskosta löydy mitään tommosta kierukkaa...

Kuva


Ja kyllä, näyttäis sille, että flektit ovat ilmastointia varten. Venäjän sivujen mukaan nuo flektit ois "ONLY FOR USE WITH AIR CONDITIONER" =D

Ja sitten, seuraavanlaista:

Autossa palaa jatkuvasti lamppuvian ilmaisin. Lamput ovat kyllä mielestäni kaikki ehjiä. Ainut minkä hokasin, oli se, että rekisterikilven valot olivat silmämääräisesti katsottuna eritehoisia. Voiko vaikuttaa asiaan?

Sitten myöskin bensamittari jättää välillä toimimatta. Vähän kun kojelautaan kopauttaa, ni johan pomppaa. =D Mitäs tälle voitais tehdä?
Näillä mennään:

Mercedes 300CEA 24V -91

Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mikä lie ikkunanostimen jousi toi kierukka. Moottorista en oo ite tollasia löytänyt mutta vanhan pystärin veivilasin sisuksista saman tyyppinen on löytynyt... onko sul sähkölasit vai veivillä?

Visko toimii sähkömagneeteilla.

lamppuvian ilmaisin ilmoittaa myös jos joku valoista on vajaatehoinen esim 5W tilalla 4W jne.. Ylitehoista valoa ei ilmaisin tunnista.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
opcaravan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: To 14.09.2006 20:59
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

Sähköllä on kaikki lasit.

Ja juu, lampuista en vääriä wattimääriä löytänyt kuin: toisen puolen jarruvalona oli 25w 21w:n sijaan.

Toinen rekisterikilven valo oli selvästi himmeämpi ja tummuneempi, vaikkakin wattimäärät olivat samat 5w. Pitää kaiketi noista nyt lähteä liikenteeseen. Ei sillä, eihän tuo paljoa haittaa, mutta kivahan se olisi, kun kuntoon saisi.

Mites, haisteleeko tuo myös "ei palavia lamppuja" jollain tapaa. Vai tuleeko esim. sumuvalon valvonta mukaan vasta, kun niitä käyttää? Se nyt tuli mieleen, kun on nuo etusumarit nuo sl:n...

Ja vielä utelua:

Onko kukaan väsänny kauko-ohjattavaa keskuslukitusta noihin jälkeenpäin? Vähän alkoi moinen polttelemaan nääs =D Juuri aloitan kovan haku-napin painelun..
Näillä mennään:

Mercedes 300CEA 24V -91

Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Vastaa Viestiin