320cdi laatikko ongelma
320cdi laatikko ongelma
Moi foorumilaiset!Monta vuotta tullut seurattua tätä, mut nyt vasta kirjotan tänne ekaa kertaa.Ja heti pyytäisin apua!Tai vaikka vinkkiä.Auto w210, 2001 ja moottorina tuo 320cdi ja ongelma seuraava:(tällä kertaa)Kaasu pohjassa kun laskee menemään ja laatikko vaihtaa isommalle tai pienemmälle, niin tauluun syttyy epc ja kehottaa menemään pajalle?Samalla tehot tietty putoaa.Sillä hetkellä.Hetken kun ajaa,ja varovasti alkaa vedättämään,niin antaa kuitenkin vetää tappiin asti,mikäli vaihtoa ei tapahdu.Eli ei mene puhtaasti hätäkäytölle?Ja sit vielä lisää,jos itse vaihtaa kepistä "manuaalisesti",niin mitään ongelmia ei esiinny missään vaiheessa.Ja vikatila tietty poistuu kun käyttää virrat pois.Ja kyllä,testeriin mennään kunhan keritään.Mut jos joku kuitenkin jotain vinkki antais?
.
Pitää käyttää staarin nokassa.
Tuon ikäisestä, jossa on vieläpä vaan se mesen oma 38-napainen pistoke, ei vikamuisteja saa kunnolla luettua, kun mersun omalla testerillä.
Muutamilla täälläkin se on, mutta veholtahan se löytyy varmasti.
...Joo, se maksaa veholla, tiedän, mutta se on oikeasti kallis laite heillekkin, eikä siihen ole oikein vaihtoehtoja nyt...
Jos "hyvä" tuuri on, niin laatikon ja ecun välillä on tietokatkos, eli esim. johdot hankautuneet ja kaasupohjassa tulee sitten "riittävästi" väännätystä.
Huonommalla tuurilla esim. luistoa vaihtohetkellä liikaa, jollloin tehoa tiputetaan laatikon lisävaurioitumisen estämiseksi.
Laatikon vikatilaan liittyy monesti tuo, että jokin vaihde lukittuu päälle.
- pääsee kuitenkin nilkuttamaan tien varresta kotia.
Tervetuloa foorumille.
Tällaisilla visteillähän se kirjoittelu usein täällä alkaa.
Mutta eihän sitä kukaan kiellä tieten aloittamista vaikka jollain hiukan iloisemmalla aiheella.
Pitää käyttää staarin nokassa.
Tuon ikäisestä, jossa on vieläpä vaan se mesen oma 38-napainen pistoke, ei vikamuisteja saa kunnolla luettua, kun mersun omalla testerillä.
Muutamilla täälläkin se on, mutta veholtahan se löytyy varmasti.
...Joo, se maksaa veholla, tiedän, mutta se on oikeasti kallis laite heillekkin, eikä siihen ole oikein vaihtoehtoja nyt...
Jos "hyvä" tuuri on, niin laatikon ja ecun välillä on tietokatkos, eli esim. johdot hankautuneet ja kaasupohjassa tulee sitten "riittävästi" väännätystä.
Huonommalla tuurilla esim. luistoa vaihtohetkellä liikaa, jollloin tehoa tiputetaan laatikon lisävaurioitumisen estämiseksi.
Laatikon vikatilaan liittyy monesti tuo, että jokin vaihde lukittuu päälle.
- pääsee kuitenkin nilkuttamaan tien varresta kotia.
Tervetuloa foorumille.
Tällaisilla visteillähän se kirjoittelu usein täällä alkaa.
Mutta eihän sitä kukaan kiellä tieten aloittamista vaikka jollain hiukan iloisemmalla aiheella.

.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Kiitoksia vihjeistä.Täytyypä tutkailla niitä piuhoja,mut taitaapa se kuitenkin tulla visiitti veholle.Nyt kun rupesi vielä noita hätävilkkuja vilkuttelemaan ihan omia aikojaan, siis sen jälkeen kun laittanut ovet lukkoon? Täytyy kyllä sanoa, että tämän mersun kanssa ollut nyt vuoden aikana jo niin paljon kaikkea "ylimääräistä", et pikkuhiljaa rupeaa tuota mersumiehen uskoa koettelemaan! Mutta mites se ilmamassa mittari vois tähän liittyä?
Se MAFfi liittyy siten, että aiheuttaa juuri samanlaista ongelmaa eli auto toimii pintakaasulla ihan hyvin ja vaihtaa hyvin. Jos iskee enempi kaasua niin hätäkäytölle -> ei kulje mihinkään. Eihän sulla sellasia ongelmia ole alkuperäsen viestis mukaan, että viittais mihinkään laatikkovikaan, kun kerran et maininnut että on vaan joku tietty vaihde päällä tms. ja manuaalisesti toimii kuitenkin.
Sen ilmamassamittarin saat samalla hinnalla mitä maksaa vikakoodien luku Veholla, ja naurettavan helppo vaihtaa itse paikalleen (kysy neuvoa jos et osaa).
Itsellä on sama peli E320CDI tosin vm. 2000 ja faijalla vähän vanhempi. Kummassakin vastaavanlainen ongelma johtui ilmamassamittarista. Faijakin oli jo yks ilta kiroomassa että "nyt on laatikko paskana ja vedot kateissa" kun ihan yhtäkkiä pukkas vikatilaa, mutta ilmamassamittari kun vaihdettiin jo mun kokemuksesta, niin heti pelas taas kuin on ennenkin pelannut.
Ja jos et ole jo sitä ilmamassamittaria ikinä vaihtanut, niin hajoaa se kumminkin tai on jo sökö. Itsellä se vaihdettiin noin. 220 tkm kohdalla jo heti ensimmäisistä oireista (yksi hätäkäyttö, joka meni ohi uudelleenkäynnistämällä moottori, sekä lievää tyhjäkäynnin hytkymistä puolilämpimällä moottorilla) ja faijalla 230 tkm kohdalla (tehot katoili aika-ajoin, useimmiten hätäkäytölle ohitustilanteessa), että aika samoihin aikoihin näyttää menevän ja on kaikkien tyyppivikojen äiti eli jos et korjaa niin saat kyllä kalliisti maksaa vikojen etsimisestä, varsinkin kun testerin mukaan (Vehonkaan) niissä ei mitään vikaa ole ellei ole täysin susipaskana.
Sen ilmamassamittarin saat samalla hinnalla mitä maksaa vikakoodien luku Veholla, ja naurettavan helppo vaihtaa itse paikalleen (kysy neuvoa jos et osaa).
Itsellä on sama peli E320CDI tosin vm. 2000 ja faijalla vähän vanhempi. Kummassakin vastaavanlainen ongelma johtui ilmamassamittarista. Faijakin oli jo yks ilta kiroomassa että "nyt on laatikko paskana ja vedot kateissa" kun ihan yhtäkkiä pukkas vikatilaa, mutta ilmamassamittari kun vaihdettiin jo mun kokemuksesta, niin heti pelas taas kuin on ennenkin pelannut.
Ja jos et ole jo sitä ilmamassamittaria ikinä vaihtanut, niin hajoaa se kumminkin tai on jo sökö. Itsellä se vaihdettiin noin. 220 tkm kohdalla jo heti ensimmäisistä oireista (yksi hätäkäyttö, joka meni ohi uudelleenkäynnistämällä moottori, sekä lievää tyhjäkäynnin hytkymistä puolilämpimällä moottorilla) ja faijalla 230 tkm kohdalla (tehot katoili aika-ajoin, useimmiten hätäkäytölle ohitustilanteessa), että aika samoihin aikoihin näyttää menevän ja on kaikkien tyyppivikojen äiti eli jos et korjaa niin saat kyllä kalliisti maksaa vikojen etsimisestä, varsinkin kun testerin mukaan (Vehonkaan) niissä ei mitään vikaa ole ellei ole täysin susipaskana.
No juu, ehkä se vois olla noinkin.Mut eikös sen pitäis sit mennä hätäkäytölle joka kerta kun antaa leipää oikeen reilusti?
Tää ei sitä tee,jos vaihtaa manuaalisesti tai jos ei vaihda ollenkaan.Mut heti kun antaa automaatin itse hoitaa vaihdot,niin tehot putoo ja syttyy se epc.Sen verran tuossa testailin lisää,et mitään ongelmaa ei ole, jos ei paina kaasua kickdown:n ohi.
Mut toi ilmamassamittari on kyl nopee/helppo vaihtaa,et ehkä mä vaihdan sen heti sen jälkeen ku oon saanu ne laatikon johdotukset tarkistettua.
Kiitoksia hyvistä neuvoista.
Tää ei sitä tee,jos vaihtaa manuaalisesti tai jos ei vaihda ollenkaan.Mut heti kun antaa automaatin itse hoitaa vaihdot,niin tehot putoo ja syttyy se epc.Sen verran tuossa testailin lisää,et mitään ongelmaa ei ole, jos ei paina kaasua kickdown:n ohi.
Mut toi ilmamassamittari on kyl nopee/helppo vaihtaa,et ehkä mä vaihdan sen heti sen jälkeen ku oon saanu ne laatikon johdotukset tarkistettua.
Kiitoksia hyvistä neuvoista.
Eli multa se tuon mukaan pitäisi kohta olla menossa. En ole kuvaamiasi oireita vielä havainnut - Mistä tuo oirehtiminen alkaa - Eli milloin tiedän pistää tilaukseen? Onko kellään kuvatuksia tuosta purkista? Tarvitseeko tietää mersun/boschin numero, vai onko ihan hyllykamaa?masaf1 kirjoitti:Ja jos et ole jo sitä ilmamassamittaria ikinä vaihtanut, niin hajoaa se kumminkin tai on jo sökö. Itsellä se vaihdettiin noin. 220 tkm kohdalla jo heti ensimmäisistä oireista (yksi hätäkäyttö, joka meni ohi uudelleenkäynnistämällä moottori, sekä lievää tyhjäkäynnin hytkymistä puolilämpimällä moottorilla) ja faijalla 230 tkm kohdalla (tehot katoili aika-ajoin, useimmiten hätäkäytölle ohitustilanteessa), että aika samoihin aikoihin näyttää menevän ja on kaikkien tyyppivikojen äiti eli jos et korjaa niin saat kyllä kalliisti maksaa vikojen etsimisestä, varsinkin kun testerin mukaan (Vehonkaan) niissä ei mitään vikaa ole ellei ole täysin susipaskana.
- Skraba
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
Tilaa KL-varaosista tms., maksaa sama osa sen Vehon muutaman sadan sijasta jotain 70 €. Kato KL:n sivuilta W210 -> diesel -> 320CDI...
Itsellä ainakin pöllytteli mustia savuja kovissa kaasutuksissa aika paljon, sitten alkoi olla tyhjäkäynnin heijaamista puolilämpimällä moottorilla...
Tässäpä kuva
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 015&SGN=01
Osa nro 11. Ruuvi&töpseli irti ja uus tilalle, vanhankin voi puhdistaa, siellä menee pilalle/likaiseksi ilmeisesti vaan langanpätkä.
Itsellä ainakin pöllytteli mustia savuja kovissa kaasutuksissa aika paljon, sitten alkoi olla tyhjäkäynnin heijaamista puolilämpimällä moottorilla...
Tässäpä kuva
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 015&SGN=01
Osa nro 11. Ruuvi&töpseli irti ja uus tilalle, vanhankin voi puhdistaa, siellä menee pilalle/likaiseksi ilmeisesti vaan langanpätkä.