Itse asiassa, aloitin jo. Hommasin siihen alkuperäiset teräspöllärit

Mikä siinä on että niin vähän tehoa tuo niin paljon nautintoa?

Joo, ihan hullua että jollain olis muka liki 30v mersu käyttöpelinä.Saul kirjoitti:Onnea projekteille!![]()
Nythän vm. 1979 on jo museoiässä. Sen museointi-iän nosto 30 vuoteen otetaan käyttöön muistaakseni 2008 eli 2007 saa vielä 1982 vekottimia museorekisteriin. On muuten ihän älytöntä nostaa tuota museointi-ikää, mutta Suomessa kun ollaan... Pitäisi olla museoautojen lisäksi samanlainen harrasteautoluokka kuin Ruotsissa, eikä mistään yli 25-30 vuotiaista pitäisi enää mitään diesel- siis käyttövoimaveroakaan (vai mikä se oli?) maksaa. Kuka hullu nyt niin vanhaa enää käytöpelinä pitää!
On niitä juu, 300D:tä tiedän olevan parikin klubirekisterin perusteella.Tuplawee kirjoitti:Eiköhän noita W123 mersuja olekin jo muutama museorekisterissä.
Muistelen nähneeni viime kesänä Hyvinkäällä yhden sinisen MR-kilpisen.
Ja ai että taas kerran korpee, minä se olen jonkun ikuisen "vierestä viedään" tähden alla syntynyt.raul kirjoitti:Jep asiaa Saul muutenkin mutta mulla taitaa käydä tsägä, allekirjoituksessa oleva 230E on valmistettu 6.12.1982 jotenka mikäli päätänkin sen entistää niin ei tuosta uudesta laista aiheudu ylimääräistä päänvaivaa.Edes kerran jotain "positiivista"
Aika tyhmää minun mielestäni. Parempi käytäntö oli ennen kun sai mustat kilvet vain sellaiseen autoon missä ne oli joskus ollut. Esim. 90-luvulla maahantuotuun Galaxieen ei saanut mustia kilpiä.Tuplawee kirjoitti:Joo, en muista, oliko siinä autossa minkä näin MR-alkuiset kilvet, mutta mustapohjaiset M-alkuiset kuitenkin. Oli aika oudon näköinen mustapohjainen kilpi W123:ssa, kun on tottunut näkemään aina valkopohjaisen kilven näissä autoissa.
Samat on fiiliksetMesedesi kirjoitti:Ja ai että taas kerran korpee, minä se olen jonkun ikuisen "vierestä viedään" tähden alla syntynyt.
Niin oli mullakin... tosin myös pidin sitä, koska se aiheutti hieman hilpeyttä rättärin perässä kun ihmiset luulivat ettei se kulje kovempaa.Mesedesi kirjoitti:-Meikäpoika kun sai ajokortin, niin olin VIIMEINEN ikäryhmä, joka joutui ajamaan 80 lätkä hanurissa kiinni. (Mutta arvatkaapa montako kertaa sitä tuli pidettyä..)
STH kirjoitti:Älkäähän ilakoiko liian aikaisin niiden museoautoehdokkaittenne kanssa. Laissa sanottiin ennen, että museoauton ikä on vähintään 25 vuotta sen vuoden lopusta, jolloin auto on valmistettu. Nykyään tuo ikä on siis 30 vuotta, mutta astuu voimaan 1.1.2008. Siihen saakka siis noudatetaan 25 vuoden ikärajaa.
Jos auto on valmistettu vuoden 1982 puolella, lasketaan auton ikä 31.12.1982 lähtien ja auto on 1.1.1984 vuoden vanha. Eli 1.1.2007 auto on 24 vuotta vanha ja 1.1.2008 tulee täyteen tuo 25 vuotta, mutta tällöin noudatetaan sitten jo uutta lainsäädäntöä.
Auto pitää olla siis valmistettu vuonna 1981, jos meinaa saada sen museoautoksi vuonna 2007.
Jos pystyy osoittamaan, että auto on rekisteröity esim. alkuvuodesta 1982 ja vaikka jäljittämään maahantuojan kautta, että auto varmasti on valmistettu vuoden 1981 puolella, on asia hoidossa.
Sami
Itse sain valmistumispäivät selville tehtaalta kysymällä. Halusivat alkuun jonkin paperin siitä että olen ko auton omistaja, laitoin suomalaisen rekisteriotteen. Tehtaalta tuli kirje jossa oli kerrottu auton valmistumispäivä ja kenelle toimitettu tehtaalta.Mesedesi kirjoitti:Nyt tultiinkin juuri siihen aiheeseen joka minua on monesti askarruttanut.
Mersuklubin lehteä lukiessani, olen huomannut että jotkut tietää päivälleen Mercedes-Benzinsä valmistumispäivämäärän.
Mistä sen saa ongittua esille?
Itse kysyin sähköpostitse lisävarustekoodiuteluiden yhteydessä Joensuun piirimyyjältä Hartikaiselta. Eli Veholta onnistuu.Mesedesi kirjoitti:Nyt tultiinkin juuri siihen aiheeseen joka minua on monesti askarruttanut.
Mersuklubin lehteä lukiessani, olen huomannut että jotkut tietää päivälleen Mercedes-Benzinsä valmistumispäivämäärän.
Mistä sen saa ongittua esille?
Ilman muuta! Eikös sillä lisäksi ollut jonkinnäköinen historia edustusautona?adenauer300 kirjoitti:Pitäisiköhän miettiätuon vm-81 250:sen laittoa museorekisteriin, kun mittarissa on 325tkm ja sisusta ehjä ja pellit noin 98% ok.
Osista tarvitsisi saada vain lampun pesimet, alkuperäinen ratti ja radio kasetti soitin.
Rouva sanoi, ettei siitä luovuta ainakaan seuraavaan 20 vuoteen.
jaa220 kirjoitti: Papallani on ollut uudesta asti 220D -78 ajettu 23907 kilometriä. Kiillottelin sen tossa talvella ja soiteltiin museokatsastajaa muttei ne meinannu alkaa millekkään..Ku näkivät auton eivät voineet ku hämmästellä.. Oli kuulema paras 123 mitä olivat käyneet kattomassa..