Ostin 7kk sitten tuollaisen W203 korisen C220Cdi.n vuosimallia -01 ja en kerennyt ajamaan kuin tovin, kunnes rupesin ihmettelemään outoa nakutusta... monien vaiheiden jälkeen syy selvisi, 2 sylinteri oli leikannut kiinni
Siitä sitten selvittelemään, jospa sen saisi työstettyä.. lopputulos oli se että 4 kk korjaamolla seisotuksen jälkeen päätettiin hankkia vaihto kone ja se löytyikin varsin helposti, eräältä maamme johtavista kolari purkaamoista.
Hintaa koneella oli komiat 4200e ja kilometrejä takana 160tkm, joista myyjä tosin kirjoitti todistuksen ja antoi koneelle takuun.
Muutama kuukaus vierähti taasen, kunnes kone oli asennettuna nokalle ja tarvittavat kuluvat osat vaihdettu koneeseen, jottei heti tarvitse ruveta laittelemaan...
Sitten alkoikin vasta ongelmat - Auto ei suostu käymään kuin EPC eli
(Electronic Power Control) tilassa, jolloin kone kiertää vain 3000krm
Veholla tarkempi mittaus paljasti, jotta uusi kone on 1/2v liian uusi, vaikka myyjä oli asian varmistanut valmistenumerolla ja myös itse olin kysynyt sopivuuden paikallisesta Vehon huollosta..
Uudemmasta koneesta puuttuu POLTTOAINEEN SÄHKÖINEN PYSÄYTYSVENTTIILI (Y75), koska tehtaalla olivat päättäneet sen olevan aivan turha kapistus ja nyt vanhemman koneen boxi ei saannut singnaalia tuolta venttiililtä, niin luuli sen olevan rikki..
Joten ei kun rakentamaan kyseistä venttiiliä moottorin jatkoksi, jotta vika saataisiin korjattua.. eikä aikaakaan kun paikallinen moottori paja sen väsäsi Vehon ohjeiden mukaan paikalleen!
Ensinmäinen lenkki autolla ja taas tuo EPC valo palaa ja tehot kadoksissa.. ei kun Veholle testipenkkiin ja tutkittavaksi missä nyt vika??
Yllätys yllätys.. edelleen samaa herjaa
APUUVA Viimeinen oljenkorsi.. olisiko jollain ollut kokemusta / tietoa vastaavista ogelmista
Tietääkö kukaan PÄTEVÄÄ asentajaa?? konstit loppuu kesken
[imghttp://www.detali.ru/cat/MB/B07122000002.0685.gif
http://www.detali.ru/cat/MB/B07122000002.0685.gif
Eli tuo osan no: 80 alla oleva murikka lisättiin..[/img]
Tämä on suoraan Vehon testerin vikaraportista kirjoitettua:
OHJAINLAITE: CDI2
Koodi: P1622-128 Y/% (sähköinen pysäytysventtiili) Uskottavuus
Tila: Olemassa nyt ja tallennettu
Tarkasta rakenneosan Y75 (sähköinen pysäytysventtiili) jännitteensaanti.
Mittausarvo ei ole kunnossa.
MAHDOLLINEN SYY JA APUTOIMENPIDE:
- Tarkasta y75 (sähköinen pysäytysventtiili) ja N3/9 (CDI-ohjainlaite) väliset johdot Virtakatkos ja Oikosulku
tarvittaessa kunnosta tai vaihda.
Kyseisen sähköinen pysäytysventtiilin lisäyksen jälkeen auto toimi moitteetta ensinmäiseen sammutukseen saakka, jolloin ESP kytkeytyi taas välittömästi toimintaan!
Seuraavalla kerralla ajaessa polttoinepumppu rupesi vuotamaan, joka vaihdettiin veholla samalla kun luettiin ko. koodit!
Moottori ongelma
Moottori ongelma
PC-Suomi Oy
Jukka Salmi
Jukka Salmi
Venttiilin toiminta
Tämä lainattuna vastauksena www.mese.fi palvelusta, koskien ko. venttiiliä -Wtimo kirjoitti:Millä tavalla tuo oikein ohjaa tuota venttiiliä? Onko joku perus magneettiventtiili tai vastaava, vai kenties väylän kans tekemisissä oleva anturi?
Minä en osaa muuten auttaa kuin kerron että se venttiili on yksinkertainen on/off ventiili, jota ohjataan 12 voltilla auki ja kun jännitettä ei tule niin jousi palauttaa sen kiinni. Venttiilin varsinaista toimintaa ei valvota vaan ohjainyksikkö valvoo että venttiilin virtapiirissä ei ole katkosta tai oikosulkua (mitataan siis virtaa joka venttiilille menee kun sitä ohjataan ja se pitää olla jossakin toleranssissa).
PC-Suomi Oy
Jukka Salmi
Jukka Salmi
TAAS TOIMII
Vihdoinkin auto kunnossa, ISO KIITOS SIITÄ NURMEJÄRVELLE
Autohuolto Pispala T Oy / BOSCH Car Servicelle, jossa selvittivät saman vian mihin Veho sanoi että eivät osaa korjata 3.ssa tunnissa
Tiedustelin Boschin aluepääliköltä lähialueen pätevintä korjaamoa, jolla olisi laitteet sekä tieto taito... ja johan rupesi ongelma aukenemaan!!
.. VIKA AIHEUTUI ILMEISESTI ROSKASTA TUOLLA VENTTIILISSÄ JA SE ESTI VENTTIILIN TÄYDELLISEN SULKEUTUMISEN.
LISÄKSI TURBON ALIPAINE LETKU OLI IRRONNUT..
KIITOS VIELÄ KAIKILLE AVUSTA
Autohuolto Pispala T Oy / BOSCH Car Servicelle, jossa selvittivät saman vian mihin Veho sanoi että eivät osaa korjata 3.ssa tunnissa

Tiedustelin Boschin aluepääliköltä lähialueen pätevintä korjaamoa, jolla olisi laitteet sekä tieto taito... ja johan rupesi ongelma aukenemaan!!
.. VIKA AIHEUTUI ILMEISESTI ROSKASTA TUOLLA VENTTIILISSÄ JA SE ESTI VENTTIILIN TÄYDELLISEN SULKEUTUMISEN.
LISÄKSI TURBON ALIPAINE LETKU OLI IRRONNUT..
KIITOS VIELÄ KAIKILLE AVUSTA
PC-Suomi Oy
Jukka Salmi
Jukka Salmi