Virta katoaa....
Virta katoaa....
Auto on toi väyrynen e230 -97 avantgarde ja pistin sen seisontaan talveksi talliin,niin akku riepu tyhjenee mielestäni aika äkkiä.Viikon (7päivää) käyttämättä,eipä jaksa pyörähtää tulille.Akun pistin uuden syyskuun lopulla (100ah)Varta,ovet ei ole lukossa,ei hälyt,ei radio,päällä.Silläpä kyselen että mikä piru napsii virtaa tollalailla.
[b]W210 Avantgarde E230 -97[/b] Nissan Sunny B11 -86 Volvo Pv 544G Special -66 EX. W124 200B -90
Laita yleismittari akun navan ja johdon välii, ni näät kuinka paljo virtaa menee hukkaa. Nyppää sit sulakkeet yksitellen irti, ni huomaat jossain vaiheessa et yleismittari näyttää nollaa. Sit katot mikä sulake se on, ni tiedät vähän tarkemmin missä se vika on.
Näillä ohjeilla mä oon omat "ohivuodot" selvittäny.

Näillä ohjeilla mä oon omat "ohivuodot" selvittäny.
Tosiaan voi vuotaa siltä latauksensäätimen(?) kautta tyhjäksi. Ihmeteltiin naapurin nissanin samaa vikaa, ja autosähköliike tuon oikein diagnosoikin.Studis1 kirjoitti:Millä tavalla syyllinen?Diodit/säätäjäkö....hc3 kirjoitti:Oisko laturi syyllinen?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Tuo on ihan uutta....mikäs siellä jää herjaamaan? Kyllähän akunkin voi vaihtaa eikä siitä mihinkään testeriin tartte lähteä.Mika.T kirjoitti:Väyrysestä ei vain kannata ihan kaikkia sulakkeita nyppiä irti. Tuleepi testeri reissu.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Aikoinaan sain diagnoosin laturi paskana kun purkas akkua & asia todistettiin vielä testillä varmuuden vuoksi, yön yli seisottamisen jälkeen auto ei pysynyt käynnissä kun toisella/kolmannella startillaStudis1 kirjoitti:Millä tavalla syyllinen?Diodit/säätäjäkö....hc3 kirjoitti:Oisko laturi syyllinen?

Minkä merkkinen laturi sullon? Jos Valeo, niin kertakäyttö kamaa on

Joo boschin 90A laturi on,latasin nyt kaverin "paremmalla"laturilla akkua nyt semmoisen 20tuntia ja yleismittari näytti 14.11 voltia akun jännitettä, ja auto käydessä noin 14.04.Joten katellaan nyt muutama päivä.Onkohan noissa poksessa,mittaritalussa,jne.. muistia,joka napsis ajan kuluessa virrat.Kiitti kaikille kommenteista tässä vaiheessa.hc3 kirjoitti:Aikoinaan sain diagnoosin laturi paskana kun purkas akkua & asia todistettiin vielä testillä varmuuden vuoksi, yön yli seisottamisen jälkeen auto ei pysynyt käynnissä kun toisella/kolmannella startillaStudis1 kirjoitti:Millä tavalla syyllinen?Diodit/säätäjäkö....hc3 kirjoitti:Oisko laturi syyllinen?'
Minkä merkkinen laturi sullon? Jos Valeo, niin kertakäyttö kamaa on

[b]W210 Avantgarde E230 -97[/b] Nissan Sunny B11 -86 Volvo Pv 544G Special -66 EX. W124 200B -90
välttämättä pelissä ei oo vikaa. voipi olla akkukin finito vaikka tuore tappaus onkin. oma vanha (2.5vuotias 120 Ah) oireili ihan samoin. Akun myyjä kertoili että asiakkaat kertoo lentokentän parkissa viikon seisseen marsun akun tyhjenevän...on sen verran elektroniikkaa aina päällä.
320 CDI farkku -00 mausteineen.
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Päässyt pois kahden opelin loukusta
No niin vielä on virtaa 12.54Volttia,taidan tietää syy,kun pistin ton uuden akun syyskuussa niin enpä paljon käytellyt autoa.Joten tämä 20tunnin lataus täytti akun "täyteen ".Ei varmaan akkuliikkeen hapotuskaan takaa että patteri on tosiaan täys,,,,olishan se tietysti täyttynyt ajossa,mut ku rönttä on nyt levossa talven.Näillä nyt mennään.... 

[b]W210 Avantgarde E230 -97[/b] Nissan Sunny B11 -86 Volvo Pv 544G Special -66 EX. W124 200B -90