Olisi tarkoitus vaihtaa ratti tuohon -98 110d Vitoon mutta onko kyseiseen autoon saatavilla ratin keskiöitä miten helpolla vai meneekö teeseitse jyrsinnän puolelle ?
Juu tarkoitus olisi vaihtaa ihan "normiratti" tilalle. Kaveri on Mersun liikkeessä töissä ja selviteltiin miten iso homma kaiken kaikkiaan se ratin vaihto on että auton saa vielä kestämään laillisena.
Paperipuoli on klaarattu ja toimenpiteet että mitä kaikkea vaatii että voi ruorin vaihtaa. Tuo valojuttu on yksi mikä on tehtävä, ihan maahantuojan mukaan.
Enää puuttuu se keskiö ja ratti, sekä itse vaihto tietysti
airpack säästää ihmishenkiä...no mitäpä noista. Mitä byrokratiaa pitää tehdä, jotta airbackin saa poistaa esimerkiksi juuri vitosta ? Tuleeko esimerkiksi nopeusrajoitus tjms kivaa ?
Moi
Voisitko kertoa kuinka saat alkuperäisen ratin pois "turvallisesti" ettei ab laukea / vahingoitu? Mulla koelaudan purku edessä ja monta erillaista "vinkkiä" olen saanut ko. operaatioon. Jos sulla on kokemusta asiasta (ratin irroituksesta) niin kerro ihmeessä.
AT kirjoitti:Moi
Voisitko kertoa kuinka saat alkuperäisen ratin pois "turvallisesti" ettei ab laukea / vahingoitu? Mulla koelaudan purku edessä ja monta erillaista "vinkkiä" olen saanut ko. operaatioon. Jos sulla on kokemusta asiasta (ratin irroituksesta) niin kerro ihmeessä.
Ei ne mihinkää laukea eikä hajoa ne on ihan liittimillä kiinni ja irroitettavissa ihan niinkuin kaikki muutkin sähköhärvelit ,useita kojelautoja ,ratteja ja penkkejä purkanu missä on airbagit en oo yhtään vielä saanu rähjätään turha niitä on pelätä mut virtaa ei kannata niille antaa edes kokeilu mielessä
Täydellisyyteen on hyvä pyrkiä, siellä on tilaa kaikille, mutta siellä ei ole vielä ketään .
veskola kirjoitti:airpack säästää ihmishenkiä...no mitäpä noista. Mitä byrokratiaa pitää tehdä, jotta airbackin saa poistaa esimerkiksi juuri vitosta ? Tuleeko esimerkiksi nopeusrajoitus tjms kivaa ?
Ei kai se mitää ihmeellisempää byrokratiaa vaadi, ku ko. mallia on saanu myös airbägittömänä. Ei mulla ainakaa oo bägiä. Konttorilla käynti helpottaa tuskaa.
Ja jos/kun mittaristoo syttyy valo, ni sitä tuskin saa ilman Isoja sähköhommia fiksattuu. Eli polttimo pois, ni ei pala.
Sit siihe keskiö hommaa. Tod.näk. joudut sorvaushommii. Mut eipä se oo paha homma. Riippuu tietysti mimmosen ratin laittaa.
Tälläisen listan kaveri oli saanut maahantuojan puolelta että saa pidettyä laillisena sen ratin vaihdon kanssa:
-ratti ja joku tunnistelevy sen alta pois
-merkkivalo pois
-airbagin boxi pois
-turvavyö vaihdettava sellaiseen missä ei ole sitä esikiristintä
Aluksi oli pelkona että tulisi se 80km/h lätkä mutta olikin turha huoli. Maahantuojalta saa sitten paperin missä nämä ko toimenpiteet todetaan tehdyiksi ja konttorille kiitos
Tämä operaatio on vielä vaiheessa "mitähän jos..." mutta ei sitä tiedä vaikka sen tässä talven aikana innostuu tekemään. Tästä ratin irroituksesta itsellä ei ole kokemuksia joten ohjeita/vihjeitä otetaan vastaan
AT kirjoitti:Moi
Voisitko kertoa kuinka saat alkuperäisen ratin pois "turvallisesti" ettei ab laukea / vahingoitu? Mulla koelaudan purku edessä ja monta erillaista "vinkkiä" olen saanut ko. operaatioon. Jos sulla on kokemusta asiasta (ratin irroituksesta) niin kerro ihmeessä.
Ei ne mihinkää laukea eikä hajoa ne on ihan liittimillä kiinni ja irroitettavissa ihan niinkuin kaikki muutkin sähköhärvelit ,useita kojelautoja ,ratteja ja penkkejä purkanu missä on airbagit en oo yhtään vielä saanu rähjätään turha niitä on pelätä mut virtaa ei kannata niille antaa edes kokeilu mielessä
Juuri näin tehdään Ei nyt siitä ollutkaan kyse etteikö purkaminen onnistuisi vaan, siitä että mitä pitää ottaa huomioon rattia irroittaessa????? Akkukenkä pois? Sulakkeita pois? Pari torxia irti? Ym. tällaisia pikku juttuja... aikaa, paikkaa ja tapaa Viimeisempiä sanontoja "Ei ne mihinkää laukea eikä hajoa"