200/230 kompressor "crank pulley"-virityskitti
200/230 kompressor "crank pulley"-virityskitti
Materiaalikustannuksien minimoimiseksi rulla tehdäänkin bolt-on systeemillä, eli vakiorullan päälle ruuvataan 16. ruuvia ja lisärenkassa on hahlotus vanhan remmipaikan uriin.
Asennusaika paketille on n. 30-45 min.
Laitan kuvia ensi sunnuntaina, kun rulla asennetaan omaan lullaan ja testataan.
Vakiotietoja autosta:
Kone: 230 Kompressor M111.981
Ahdin: Eaton M62
Vakiosta mitatut paineet @ 6000rpm: 0.55bar
Lasketut paineet suuremmalla rullalla @ 6000rpm: 0.75bar
eli laskennallista tehonlisäystä tulee ~15%, joka on juuri tuon 30hp tuntumassa.
"Rengastuksen" jälkeen mitataan paineet ja kerrotaan todelliset saavutukset.
Eaton M62-turboon ollaan myös tekemässä "vauhtikytkintä", mutta siitä lisää kun tämä ensimmäinen projekti saadaan pakettiin.
Asennusaika paketille on n. 30-45 min.
Laitan kuvia ensi sunnuntaina, kun rulla asennetaan omaan lullaan ja testataan.
Vakiotietoja autosta:
Kone: 230 Kompressor M111.981
Ahdin: Eaton M62
Vakiosta mitatut paineet @ 6000rpm: 0.55bar
Lasketut paineet suuremmalla rullalla @ 6000rpm: 0.75bar
eli laskennallista tehonlisäystä tulee ~15%, joka on juuri tuon 30hp tuntumassa.
"Rengastuksen" jälkeen mitataan paineet ja kerrotaan todelliset saavutukset.
Eaton M62-turboon ollaan myös tekemässä "vauhtikytkintä", mutta siitä lisää kun tämä ensimmäinen projekti saadaan pakettiin.
Viimeksi muokannut nallez, Ti 21.04.2009 17:13. Yhteensä muokattu 9 kertaa.
W203 230K Sportcoupe '01 AMG-look
moi, onko sulla millaset mahikset tehdä noita hihnarullia? Käsittääkseni se terä millä nuo urat tehdään, ei ole ihan jokapaikan väline. Paikallisella sorvaamoilla sitä ei ole eikä tule, on sen verran hintava. Itse tehtynä ura kerrallaan jotkut on tehnyt mutta kalu on myös itse modattu.
Mulla ei noita palikoita ole mutta yleisesti ottaen suomessa on heikosti rullia saatavana ja eräät firmat jotka niitä myy ottaa niistä niin poskettomia summia rahaa että se on suorastaan rikos. Tietty tällaiset irrotettavat palikat olis kaikkein paras... Helppo irrottaa kun ovat vain ruuveilla kiini.

Mulla ei noita palikoita ole mutta yleisesti ottaen suomessa on heikosti rullia saatavana ja eräät firmat jotka niitä myy ottaa niistä niin poskettomia summia rahaa että se on suorastaan rikos. Tietty tällaiset irrotettavat palikat olis kaikkein paras... Helppo irrottaa kun ovat vain ruuveilla kiini.

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Meillä pitäisi olla kaikki välineet kyseisissä sorveissa noiden tekemiseen, näin ainakin koneistaja ja suunnittelja sanoivat kun näytin kappaletta.Sergey kirjoitti:moi, onko sulla millaset mahikset tehdä noita hihnarullia? Käsittääkseni se terä millä nuo urat tehdään, ei ole ihan jokapaikan väline. Paikallisella sorvaamoilla sitä ei ole eikä tule, on sen verran hintava. Itse tehtynä ura kerrallaan jotkut on tehnyt mutta kalu on myös itse modattu.
Mulla ei noita palikoita ole mutta yleisesti ottaen suomessa on heikosti rullia saatavana ja eräät firmat jotka niitä myy ottaa niistä niin poskettomia summia rahaa että se on suorastaan rikos. Tietty tällaiset irrotettavat palikat olis kaikkein paras... Helppo irrottaa kun ovat vain ruuveilla kiini.
[ http://i219.photobucket.com/albums/cc131/SergeyPRKL/Eaton/Eaton_093.jpg ]
Jos saan jostain mallirullat ja ensimmäiset kuvat tehtyä, niin rullia teen ainakin 10kpl molempia.
W203 230K Sportcoupe '01 AMG-look
Rullien teko ei ole mikään pulma kunhan hihnauran profiili vain selviää. Voi tehdä ilman profiiliterää NC-koneella ja itseasiassa tulee parempikin siitä urasta kun sorvataan rata-ajona kapealla pistoterällä eikä muototerällä joka helposti värisee ja maksaakin hieman. Mutta taitaa se softapuoli olla suurempi pulma.Sergey kirjoitti:moi, onko sulla millaset mahikset tehdä noita hihnarullia? Käsittääkseni se terä millä nuo urat tehdään, ei ole ihan jokapaikan väline. Paikallisella sorvaamoilla sitä ei ole eikä tule, on sen verran hintava. Itse tehtynä ura kerrallaan jotkut on tehnyt mutta kalu on myös itse modattu.
Mulla ei noita palikoita ole mutta yleisesti ottaen suomessa on heikosti rullia saatavana ja eräät firmat jotka niitä myy ottaa niistä niin poskettomia summia rahaa että se on suorastaan rikos. Tietty tällaiset irrotettavat palikat olis kaikkein paras... Helppo irrottaa kun ovat vain ruuveilla kiini.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Eli vkonloppuna menee oma C230K pukille ja otetaan kampiakselin originaalirulla pois..
Ensi viikon aikana piirretään uusi suurempi rulla ja toivottavasti myös tehdään ensimmäinen sarja rullia.
Mitäs softapuolen muutoksia tarvii tehdä?
Onko turussa asiantuntevaa/järkevän hintaista säädättäjää?
Omasta rullasta kiinnostuneet voivat ottaa myös yhteyttä.
Ensi viikon aikana piirretään uusi suurempi rulla ja toivottavasti myös tehdään ensimmäinen sarja rullia.
Mitäs softapuolen muutoksia tarvii tehdä?
Onko turussa asiantuntevaa/järkevän hintaista säädättäjää?
Omasta rullasta kiinnostuneet voivat ottaa myös yhteyttä.
W203 230K Sportcoupe '01 AMG-look
Materiaalikustannuksien minimoimiseksi rulla tehdäänkin bolt-on systeemillä, eli vakiorullan päälle ruuvataan 16. ruuvia ja lisärenkassa on hahlotus vanhan remmipaikan uriin.
Asennusaika paketille on n. 30-45 min.
Laitan kuvia ensi sunnuntaina, kun rulla asennetaan omaan lullaan ja testataan.
Vakiotietoja autosta:
Kone: 230 Kompressor M111.981
Ahdin: Eaton M62
Vakiosta mitatut paineet @ 6000rpm: 0.55bar
Lasketut paineet suuremmalla rullalla @ 6000rpm: 0.75bar
eli laskennallista tehonlisäystä tulee ~15%, joka on juuri tuon 30hp tuntumassa.
"Rengastuksen" jälkeen mitataan paineet ja kerrotaan todelliset saavutukset.
Eaton M62-turboon ollaan myös tekemässä "vauhtikytkintä", mutta siitä lisää kun tämä ensimmäinen projekti saadaan pakettiin.
Asennusaika paketille on n. 30-45 min.
Laitan kuvia ensi sunnuntaina, kun rulla asennetaan omaan lullaan ja testataan.
Vakiotietoja autosta:
Kone: 230 Kompressor M111.981
Ahdin: Eaton M62
Vakiosta mitatut paineet @ 6000rpm: 0.55bar
Lasketut paineet suuremmalla rullalla @ 6000rpm: 0.75bar
eli laskennallista tehonlisäystä tulee ~15%, joka on juuri tuon 30hp tuntumassa.
"Rengastuksen" jälkeen mitataan paineet ja kerrotaan todelliset saavutukset.
Eaton M62-turboon ollaan myös tekemässä "vauhtikytkintä", mutta siitä lisää kun tämä ensimmäinen projekti saadaan pakettiin.
W203 230K Sportcoupe '01 AMG-look
Osia on kolme, eli pyörä ja kaksi U:n muotoista taustalevyä.Sergey kirjoitti:Onko tuo kuinka moniosainen? Onko kuvia osina? Paljonko hihnaa joutui pidentämään? Hieno värkki kyllä näyttää olevan. Mites ohjelman laita? Oletko penkittänyt auton ennen ja jälkeen?
Kyseisessä mallissa on 24kpl pultteja & muttereita, mutta todettiin olevan liikaa. 8kpl tulee seuraavaan malliin.
Vakiohihna = 1355mm
Uusi hihna = 1428-1450mm, riippuen kuinka paljon kiristintä haluaa rasittaa.
Penkitystuloksia ei ole ainakaan vielä.
W203 230K Sportcoupe '01 AMG-look
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
mennäänköhän nyt vähän perse edellä puuhun?kompurat kirjoitti:Auttakkee hyvät kanssa veljet toista poloista.. mist kannattee osat tilata..? putkisto rakenteilla ja ohjelmisto päivitys valmiina.. mut kitti paketti viel puuttuis..
A. Putkisto voi olla ihan jees, muttta veikkaan että hyöty on vain äänissä. Ja sehän ei ole negatiivinen asia missään nimessä jos teho ei laske, aika harvassa on nykypäivän bensamersut joissa putkella saa muuta kuin ääntä. Käytä nekin rahat siis johonkin viisaaseen, vaikka pakosarjaan tai nokka-akseleihin, kun hihnapyörä on muutenkin ostoslistalla..
B. Miksi ohjelmisto ennen muita muutoksia, saatikka edes tietoa hihnapyörän koosta, joka tuo mukanaan satamäärin oikean ohjelmoinnin vaatimia muuttujia?
Eli, osta ensin hihnaapyöräsatsi, sitten sen putkiston tilalle jotakin oikeaa osaa ja sitten ohjelma customina. Veikkaan että lopputulos on parempi ja paperillakin lesompi,
En minä näistä oikeasti tiedä, kunhan olen lueskellut että miten sen oman lossin saa kulkemaan ja pysymään tiellä


S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Tietääkö muuten kukaan miten tehdas on toteuttanut korkeammat ahtopaineet noissa 1.8-litraisissa kompurakoneissa? C180->C200->C230-versioissa on kaikissa eri ahtopaineet, ja koneissa jotain muita mekaanisia eroja. Mutta onko ahdin aina sama, mutta erilaisella välityssuhteella? Entäs jos Pentti Perusmies ostaa omaan C180-malliin C230:n kampiakselin hihnapyörän...?
" Mersu-entusiasti"
On ihan myytäväksi asti tehty.kompurat kirjoitti:Onkos noita joku tehnyt ihan myytäväksi asti..? ja mites ton ohjelman laita? Jos jollain noit myydä ni oisin kiinnostunut ostamaan..
Ja tosiaan tuo ohjelmisto kannattaa päivitellä ja säätää vasta sitten kun isompi kampiakselinpyörä on suurennettu.
W203 230K Sportcoupe '01 AMG-look
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Ohjelmistoa ei oo viel päivitetty.. mut tuttu kun näitä tekee niin tulee sen tekeen heti kun joku kertos mist noit pyöriä halvemmalla sais.. ja mitä putkeen tulee niin katti ahistaa ihan vitusti.. joten sen tilalle on tulossa hengittävämpää kampetta.. esim 202 c200kompurassa mulla oli ihan tuntuva ero jo pelkällä tuolla... toki jo vakiossa oli enemmän paukkua.. mistäs toi teho ero tulee noiden 202 ja 203:sen välillä..
Ja mitä nokkiin ja peltisatseihin tulee niin tehoo varmasti saa.. mut putkistot on kuiten viel huomattavasti halvempia tehdä..
Ja mitä nokkiin ja peltisatseihin tulee niin tehoo varmasti saa.. mut putkistot on kuiten viel huomattavasti halvempia tehdä..
Ex W202 C200 komressor.. ja W203 C200 kompressor. ex 2006 Sprinter. Ex 2009 sprinter. Ex 2x2014 sprinter. 204 200 farkku
Kuulostaa hyvältäJani Anttila kirjoitti:Minkäs kokoisiä nämä rullat ovat?
Onnistuuko rullan tekeminen AMG:hen? Eiköhän niitä tällekkin foorumille joitakin uppoaisi...
Mitä hintaa pidät näillä?

Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Uusi versio tehty kyseisestä rullasta.
Painoa uudemmalla versiolla on reilu kilo ja se on tehty alumecista, joten pitäisi olla huomattavasti kierrosherkempi kuin 2krt painavemmalla palikalla.
Kiinnityspisteitä on 5kpl ja kiinnitys on kuusiokolokantainen
Laitan kuvia ensi viikon aikana uudesta kapistuksesta.
Näitä tulee myös myyntiin tammikuussa ja hintalappu hihnan kanssa on alle 450€
Painoa uudemmalla versiolla on reilu kilo ja se on tehty alumecista, joten pitäisi olla huomattavasti kierrosherkempi kuin 2krt painavemmalla palikalla.
Kiinnityspisteitä on 5kpl ja kiinnitys on kuusiokolokantainen
Laitan kuvia ensi viikon aikana uudesta kapistuksesta.
Näitä tulee myös myyntiin tammikuussa ja hintalappu hihnan kanssa on alle 450€
W203 230K Sportcoupe '01 AMG-look