Mikä kone 87:kassa 409:ssä on?
(jostainpäin lohkoa senkin vissiin näkee? mutta mistä??)
Missä muualla moista on käytetty?
Eli mistä sais uuden loppuunajetunoloisen tilalle?
Vai kannattaako laitattaa kuntoon?
ps. mikä on normi kulutus tommosessa kun korimalli on airodynaamisesti se huonoin vaihtoehto (semmonen koppimalli)
-ikinä ei ennen ole mersua ollut ja nyt on tommonen-
Tietämätön kyselee 409:stä
Ymmärtääkseni tuossa on taantumuksellinen kolmilitrainen viisipyttyinen jota on käytetty kaikissa 123 koppaisissa henkilöautoissakin. 609:ssä on sitten isompi reilu nelilitrainen.
Itselläni on hiukan samanlainen ongelma. Autoni on 308 eli siinä oli 2,3 neloskone. Vaihdoin 310:n vanhan viitosen eli 2,9:n mutta kone on hiukan huonossa kunnossa ja tehot (hiukan reilu sata heppaa) ei tunnu riittävän isolle korille ja kärryn vetoon.
Itse kaipaisin tietoja TODELLA tehokkaiden moottoreiren asennuksesta tuollaiseen pakuun. Eli sopiiko kuutoskone tuollaiseen autoon vai pitääkö tyytyä viisimukiseen. ja onko parempi hankkia moniventtiilikone vai perinteinen? Perinteisessä pumpussa kai kannattaa pysyä eikä mitään commonrailia kehitellä?
Tuohon ensimmäisen viestin ongelmaan suosittelen moottorin päivittämistä uudempaan malliin. 290 td olisi kova sana jos sellainen nätisti löytyy. Henkilömallissa ongelmaksi tullee ainoastaan etulaippa jossa on kiinni tehostimen pumppu, pumppu on henkilömallissa väärässä paikassa. Muuten sopii heittämällä.
Itselläni on hiukan samanlainen ongelma. Autoni on 308 eli siinä oli 2,3 neloskone. Vaihdoin 310:n vanhan viitosen eli 2,9:n mutta kone on hiukan huonossa kunnossa ja tehot (hiukan reilu sata heppaa) ei tunnu riittävän isolle korille ja kärryn vetoon.
Itse kaipaisin tietoja TODELLA tehokkaiden moottoreiren asennuksesta tuollaiseen pakuun. Eli sopiiko kuutoskone tuollaiseen autoon vai pitääkö tyytyä viisimukiseen. ja onko parempi hankkia moniventtiilikone vai perinteinen? Perinteisessä pumpussa kai kannattaa pysyä eikä mitään commonrailia kehitellä?
Tuohon ensimmäisen viestin ongelmaan suosittelen moottorin päivittämistä uudempaan malliin. 290 td olisi kova sana jos sellainen nätisti löytyy. Henkilömallissa ongelmaksi tullee ainoastaan etulaippa jossa on kiinni tehostimen pumppu, pumppu on henkilömallissa väärässä paikassa. Muuten sopii heittämällä.