w210 290td käyntiongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jaajo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Pe 27.11.2009 17:50

w210 290td käyntiongelma

Viesti Kirjoittaja jaajo »

Osaisko joku ammattimies neuvoa seuraavanlaisessa ongelmassa.

Autossa on pumppuvikaa, eli joskus sammuu ja auto antaa vikailmoituksen EPC engine electronics. Vika on luettu ja se tarkoittaa polttoainepumpun määräsäätimeen liittyvää ongelmaa. Auto kuitenkin muuten on toiminut normaalisti ja sammuttuaan kun sen laittaa käyntiin niin käy myös normaalisti.

Mutta nyt on tullut uusi ongelma. Auto yskähtelee ja pätkii tyhjäkäynnillä. Kun kierroksia lisää niin vähitellen auto kiertää nörmaalisti ja ei yski. Välillä autoa saa startata todella pitkään ja useaan kertaan, että lähtee käymään. Vaihdoin uuden polttoainesuodattimen ja suuttimien ylivuotoputket kun valskasi. Onkohan polttoainepumppu mennyt lopullisesti rikki vai voisiko kyse olla jostain muusta.
Avatar
jusa82
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2229
Liittynyt: Ti 14.09.2004 21:50
Paikkakunta: Koski TL

Viesti Kirjoittaja jusa82 »

Terve.

Itse hoitelin c220 D:stä hommat näin, en ole varma / en tiedä mikä systeemi 290:ssä on, mutta;

Uusi 2 kpl polttoainelinjaa, pumpulle tuleva ja paluulinja. Kummatkin näistä linjoista menee suodattimen jalkaan.

Veholta haet ne muoviputket. Ensin uusimista kuitenkin kurkkaat, meneekö putkissa ilmaa, jos menee, pitää putket uusia.

Sitten vahvistat liitokset ulkopuolelta vielä moottorisilikonilla. Itse suodattimessa on päällä semmoinen "lukitus" pelti, miknkä minä vedin tiukkaan syylaria kohti, vetää näin löysät pois noista liitoksista. Vielä varmistat sen moottorisilikonilla.

Eli aletaanpa selvittelemään vaivaa nyt näin aluksi ilmavaivana, ei pumppuvikana.

Meinaa itselläni on suomiauto, johon 140 tkm sitten oli vaihdettu pumpun sähkösarjat, ajattelin että perkele, kyllä vika on nyt jossakin muualla ja olihan se, onneksi.
203 cdi
123 200 d mr

+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua

w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
jaajo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Pe 27.11.2009 17:50

Viesti Kirjoittaja jaajo »

letkut on vaihettu samoin polttoainesuodatin. Ilmaa ei mene suodattimeen eikä myöskään polttoainepumppuun. Käytin myös suihkuoutken irti ja starttasin niin vähän tulee räkimällä mutta mielestäni ei tarpeeksi kovalla paineella! Voisiko pumppu ottaa ilmaa jostain muualta?
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Pumpun akselin stefalta voi saada ilmaa. Mutta yleensä vuotaa ulospäin. Siis mersun tapauksessa öljytilaan löpöä.
jaajo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Pe 27.11.2009 17:50

Viesti Kirjoittaja jaajo »

Öljytilassa ei näy olevan löpöä. Kokeilin ohittaa polttoainesuodattimen ja laitoin törppöön polttoainetta ja pumpulta suodattimelle menevän imuletkun törppöön. Törppö tyhjeni noin litran minuuttivauhtia ja rönttä yski!
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Löytyy pumppu jos tarve iskee.
Joku mersupurkaamo??
jaajo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Pe 27.11.2009 17:50

Viesti Kirjoittaja jaajo »

Ei tarvi. Vika löyty. Magneettiventtiilin sähköjohto oli murtunu ja otti häikkää. Onneksi ei tullu kallis remontti! Paljonko oisit pumpusta velottanu? Ihan mielenkiinnosta kysyn ku tuntuu olevan melko kalliita mitä oon maahantuojalle soitellu...
KajaaninKimi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: La 02.02.2013 18:37

Re: w210 290td käyntiongelma

Viesti Kirjoittaja KajaaninKimi »

Itselläkin samaa vikaa mutta ei sammuile ja starttaa hyvin. Nakkaa satunnaisesti vikailmoituksen mutta nyt on alkanut myös kierrokset heijaamaan ajon aikana...tuntuu että repii ilmaa jostain tai kone ei vaan saa tarpeeksi löpöä. Mistä ko magneettiventtiilin sähköjohto löytyy??

Käytin myös johdon nokassa ja näytti Imupuolen.käyn venttiili vikaa mutta ei vika ei kuitenkaan ollut aktiivinen.
paukku87
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Su 04.03.2012 23:21
Paikkakunta: pks

Re: w210 290td käyntiongelma

Viesti Kirjoittaja paukku87 »

^ Oletko kiinnittänyt huomiota heijjaako kierroksia jollain tietyllä kierrosalueella? Entäs esiintyykö muita oireita kuin nuo edellä maitut kun tulee tuo EPC - engine electronics vikailmotus tauluun, esimerkiksi tehojen häviäminen, rajoitetut kierrokset 3000:iin tai kun sammutat moottorin,- kone nostaa kierroksia ennen kuin sammuu??
KajaaninKimi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: La 02.02.2013 18:37

Re: w210 290td käyntiongelma

Viesti Kirjoittaja KajaaninKimi »

Ei ole väliä kierroksilla eikä myöskään nosta kierroksia ennen kuin sammuu.
Vastaa Viestiin