w210 290td käyntiongelma
w210 290td käyntiongelma
Osaisko joku ammattimies neuvoa seuraavanlaisessa ongelmassa.
Autossa on pumppuvikaa, eli joskus sammuu ja auto antaa vikailmoituksen EPC engine electronics. Vika on luettu ja se tarkoittaa polttoainepumpun määräsäätimeen liittyvää ongelmaa. Auto kuitenkin muuten on toiminut normaalisti ja sammuttuaan kun sen laittaa käyntiin niin käy myös normaalisti.
Mutta nyt on tullut uusi ongelma. Auto yskähtelee ja pätkii tyhjäkäynnillä. Kun kierroksia lisää niin vähitellen auto kiertää nörmaalisti ja ei yski. Välillä autoa saa startata todella pitkään ja useaan kertaan, että lähtee käymään. Vaihdoin uuden polttoainesuodattimen ja suuttimien ylivuotoputket kun valskasi. Onkohan polttoainepumppu mennyt lopullisesti rikki vai voisiko kyse olla jostain muusta.
Autossa on pumppuvikaa, eli joskus sammuu ja auto antaa vikailmoituksen EPC engine electronics. Vika on luettu ja se tarkoittaa polttoainepumpun määräsäätimeen liittyvää ongelmaa. Auto kuitenkin muuten on toiminut normaalisti ja sammuttuaan kun sen laittaa käyntiin niin käy myös normaalisti.
Mutta nyt on tullut uusi ongelma. Auto yskähtelee ja pätkii tyhjäkäynnillä. Kun kierroksia lisää niin vähitellen auto kiertää nörmaalisti ja ei yski. Välillä autoa saa startata todella pitkään ja useaan kertaan, että lähtee käymään. Vaihdoin uuden polttoainesuodattimen ja suuttimien ylivuotoputket kun valskasi. Onkohan polttoainepumppu mennyt lopullisesti rikki vai voisiko kyse olla jostain muusta.
Terve.
Itse hoitelin c220 D:stä hommat näin, en ole varma / en tiedä mikä systeemi 290:ssä on, mutta;
Uusi 2 kpl polttoainelinjaa, pumpulle tuleva ja paluulinja. Kummatkin näistä linjoista menee suodattimen jalkaan.
Veholta haet ne muoviputket. Ensin uusimista kuitenkin kurkkaat, meneekö putkissa ilmaa, jos menee, pitää putket uusia.
Sitten vahvistat liitokset ulkopuolelta vielä moottorisilikonilla. Itse suodattimessa on päällä semmoinen "lukitus" pelti, miknkä minä vedin tiukkaan syylaria kohti, vetää näin löysät pois noista liitoksista. Vielä varmistat sen moottorisilikonilla.
Eli aletaanpa selvittelemään vaivaa nyt näin aluksi ilmavaivana, ei pumppuvikana.
Meinaa itselläni on suomiauto, johon 140 tkm sitten oli vaihdettu pumpun sähkösarjat, ajattelin että perkele, kyllä vika on nyt jossakin muualla ja olihan se, onneksi.
Itse hoitelin c220 D:stä hommat näin, en ole varma / en tiedä mikä systeemi 290:ssä on, mutta;
Uusi 2 kpl polttoainelinjaa, pumpulle tuleva ja paluulinja. Kummatkin näistä linjoista menee suodattimen jalkaan.
Veholta haet ne muoviputket. Ensin uusimista kuitenkin kurkkaat, meneekö putkissa ilmaa, jos menee, pitää putket uusia.
Sitten vahvistat liitokset ulkopuolelta vielä moottorisilikonilla. Itse suodattimessa on päällä semmoinen "lukitus" pelti, miknkä minä vedin tiukkaan syylaria kohti, vetää näin löysät pois noista liitoksista. Vielä varmistat sen moottorisilikonilla.
Eli aletaanpa selvittelemään vaivaa nyt näin aluksi ilmavaivana, ei pumppuvikana.
Meinaa itselläni on suomiauto, johon 140 tkm sitten oli vaihdettu pumpun sähkösarjat, ajattelin että perkele, kyllä vika on nyt jossakin muualla ja olihan se, onneksi.
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: La 02.02.2013 18:37
Re: w210 290td käyntiongelma
Itselläkin samaa vikaa mutta ei sammuile ja starttaa hyvin. Nakkaa satunnaisesti vikailmoituksen mutta nyt on alkanut myös kierrokset heijaamaan ajon aikana...tuntuu että repii ilmaa jostain tai kone ei vaan saa tarpeeksi löpöä. Mistä ko magneettiventtiilin sähköjohto löytyy??
Käytin myös johdon nokassa ja näytti Imupuolen.käyn venttiili vikaa mutta ei vika ei kuitenkaan ollut aktiivinen.
Käytin myös johdon nokassa ja näytti Imupuolen.käyn venttiili vikaa mutta ei vika ei kuitenkaan ollut aktiivinen.
Re: w210 290td käyntiongelma
^ Oletko kiinnittänyt huomiota heijjaako kierroksia jollain tietyllä kierrosalueella? Entäs esiintyykö muita oireita kuin nuo edellä maitut kun tulee tuo EPC - engine electronics vikailmotus tauluun, esimerkiksi tehojen häviäminen, rajoitetut kierrokset 3000:iin tai kun sammutat moottorin,- kone nostaa kierroksia ennen kuin sammuu??
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: La 02.02.2013 18:37
Re: w210 290td käyntiongelma
Ei ole väliä kierroksilla eikä myöskään nosta kierroksia ennen kuin sammuu.