300 TE 24 -92 keskuslukitus
300 TE 24 -92 keskuslukitus
Meikäläisen vartalovaunu (300 TE 24) heittäytyi siis Lapin matkalla hieman hankalaksi. Tuon mainitun moottorin sammumisongelman lisäksi paluumatkalla lakkasi keskuslukitus toimimasta. Tilanne on tällä hetkellä se, että välillä lukitus toimii ja sitten taas ei. Autossa on Copran varashälytin kaukosäädöllä. Välillä kaikki toimii niin kuin pitääkin, toisinaan sitten taas hälytin menee päälle, mutta lukot jäävät auki. Ko tilanteessa eivät ovet mene lukkoon, vaikka yrittää lukita ne avaimella. Elikkäs näyttää siltä, että hälyttimen yksikkö toimii, mutta keskuslukituksen ohjaus ei toimi. Onko teillä ehdotuksia, mitä kautta lähtis asiaa purkamaan.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320 CDI, CLK 320 CDI, E 220 CDI, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 2*OG900, niin ja sokerina pohjalla yksi Foortti
Kun väännät avaimella oven lukkoon , kuunteleppas kuuluuko sieltä takapenkin alta (vai onkos farkussa jossain muualla, viisaammat kertokoot) keskuslukituksen moottorista minkäänlaista elämää. Kokeile myös hanttarin oven lukkoa.
Jos moottorissa elonmerkkejä, mutta ovet silti eivät mene kiinni eivätkä aukea, on silloin vika todennäköisimmin noissa lukoille risteilevissä alipaineletkuissa.
Jos moottori ei surraa, niin silloin tietenkin ensin sulakkeiden tarkastus
Sittenhän pitäisi todeta ohjauskäskyn kulku lukolta tuolle keskuslukituksen moottrille. Koska molemmat etuovien lukot avaavat ovet, ja yrityksistä huolimatta eivät avaudu, on vika silloin tuossa itse moottoriyksikössä.
Harvemmin molemmista ovista menee samanaikaisesti lukkopumput sököksi.
Moottorista kannattaa ensihätään tarkistella piirilevyn juotosten kuntoa, sekä releiden kärjet.
Tuollainen keskuslukituksen moottorihan on aika arvokas kapistus uutena, taisi olla lähempänä 400 e jos en väärin muista..itselleni hain moisen kapistuksen autopurkaamolta ja hyvin pelaa...

Jos moottorissa elonmerkkejä, mutta ovet silti eivät mene kiinni eivätkä aukea, on silloin vika todennäköisimmin noissa lukoille risteilevissä alipaineletkuissa.
Jos moottori ei surraa, niin silloin tietenkin ensin sulakkeiden tarkastus
Sittenhän pitäisi todeta ohjauskäskyn kulku lukolta tuolle keskuslukituksen moottrille. Koska molemmat etuovien lukot avaavat ovet, ja yrityksistä huolimatta eivät avaudu, on vika silloin tuossa itse moottoriyksikössä.
Harvemmin molemmista ovista menee samanaikaisesti lukkopumput sököksi.
Moottorista kannattaa ensihätään tarkistella piirilevyn juotosten kuntoa, sekä releiden kärjet.
Tuollainen keskuslukituksen moottorihan on aika arvokas kapistus uutena, taisi olla lähempänä 400 e jos en väärin muista..itselleni hain moisen kapistuksen autopurkaamolta ja hyvin pelaa...

Japsit jo kolunnut, tämäkö hyväkö?
Kirjoittaja ei maininnut toimivatko lukot oikein manuaalisesti eli perinteiseen tapaan kuskin ovesta avainta kiertämällä, vai ilmeneekö vika vain keskuslukitusta Cobran kakella käytettäessä?
Lähes poikkeuksetta vika on aina surkeissa hälytinyksiköissä tai niiden johdotuksissa. Itse vaadin aikoinaan tekemään kaikki Defa Patriotin liitokset juottamalla, jolloin vanhemmitenkaan kosketusongelmia ei ole ollut. Vanhan hälyttimen vianetsintä on kannattamatonta puuhastelua. Esim. sytytysvirta on katkaistu Defassa seitsemästä eri kohdasta. Parasta heittää koko härvelillä vesilintua tai asennuttaa kokonaan uusi häly ja vaatia liitosten tekeminen juottamalla sekä hankkia MB:n oma konepellin tunnistin joka kestää.
Johdotusten hapettuminen johtaa pahimmillaan siihen, että hälyttimen ohjaus ei toimi ja käynnistyksenesto jää pysyvästi päälle tai sireeni huutaa niin kauan kuin virtaa riittää akussa. Sivuoireita saattaa olla myös kuvaamasi keskuslukituksen temppuilu, sillä hälyttimen liitoksista ei enää kulje riittävästi virtaa läpi keskuslukituksen ohjaamiseen.
Lähes poikkeuksetta vika on aina surkeissa hälytinyksiköissä tai niiden johdotuksissa. Itse vaadin aikoinaan tekemään kaikki Defa Patriotin liitokset juottamalla, jolloin vanhemmitenkaan kosketusongelmia ei ole ollut. Vanhan hälyttimen vianetsintä on kannattamatonta puuhastelua. Esim. sytytysvirta on katkaistu Defassa seitsemästä eri kohdasta. Parasta heittää koko härvelillä vesilintua tai asennuttaa kokonaan uusi häly ja vaatia liitosten tekeminen juottamalla sekä hankkia MB:n oma konepellin tunnistin joka kestää.
Johdotusten hapettuminen johtaa pahimmillaan siihen, että hälyttimen ohjaus ei toimi ja käynnistyksenesto jää pysyvästi päälle tai sireeni huutaa niin kauan kuin virtaa riittää akussa. Sivuoireita saattaa olla myös kuvaamasi keskuslukituksen temppuilu, sillä hälyttimen liitoksista ei enää kulje riittävästi virtaa läpi keskuslukituksen ohjaamiseen.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
No minulla vaivaa joskus tosi ikävä vika keskuslukkoa.
Silloin tällöin kun kauko-ohjaimella lukitsee ovet, menee vaan häläri päälle ja ovet eivät lukitu. Myöskään avaimella lukitseminen ei auta, vaan yleensä on käsin painettava lukkonupit alas varsinkin apukuskin ovesta ja sen takaovesta, sitten avaimella rämpläämällä heräävät toimimaan ja toimivat taas jonkin aikaa normaalisti.
Vika on niin random etten oikein tiedä mistä alkaisi etsimään aiheuttajaa. Ihan joskus kuskin oven lukkoa rämpläämällä saattaa herätä, mutta aika harvoin, joskus taas auttaa apukuskin lukon liikuttelu, varsinkin jos painaa takaoven ensin lukkoon.
Kummallista.
Silloin tällöin kun kauko-ohjaimella lukitsee ovet, menee vaan häläri päälle ja ovet eivät lukitu. Myöskään avaimella lukitseminen ei auta, vaan yleensä on käsin painettava lukkonupit alas varsinkin apukuskin ovesta ja sen takaovesta, sitten avaimella rämpläämällä heräävät toimimaan ja toimivat taas jonkin aikaa normaalisti.
Vika on niin random etten oikein tiedä mistä alkaisi etsimään aiheuttajaa. Ihan joskus kuskin oven lukkoa rämpläämällä saattaa herätä, mutta aika harvoin, joskus taas auttaa apukuskin lukon liikuttelu, varsinkin jos painaa takaoven ensin lukkoon.
Kummallista.
Johdotusten hapettuminen johtaa pahimmillaan siihen, että hälyttimen ohjaus ei toimi ja käynnistyksenesto jää pysyvästi päälle tai sireeni huutaa niin kauan kuin virtaa riittää akussa. Sivuoireita saattaa olla myös kuvaamasi keskuslukituksen temppuilu, sillä hälyttimen liitoksista ei enää kulje riittävästi virtaa läpi keskuslukituksen ohjaamiseen.[/quote]
Mulla samoja oireita ja nyt käynnistyksen esto jumitti.
Missä pirussa se estomurikka on kun en viittisi koko autoo purkaa tosa taivasalla.
Mulla samoja oireita ja nyt käynnistyksen esto jumitti.
Missä pirussa se estomurikka on kun en viittisi koko autoo purkaa tosa taivasalla.
1989 300CE Aut. ABS/ASD
1999 YAMAHA 650 Dragstar
1999 YAMAHA 650 Dragstar
Ei se pelkkä murikan irti repiminen riitä... myös auton alkuperäiset johdotukset on korjattava entiselleen. Taitaa olla aika vaikeeta omin nokkineen, joten syytä jättää korjaukset ammattimaiselle hälytinasentajalle, jos et esim. halua jäädä jollain Lapin maantietaipaleella tien päälle.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Mauri H. kirjoitti: Myöskään avaimella lukitseminen ei auta, vaan yleensä on käsin painettava lukkonupit alas varsinkin apukuskin ovesta ja sen takaovesta, sitten avaimella rämpläämällä heräävät toimimaan ja toimivat taas jonkin aikaa normaalisti.
Kummallista.
Elikkäs tuossa tapauksessa vika löytynee sieltä alipaineletkuista. jotka haaroittuvat noille hanttarin etu- ja takaovelle. Tsekattava murtuma/ taitoskohta löytynee läpivienneistä pilarista oveen.
Kannattaa tarkistaa onkos letkuissa ylimääräistä kuonaa kertyneenä. Letkuissahan on välillä imu = vetää lukkoon ja paine=avaa.
Seuraava tarkastuspiste olisi nuo ovissa olevat pumput. Niissä olevat kalvot saattavat vuotaa myös vanhemmuuttaan...uusi tuollainen maksaa KL noin 40e.
Japsit jo kolunnut, tämäkö hyväkö?
Joo, ei ole vika kummassakaan mainitsemassasi paikassa, koska itse sähkömoottori ei reagoi lukitukseen. Nuo letkut tosiaan vanhemmiten kuivuvat ja irtoavat, kokemusta on, edellisessä mersussa kävi näin.akuaku kirjoitti:Elikkäs tuossa tapauksessa vika löytynee sieltä alipaineletkuista. jotka haaroittuvat noille hanttarin etu- ja takaovelle. Tsekattava murtuma/ taitoskohta löytynee läpivienneistä pilarista oveen.
Kannattaa tarkistaa onkos letkuissa ylimääräistä kuonaa kertyneenä. Letkuissahan on välillä imu = vetää lukkoon ja paine=avaa.
Seuraava tarkastuspiste olisi nuo ovissa olevat pumput. Niissä olevat kalvot saattavat vuotaa myös vanhemmuuttaan...uusi tuollainen maksaa KL noin 40e.
Itse veikkailisin jonkinlaista hapettumaa ohjainreleessä.
Mulla samoja oireita ja nyt käynnistyksen esto jumitti.eesau kirjoitti:Johdotusten hapettuminen johtaa pahimmillaan siihen, että hälyttimen ohjaus ei toimi ja käynnistyksenesto jää pysyvästi päälle tai sireeni huutaa niin kauan kuin virtaa riittää akussa. Sivuoireita saattaa olla myös kuvaamasi keskuslukituksen temppuilu, sillä hälyttimen liitoksista ei enää kulje riittävästi virtaa läpi keskuslukituksen ohjaamiseen.
Missä pirussa se estomurikka on kun en viittisi koko autoo purkaa tosa taivasalla.[/quote]
Vein mesen tänään merkkikorjaamolle hinurin kyydissä rahapussiani kaihoisasti katsellen . Korjaamolla piuhat tietokoneeseen kiinni sellainen nuori kaveri paineli namikoita hiukan aikaa ja sukelsi sen jälkeen hanttimiehen puoleisesta ovesta sisään???? Lensi kumimatto ja mesen välly ??? Joo täällä on toi mersun maadotukset kaveri totesi ja yksi johto irti.
Arvatkaa



1989 300CE Aut. ABS/ASD
1999 YAMAHA 650 Dragstar
1999 YAMAHA 650 Dragstar
Kuten kertoilin, että vartalovaunu ei suostunut sammumaan ja jouduin vaihtamaan sulakerasian takana olevan releen. Nyt näyttäisi siltä, että samainen rele ohjaisi myös keskuslukituksen toimintaa, sillä rele "napsahtaa" aina kun lukkoja aukoo/sulkee. Vanha rele oli sen näköinen, että sitä oli joskus vähän voimalla irroteltu, sillä yksi sen jalka oli vääntynyt. Samoin ko. jalan reikä (releen kiinnittämispaikka) oli pikkasen kipeän näköinen. Nyt liikuteltuani uutta relettä on keskuslukitus alkanut toimimaan normaalisti, saatta olla, että kiinnityskanta on viallinen. Täytyisi varmaan purkaa se, mutta paremmalla ajalla. Kirjoittelen, josko löytyy jotain uutta.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320 CDI, CLK 320 CDI, E 220 CDI, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 2*OG900, niin ja sokerina pohjalla yksi Foortti