Täysin mekaanisissa on, ikivanha konsti "tippaus"
merkki kampi akselin pääsä olevaan pyörään siihen kohtaan missä pitäisi ruiskutus alkaa, sen jälkeen putki 1 suutimen puolen päästä irti sitten pyörittä hiljaa kampiakselia niin että putken pääsätä tippa tipahtaa, tarkistus kampiakselin päästä osuuko merkkin jos ja kun ei, kääntää taas pumppua pikkasen ja sama uusiksi(kaikki putket oltava täynnä)
täällä konstilaa pääse lähelle, tarkemmin voi sitten hieroa kuuntelemmalla/koeajoilla jos ääni kovin terävä on ruiskutus liian aikaisella jos taas hirmu savu on se myöhäsellä
siis jos kaikki muuten kunnossa
Viimeksi muokannut CDI203, To 03.12.2009 11:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ennakkon muuttaminen tapahtuu koko ruiskutuspumpun asentoa muuttamalla suhteessa lohkoon. Siellä on noin parin asteen hienosäätömahdollisuus ja jos tuo ei riitä koko pumppu pitää vetää irti ja kohdistaa hammasrattaan seuraavaan "rihlapykälään".
Hienosäätö:
- Löysennä (älä avaa) 3 13 mm pulttia koneen päädystä ja yksi pumpun päästä.
- Löysennä tarvittaessa suutinputket irti
- ruiskutuspumpun ja lohkon välissä on kierretanko, jonka päästä ruuvaamalla koko pumppu kääntyy hitusen.
Karkeampi säätö:
- Kone haluttuun ennakkoon kampiakselin mukaan
- Pumppu irti eli ruiskutusputket yms irti kuten myös nuo 4 13 mm pulttia. (Älä anna vastamuttereiden tippua hukkaan)
- Pumpun ajoitusreiästä ajoitus kohdalleen ja lukitustyökalulla pidetään paikallaan
- Pumppu paikalleen
- Tarkistetaan ajoitus hienosäätöruuvin avulla
Tuo lukitustyökalu voi olla vaikkapa pultti jonka päähän on sahatty/viilattu hahlo.