Teholastu
Jos muistan oikein lukeneeni Tuikun kirjottamia aiheita Cdi:n lastutuksesta niin juuri tuollasella boksilla ei tee mitään ja tuolla saa sen moottorin sekasin tai jotain vastaavaa. Ja jos muistan oikein niin tuo huijaa moottorin arvoja toisin kuin softa päivityksessä annetaan uudet "arvot" ahtopaineella sekä syötölle suin muilla.
En tiedä asiasta muutakuin tuota boksia en laittas kuin joulukuusen koristeeksi. Viisaimmat oikaiskoon
-Mika-
En tiedä asiasta muutakuin tuota boksia en laittas kuin joulukuusen koristeeksi. Viisaimmat oikaiskoon

-Mika-
w204 220cdi -08
Unimog 406 -70
Unimog 411 -63
w110 220 -6?
w126c Om606
w136 Rod.
Unimog 406 -70
Unimog 411 -63
w110 220 -6?
w126c Om606
w136 Rod.
Naapurissa sammuu jääkaapit ja kissa kuolee...rumilus kirjoitti:Kannattaisi mennä suoraan Mersukauppaan ja hommata sellainen Mersu, ettei tarvitse mitään teholastuja virikkeeksi.
Sitten tulee ne surulllisenkuuluisat nuorison viihdyttelyt tieliikenkenteessä, saadaan mahdollisesti joltakin henki pois ja toiselta kortti pois ja linnaan.
Asiaan: Tosiaan tuolla cdi ohjelmointi topicissa näytti olevan aika paljon asiaa (tuossa yläpuolella suoraan). Itse en menisi koittamaan onnea noiden kanssa, vaan turvautuisin suosiolla ammatti apuun. Hinta on kuitenkin vielä suht kohtuullinen ja saa suunnilleen mitä tilaa, tai ainakin voi ostaa itselleen mielenrauhan, jos ei sillä rahalla muuta saa

W124 300e -85 M103.980
Juu unohda se boxi vaan sinne kauppaan, jos haluat enemmän ja laadukkaampaa tehoa.. Tuo boxi "huijaa" vaan ohjelmaa.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Vai voi ostaa itselleen mielenrauhan.Mikko K. kirjoitti:Naapurissa sammuu jääkaapit ja kissa kuolee...rumilus kirjoitti:Kannattaisi mennä suoraan Mersukauppaan ja hommata sellainen Mersu, ettei tarvitse mitään teholastuja virikkeeksi.
Sitten tulee ne surulllisenkuuluisat nuorison viihdyttelyt tieliikenkenteessä, saadaan mahdollisesti joltakin henki pois ja toiselta kortti pois ja linnaan.
Asiaan: Tosiaan tuolla cdi ohjelmointi topicissa näytti olevan aika paljon asiaa (tuossa yläpuolella suoraan). Itse en menisi koittamaan onnea noiden kanssa, vaan turvautuisin suosiolla ammatti apuun. Hinta on kuitenkin vielä suht kohtuullinen ja saa suunnilleen mitä tilaa, tai ainakin voi ostaa itselleen mielenrauhan, jos ei sillä rahalla muuta saa

Rahoistaan ainakin pääsee täysin humpuukiin sijoittamalla.
Rahoittaa vastuuttomia onnenonkijoita, jota eivät todellisuudessa tiedä mitä vahinkoa tekevät moottoreille.
out sekä in...
Eiköhän sen mukana tule ohjeet. Kerrot sitten meille kaikille miten kävi;)
Jokainen tekee omille vehkeille mitä haluaa. Itse käytän omaani pian ohjelmoitavana.
Tuohon rumiluksen vakio vastaukseen kommentoisin, että kysyttiinkö sulta mielipidettä!
Mullakin tekis mieli kysyä että miksei esim 200cdi, Saab 1.8T ja muita alunperin tehokkaammaksi malliksi tarkoitettuja vehkeitä voisi muuttaa normitehoja vastaavaksi Mutta kun arvaan vastauksen niin jätän kysymättä.
Jokainen tekee omille vehkeille mitä haluaa. Itse käytän omaani pian ohjelmoitavana.
Tuohon rumiluksen vakio vastaukseen kommentoisin, että kysyttiinkö sulta mielipidettä!
Mullakin tekis mieli kysyä että miksei esim 200cdi, Saab 1.8T ja muita alunperin tehokkaammaksi malliksi tarkoitettuja vehkeitä voisi muuttaa normitehoja vastaavaksi Mutta kun arvaan vastauksen niin jätän kysymättä.
Taas olla tässä samassa.. Pitäisköhän tehoja pudottaa niin saisko sitten mielenrauhan? Jos teet esim. 200CDI:stä 220CDI:n niin kerro mikä siinä menee pieleen? Moottorit on juurikin samat ja tehoja kuristettu 200:sta. Tietty jos vedät moottorin ja turbon ihan äärirajoille niin silloin ehkä voidaan törmätä ongelmiin.rumilus kirjoitti:Vai voi ostaa itselleen mielenrauhan.Mikko K. kirjoitti:Naapurissa sammuu jääkaapit ja kissa kuolee...rumilus kirjoitti:Kannattaisi mennä suoraan Mersukauppaan ja hommata sellainen Mersu, ettei tarvitse mitään teholastuja virikkeeksi.
Sitten tulee ne surulllisenkuuluisat nuorison viihdyttelyt tieliikenkenteessä, saadaan mahdollisesti joltakin henki pois ja toiselta kortti pois ja linnaan.
Asiaan: Tosiaan tuolla cdi ohjelmointi topicissa näytti olevan aika paljon asiaa (tuossa yläpuolella suoraan). Itse en menisi koittamaan onnea noiden kanssa, vaan turvautuisin suosiolla ammatti apuun. Hinta on kuitenkin vielä suht kohtuullinen ja saa suunnilleen mitä tilaa, tai ainakin voi ostaa itselleen mielenrauhan, jos ei sillä rahalla muuta saa![]()
Rahoistaan ainakin pääsee täysin humpuukiin sijoittamalla.
Rahoittaa vastuuttomia onnenonkijoita, jota eivät todellisuudessa tiedä mitä vahinkoa tekevät moottoreille.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Mene hyvä ihminen opiskelemaan moottoritekniikkaa, niin opit siellä mistä on kysymys.
Kyllä niitä moottorin parametrejä voidaan muutella, mutta tuhoisin seurauksin.
Älä kysele minulta mitä eroja on mainitsemissasi moottorityypeissä, minä tiedän.
Jokainen muutos moottorin parametreissä vaatii aina uuden kokonaisvaltaisen tarkastelun.

Kyllä niitä moottorin parametrejä voidaan muutella, mutta tuhoisin seurauksin.
Älä kysele minulta mitä eroja on mainitsemissasi moottorityypeissä, minä tiedän.
Jokainen muutos moottorin parametreissä vaatii aina uuden kokonaisvaltaisen tarkastelun.
What ever.. Niin paljoa ei kiinnosta että alkaisin moottoritekniikkaa opiskelemaan. Ite ainakin suosin lastua ja on mukava tunne kun dieseli autossa tapahtuu jotakin kun painaa poljinta. Oli mulla kyllä lastu bensa turbossakin. Lisäks kulutus tippuu kasvaneen väännön takia (jos malttaa olla polkematta). En usko että turbotekillä sun muilla olisi asiakkaista jos autot pamahtelisivat tämän tästä. Kait niillä asiakkailla silloin luulis jonkin sortin mielenrauhan olevan.rumilus kirjoitti:Mene hyvä ihminen opiskelemaan moottoritekniikkaa, niin opit siellä mistä on kysymys.![]()
Kyllä niitä moottorin parametrejä voidaan muutella, mutta tuhoisin seurauksin.
Älä kysele minulta mitä eroja on mainitsemissasi moottorityypeissä, minä tiedän.
Jokainen muutos moottorin parametreissä vaatii aina uuden kokonaisvaltaisen tarkastelun.
Nää on sitten tosiaan mielipiteitä ja kukanenkin tekee autolleen tasan sen mitä lystää..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Aijaa. Minkälainen?rumilus kirjoitti:Onneksemme kohta tulee lainsäädäntö, joka estää tieliikenteeseen tarkoitettujen autojen manipuloinnin.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
jotain...
Ja taas mentiin ohi aiheesta....
Mutta nuihin bokseihin.
Minulla oli 1-vuorokauden koe-käytössä VAG-konsernin TDI-kulkineessa tuollainen.Toihan se vähän tehoja/vääntöjä, mutta savua myös ja paljon.
Ei hyvä.Boksi pois.(vuosi oli jotain 2003?)
Soitto Turbotec:ille ja asia korjaantui uudella silloiseen autoon tehdyllä custom-ohjelmoinnilla ja nyt oli hyvä. autosta ei otettu aivan viimeisiä tehoja irti jolloin se kesti hyvin rauhallisen miehen ajossa
Suomessa on myös muitakin firmoja jotka tekevät kys. toimenpiteitä...
Ja sitten ohi aiheen.
Lainsäädäntö joka estää tieliikenteeseen tarkoitettujen autojen manipuloinnin.
Niin kauan kuin minä elän ja omistan auton, niin siitä kyllä ei tehoja/kulkua rajoiteta.PISTE
Ja rajoittimet voidaan kiertää kytkimellä tms
Mutta nuihin bokseihin.
Minulla oli 1-vuorokauden koe-käytössä VAG-konsernin TDI-kulkineessa tuollainen.Toihan se vähän tehoja/vääntöjä, mutta savua myös ja paljon.
Ei hyvä.Boksi pois.(vuosi oli jotain 2003?)
Soitto Turbotec:ille ja asia korjaantui uudella silloiseen autoon tehdyllä custom-ohjelmoinnilla ja nyt oli hyvä. autosta ei otettu aivan viimeisiä tehoja irti jolloin se kesti hyvin rauhallisen miehen ajossa

Suomessa on myös muitakin firmoja jotka tekevät kys. toimenpiteitä...
Ja sitten ohi aiheen.
Lainsäädäntö joka estää tieliikenteeseen tarkoitettujen autojen manipuloinnin.
Niin kauan kuin minä elän ja omistan auton, niin siitä kyllä ei tehoja/kulkua rajoiteta.PISTE
Ja rajoittimet voidaan kiertää kytkimellä tms
BMW X3 35D
ex.MB C270CDI & BMW 35D,MB C AMG,
ex.MB C270CDI & BMW 35D,MB C AMG,
Se vois olla...
Mutua...
Se vois olla semmonen joka kieltäisi kaikki muutokset jotka muuttavat Co2 tai jotain muita päästöjä mitä tulevaisuudessa seurataan. Esim. Ekomalliin jossa on alhaisen vierintävastuksen renkaat ei saisi laittaa turvallisempia renkaita tai vaikkapa niitä perkeleen talvirenkaita jos siitä ei ole Co2 tietoa, minkä johdosta voidaan pelastaa maapalloa (verottaa). Karavaani peilit ja ne saatana keksinnöt vetokoukut viedään isoon sulattoon mitä pidetään kirkonkylän torilla vallankumouksen alkaessa... Niin ja samalla jokaisen perseeseen pannaan co2 mittari ja auta armias jos olet syönyt hernesoppaa tai jotain liian energiapitoista...
Laki tulee aina jälki junassa ja aina tulee olemaan keinoja, miksi Villen auto kulkee lujenpaa kuin Tepon.
Pitäisköhän ottaa välillä kahvia, vai olla ottamatta jutut alkaa olla jo sitä tasoa.
Se vois olla semmonen joka kieltäisi kaikki muutokset jotka muuttavat Co2 tai jotain muita päästöjä mitä tulevaisuudessa seurataan. Esim. Ekomalliin jossa on alhaisen vierintävastuksen renkaat ei saisi laittaa turvallisempia renkaita tai vaikkapa niitä perkeleen talvirenkaita jos siitä ei ole Co2 tietoa, minkä johdosta voidaan pelastaa maapalloa (verottaa). Karavaani peilit ja ne saatana keksinnöt vetokoukut viedään isoon sulattoon mitä pidetään kirkonkylän torilla vallankumouksen alkaessa... Niin ja samalla jokaisen perseeseen pannaan co2 mittari ja auta armias jos olet syönyt hernesoppaa tai jotain liian energiapitoista...
Laki tulee aina jälki junassa ja aina tulee olemaan keinoja, miksi Villen auto kulkee lujenpaa kuin Tepon.
Pitäisköhän ottaa välillä kahvia, vai olla ottamatta jutut alkaa olla jo sitä tasoa.
Hyvä esimerkki!rumilus kirjoitti:Mene hyvä ihminen opiskelemaan moottoritekniikkaa, niin opit siellä mistä on kysymys.![]()
Kyllä niitä moottorin parametrejä voidaan muutella, mutta tuhoisin seurauksin.
Älä kysele minulta mitä eroja on mainitsemissasi moottorityypeissä, minä tiedän.
Jokainen muutos moottorin parametreissä vaatii aina uuden kokonaisvaltaisen tarkastelun.
Mulla oli aikoinaan Volvo V70 2.4 bensa ja se oli sillä 140hp koneella. Tuostakin koneesta on Volvolla vaan tehty softa muutos siihen 170hp malliin. Eli mitä parametrejä tässä nyt kokonaisvaltaisesti muuttuu? Tuskin Volvo on esim. laittanut alustaan ihan vaan pikkusen heikompia osia verrattuna tehokkaampaan....

Se on sitten toinen juttu jos alkaa mallisarjan tehokkainta päivitteleen niin ehkä siellä silloin tulee jotain rajoituksia vastaan! Mutta saahan tuollaisen virittämättömänkin auton rikki jos aina on hana auki....
sellanen laki on jo olemassa. ei niitä menopelejä saa viritellä ihan oman maun mukaan. olikos se niin, ettei juurikaan saa mennä räpläileen lisätehoja, taikka jos menee, niin kaikki pitää muutoskatsastaa.
nykyautoista en oikein edes tiedä, että saako niihin tehdä mitään, kun on kaiken maailman päästönormeja sun muita..
no, jos ihan lakipykälien mukaan haluaisi mennä, niin saishan sinne cdi mekkeriin laittaa vaikka isompia suuttimia ja isomman turbon, jyräkän ohjelman ja sitten käyttää se jossakin VTT:llä mittauttamassa päästöt ja toivoia, että ne pysyy sallituissa rajoissa ja sitten vaihdella katsastusmiehen vaatimat jarru ja muut osat ja sitten vielä muutoskatsastaa. näin se käsittääkseni lakipykälien mukaan menee. mutta kuka niistä virityksistä mitään tietää? varmaan lähes joka toinen turbiodiiseli mitä liikenteessä on, on lastulla taikka ohjelmalla piristetty.
niin ja sitten itse asiaan. noi poksit on tuttavapiirissä tapahtuvien kokemukien mukaan enemmän taikka vähemmän surkeita. en salli kovinkaan suuria muutoksia, kun motti menee jo vikatilaan, taikka sauhuttaa rankasti. mutta voihan sitä kokeilla, tuskinpa siinä mitään menettää, muuta kun rahaa.
nykyautoista en oikein edes tiedä, että saako niihin tehdä mitään, kun on kaiken maailman päästönormeja sun muita..
no, jos ihan lakipykälien mukaan haluaisi mennä, niin saishan sinne cdi mekkeriin laittaa vaikka isompia suuttimia ja isomman turbon, jyräkän ohjelman ja sitten käyttää se jossakin VTT:llä mittauttamassa päästöt ja toivoia, että ne pysyy sallituissa rajoissa ja sitten vaihdella katsastusmiehen vaatimat jarru ja muut osat ja sitten vielä muutoskatsastaa. näin se käsittääkseni lakipykälien mukaan menee. mutta kuka niistä virityksistä mitään tietää? varmaan lähes joka toinen turbiodiiseli mitä liikenteessä on, on lastulla taikka ohjelmalla piristetty.
niin ja sitten itse asiaan. noi poksit on tuttavapiirissä tapahtuvien kokemukien mukaan enemmän taikka vähemmän surkeita. en salli kovinkaan suuria muutoksia, kun motti menee jo vikatilaan, taikka sauhuttaa rankasti. mutta voihan sitä kokeilla, tuskinpa siinä mitään menettää, muuta kun rahaa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Sen enpää asiaan puutumatta, niin vuonna 2001 kertoivat tehtaalta että
200 ja 220 CDI automaatilla on teknisesti täysin sama kaikilta osin, myös mootorin osalta, ero mikä niisä on tehossa ja väänössä on vain ohjelmasta johtuva, samalla kertaa tarjosivat
päivitystä 200-220 pelkällä ohjelman vaihdolla mukaan olisi tullut muutos katsatukseen tarvitavat todistukset ym paperit, takuu jatkunut normaalist(hintaa vaan oli paljon kovempi kuin vastaavien mallien hankinta hinnassa sillon ollut ero)
200 ja 220 CDI automaatilla on teknisesti täysin sama kaikilta osin, myös mootorin osalta, ero mikä niisä on tehossa ja väänössä on vain ohjelmasta johtuva, samalla kertaa tarjosivat
päivitystä 200-220 pelkällä ohjelman vaihdolla mukaan olisi tullut muutos katsatukseen tarvitavat todistukset ym paperit, takuu jatkunut normaalist(hintaa vaan oli paljon kovempi kuin vastaavien mallien hankinta hinnassa sillon ollut ero)
rumilus kirjoitti: Kannattaisi mennä suoraan Mersukauppaan ja hommata sellainen Mersu, ettei tarvitse mitään teholastuja virikkeeksi.
Sitten tulee ne surulllisenkuuluisat nuorison viihdyttelyt tieliikenkenteessä, saadaan mahdollisesti joltakin henki pois ja toiselta kortti pois ja linnaan.
---
Mene hyvä ihminen opiskelemaan moottoritekniikkaa, niin opit siellä mistä on kysymys.![]()
Kyllä niitä moottorin parametrejä voidaan muutella, mutta tuhoisin seurauksin.
Älä kysele minulta mitä eroja on mainitsemissasi moottorityypeissä, minä tiedän.
Jokainen muutos moottorin parametreissä vaatii aina uuden kokonaisvaltaisen tarkastelun.

X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Soittele suoraan Turbotecille, hinnat ovat henkilö- ja tapauskohtaisia.mikzaa kirjoitti:No mitä semmonen turbotecin lastu tulis sitten maksamaan, tietkääkö kukaan ?
Jos asut pk-seudulla niin lähempi vastaava paikka on Motorbit (http://www.motorbit.fi/).
Molempia voin kokemuksesta suositella.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Ilmeisesti ne sitä suosittelee..Imusarjaahan se tukkii. Voihan sen jättää "osaksi" toimintaan. Mun 200 CDI ei oikein lämmennyt hyvin talvella kun ei ollut EGR käytössä. Vaikuttaa myös lämpenemiseen.mikzaa kirjoitti:Asun täällä kankaanpään seutuvilla, joten taitaa tuo valkeakosken toimipaikka olla lähin. Täytyy tossa joulun jälkeen sinne sitte soitella. Mitä sanotte kannattaako toi egr jutska ottaa pois käytöstä samalla ?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
eikös valkeakosken suunnilla harinen ole oikea guru noiden ohjelmien suhteen. ainakin 2 litraseen tdi golffiin se taiko 184 heppaa ja 400 nyyttonia.mikzaa kirjoitti:Asun täällä kankaanpään seutuvilla, joten taitaa tuo valkeakosken toimipaikka olla lähin. Täytyy tossa joulun jälkeen sinne sitte soitella. Mitä sanotte kannattaako toi egr jutska ottaa pois käytöstä samalla ?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
pera8x kirjoitti:eikös valkeakosken suunnilla harinen ole oikea guru noiden ohjelmien suhteen. ainakin 2 litraseen tdi golffiin se taiko 184 heppaa ja 400 nyyttonia.mikzaa kirjoitti:Asun täällä kankaanpään seutuvilla, joten taitaa tuo valkeakosken toimipaikka olla lähin. Täytyy tossa joulun jälkeen sinne sitte soitella. Mitä sanotte kannattaako toi egr jutska ottaa pois käytöstä samalla ?
Juu tais olla juuri se sama herra jos netti sivu on tämä: http://www.hestec.fi
Mullakin on ollu Volvo (855 -94).Mun 855 Volvon 140hp kone sisälsi 10 venttiiliä ja oli samaa saatavilla 170Hv venoja 20kpl. Ettei ois ollu sama volvon 5 pyttynen mitä käytettin ainakin 90 luun alkupuolelata 2000 luvulle asti. (lietkä kauemminkin)soppaa kirjoitti: Hyvä esimerkki!
Mulla oli aikoinaan Volvo V70 2.4 bensa ja se oli sillä 140hp koneella. Tuostakin koneesta on Volvolla vaan tehty softa muutos siihen 170hp malliin. .
Lohko noissa oli sama, mutta toisessa tupla venttiilit, tietty on moottorinkin ohjain eri sitten, mutta epäilen että ois softalla rajoitettu? Ellei kyseessä uudempi malli? Oli se vaan Tautisen kova ottamaan soppaa tuo kone automaatti lootalla, talvi pakkasilla..

Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
mikzaa kirjoitti:No mitä semmonen turbotecin lastu tulis sitten maksamaan, tietkääkö kukaan ?
Pistä tuikulle yksityisviestiä jos autosi CDI,niin eiköhän auto liiku toiveittesi mukaan ja varmaan kilpailukykyiseen hintaan.Ilmeisesti todella perehtynyt asiaan.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Mistä päin tämä kyseinen tuikku on ?jussilampi kirjoitti:mikzaa kirjoitti:No mitä semmonen turbotecin lastu tulis sitten maksamaan, tietkääkö kukaan ?
Pistä tuikulle yksityisviestiä jos autosi CDI,niin eiköhän auto liiku toiveittesi mukaan ja varmaan kilpailukykyiseen hintaan.Ilmeisesti todella perehtynyt asiaan.