Vitoa ostamassa
Vitoa ostamassa
Moi! olen ostamassa MB Vitoa (vanhempaa mallia),
joten jos joku voisi kertoa mihin kannattaisi erityisesti kiinnittää
huomiota.
Kiitos
joten jos joku voisi kertoa mihin kannattaisi erityisesti kiinnittää
huomiota.
Kiitos

Vito on mersun eka (vai ekoja) kokeiluja etuvetoisena ja tuo kokeilu jäi melko lyhyeksi. Vitolla on todella surullinen maine, se oli mm. yksi eniten hylätty auto Saksassa katsastuksissa.
Niin ja minulla on itsella Vito, ollut jo vuodesta 2003, joten en ole portterin puolestapuhuja vaan tiedän vähän mitä tuo Vito on oikeasti sisältä ja päältä:
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/
Arvaa kuinka paljon minua hävetti kun esimerkiksi tämäkin episodi tapahtui Helsingissa:
Eikä kyseessä ollut mikään loppuun ajettu pommi vaan 30 t€ maksanut ja 200 tkm ajettu yksilö.Ilman kommelluksiakaan ei ole pärjätty vaan menomatkalla Tallinnaan moniurahihnan kiristysrullan laakeri leikkasi kiinni ja rulla putosi keskelle katua Helsingissä. No matka jatkui pikaisen Veho käynnin jälkeen.
30.7.2004
202 063 km Moniurahihnan kiristinrulla tippui kadulle -> Hinaus Veholle, 24 h servce:
438.09 €, jonka lisäksi hinaus vakuutuksen piikkiin.
Seuraava episodi hetken päästä:
Rahaa siis hävisi muutamassa kuukaudessa 2500 € ja ihan pelkkiin Viotomaisiin suunnitteluvikoihin. Oli se hienoa ajella bussilla kotiin 50 km työmatkaa kun auto seisoi kuukausikaupalla korjattavana.27.9.2004
208 626 km Kannen tiiviste hajosi, [Astrum auto ~2000 €], + täysi huolto (Mobil Delvac 1 shc)
30.10.2004
208 806 km Todettu öljyvuotoa koneen etuosasta
Tuon jälkeen tuo muuttuiki sitten harrasteautoksi kun tuo uusi merkkiliikkeessä laitettu, vahvistettu, ammattilaisen asentama kannentiivistekin hajosi taas uudelleen 40 tkm ajon jälkeen.

Lisää tietoa: www.skg.fi
Tuo on kyllä hyvästi sanottu, saanko lainata allekirjoituksen sloganiksi ?AM kirjoitti:On se Vito mainettaan parempi, mutta hyvää siitä ei taida saada
...ja tuostahan tulee ensi kesäksi mulle t-paita

Lisää tietoa: www.skg.fi
Kyllä toi viton "huonous" on kiinni siitä suunnittelu- ja valmistuskulttuurin romahtamisesta, joka tuli muotiin 90-luvun puolivälissä, valeon sielläsuntäällä tehdyt sähköosat, boschin alikokoonpanojen valmistuksen siirtyminen halpatuotantoon, maalisekoilut, peltien esikäsittelyn, varastoinnin ja toimituslogistiikan ekonomi-mallinen uudelleenjärjestely.
yhteisenä nimittäjänä ISO900x... prkl...
Olihan jo 70-luvulla hanomag-hekseli etuvetoinen, samoin 100D.
Totta on, että tuon OM601:n suunittelun olisi voinut tehdä toisinkin ja/tai vitoon laittaa etuvetoiseen suunnitellun moottorin, joka on tarkoitettu poikittaiseen asennukseen....
EDIT: niimprkl... sitä ku kuulee kaikenmoisia huhuja erinäisistä syistä, niin kuultua on myös semmonen jotta tuohon W638:aan piti alunperin tulla ihan oma poikittaisasennukseen tarkoitettu moottori, nelivedon mahdollistava vaihde/jakolaatikko (kattokaas sitä taka-akselia...) ynnämuuta kivaa, mutta joku ahne ekonominpa..a, halusi saada sen äkkiä myyntiin... ja me saamme siitä kärsiä...
yhteisenä nimittäjänä ISO900x... prkl...

Olihan jo 70-luvulla hanomag-hekseli etuvetoinen, samoin 100D.
Totta on, että tuon OM601:n suunittelun olisi voinut tehdä toisinkin ja/tai vitoon laittaa etuvetoiseen suunnitellun moottorin, joka on tarkoitettu poikittaiseen asennukseen....

EDIT: niimprkl... sitä ku kuulee kaikenmoisia huhuja erinäisistä syistä, niin kuultua on myös semmonen jotta tuohon W638:aan piti alunperin tulla ihan oma poikittaisasennukseen tarkoitettu moottori, nelivedon mahdollistava vaihde/jakolaatikko (kattokaas sitä taka-akselia...) ynnämuuta kivaa, mutta joku ahne ekonominpa..a, halusi saada sen äkkiä myyntiin... ja me saamme siitä kärsiä...

Noo, jotain hyvääkin huonossa arvostuksessa. Nythän saa noita vuosituhannen vaihteen CDI koneisia 90 luvun vaihteen hiasen hinnalla. Ei hirveän vaikea valinta ollut ainakaan minulla, ei rankkaa työajoa ja pikkuvikoja jaksaa itsekin korjailla. Tien päällä "aavistuksen" mukavampi ajella kuin esim. tuo haisu.
On se hienoa, että nykyään saa halvalla. No lasku autosta on nykyään maksettu ja oppirahat myös. 40 000e on tainnut palaa ja kilometreja on kertynyt noin 80 000 km
Eihän se oli kuin 50c/km
mutta jäljellä oleva käyttö- ja muistoarvo on korvaamaton. Elämässä pitää olla myös elämänkokemuksia, ei ainoastaan säästin ja elin halvalla eteenpäin puurtamista
.
Saihan Vitoa myös etuvetoisen koneella, nimittäin VAG konsernin V6:lla (vr6). Sitä en tiedä oliko tuommonen konsepti sitten yhtään parempi noin painavaan autoon, tehoa oli kyllä ihan mukavasti dieseliin verrattuna (180hp) ja bensankulutus varmaankin just sellainen, ettei sillä aja kukaan normaali-ihminen.
Heitetäänpäs kysymys tähän kun kaikki Vitoasiantuntijat on koolla. Mikähän voisi olla vikana kun trippimittari ei muista lukemaansa starttien välillä. Olikos mittaristossa joku patteri tai elko, joka on nyt huono, kun tuo on seisonut liikaa ja tyhjentänyt akun monia kertoja. Onhan se mittari ollut kädessä monasti mutta ei mitään muistikuvaa...
Ei ole iso ongelma, mutta olisihan se kiva tarkastella polttoaineen kulutusta nyt uudella koneella ilman paperia ja kynää.



Saihan Vitoa myös etuvetoisen koneella, nimittäin VAG konsernin V6:lla (vr6). Sitä en tiedä oliko tuommonen konsepti sitten yhtään parempi noin painavaan autoon, tehoa oli kyllä ihan mukavasti dieseliin verrattuna (180hp) ja bensankulutus varmaankin just sellainen, ettei sillä aja kukaan normaali-ihminen.
Heitetäänpäs kysymys tähän kun kaikki Vitoasiantuntijat on koolla. Mikähän voisi olla vikana kun trippimittari ei muista lukemaansa starttien välillä. Olikos mittaristossa joku patteri tai elko, joka on nyt huono, kun tuo on seisonut liikaa ja tyhjentänyt akun monia kertoja. Onhan se mittari ollut kädessä monasti mutta ei mitään muistikuvaa...
Ei ole iso ongelma, mutta olisihan se kiva tarkastella polttoaineen kulutusta nyt uudella koneella ilman paperia ja kynää.
Lisää tietoa: www.skg.fi
? Mikäs 601:ssa vikana noin muuten, kestäähän sama toosa satakaksnelosen nokalla isältä pojanpojanpojalle.vanttom kirjoitti:
Totta on, että tuon OM601:n suunittelun olisi voinut tehdä toisinkin ja/tai vitoon laittaa etuvetoiseen suunnitellun moottorin, joka on tarkoitettu poikittaiseen asennukseen....![]()
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Lähinnä se porauksen suurentaminen, josta seuraa kannentiivisteen hajoaminen turbokoneissa alta aikayksikön ja oheislaitteiden sijoittelu siten, että kulutusosien vaihtaminen on yhtä helvettiä. Esimerkkinä termostaatti ja laturi. Moottori kun on siellä poikittain.
Jo pelkästään ahtimen irroittaminen on yhtä tuskaa.
Ilmastoinnin kennon jäykät putket estävät keulan purkamisen samaan tyyliin kuin esimerkiksi audista, jossa päästään hihnoihin mukavasti käsiksi tyhjentämttä ilmastointia.
Niin ja jotenkin osien laatu on huonompi, kuten voi todeta siitä irronneesta moniurahihnan ohjurirullasta kilometreilla 200 tkm. Sitä rullaa ei kai ole 200d:ssä (en ole varma).
Jo pelkästään ahtimen irroittaminen on yhtä tuskaa.
Ilmastoinnin kennon jäykät putket estävät keulan purkamisen samaan tyyliin kuin esimerkiksi audista, jossa päästään hihnoihin mukavasti käsiksi tyhjentämttä ilmastointia.
Niin ja jotenkin osien laatu on huonompi, kuten voi todeta siitä irronneesta moniurahihnan ohjurirullasta kilometreilla 200 tkm. Sitä rullaa ei kai ole 200d:ssä (en ole varma).
Lisää tietoa: www.skg.fi
Muutaman kerran Viton konehuoneeseen vilkaisseena uskon kylläveskola kirjoitti:Lähinnä se porauksen suurentaminen, josta seuraa kannentiivisteen hajoaminen turbokoneissa alta aikayksikön ja oheislaitteiden sijoittelu siten, että kulutusosien vaihtaminen on yhtä helvettiä. Esimerkkinä termostaatti ja laturi. Moottori kun on siellä poikittain.
.

Olis pitänyt vaan tyytyä samansorttiseen suorituskykyyn kuin 100D:ssa ja pistää se 601 sinne Viton uumeniin porailematta ja ahtamatta.

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97