Pakosarjaa om617:seen, vinkkejä kaivataan!

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Sarjan reunimmaiset pultin reiät pitää olla pari milliä suuremmat ja niiden olisi hyvä osua pinnapultin keskelle :idea:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

veskola kirjoitti:Sarjan reunimmaiset pultin reiät pitää olla pari milliä suuremmat ja niiden olisi hyvä osua pinnapultin keskelle :idea:
Jep ja yhtenäisen laipan pitää olla riittävän paksu. Tein versio kakkosen laipan 16 mm aineesta. Versio ykkösen laippa oli liian ohut ja taipuili ja vuosi eritysesti kylmällä koneella.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
arttu2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Su 15.11.2009 21:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja arttu2 »

Tommonen sarja uunitettu,eikä murtumia ole tullut..
Bensa 1.6 remmi ja turbo 2bar noin 500 kumpaaki.

Kuva

Ite leikkiny joskus tällasilla,mutta enää oo muuta ku 220cdi:(

http://kuvablogi.com/nayta/630445

http://kuvablogi.com/nayta/1677249/
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

arttu2 kirjoitti:Tommonen sarja uunitettu,eikä murtumia ole tullut..
Bensa 1.6 remmi ja turbo 2bar noin 500 kumpaaki...
Onko nuo putket pokattu, kun ei näy hitsisaumoja?

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
arttu2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Su 15.11.2009 21:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja arttu2 »

Käyristä ja suorasta,on maar niis pieni seevi.
Pakosarjan tehnyt "Kimple"
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1150
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Komean näkönen on! Onneksi mersuun tulee ahdin pakosarjan päälle ja lämpönauhaa sarjaan niin kehtaa vielä konepellin aukasta :lol:

Jos sitä alkais sarjaa värkkäämään huomenna.
tdtlekalta sai hyvän vinkin tuohon tukemis hommaankin!
IG: @pyrytakkunen
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1150
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Niin ja tuohon 617 tulee se laippa niin että on kaks non 10cm pitkää palasta ja yks noin 6cm pitkä kun meinaan käyttää alkuperäisen imusarja lähtöjä...
IG: @pyrytakkunen
JuhoL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 240
Liittynyt: La 12.08.2006 18:47
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

tdt leka kirjoitti:aiheeseen liittyen tuli semmonen mieleen et menettääköhän tuo jaettupakosarja hyötynsä kun tarkastelee 617 pakosarjan tiivistettä.
Ei menetä. pakopainekki on eri 1 ja 2 puolella ku 3, 4 ja 5.

Aika isolla pakopesällä PTRacingi HX40. :shock: Jännä nähä kuinka toimii.
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1150
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Ainakin vielä on toiminut ja herännytki yllättävän hyvin! :D

Ja pakopaineet pysyy nätisti ahtojen alapuolella 8)
IG: @pyrytakkunen
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

PTracing kirjoitti:Komean näkönen on! Onneksi mersuun tulee ahdin pakosarjan päälle ja lämpönauhaa sarjaan niin kehtaa vielä konepellin aukasta...
Lämpönauha saattaa ruostuttaa sarjaa, kun se ilmeisesti imee kosteutta itseensä. Itse vedin besaturbon pakosarjassa sinkkimaalia spraypurkista sarjan pintaan ilman lämpönauhoja. Maali on pysynyt kohtuullisen hyvin ja ruoste on pysynyt poissa. Väri on arkisen harmaa, mutta kauniimpi kuin ruosteenruskea ,-)

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

tomant kirjoitti:
PTracing kirjoitti:Komean näkönen on! Onneksi mersuun tulee ahdin pakosarjan päälle ja lämpönauhaa sarjaan niin kehtaa vielä konepellin aukasta...
Lämpönauha saattaa ruostuttaa sarjaa, kun se ilmeisesti imee kosteutta itseensä. Itse vedin besaturbon pakosarjassa sinkkimaalia spraypurkista sarjan pintaan ilman lämpönauhoja. Maali on pysynyt kohtuullisen hyvin ja ruoste on pysynyt poissa. Väri on arkisen harmaa, mutta kauniimpi kuin ruosteenruskea ,-)

tomant
tossa nauhassa onkin katsos meininkinä saada lämpö pysyyn siellä sarjan sisällä. jos nauhaa ei halua käyttää niiin muita pinnotteitakin on.

ja nauhaa voi käyttäää kun ei se sarja ruostu puhki kun about joka toinen kuukausi tulee kuitenkin uuusi Evo sarja näihin diiseleihin :wink:
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1150
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja PTracing »

On jonkin verran purkissa jäljellä tuot pirun kallista vht:n lämpömaalia jota meinasin laittaa eka sarjaan ja sitten nauhaa päälle, että eiköhän tuo ruoste pois pysy!

Niin onhan tälläkin pakosarjalla se 2kk menty ja uusi jo työnalla :lol:
IG: @pyrytakkunen
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1150
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja PTracing »

No nyt on uus sarja valmis ja paikoillaan.
Huomattava ero vanhaan joka vuoti vähän käytännössä aina jostain!
En kiinnittänyt huomiota ollenkaan putkien yhdenmittaisuuteen vaan yritin tehdä mahdollisimman lyhyen.

vanha pakosarja http://kuvablogi.com/nayta/2296711/

Ja uus tekele http://kuvablogi.com/nayta/2388533/

Laitoin sen nyt ilman maalia ja lämpönauhaa paikoilleen, ja tukeakaan en vielä laittanut. Näkeepähän jos vuotaa jostain...
Viimeistellään sitten kannen vaihdon yhteydessä mahdollisesti jo ens viikolla! 8)
IG: @pyrytakkunen
Avatar
Meihemi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Su 19.11.2006 00:28

Viesti Kirjoittaja Meihemi »

Siisti sarja. Minkäs mittaset nuo putket on ja vaikuttaako tuo dieseli vehkeissä miten kun putket on eri mittaset?
W123 200d 3.0 -81 rusina.
W123 300d -80 lahopaska.
S123 300TDT -81 kingi.
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1150
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Ne on mahdollisimman lyhyet. :lol: Tuossa vaikutti ainakin positiivisesti kun putket lyheni!
IG: @pyrytakkunen
Vastaa Viestiin