kuppipenkeistä
kuppipenkeistä
mikä kuppipenkki/sporttipenkki olis hyvä istua vaikka vähän pidemmälläkin matkalla ja hintalaatu suhde olis kohdallaan, saa suositella ja kauppaa mistä saa
Tojotaan ja ooppeliin ne kuppipenkit passaa .Mersun oma ortopedipenkki on hyvä mersuun
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: penkki
olisko kuvia ?panorama kirjoitti:Täältä löytyis Recaroja, kahta mallia, mb kiskoilla.
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 2
- Liittynyt: La 28.03.2009 15:20
- Paikkakunta: vantaa
kuppipenkit
motonetist saa hyviä penkkejä! ite ostin sieltä kenkälusikkaan penkit! noin kax tuntia meni asennuksessa ja vähä lattarautaa.
parempi räästään alla ku nalakuttavan akan vieressä
Re: kuppipenkit
http://forums.offipalsta.com/album.php? ... reid=44996rakkari190 kirjoitti:motonetist saa hyviä penkkejä! ite ostin sieltä kenkälusikkaan penkit! noin kax tuntia meni asennuksessa ja vähä lattarautaa.
Mulla on noi motonetin jakkarat, on hintaansa nähden toiminut hyvin. Melko kova istuinosa, ei mahotonta sivuttaistukea. Kiskot mukana, helpot asentaa.
En tiedä vielä tuon tekonahan kestävyydestä, helppo pitää puhtaana.
300 GD
K Y M
K Y M
Itelle laitoin viimekesänä tenavaan FK:n streetfihterit. Aluperäisistä kiskoista muokkasin pohjan niille penkkien mukana tulleille kiskoille.Naxo kirjoitti:Tietääkö kukaan mistä sais FK:n sporttipenkkeihin MB kiskot mitkä sopisivat ilman muokkausta?
Oletko kysyny FK:n kauppiaalta onko saatavilla "istuinkonsoleita" kiskojen alle ?
Kuppipenkkien kanssa kannattaa huomioida se että läheskään jokainen myynnissä oleva penkki ei ole hyväksytty tieliikenteeseen, joten jos haluaa välttyä vaikeuksilta esim katsastuksessa niin kannattaa katsoa minkälaiset penkit laittaa.
Sekin kannattaa muuten ainakin jollain ajatustasolla huomioida esim FIA-hyväksytty kisapenkki ei välttämättä ole turvallinen autossa jossa ei ole kaaria. Kisapenkki kun on suunniteltu toimimaan turvakaarien kanssa yhdessä, kun taas katuhyväksytty penkki on suunniteltu toimimaan ilman kaaria.
Recaro Pole Position on varmaankin yksi parhaista katukäyttöön soveltuvista kuppipenkeistä. Siitä löytyy sekä hyväksytty kisapenkkiversio että katukäyttöön hyväksytty versio. Hyvä ja laadukas penkki, mukavuus on kohdillaan ja myös ulkonäkö on hyvä. Halpahan se ei ole, mutta harvoin näissäkään hommissa taitaa halvalla hyvää saada?!
Sekin kannattaa muuten ainakin jollain ajatustasolla huomioida esim FIA-hyväksytty kisapenkki ei välttämättä ole turvallinen autossa jossa ei ole kaaria. Kisapenkki kun on suunniteltu toimimaan turvakaarien kanssa yhdessä, kun taas katuhyväksytty penkki on suunniteltu toimimaan ilman kaaria.
Recaro Pole Position on varmaankin yksi parhaista katukäyttöön soveltuvista kuppipenkeistä. Siitä löytyy sekä hyväksytty kisapenkkiversio että katukäyttöön hyväksytty versio. Hyvä ja laadukas penkki, mukavuus on kohdillaan ja myös ulkonäkö on hyvä. Halpahan se ei ole, mutta harvoin näissäkään hommissa taitaa halvalla hyvää saada?!
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Osaisitko kertoa tarkemmin miten kaaret vaikuttavat penkin toimintaan? Vyöt kyllä ymmärrän, että ne pitää sopia penkin kanssa.jva kirjoitti:Sekin kannattaa muuten ainakin jollain ajatustasolla huomioida esim FIA-hyväksytty kisapenkki ei välttämättä ole turvallinen autossa jossa ei ole kaaria. Kisapenkki kun on suunniteltu toimimaan turvakaarien kanssa yhdessä, kun taas katuhyväksytty penkki on suunniteltu toimimaan ilman kaaria.
Nopeasti sanottuna vaikuttaa siten kaarien kanssa penkin rakenne on hyvin jäykkä, eikä anna periksi. Ilman kaaria penkin on sitävastoin syytäkin antaa sopivalla/ oikealla tavalla ja oikeaan suuntaan periksi katon painuessa alas, jolloin penkissä vöissä istuva henkilö ei jää niin pahasti alas painuvan katon ruhjomaksi.
Eli kääntäen:
Kun autossa on tiukka kisapenkki, mutta ei kaaria ja ajetaan katolleen, painuu katto todennäköisesti melkoisesti, mutta kuski on tiukasti vöissä ja penkissä eikä pääse näinollen mihinkään "pakoon" alas voimakkaasti painuvaa kattoa.
Näin mulle on viisaammat asiaa maalailleet ja ihan järkeenkäypää tuo onkin.
Eli kääntäen:
Kun autossa on tiukka kisapenkki, mutta ei kaaria ja ajetaan katolleen, painuu katto todennäköisesti melkoisesti, mutta kuski on tiukasti vöissä ja penkissä eikä pääse näinollen mihinkään "pakoon" alas voimakkaasti painuvaa kattoa.
Näin mulle on viisaammat asiaa maalailleet ja ihan järkeenkäypää tuo onkin.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Sparco r100
Itelle laitoin viime viikolla Sparcon r100 w124 Mersuun ja on kyllä hintaan nähen erittäin asialliset jakkarat. Maksaa 399e/pr ja kiskot jotain kymppejä päälle.


No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
olen kans vakavasti alkanut harkitsemaan kuppipenkkien asennusta omaan 300E mersuun...
A. ne mersun omat penkit on ihan finaalissa, eikä mun selkä ole ikinä tykännyt mersun penkeistä, vaikka ne olis kunnossakin...
B. auto kevenis ainakin 100 kg
tai sitten "personoin" nuo mersun vakio penkit uretaanilla
ei siinä häviä, kuin sen uretaanipullon hinnan, jos eivät tule paremmiksi 
A. ne mersun omat penkit on ihan finaalissa, eikä mun selkä ole ikinä tykännyt mersun penkeistä, vaikka ne olis kunnossakin...
B. auto kevenis ainakin 100 kg

tai sitten "personoin" nuo mersun vakio penkit uretaanilla


W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Noissa sporttipenkeissä ei taida olla persegrillejä??
Mersu oli sen verran säästäväinen että oli asentanut autooni avantgarde penkit, jotka on syvältä, verrattuna AMG:n tai sport-mallin penkkeihin.
Penkit tekis mieli vaihtaa mutta taitaa olla helpommin sanottu kuin tehty.
Mersu oli sen verran säästäväinen että oli asentanut autooni avantgarde penkit, jotka on syvältä, verrattuna AMG:n tai sport-mallin penkkeihin.
Penkit tekis mieli vaihtaa mutta taitaa olla helpommin sanottu kuin tehty.
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98