Ei tietoa,todennäkoisesti eteläsuomessa,mutta kannattaa varmaan käydä vaikka vähän kauempaakin,Suomi kuitenkin pikku maa.Lue tekniikka osastolta toisena oleva juttu,jonka tuikku aloittanut ja laita yksityisviesti niin kyllä osoite selviää!mikzaa kirjoitti:Mistä päin tämä kyseinen tuikku on ?jussilampi kirjoitti:mikzaa kirjoitti:No mitä semmonen turbotecin lastu tulis sitten maksamaan, tietkääkö kukaan ?
Pistä tuikulle yksityisviestiä jos autosi CDI,niin eiköhän auto liiku toiveittesi mukaan ja varmaan kilpailukykyiseen hintaan.Ilmeisesti todella perehtynyt asiaan.
Teholastu
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Mulla oli 2004 mallia, joten venoja sama lukumäärä koneissa...simppa80 kirjoitti:Mullakin on ollu Volvo (855 -94).Mun 855 Volvon 140hp kone sisälsi 10 venttiiliä ja oli samaa saatavilla 170Hv venoja 20kpl. Ettei ois ollu sama volvon 5 pyttynen mitä käytettin ainakin 90 luun alkupuolelata 2000 luvulle asti. (lietkä kauemminkin)soppaa kirjoitti: Hyvä esimerkki!
Mulla oli aikoinaan Volvo V70 2.4 bensa ja se oli sillä 140hp koneella. Tuostakin koneesta on Volvolla vaan tehty softa muutos siihen 170hp malliin. .
Lohko noissa oli sama, mutta toisessa tupla venttiilit, tietty on moottorinkin ohjain eri sitten, mutta epäilen että ois softalla rajoitettu? Ellei kyseessä uudempi malli? Oli se vaan Tautisen kova ottamaan soppaa tuo kone automaatti lootalla, talvi pakkasilla..
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
karala jyväskylän vaiheilla(ohjelmia laitta moni paikka)jussilampi kirjoitti:Ei tietoa,todennäkoisesti eteläsuomessa,mutta kannattaa varmaan käydä vaikka vähän kauempaakin,Suomi kuitenkin pikku maa.Lue tekniikka osastolta toisena oleva juttu,jonka tuikku aloittanut ja laita yksityisviesti niin kyllä osoite selviää!mikzaa kirjoitti:Mistä päin tämä kyseinen tuikku on ?jussilampi kirjoitti:mikzaa kirjoitti:No mitä semmonen turbotecin lastu tulis sitten maksamaan, tietkääkö kukaan ?
Pistä tuikulle yksityisviestiä jos autosi CDI,niin eiköhän auto liiku toiveittesi mukaan ja varmaan kilpailukykyiseen hintaan.Ilmeisesti todella perehtynyt asiaan.
tuikku lienne jossain itä suomessa (ehkä kajaanin korkeudella)
ainakin nimimerkillä dera kirjotelevan kun otta yhteyden alkkaa homma onnistumaan (löytnee etelä suomesta päin)
Tuikkuun otin YV:nä yhteyttä ja kertoi kajaanissa tekevänsä niitä, mutta sanoi että että tekee myös hyvinkäällä, kuopiossa ja tarvittaessa varkaudessakin.
Tehoja lupaili 180hp ja jos automaatti niin 400nm vääntöö, mutta manuaaliin pitää vääntö jättää 350nm nurkille.
Minun mielestäni ihan mukavasti tulis tehoja tolla setillä.
Tehoja lupaili 180hp ja jos automaatti niin 400nm vääntöö, mutta manuaaliin pitää vääntö jättää 350nm nurkille.
Minun mielestäni ihan mukavasti tulis tehoja tolla setillä.
Bensakoneen piristyksestä
Aikeissa on keväällä päivittää W203/C180K:een hieman peruspirteyttä (lumien lähdön jälkeen
) , mutta ei viitsisi kovin hirveesti laittaa rahaa kiinni eikä luotettavuutta heikentää. Luotettavuuden pitäisi olla ok n. 20% tehonlisällä kun sekä C200 että C230 käyttää vielä samaa konetta...
Miten softa-päivitys onnistuu näihin bensakoneisiin (CDI:stä onki täällä foorumilla ollut runsaasti juttua) ja mihin hintaan? Nuo netistä löytyvät hinnat (1000-2000 ekiä) tuntuvat aika hurjilta... Tekeekö tämän foorumin vakiovirittäjät myös bensapäivityksiä?
Riittääkö pelkkä softamuutos vai tarviiko "hardware " (kompura) jotain päivitykstä? Katselin tuolta fasttuning.eu:sta ja siellä tuntuu olevan sekä kompuran vaihtopyörää, että kampiakselin pyörää. Kumpi noista on "parempi" ja miksi? Hinnat aika siedettävät alk. 299e
Kiitokset etukäteen!

Miten softa-päivitys onnistuu näihin bensakoneisiin (CDI:stä onki täällä foorumilla ollut runsaasti juttua) ja mihin hintaan? Nuo netistä löytyvät hinnat (1000-2000 ekiä) tuntuvat aika hurjilta... Tekeekö tämän foorumin vakiovirittäjät myös bensapäivityksiä?
Riittääkö pelkkä softamuutos vai tarviiko "hardware " (kompura) jotain päivitykstä? Katselin tuolta fasttuning.eu:sta ja siellä tuntuu olevan sekä kompuran vaihtopyörää, että kampiakselin pyörää. Kumpi noista on "parempi" ja miksi? Hinnat aika siedettävät alk. 299e
Kiitokset etukäteen!
.
Minä vaihtaisin ainoastaan isompaan pyörään.
Ihan mekaanisen momentin takia.
Kun painetta halutaan lisää -> vaste hihnalle kasvaa.
Jos kuitenkin hihnapyörää samalla pienennetään -> ei hjuuva juttu.
... Siirtyy luisto takarenkaasta hihnaan.
Luulisin, että seoksen säädössä on tehtaan jäljiltä sen verran toleranssia, että jos maffi on kunnossa, niin pelkällä hihnan välityksen muutoksella saa moottoriin lisää ilmaa -> ohjelma säätää seoksen "automaattisesti" kohdilleen -> teho hiukan nousee.
Jos hinan välitystä ei muuteta -> moottorin menevään ilman määrään on mahdollista saada vain hyvin, hyvin pieni muutos -> ohjelmanmuutoksellakaan ei saada juurikaan lisää tehoa, vääntöä jonkin verran.
Minä en bensamoottoreiden ohjelmaan ole koskenut ... enkä taida koskeakkaan ...
Luulisin kuitenkin, että ne henkilöt, jotka oikeasti tietää, miten tekniikka ja ohjelma pelaa, saavat sen paketin myös toimimaan niin hyvin, että hinnalle tulee myös katetta.
Näin ainaskin dieseleissä.
Minä vaihtaisin ainoastaan isompaan pyörään.
Ihan mekaanisen momentin takia.
Kun painetta halutaan lisää -> vaste hihnalle kasvaa.
Jos kuitenkin hihnapyörää samalla pienennetään -> ei hjuuva juttu.
... Siirtyy luisto takarenkaasta hihnaan.
Luulisin, että seoksen säädössä on tehtaan jäljiltä sen verran toleranssia, että jos maffi on kunnossa, niin pelkällä hihnan välityksen muutoksella saa moottoriin lisää ilmaa -> ohjelma säätää seoksen "automaattisesti" kohdilleen -> teho hiukan nousee.
Jos hinan välitystä ei muuteta -> moottorin menevään ilman määrään on mahdollista saada vain hyvin, hyvin pieni muutos -> ohjelmanmuutoksellakaan ei saada juurikaan lisää tehoa, vääntöä jonkin verran.
Minä en bensamoottoreiden ohjelmaan ole koskenut ... enkä taida koskeakkaan ...
Luulisin kuitenkin, että ne henkilöt, jotka oikeasti tietää, miten tekniikka ja ohjelma pelaa, saavat sen paketin myös toimimaan niin hyvin, että hinnalle tulee myös katetta.
Näin ainaskin dieseleissä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Hihnapyörän vaihto?
Tiedätkö onko kampiakselin hihnapyörän vaihto isokin homma? onnistuuko kotikonstein, vai kannattaako viedä pajalle?CDI203 kirjoitti:Isompaa pyörää ja sen jälkeen siirtää vielä ilmamäärä mittaria pikasen niin toimii nätisti ja vetoja tulee kivasti lisää![]()
sen jälkeen jos haluu viimäsetkin tehot ulos niin ohjelmaa muokaamalla ne sitten tulee

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 118
- Liittynyt: Pe 08.01.2010 18:24
- Paikkakunta: Etelä-karjala
Re: Teholastu
Autosäätö Karala Laukaassa tekee hyvän lastun autoosi. Itselläni ollut jo 5 vuotta 200cdi -99 hänen lastuttama ja hyvin pelaa, eikä mitään ongelmia. 160 hv 380 nm vääntöä.mikzaa kirjoitti:Ajattelin tilata tuolta teholastu.comista tuon boksin ja kokeilla miten se pelaa, niin ajattelin tulla kysymään täältä etukäteen semmosta asiaa että mistä löydän sen johdon mihinkä tyrkkään sen boksin ?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Hihnapyörän vaihto?
Ei ole mikään kauhea homma jos itsellä olis tollaanen homma niin tekisen ilman muuta iteplippo kirjoitti:Tiedätkö onko kampiakselin hihnapyörän vaihto isokin homma? onnistuuko kotikonstein, vai kannattaako viedä pajalle?CDI203 kirjoitti:Isompaa pyörää ja sen jälkeen siirtää vielä ilmamäärä mittaria pikasen niin toimii nätisti ja vetoja tulee kivasti lisää![]()
sen jälkeen jos haluu viimäsetkin tehot ulos niin ohjelmaa muokaamalla ne sitten tulee
Autosäätö Karala Laukaassa tekee hyvän lastun autoosi. Itselläni ollut jo 5 vuotta 200cdi -99 hänen lastuttama ja hyvin pelaa, eikä mitään ongelmia. 160 hv 380 nm vääntöä.
mitä tohon lastuun tulee niin cdi ja bensa kompura on ihan eri pelit
ei sen puoleen kyllä karala ja moni muu varmaan tuoltakin ne viimäset hepat ohjelman muutoksella kaivaa
mitkä ei ihan kaikki vielä tolla pyörän vaihdolla sieltä tule,
mutta ensin kannatta vaihtaa pyörä ja sitten jos haluu viimäset ulos niin ohjelma vaihtoon
mitään boxseja ei kannata laitta mihinkään johdon väliin
Re: Teholastu
markkumara kirjoitti:Autosäätö Karala Laukaassa tekee hyvän lastun autoosi. Itselläni ollut jo 5 vuotta 200cdi -99 hänen lastuttama ja hyvin pelaa, eikä mitään ongelmia. 160 hv 380 nm vääntöä.mikzaa kirjoitti:Ajattelin tilata tuolta teholastu.comista tuon boksin ja kokeilla miten se pelaa, niin ajattelin tulla kysymään täältä etukäteen semmosta asiaa että mistä löydän sen johdon mihinkä tyrkkään sen boksin ?
Minkämoinen hinta taas sitte oli `?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 118
- Liittynyt: Pe 08.01.2010 18:24
- Paikkakunta: Etelä-karjala