No siis sehän ei tarkoita Mersuissa hevon h*lvettiäkään jos herra katsastusinssi sanoo että alustassa ei ole löysääopcaravan kirjoitti:Etupäästä oikealta kuuluu kolketta, kun monttuihin ajelee. Jotainhan sieltä on menossa. Nooh, jos katsastusukko saannoo, että uutta niveltä, nii sit laitellaan =) Ellei kolina ala ihan hurjaks sitten.
C124 300 CE-24V - Jutustelua rakkineesta
Re: C124 300 CE-24V Ilmottautuu! =D
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Ja juu, tuonkin tiedän, etteivät tahdo välttämäti edes konttorilla löytää väljiä paikkoja. Ex 190:n kanssa tapeltiin perän muljuamisen kanssa. Kävi katsastukessa, pari väljää löysi, mutta eip sitä kolmatta. Minä budjettisyistä sit vaihtelin vain ne väljät ja ihmettelin, että vieläkin nuljuaa. Nooh konttorille mentiin jälkitarkastukseen ja sanoin, että vieläkin tuntuis jossain olevan väljää. Inssi sano, että ajahan tuohon raskaan kaluston rampille vekotin. Se sitten heilutteli sillä raskaan kaluston värkillä takapäätä, niin johan alko väljät löytymään =) Ja ei tarvint käyttää enää uudestaan katsastuksessa tämän takia, koska itte olivat mokanneet =D
Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
- Manu300cea24
- Mersumies

- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Re: C124 300 CE-24V Ilmottautuu! =D
Kannattaa olla tarkkana tuon kolahduksen kanssa. Itsellä kun alkoi alapallo kolahtelemaan, niin parin viikon jälkeen katsoin alapallon kunnon. Ja oli muuten sen verran väljä, ettei tarvinnut miettiä että vaihtaako vai ei. Ja tosiaan kun sulla on toi sportline, niin on ostettava koko tukivarsi, koska alapalloa ei saa erikseen vaihdettua. Ja sportlinen alatukivarsi on siksi kalliimpi, kun raideväli on kuulemma hieman suurempi (näin sanoivat kl:ssä). Liekkö pitää paikkansa?opcaravan kirjoitti: Etupäästä oikealta kuuluu kolketta, kun monttuihin ajelee. Jotainhan sieltä on menossa. Nooh, jos katsastusukko saannoo, että uutta niveltä, nii sit laitellaan =) Ellei kolina ala ihan hurjaks sitten.
Mulla on ollut omissa autoissa ja korjauksissa aina se tapa, että jos joku osa tulee tiensä päähän, niin samainen osa vaihdetaan sekä vasemmalle että oikealle. Ja jos haluat edes vähän huolettomammat ajot, niin suosittelen tekemään samoin.
Lisään vielä sen verran, että täällä joku joskus kirjoitti, että tällaisen 300 ce 24v:n pitäminen joka päiväisessä ajossa on rahamiehen hommaa. Allekirjoitan tämän... Olihan sinulla jo hinausvakuutus? Jos ei, niin pidä vetoakseli ja vaihtotyökalut peräkontissa, niitä nimittäin katkeilee ihan normiajossakin
MB 300 CE 24V -92
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
Re: C124 300 CE-24V Ilmottautuu! =D
On autopalvelu osakaskon puolesta =) Kerranhan tuossa jo ilmasia kyytejä otettiin tuon virranjakajahärdellin vuoksi. Heh.T.Soprano kirjoitti:Kannattaa olla tarkkana tuon kolahduksen kanssa. Itsellä kun alkoi alapallo kolahtelemaan, niin parin viikon jälkeen katsoin alapallon kunnon. Ja oli muuten sen verran väljä, ettei tarvinnut miettiä että vaihtaako vai ei. Ja tosiaan kun sulla on toi sportline, niin on ostettava koko tukivarsi, koska alapalloa ei saa erikseen vaihdettua. Ja sportlinen alatukivarsi on siksi kalliimpi, kun raideväli on kuulemma hieman suurempi (näin sanoivat kl:ssä). Liekkö pitää paikkansa?opcaravan kirjoitti: Etupäästä oikealta kuuluu kolketta, kun monttuihin ajelee. Jotainhan sieltä on menossa. Nooh, jos katsastusukko saannoo, että uutta niveltä, nii sit laitellaan =) Ellei kolina ala ihan hurjaks sitten.
Mulla on ollut omissa autoissa ja korjauksissa aina se tapa, että jos joku osa tulee tiensä päähän, niin samainen osa vaihdetaan sekä vasemmalle että oikealle. Ja jos haluat edes vähän huolettomammat ajot, niin suosittelen tekemään samoin.
Lisään vielä sen verran, että täällä joku joskus kirjoitti, että tällaisen 300 ce 24v:n pitäminen joka päiväisessä ajossa on rahamiehen hommaa. Allekirjoitan tämän... Olihan sinulla jo hinausvakuutus? Jos ei, niin pidä vetoakseli ja vaihtotyökalut peräkontissa, niitä nimittäin katkeilee ihan normiajossakinIronista kyllä, mutta omastani molemmat on katkennut emännän ollessa ratissa
Vai jotta rahamiehen puuhaa
Mites noi vetarihommat. Onko saatavana jotain vahvempia vetareita tuohon kapistukseen? Kun mulla saattaapi kesäsin olla vähän autoa kiusaava kaasujalka =D
Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Re: C124 300 CE-24V Ilmottautuu! =D
on saatavana, eikä ole edes kalliita... 150 €/kpl ja kuulemma kestää ainakin 600 heppaan asti...opcaravan kirjoitti:
Mites noi vetarihommat. Onko saatavana jotain vahvempia vetareita tuohon kapistukseen? Kun mulla saattaapi kesäsin olla vähän autoa kiusaava kaasujalka =D
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: C124 300 CE-24V Ilmottautuu! =D
Sellasia mulle siis viimeistään sitten kun/jos eka vetari antautuu =)napa kirjoitti:on saatavana, eikä ole edes kalliita... 150 €/kpl ja kuulemma kestää ainakin 600 heppaan asti...opcaravan kirjoitti:
Mites noi vetarihommat. Onko saatavana jotain vahvempia vetareita tuohon kapistukseen? Kun mulla saattaapi kesäsin olla vähän autoa kiusaava kaasujalka =D
Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
ne ei sitten ole mitään "bolt on" akseleita... eli itse pitää vaihtaa vanhoista ne nivelet akseliin...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- Manu300cea24
- Mersumies

- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
"Lisään vielä sen verran, että täällä joku joskus kirjoitti, että tällaisen 300 ce 24v:n pitäminen joka päiväisessä ajossa on rahamiehen hommaa."
No en nyt tiiä 4-5 vuotta tuolla on tullu ajettua ympärpyöreetä ja en kyllä rahamiehenä itteeni pidä.
No en nyt tiiä 4-5 vuotta tuolla on tullu ajettua ympärpyöreetä ja en kyllä rahamiehenä itteeni pidä.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
no niin, tässähän on elävä esimerkki, kuinka 124CE 300-24 vie kaikki rahatManu300cea24 kirjoitti:
No en nyt tiiä 4-5 vuotta tuolla on tullu ajettua ympärpyöreetä ja en kyllä rahamiehenä itteeni pidä.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
no aika vähällä rahalla tästä o selvitty viimisen 2v2kk aikana. Itseasias kuluja ollut paljo vähemmä ku mun 1.8cl volkkarissa tai tossa nykyises A4 audissa joka on sentää monta vuotta uudempi ja 150tkm vähemmä ajettu. tietty bensaahan tä syö sen neljänneksen enemmän. ei kuitenkaa nii kuluta et tarttis ees tehä täyspäiväst duunia, ja teenki vaa 6h päivää... 
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
mulla kun taas on tuo 300E sillä vanhanamallisella M103 koneella, niin ei tartte käydä töissä ollenkaan
menee aika ihan hyvin muutenkin, kun kaiket päivät sitä korjaa 
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- Manu300cea24
- Mersumies

- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
No joo sinäpä sen sanoit!!napa kirjoitti:no niin, tässähän on elävä esimerkki, kuinka 124CE 300-24 vie kaikki rahatManu300cea24 kirjoitti:
No en nyt tiiä 4-5 vuotta tuolla on tullu ajettua ympärpyöreetä ja en kyllä rahamiehenä itteeni pidä.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Tuli mieleen passatti vuosia sitten. siinä tuo keskimmäinen tappi puuttui kokonaan, ja silti se kävi. Jos sai käyntiin ja aika usein saikin vielä.Sergey kirjoitti:ai niiku tämän näköne? Tää o iha täysin toimintakyvytön![]()
[ http://i219.photobucket.com/albums/cc131/SergeyPRKL/Coupe/P8134542.jpg ]
ex- 200D -88
ex- E 220 T -94
nyk. Peugeot Expert -06 :D
ex- E 220 T -94
nyk. Peugeot Expert -06 :D
Öö, oletko varma että pyöränkulmat on varmasti kohdillaan? Rattiin harvemmin tarvitsee koskea... tai tärkeämpää olisi selvittää se syy miksi ratti on vinossa. Ainakin omissa autoissa - Maticissa viimeksi - vaikka ratti on ollut vinossa, asento on korjaanutnut altapäin säätämällä.opcaravan kirjoitti:Öähh. Tuota, pitäis ratti saada irti. Olisikos pikaisia vinkkejä tuon airbägi-ratin irroittamiseen? Tekisi mieli suoristaa tuo ratin asento nääs...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Auton mukana tuli todistus juurikin äskettäin suoritetusta nelipyöräsuuntauksesta.Timo L. kirjoitti:Öö, oletko varma että pyöränkulmat on varmasti kohdillaan? Rattiin harvemmin tarvitsee koskea... tai tärkeämpää olisi selvittää se syy miksi ratti on vinossa. Ainakin omissa autoissa - Maticissa viimeksi - vaikka ratti on ollut vinossa, asento on korjaanutnut altapäin säätämällä.opcaravan kirjoitti:Öähh. Tuota, pitäis ratti saada irti. Olisikos pikaisia vinkkejä tuon airbägi-ratin irroittamiseen? Tekisi mieli suoristaa tuo ratin asento nääs...
Ratti oli kuulema jäänyt vinksalleen, kun oli virtalukon pohja mennyt vaihtoon. Ent. omistaja näin ainakin kovasti väitti.
Toki mahdollista, että on puhuttu mulle puuta heinää
Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Nonniin! Nyt olis ekat vähän kylmemmän kelin ajot ja startit tehty vekottimella. Hilpeyttä meinasi herättää tämän Mersun toiminta.
-20 pakkasesta 30min lohkottelun jälkeen käyntiin: Lähti kuin palmun alta. Mitä nyt joku apulaite kaiketi huusi leipää, kun hirvee vinkuminen/ujellus alkoi. No, tämä ujellus loppui onneksi lyhyeen. Mikä lie aiheuttaa. Usein viileilläkin keleillä startatessa startin jälkeen jostain aiheutuu eräänlaista hurinaa/vonkumista.
N.15km ajelua ja todettiin, että perskules, täällähän tarkenee sisälläkin.
Seuraavaksi peruuttelin auton parkkiin ja kuulostelin tyhjäkäyntiä. Aluksi käynti aaltoili todella vähän (max n.50rpm) kunnes hetken päästä heittelivätkin jo n.500-600rpm, 500-1000 yläpuolella. Tätä hörpötystä jatkui niin pitkään, kunnes käytin kaasua. Kaasun käyttämisen jälkeen samat tapahtumat toistuivat =D Vaihteen kun laittoi vaikka deelle, niin kierrokset asettui nätisti n.600 tienoille.
Sitten auto seisoi n.20 min jonka jälkeen -> Avain lukkoon ja startaten: piiiiitttttkkkkkääääännn vieterin jälkeen jaksoi jopa hörähtää käyntiin. Meinasi jo alkaa aiheuttamaan harmaita hiuksia.
Seurasi pikavisiitti kaupassa, jonka jälkeen auto lähti mallikkaasti käyntiin, tyhjäkäyntikin pelasi loistavasti. Liekö Merssun sielu ryhdistäytynyt kun kuuli ne parit ärräpäät mitä lausahtelin kabiinissa. =D
Mutta juu, hetken meinasi jo ketuttaa tuo toiminta. Onneks toistaiseksi kaikki hyvin. Pitää tuo tyhjäkäyntimoottori kelien lämmettyä hoonailla ja tuo yjrele availla. Ja kahtoo nyt, jos tähän vekottimeen vaikka tosiaan tykästyisi, niin vähän tekis ennakkohuoltoa noiden tyypillisimpien vianaiheuttajien uusimisen muodossa. Saapi nähdä...
-20 pakkasesta 30min lohkottelun jälkeen käyntiin: Lähti kuin palmun alta. Mitä nyt joku apulaite kaiketi huusi leipää, kun hirvee vinkuminen/ujellus alkoi. No, tämä ujellus loppui onneksi lyhyeen. Mikä lie aiheuttaa. Usein viileilläkin keleillä startatessa startin jälkeen jostain aiheutuu eräänlaista hurinaa/vonkumista.
N.15km ajelua ja todettiin, että perskules, täällähän tarkenee sisälläkin.
Seuraavaksi peruuttelin auton parkkiin ja kuulostelin tyhjäkäyntiä. Aluksi käynti aaltoili todella vähän (max n.50rpm) kunnes hetken päästä heittelivätkin jo n.500-600rpm, 500-1000 yläpuolella. Tätä hörpötystä jatkui niin pitkään, kunnes käytin kaasua. Kaasun käyttämisen jälkeen samat tapahtumat toistuivat =D Vaihteen kun laittoi vaikka deelle, niin kierrokset asettui nätisti n.600 tienoille.
Sitten auto seisoi n.20 min jonka jälkeen -> Avain lukkoon ja startaten: piiiiitttttkkkkkääääännn vieterin jälkeen jaksoi jopa hörähtää käyntiin. Meinasi jo alkaa aiheuttamaan harmaita hiuksia.
Seurasi pikavisiitti kaupassa, jonka jälkeen auto lähti mallikkaasti käyntiin, tyhjäkäyntikin pelasi loistavasti. Liekö Merssun sielu ryhdistäytynyt kun kuuli ne parit ärräpäät mitä lausahtelin kabiinissa. =D
Mutta juu, hetken meinasi jo ketuttaa tuo toiminta. Onneks toistaiseksi kaikki hyvin. Pitää tuo tyhjäkäyntimoottori kelien lämmettyä hoonailla ja tuo yjrele availla. Ja kahtoo nyt, jos tähän vekottimeen vaikka tosiaan tykästyisi, niin vähän tekis ennakkohuoltoa noiden tyypillisimpien vianaiheuttajien uusimisen muodossa. Saapi nähdä...
Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Muuten joo, mutta ei oo osaamista tommosiin hommiin. Tuukko tekemään?jarkki kirjoitti:Helpoimmalla ja halvimmalla pääset ku revit sen koko ke-jetin sieltä helvettii ja laitat efiä tilalleopcaravan kirjoitti: niin vähän tekis ennakkohuoltoa noiden tyypillisimpien vianaiheuttajien uusimisen muodossa.![]()
Mutta varmaan ihan totta, että saattaisi jopa halvemmaksikin pidemmän päälle tulla. Ja verenpaineet pysyisi varmaan paremmin aisoissa
Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
- Manu300cea24
- Mersumies

- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Yks komponentti mikä voi talvella pitää helvetillistä meteliä on imupumppu.
Ja se löytyy hanskalokeron luota.
Hanskalokeron kun otat pois niin siinä sivuilmaputken vieressä pitää majaansa sellanen pikkunen "imuri" vyllien sisällä.
Se rupee huutaa ajankanssa kun se tulee tiensä päähän varsinkin pakkasella (näin teki mulla joskus).
Toinen vihje mulla vielä olis että ota ilmanputsarilta se huohotinputki irti mikä tulee venakopasta.
(jos on matka-ajoo ja pakkasta on paljon niin risteyksissä tai yms. tulee ongelmia).
Toi tyhjäkäynti ongelma voi johtua siitä.
Ja se löytyy hanskalokeron luota.
Hanskalokeron kun otat pois niin siinä sivuilmaputken vieressä pitää majaansa sellanen pikkunen "imuri" vyllien sisällä.
Se rupee huutaa ajankanssa kun se tulee tiensä päähän varsinkin pakkasella (näin teki mulla joskus).
Toinen vihje mulla vielä olis että ota ilmanputsarilta se huohotinputki irti mikä tulee venakopasta.
(jos on matka-ajoo ja pakkasta on paljon niin risteyksissä tai yms. tulee ongelmia).
Toi tyhjäkäynti ongelma voi johtua siitä.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
tänään pääsin kokeilemaan tuon oman 300E:n kylmäkäynnistys ominaisuuksia, ilman lohkaria lähti ekalla käyntiin n. 3 sek. starttauksella, vaikka oli -25 C pakkasta
tyhjäkäynti oli aluksi n. 1100 rpm sitten laski siitä hienosti n. 700 rpm n. minuutissa.
niin ja tarrakilvillä tuli vähän kokeiltua jo maantie ajoakin
ei ollut kyllä paha ajaa, eikä kyllä saisikaan, koska kaikki alustan osat takana on käytännössä uutta ja keulasta en mitään vikaa ole löytänyt... hitto tuo muutaman satasen auto on parempi ajaa, kuin ne yli 100 000 markan vastaavat silloin -90 luvulla
vahdoin sitten farmarin syylärin ja se teetti hieman ylimääräistä, kun oli piru n. 15 cm korkeampi ja hieman leveämpikin... no tulevaisuudessa tuo vaihto voi olla ihan hyväksikin
kiertovesipumpun vaihdoin myös toimivaan versioon ja laittelin uudet nesteet + redlinen "water wetterin" järjestelmään, hyvin tuo ainakin puhaltaa lämmintä, aivan alkoi sormia kuumottamaan, kun muutaman minuutin antoi auton käydä reipasta 1500 rpm...
ihan mukavan yllätyksen tuo oma taas järjesti
otin yöksi akun - kengän irti, ettei tyhjää akkua, kun siellä joku rele tuntui naksuttelevan (luultavasti liittyy hälyttimeen
) no, laitoin akunkenkää kiinni niin keskuslukko päätti vetää ovet lukkoon ja avaimet tietysti virtalukossa
jollakin toyotan avaimella sain sitten apukuskin oven roplattua auki ja pääsin sisään lopulta
onko tuo muuten joku ominaisuus, että vetää keskuslukolla ovet säppiin, kun laittaa akun kiinni vai sekoileeko tuo mun auto jotenkin 
niin ja tarrakilvillä tuli vähän kokeiltua jo maantie ajoakin
vahdoin sitten farmarin syylärin ja se teetti hieman ylimääräistä, kun oli piru n. 15 cm korkeampi ja hieman leveämpikin... no tulevaisuudessa tuo vaihto voi olla ihan hyväksikin
kiertovesipumpun vaihdoin myös toimivaan versioon ja laittelin uudet nesteet + redlinen "water wetterin" järjestelmään, hyvin tuo ainakin puhaltaa lämmintä, aivan alkoi sormia kuumottamaan, kun muutaman minuutin antoi auton käydä reipasta 1500 rpm...
ihan mukavan yllätyksen tuo oma taas järjesti
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Ei varmaan kyllä ole tuo imupumppu. Kuulosti, että ääni tulisi koneen etuosasta. Kaiketi jostain apulaitteesta, mitä hihna pyörittää. Kalliin kuulosia ulinoita =DManu300cea24 kirjoitti:Yks komponentti mikä voi talvella pitää helvetillistä meteliä on imupumppu.
Ja se löytyy hanskalokeron luota.
Hanskalokeron kun otat pois niin siinä sivuilmaputken vieressä pitää majaansa sellanen pikkunen "imuri" vyllien sisällä.
Se rupee huutaa ajankanssa kun se tulee tiensä päähän varsinkin pakkasella (näin teki mulla joskus).
Toinen vihje mulla vielä olis että ota ilmanputsarilta se huohotinputki irti mikä tulee venakopasta.
(jos on matka-ajoo ja pakkasta on paljon niin risteyksissä tai yms. tulee ongelmia).
Toi tyhjäkäynti ongelma voi johtua siitä.
Mikäs tuon huohotin putken irroituksen juju on? Voiko se huohotin jäätyä tukkoon vai mitä? Vai kehittääkö se kosteutta sieltä ja tämän ke-jetin lautanen (ilmamassamittari vai mikälie =D ) alkaisi hirttämään?
Ja niin, oikealta edestä ja takaa alkanut kolinaäänet voimistumaan. Varmaan pitäisi kohta puoliin alkaa sinnekin kurkkimaan ennen kuin joku paikka antautuu. Ei vaan tuo eristämättömässä tallissa kykkiminen näillä pakkasilla oikein napostelis
Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
sen huohottimen ei pitäis vaikuttaa yhtään mitään käymiseen, koska sen kuuluu vetää siitä koneeseen päin raitista ilmaa ilmanputsarista
jos sieltä letkusta tulee jotain, kun kone käy on siinä jotain vikaa... eli huohottaa jo niin paljon, että kaikki kaasut ei ehdi mennä sieltä oikean huohottimen kautta, vaan alkaa puskemaan jo tuota "ilmanotosta"...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Tuli vaan mieleen että itellä kuuluu monesti ko starttaa kylmässä, niin aivanko joku kompura lähtis hurraan päälle, sen kuulee ihan selvästi.. Liekkö vika vai ominaisuus vai tä ?
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
- Manu300cea24
- Mersumies

- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
No koneessa ei ole mitään vikaa mulla, mutta on pari kertaa tehny kovilla pakkasilla sen että kun sieltä tulee kuitenkin sitä huohotin höyryä niin se vetää määränjakajan läppää jäähän ja täten tyhjäkäynnillä päästessään tukehduttaa kokeen bensaan.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Juuri tätä ajoin takaa tuolla aiemmin =) Tack!Manu300cea24 kirjoitti:No koneessa ei ole mitään vikaa mulla, mutta on pari kertaa tehny kovilla pakkasilla sen että kun sieltä tulee kuitenkin sitä huohotin höyryä niin se vetää määränjakajan läppää jäähän ja täten tyhjäkäynnillä päästessään tukehduttaa kokeen bensaan.
Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00





