2.3kompuran välijäähdytin
2.3kompuran välijäähdytin
Onko jollain kokemusta miten tuo alkuperäinen toimii?
Esteitä vaihtamiselle?
Esteitä vaihtamiselle?
ex -W201 190D
ex-W208 CLK 230 Kompressor
ex- Volvo S60 T5 BSR
ex- Audi TT Quattro
ex- W211 E270 CDI
W163 ML400CDI
W638 Vito108CDI
ex-W208 CLK 230 Kompressor
ex- Volvo S60 T5 BSR
ex- Audi TT Quattro
ex- W211 E270 CDI
W163 ML400CDI
W638 Vito108CDI
.

Muunmuassa 250 diiseliturbossa on samanlainen.
Ei sovellu virikäyttöön, jos sitä meinaat.
Aivan liian pieni ja huono siihen käyttöön.
Ainut todellinen este vaihtamiselle on, että se on käytännössä laiton toimenpide.
Jos koko keulan peittävän jäähdyttimen saat näyttämään alkuperäisasennukselta, niin silloinhan se onkin vaan hidaste.

Muunmuassa 250 diiseliturbossa on samanlainen.
Ei sovellu virikäyttöön, jos sitä meinaat.
Aivan liian pieni ja huono siihen käyttöön.
Ainut todellinen este vaihtamiselle on, että se on käytännössä laiton toimenpide.
Jos koko keulan peittävän jäähdyttimen saat näyttämään alkuperäisasennukselta, niin silloinhan se onkin vaan hidaste.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
.
Kaikkihan ne käy.
Riippuen siitä, minkä verran olet halukas tekemään muutostöitä.
Jos ei ole reilusti eroa entiseen, niin en alkaisi edes miettimään.
Ainoa todellinen vaihtoehto, jonka takia kannattaa vaivaa nähdä, on riittävän iso.
Kyllä sinne suurikin ja hyvä mahtuu, kunhan pikkuisen punnertaa.

Kaikkihan ne käy.
Riippuen siitä, minkä verran olet halukas tekemään muutostöitä.
Jos ei ole reilusti eroa entiseen, niin en alkaisi edes miettimään.
Ainoa todellinen vaihtoehto, jonka takia kannattaa vaivaa nähdä, on riittävän iso.
Kyllä sinne suurikin ja hyvä mahtuu, kunhan pikkuisen punnertaa.

.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
W202:een saa isonkin coolerin nokalle, mutta edellyttää hiukan rälläkän käyttöä. Putket ei mahdu muuten menemään mitenkään. Keula on erimallinen, kuin tuossa Tuikun w203:ssa.
Jos laittaa ison coolerin, niin kannattaa auto katsastaa aina talvella, keula tiukasti pahvitettuna
"Lämpenee paremmin"...Vähäpäästöisiä kun ei saisi muutella.
Jos laittaa ison coolerin, niin kannattaa auto katsastaa aina talvella, keula tiukasti pahvitettuna

- Simo M. A.
- Vakiokalustoa
- Viestit: 264
- Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
- Paikkakunta: Kouvola
Katsastuksen määräajan muuttaminen, miten?
Heh, tuli muuten mieleen, onnistuuko miten tuo katsastuksen määräajan muuttaminen, kun esim. omassa SLK:ssani on katsastus tehtävä auton käyttöönottopäivämäärän mukaan viimeistään jossakin helmikuun loppupuolella, ja saahan sen tietysti olikos se nyt 4 kuukautta jo tätä ennen katsastaa eli n. lokakuun lopusta helmikuun loppuun olisi käytävä katsastuksessa aina.JP74 kirjoitti: Jos laittaa ison coolerin, niin kannattaa auto katsastaa aina talvella, keula tiukasti pahvitettuna"Lämpenee paremmin"...Vähäpäästöisiä kun ei saisi muutella.
Nimittäin: jos kesällä olisi katsastus, niin menisi varmaan kalvotummennukset sivulaseissa helposti läpi, kun ajaisi auton avona katsastukseen sivulasit alhaalla, ei kai katsastaja niitä alkaisi erikseen ylös nostaa katsastusta varten kuitenkaan avoautossa ja sehän nyt olisi ihan normaalia ajella auto katsastettavaksi kesällä katto alhaalla ja tietysti samalla sivulasit alhaalla. Sen sijaan jos talvella ajelee auton katsastukseen ja laskee katto päällä ollessa sivulasit alas ennen katsastusta, eli haluaa auton katsastuttaa nimenomaan ikkunat auki, niin voipi alkaa näyttää epäilyttävälle

Tietysti jos lokakuun lopussa lämmin ja aurinkoinen keli sattuisi ja äkkiä veisi katsastukseen aina avona sivulasit alhaalla...
Talvella ja sadepäivinä:
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Noniin sain vihdoin ja viimein laitettua välijäähdyttimen omaan C kompuraan, eli ostin hariselta 550x180x65 coolerin 2,25" lähdöillä eli 57mm.
Ja pepantuonnista 2kpl 90 asteiset silikooni mutkat ja alumiini jatkokset.
Laitetaas sitten kuvia niin selkii homma

Elikkä vanha jäähdytin vielä paikoillaa.

Joudutti käyttään hieman väkivaltaa et saatiin vanha pois palkkien välistä.

Nonii nyt on vanha jäähy pois ja tilaa hieman tehty, ja hitsattu uudelle jäähylle alakorvakket, vähän huono kuva.

Sitten on uus paikoillan meni aika kivuttomasti paikoilleen, ja letkut osu hyvin kohdillen.

Puskurikin sopi hyvin paikoillen, pieniä muokkauksia joutui tekeen.
Cooleri jäi hyvin puskurin taakse, en usko et herättää katsatusmieheen mielenkiintoa.
Ja pepantuonnista 2kpl 90 asteiset silikooni mutkat ja alumiini jatkokset.
Laitetaas sitten kuvia niin selkii homma


Elikkä vanha jäähdytin vielä paikoillaa.

Joudutti käyttään hieman väkivaltaa et saatiin vanha pois palkkien välistä.

Nonii nyt on vanha jäähy pois ja tilaa hieman tehty, ja hitsattu uudelle jäähylle alakorvakket, vähän huono kuva.

Sitten on uus paikoillan meni aika kivuttomasti paikoilleen, ja letkut osu hyvin kohdillen.

Puskurikin sopi hyvin paikoillen, pieniä muokkauksia joutui tekeen.
Cooleri jäi hyvin puskurin taakse, en usko et herättää katsatusmieheen mielenkiintoa.
(EX) MB C200 Kompressor Elegance vm:00 w203
(Ex) MB C230T Kompressor sport vm:98
(Ex) MB C230T Kompressor sport vm:98
ite tein tuon homman tuossa viikko sitten. vähän eri lailla tosin ja kennon koko oli 450x300.


kuulerin päihin 90asteiset silikonit ja passas orkkis ahtoputkiin.

musta väri ei herätä huomiota.


kuulerin päihin 90asteiset silikonit ja passas orkkis ahtoputkiin.

musta väri ei herätä huomiota.
Viimeksi muokannut jukkis., Ma 07.12.2009 23:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.