Racing

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
audimies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: La 05.12.2009 18:58
Paikkakunta: Hki

Racing

Viesti Kirjoittaja audimies »

edit: eli tarkoitukseni oli kysellä autourheilusankareista; kerro kuka on/oli kovin.(scheideria ei saa äänestää)

Moi, olen ihan uusi tällä Foorumilla
Suurin sankarini on Hannu Mikkola
Hannun jälkeen on pitkänmatkaa *****kaa
Häkkinen on kova (tai oli)
Hirvosella on myös aika hyvä tuntuma
(oon käyny Jykylässä jo Mikon Subaru aikana)
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Häkkinen F1:ssä ainakin.
Rallissa Mäkinen ja Grööni.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Timo Mäkinen
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
Sami J. E.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 653
Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
Paikkakunta: Belgia

Viesti Kirjoittaja Sami J. E. »

Rallissa Henkka T.
Fykkösissä Mika H.
Tai ehkä kuitenkin Kimi R. Aika vaikeeta.
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

Tähän on vaikeaa vastata yhdellä nimellä, tässä muutamia suosikkejani.
Ralli: Ari Vatanen
F1: Alain Prost
LeMans: Jyrki Järvilehto ja Mika Salo
Rallicross: Matti Alamäki
Varttimaili: Ville Oksanen (tappajamosse)

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

mulla ei ole ollut tapana, että fanittaisin jotain kuskia :? paitsi tietysti itseäni 8)

Alen oli sopivasti luupää, että sen tekemisiä tuli rallipuolella seurattua, mutta ei sitä nyt sentään fanittamiseksi voi sanoa... jotain tallia/tiimiä mielummin vois kannattaa, mutta mitään pelkän kuskin kannustamista en ymmärrä...

autoihin se mielenkiinto on enemmän suuntautunut, eli 131 fiat, lancia 037, audi S1, peugeot 205 T16 jne. hienoja laitteita kaikki aikoinaan...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

napa kirjoitti:mulla ei ole ollut tapana, että fanittaisin jotain kuskia :? paitsi tietysti itseäni 8)

Alen oli sopivasti luupää, että sen tekemisiä tuli rallipuolella seurattua, mutta ei sitä nyt sentään fanittamiseksi voi sanoa... jotain tallia/tiimiä mielummin vois kannattaa, mutta mitään pelkän kuskin kannustamista en ymmärrä...

autoihin se mielenkiinto on enemmän suuntautunut, eli 131 fiat, lancia 037, audi S1, peugeot 205 T16 jne. hienoja laitteita kaikki aikoinaan...
No näinhän se on että tallin/merkin mukaan fanitus aika pitkälle menee :roll:

Kuskien nimiä kun kysyttiin niin ensimmäisenä tuli mieleen lentävä suomalainen Timo Mäkinen. Voisihan sitä vielä lisätä perään että Juha Kankkunen. Aikoinaan kun Juha ajoi Toyotalla ja itsekkin oltiin kovasti Toyo miehiä :oops: niin fanitus oli kovaa :roll: Vieläkin se jälkisyötön (pakoventtiilien jäähdytys syöttö vai mikäsenniminytolikaan) paukkuminen putkessa kuulostaa korvaan komealta. http://www.youtube.com/watch?v=gukKDMgUa_8
Tulihan sitä aikoinaan käännettyä peltoautojen sytytystä myöhäsemmälle jotta saatiin niihin lisää "tehoa" eli pauketta. :roll: (ja naapurit tykkäs :wink: sotaveteraani valitti että tuomme muistoja mieleen)

Alenista sen verran että hyvinhän tuo ajoi, mutta ukon käyttäytyminen ja puheet on laskenut arvostukseni ukkoa kohtaan nollaan.

Mutta joka tapauksessa: merkin mukaan mennään, ei kuskin.
Kimin kannustaminen loppui samalla kun hän siirtyi ajamaan sillä punasella fiiatilla :roll:
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

JeremyH kirjoitti: Alenista sen verran että hyvinhän tuo ajoi, mutta ukon käyttäytyminen ja puheet on laskenut arvostukseni ukkoa kohtaan nollaan.
se käyttäyminen ja puheet taas on juuri se, miksi alenia arvostan edes hieman :D muut kuskit tuntuu olevan niin asiallisia, että aivan häjyä tekee kuunnella niiden juttuja... kankkunen osas kans aina joskus hieman näpäyttää toimittajia :wink:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
opcaravan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: To 14.09.2006 20:59
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

Noooh, otetaanhan haukut vastaan. =D

Schumihan se. Tehnyt paljon rumia, epäeettisiä, epäurheilijamaisia tekoja myöskin, mutta onpahan kyllä jokunen taidon näyte joukosta muutamaan otteeseen pilkahtanut. Sori hei oikeesti :oops:

Häkästä en jotenkin ikinä saanut kipinää. Kimi oli ihan jees. Heikille olisin toivonut parempaa menestystä. Tosi sympaattisen olonen kaveri vrt. esim Kimi.

Rallissa sitten suomipoijjaat rulaa =) Vaikka on se Loeb:kin kyllä melkonen menijä. Jännityksellä odotellaan Kimin debyyttiä Citikalla. Saattaisin vaikka rallista innostua kovinkin, jos Kimi alkais kärjen vauhdissa pysymään. Kimi muutenkin vaikuttanut paljon rennommalta ollessaan tuolla rallihommissa (haastattelut, yms. käytös). Mä en henk. koht. niin tykännyt tästä "ei kiinnosta, olin paskalla" Kimistä...

Eikä sitten hernehitä! :wink:
Näillä mennään:

Mercedes 300CEA 24V -91

Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

mutta eihän rallia tai F1 ammatikseen ajavan tarvitsekkaan mikään käytöksen kultaisa kirjaa orjallisesti noudattava olla... siellä pitää olla nopea ja vain nopea, jos siellä käytöksellä tai hyvillä tavoilla pärjäis, niin eiköhän siellä olis aivan eri tyypit, kuin nykyään...

schumista olisin voinut pitääkkin, mutta se oli niin lipevä, että ei iskenyt, radalla se kyllä osas ajaa, mutta "varikolla" ja haastatteluissa oltiin niin kullan nuppua että... jos se olis pitänyt sen saman linjan radan ulkopuolellakin, mitä radalla, niin olisin voinut sitä kannattaakkin... "aivovamma" häkkisestä en ikinä pitänyt, jotenkin etova tyyppi :?

lööppi taas on siitä kummallinen tyyppi, että se nopea ja mainio kuski, mutta on niin luonnollisen hyvätapainen haastatteluissa, että se ei edes ärsytä :shock: nämä teennäisesti käyttäytyvät/lipittävät tyypit vain ottaa hermoon (yleensä ne sattuu olemaan suomalaisia :D)
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
jagshemag
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: La 03.11.2007 13:13
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja jagshemag »

Kyllä se Kimi on meikäläisen suosikki, eikä pelkästään hyvien ajotaitojen puolesta vaan muutenkin rennon käyttäytymisen puolesta, ei turhaa jännitä mitä muut huutelee tai vaikka potkut tuliki. Heikki on kyl symppis joo, mutta auttamattomasti liian hidas.
Rallipuolella sitten onkin Kankkunen jäänyt parhaiten mielee tai sitten nyttemmin rämäpää Latvala, ainaki on nopee jos uskaltaa ajaa ja vieläkun pysyis tiellä ni hyvä tulis.
W201 2.6 -91 Sportline
Vastaa Viestiin