Emissions inspect performed on time?
Main inspection performed on time?
Täh?
Siis monitoiminäyttö kysyy, että onko päästömittaus suoritettu ajallaan ja onko päätarkistus suoritettu ajallaan. En nyt löytänyt omistajan ohjekirjasta äkkiseltään mitään vastausta noihin.
Mitähän nää herjat nyt oikeen meinaa? Onko yhteyttä siihen, että huoltoväli-ilmaisinta ei ole saanut nollattua manuaalisesti ratin painikkeista?
C 124 320 kirjoitti:W211 -05 rupesi yhenäki kyselemään seuraavaa:
Emissions inspect performed on time?
Main inspection performed on time?
Täh?
Siis monitoiminäyttö kysyy, että onko päästömittaus suoritettu ajallaan ja onko päätarkistus suoritettu ajallaan. En nyt löytänyt omistajan ohjekirjasta äkkiseltään mitään vastausta noihin.
Mitähän nää herjat nyt oikeen meinaa? Onko yhteyttä siihen, että huoltoväli-ilmaisinta ei ole saanut nollattua manuaalisesti ratin painikkeista?
Emissions tarkoittaa pakokaasu testiä ja main "katsastusta" jotka saa laitettua huoltovalikosta (mikä vuosi ja kuukausi huutaa mittaristossa)
eli avain asentoon 1->kolme kertaa mittariston nappia-> service valikkoon ratin nuolilla-> addit work -> ja sieltä ne emission ja main inspect-> laitetaan haluttu vuosi/kk (yleensä jonnekkin kauas tulevaisuuteen ettei valittele moisia)
Mulla tulee samat herjat w211 -03 virrat 1 asennossa oon painellut mittariston nappia 3 kertaa ei tapahdu mitään. Oisko jollain tiedossa jotain lisä jippoja vai pitääkö viedä auto piuhan päähän että saa herjat pois ?
Mulla tulee samat herjat w211 -03 virrat 1 asennossa oon painellut mittariston nappia 3 kertaa ei tapahdu mitään. Oisko jollain tiedossa jotain lisä jippoja vai pitääkö viedä auto piuhan päähän että saa herjat pois ?
Jos ei muuten onnistu niin piuhan päässä sen saa vaikka kokonnan pois päältä
valikkoon pääsikin niin että paino mittariston näppäintä 5 sekunttia service in xxxxxxx km kohdalla. Uudemmissa onkin toi 3 painallusta. No nyt on herjat pois
Sama ilmoitus tuli vuoden vaihduttua mullekin. Sitä vaan kommentoin, että mersussa on kyllä tehty aika hankalaksi tuo ajotietokoneen lukeminen, mulla on kyllä aina hankaluuksia saada huoltoilmaisin näyttöön, koska en koskaan muista miten sitä resettiä pitää painella. Onko se muissakin mersuissa yhtä hankalaksi tehty?
Nyk. S211 E320. Ex-autot: japanilaisia (3 kpl) ja ranskalaisia (3kpl), pari fiiattia. Exien Moottorit väliltä 1.0-3.0, bensaa ja dieseliä, manuaalia ja tomaattia.
Joo, pitää painaa viitisen sekunttia ressettiä huoltonäytössä, niin saa näkyviin huoltokohteet. Mutta se huoltonäytön saaminenkin tuntuu välillä olevan kikkailua. -tarpeettoman monimutkainen mielestäni-
Nyk. S211 E320. Ex-autot: japanilaisia (3 kpl) ja ranskalaisia (3kpl), pari fiiattia. Exien Moottorit väliltä 1.0-3.0, bensaa ja dieseliä, manuaalia ja tomaattia.