Kahden auton vakuutukset?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Ari
Mersumies
Mersumies

Kahden auton vakuutukset?

Viesti Kirjoittaja Ari »

Nyt olisi lupaava 124 ostoehdokas kiikarissa,ja jos kaupat tulee niin liityn pitkään riviin foorumin useamman auton omistajia.Alkoi kuitenkin askarruttamaan olisiko hyvä alkaa äkkiä myymään nykyistä pois.Tässä olisi kysymyksiä:

-Pitääkö paikkansa että ostaessani toisen auton,sen liikennevakuutus on täysin bonukseton?Jos näin,niin aika epäreilua,koska minähän noita autoja ajan ja olen jo todistanut kuntoisuuteni liikenteessä.Eihän sen uuden auton tarvitse todistaa varovaisuuttaan,heh.
Jumaliste,ilman bonuksiahan summa on hirveä läjä satasia vuodessa.Nyt on vakuutus 200e/vuosi 70% bonuksilla.

-Mitkä ovat vaihtoehdot?Voiko nykyisen auton bonukset siirtää uuteen ja sitten laittaa vanha vaunu vaikka seisontavakuutukseen ja myydä sitä ajan kanssa?

No,mitäpä ruikuttamaan.En kuitenkaan kahta autoa tarvitse,joten vanha joutaisi pois,mutta kun tunneside on vahva ja pelottaa että tulenkin katumapäälle jos uusi auto osoittautuu pettymykseksi.Lisäksi pienempikulutuksista vanhempaa mersua ei äkkiä löydä..ei mitätön asia näinä kalliin bensan päivinä.Eli ei se uuden auton löytämisen vaikeus vaan myös vanhasta luopuminen..':('
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja dealer »

-Pitääkö paikkansa että ostaessani toisen auton,sen liikennevakuutus on täysin bonukseton?
Kyllä.

Ainoastaan yrityksen nimissä olevaan autoon voi "tingata" vakuutuksenottovaiheessa bonuksia enemmän kuin niitä on kertynyt / jouten ennestään.

(Jos joku väittää jonkin kuulleen että jostain yhtiöstä sai yksityiskäytössä olevan kakkosauton liikennevakuutukseen suorilta käsin esim. 50% bonukset niin kyseessä on ABCnbaarijuttu.)
wiimax.fi
katja74
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Re: Kahden auton vakuutukset?

Viesti Kirjoittaja katja74 »

Ari kirjoitti:Voiko nykyisen auton bonukset siirtää uuteen ja sitten laittaa vanha vaunu vaikka seisontavakuutukseen ja myydä sitä ajan kanssa?
Bonusten siirto autosta toiseen onnistuu.
Itse siirtelen noita bonuksia sen mukaan mikä auto on liikenteessä.

Ja vanhan vaunun voit poistaa liikennekäytöstä vakuutusyhtiössä tai katsastuskonttorilla ja myydä sitä sitten.
W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja MiHe »

dealer kirjoitti:
(Jos joku väittää jonkin kuulleen että jostain yhtiöstä sai yksityiskäytössä olevan kakkosauton liikennevakuutukseen suorilta käsin esim. 50% bonukset niin kyseessä on ABCnbaarijuttu.)
Joskus jo vuosiavuosia sitten (olisko yhtiö ollut lähivakuutus) oli 'tarjous' jossa sai yksityis-kakkosautolle alennusta jos ykkösauto oli rekisteröity firmalle (esim. maatalouskäyttöön). Bonuksen määrää en muista. Enkä käy ABC:llä.

Tottakai omat bonukset kannattaa siirtää aina autoon jossa vakuutukset ovat kallimmat. Ja seisonnassakin olevalla autolla bonukset kertyvät hetken, vaikka kärry seisookin. Mielenkiintoista oli, että esim. itsellä oli vanhassa (siihen aikaan ainoassa autossa) pitkään osakasko. Kun hommasin toisen auton, siirsin vakuutukset ja otin normikaskon, tuo osakasko (vaikka bonukseton olikin) oli kuitenkin kerryttänyt kasko-bonuksia jotka sain suoraan käyttööni tuohon uuteen normikaskoon.

Joiltain ammattiliitoilta saa uusiin vakuutuksiin 10% bonuksia, kannattaa tarkistaa omasta (mahdollisesta) liitosta.

Jos myytävä auto on seisonnassa, kannattaa muistaa että sitä ei sitten virallisesti saisi koeajaa tai siirtää ennen takaisin ajoonottoa, ja jos myyt sen ei se normaali seitsemän päivän vakuutuksen siirtoikkuna ole käytössä vaan homma on tehtävä heti katsastuskonttuurilla...

Edit: eikös iffi muuten hiljan tarjonnut jotain alennusta ensimmäisen vuoden vakuutusmaksusta? Vuoden päästä voi vakutuksen jo muutenkin kilpailuttaa. Kilpailuttaminen kuulemma kannataa aina, itse en ole rumbaan jaksanut lähteä vaikean vertailun vuoksi, mutta työkaveri tuota harrastaa aina muutaman vuoden välein.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Kuinkas on - oletteko kilpailuttaneet vakuutuksia ?
...ja kuinkahan sujuvasti bonusten siirto yhtiöstä toiseen onnistunee ?
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Aku P
Mobilisti
Mobilisti

Re: lisää

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Henry V. kirjoitti:Kuinkas on - oletteko kilpailuttaneet vakuutuksia ?
...ja kuinkahan sujuvasti bonusten siirto yhtiöstä toiseen onnistunee ?
Kilpailutettu on. W124:n osalta vaihto Fenniasta Tapiolaan pudotti hintoja tuntuvasti.

Varsinainen catch tässä tapauksessa on, että Tapiola tarjosi muuten W123:een varsin kätsyä harrasteautovakuutusta: liikennevakuutukset normaalisti mutta kasko on jotain puoli-ilmaista -- edellyttäen, että auto on pois liikennekäytöstä x kuukautta vuodessa, ja senhän ainakin tuo oma pirssi on.

Bonusten siirrossa ei pulmia, melkosta paperientäyttelyähän tuo vakuutusyhtiöiden vaihto aina on, etenkin jos siirretään kaikki kerralla kuten mekin. Kun vaan on oikeat laput allekirjoitettuna, niin bonukset hyppäsi aivan ongelmitta.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Aku P kirjoitti:
Varsinainen catch tässä tapauksessa on, että Tapiola tarjosi muuten W123:een varsin kätsyä harrasteautovakuutusta: liikennevakuutukset normaalisti mutta kasko on jotain puoli-ilmaista -- edellyttäen, että auto on pois liikennekäytöstä x kuukautta vuodessa, ja senhän ainakin tuo oma pirssi on.
mulla meni nyt joku ohi, onko sun w123 joku harvinaisuus ja ainut laatuaan maailmassa ja siksi siinä on kasko :shock: ja se on myös vakuutusyhtiön puolelta arvioitu tietyn arvoiseksi ja sovittu ennalta korvaus summat ja mikä muuten mahtaa olla korvaus summa kaskossa, jos jotain tapahtuu autolle :roll: olkoonkin, että kasko on puoli-ilmainen, niin olisko korvauskin sitten vain puolet ilmasta...

minä ainakaan viitsi maksaa yli 10 vuotta vanhasta autosta kaskoa, vaikka sen sais vitosella, kun sen kyllä tietää, mitä se sieltä päästä on valmiita korvaamaan vahingon sattuessa... vitosen vakuutusmaksula saa ehkä 2 euron korvauksen :wink:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Aapo.T
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Mulla on pystärissa tapiolan harrasteajoneuvokasko ja sen vuosimaksu on mulla 400e, josta tosin ajan vain sen 6kk. Auto on siinä vakuutettu 3000e:sta. Jos asuisin landella niin jäisi vakuuttamatta.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viesti:

Aapo.T kirjoitti:Mulla on pystärissa tapiolan harrasteajoneuvokasko ja sen vuosimaksu on mulla 400e, josta tosin ajan vain sen 6kk. Auto on siinä vakuutettu 3000e:sta. Jos asuisin landella niin jäisi vakuuttamatta.
eli 10 vuodessa maksat jo enemmän, mitä vakuutuksesta saisit, jos jotain sattuisi...

5 vuodessa maksat sen 2000 €, mikä taitaa olla se raja, että pitää silloin viimeistään ajaa se auto paaluun, että jäis edes hieman voitolle :P sitten ei ole enää sitä ihan hyvää autoa, mutta ei paljoa rahaakaan, kun oli tullut maksettua niitä vakuutuksia :D

yllättävän moni ylivakuuttaa omaisuuttaan :roll: liekkö hyviä mainoksia, vai mistä moinen johtuu...

yksi asia on tietysti, kun ostetaan autoja velaksi, niin on sitten pakko ottaa kasko ja kun kaskoja ikänsä maksaa, niin ei ole ikinä varaa ostaa käteisellä autoa ja kierre on sitten valmis, noin yleisellä tasolla ajateltuna, en siis väitä, että sinä olisit pystärin velaksi ostanut :wink:

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Aku P
Mobilisti
Mobilisti

napa kirjoitti:
mulla meni nyt joku ohi, onko sun w123 joku harvinaisuus ja ainut laatuaan maailmassa ja siksi siinä on kasko :shock: ja se on myös vakuutusyhtiön puolelta arvioitu tietyn arvoiseksi ja sovittu ennalta korvaus summat ja mikä muuten mahtaa olla korvaus summa kaskossa, jos jotain tapahtuu autolle :roll: olkoonkin, että kasko on puoli-ilmainen, niin olisko korvauskin sitten vain puolet ilmasta...
Ajattelin, että vähemmän ottaa pannuun jos joku isänmaantoivo tuikkaa avaimella maalit kasaan tai muuta.

Mutta kuten tossa jo todettua, arvon määrittämiseen on aika vapaat kädet tässä harrastekaskossa. Vakuutusvirkailijalla on itellään joku vanha bemari, joka on vakuutettu ymmärtääkseni aivan yläkanttiin, mutta maksut ei tässä tapauksessa kohoa yhtä jyrkästi kuin tavan järjestelmässä.

Mulla ei ole tässä niitä summia, mutta kaippa ne Tapiolan sivultakin saisi katsottua. Kauppa on periaatteessa hyvä, mutta ei sillä 12 kk vuodessa ajettavaa autoa saakaan vakuutettua. Lisäksi auton kunto ja luonne pitää todistaa mm. valokuvin, vähän kuten museoajoneuvossakin. Eihän tuota omaa w123:aa noilla Tammersuojan istuinpäällisillä museorekkariin saakaan (
:lol: :oops: ) mutta harrasteauton kriteerit täyttää.

Velasta ei ole kyse, vaikka sitä on. Kyllä tuon arvo on sen seitsemät kerrat sieltä kuoletettu... :roll:
S124 300TD -93
W123 200 -84

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
Aapo.T
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Kyllä mä ostin ton velalla :lol: Ei sentään pikavipillä mutta jotain halvatun kallista käyttölainaa se on. :lol:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viesti:

juu, mä vain sitä mietin, että kannattaako edes niitä muutamaa satasta maksaa joka vuosi, vaikka nyt 15 vuoden ajan sitä "halpaakaan kaskoa" :roll:

itse olen onneksi päässyt siihen vaiheeseen, että vaikka pari tuollaista nykyrahassa "parin tonnin autoa" lunastukseen vetäisin, niin omillaan tai ehkä jopa hieman voitolla oltais silti vakuutusmaksujen puolesta :roll: kortti ollut kuitenkin jo yli 20 vuotta ja ilman kaskoa on menty... kallein auto on maksanut ostettaessa kuitenkin yli 10 000 € (nykyinen ducato siis), että ei aina ole niillä parin sadan autoillakaan menty...

tietysti oma asenne pitää myös olla kunnossa liikenteessä, kun ei ole "varaa" ajella kuinka sattuu ja luottaa siihen, että kyllä kasko korvaa :wink:

napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viesti:

Aapo.T kirjoitti:Kyllä mä ostin ton velalla :lol: Ei sentään pikavipillä mutta jotain halvatun kallista käyttölainaa se on. :lol:
ehkä tässä tapauksessa se kuitenkin sallitaan, hyvä pystärihän (tai mikä muu vanha auto) pitää aina hankkia, jos sellainen kohdalle sattuu...

RH
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja RH »

napa kirjoitti:
Aku P kirjoitti:

minä ainakaan viitsi maksaa yli 10 vuotta vanhasta autosta kaskoa, vaikka sen sais vitosella, kun sen kyllä tietää, mitä se sieltä päästä on valmiita korvaamaan vahingon sattuessa... vitosen vakuutusmaksula saa ehkä 2 euron korvauksen :wink:
Tiedä sitten ainoalaatuisuudesta, mutta Akun W123 on kyllä ihan oikeasti harvinaisen hieno alkuperäiskuntoisena säilynyt yksilö ilmeisen normaalista käyttöautohistoriastaan huolimatta. Siinä opn periaatteessa museaalista arvoa paljon enemmän kuin uusilla osilla kasatussa täysentisöidyssä verrokkiyksilössä, tietysti yhtään niitäkään väheksymättä.

Meidän rouvan W202:ssa on myös täyskasko, vaikka autolla on ikää rippikoululaisen verran. Ei se ihan vitosta maksa, mutta ei niin paljon enemmänkään... Tiedä miten sen siihen olen saanut neuvoteltua, mutta se on takuuvarma ihmettelyn aihe aina, kun jonkun muun yhtiön vakuutusmyyjä yrittää lähestyä huipputarjouksineen. :roll:
Ja vahingon sattuessa otan mieluummin puolikin korvausta kuin lämmintä kättä. Neljän €uron vahingot toki kärsin ihan itse hiljaisuudessa.
No, jokainen tavallaan.
veskola
Valvoja
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Eilen vakuutusyhtiön täti sanoi, että ottaessani kaskon myöhemmin saan siihen samat bonukset mitä mulla on liikennevakuutuksessa eli täydet..kyselin nimittäin miten ne nykyiset kaskon boonukset säilyvät. Tosin niiden jutuista ei saa nykyään mitään tolkkua, ei edes sitä paljonko niitä bonuksia on ja laskut on ihan himmeitä lappuja, joista ei ota erkkikään selvää.

Lopetin sen kaskon, enkä ottanut enää edes osakaskoa. Ainoastaan kerran olen tarvinnut tuota kaskoa kun auto hajosi ja piti viedä lavetilla kiiruusti korjattavaksi (sain korvasuta 150€ laskusta arviolta 90€ mutta sain kylläkin tuohon sitten hukkaan menneet laivaliput kun matka viivästyi). Noilla kun ei ole enää arvoa niin mitäs niitä pitämään vakuutuksissa. Takkiin on tullut monta sataa tuon Viton kaskon kautta, mutta ei uskaltanut ajella 3-kympin autolla ilmankaan.

Kannattaa myös olla tarkkana jos käyttää kaskoa niin vaikuttaako se kaikkien vakuutusten boonuksiin, silleen nimittäin tapahtui joissakin yhtiöissä. Eli pieni mälli autolla niin kotivakuutuksessa ja kahdeksassa muussa oleva -10% alennus vaihtuu -4% alennukseksi. Silloiin ei voi eikä kannata käyttää tuota kaskon korvausta...tai edes liikennevakuutuksen, jos se kohdistuu vastapuoleen.

http://www.fennia.fi/Kotitalousasiakkaa ... nniabonus/
Lisää tietoa: www.skg.fi
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin

Viesti Kirjoittaja Saul »

If antaa jo kahdesta voimassa olevasta autovakuutuksesta muistaakseni 5% alennusta, mutta uuden vakuutuksen bonus on 0%, mutta se nousee muistaakseni 10%:iin heti ensimmäisen kauden, jolloin auto on tieliikennekäytössä vähintään 6kk tai 4,5kk (If...) tai jotain muuta luultavasti vakuutusyhtiöstä riippuen.

On ihan älytöntä, etteivät liikennevakuutukset ole henkilökohtaisia. Minullakin on kaksi autoa, joita ei käytännössä aja muut kuin minä. Jos joku muu satunnaisista kuskeista sattuisi autollani muita kolhaisemaan, olisi vika minun vakuutusyhtiön bonusjärjestelmän mielestä.

Sitten vielä siitä kaskosta. Minulla oli pystylampussa osakasko (varkaus, palo ja hirvi). Olikohan kesällä 2002 tai 2003 kun rötösherrat iskivät. Autosta vietiin cd-soitin, parkkikiekko ja muoviluuranko taustapeilistä. Lukot oli sörkitty rikki, mutta kun niistä ei päästy sisälle, mentiin rikkomalla takaoven kolmioikkuna.

Vakuutusyhtiö meinasi lunastaa koko auton, koska se oli sen mielestä korjauskelvoton lukkopesien ja kolmioikkunan takia. Minä en siihen tietenkään suostunut. Sain pienen korvauksen ja pitää auton, mutta siinä vaiheessa vaihtui vakuutusyhtiö Pohjolasta Iffiin yleisen ylimielisen suhtautumisen takia ja loppui kaskon maksaminen. Vanhojen autojen kohdalla katsotaan vain kylmästi taulukosta ikää. Autoyksilön kuntoa ei kuulemma enää pystynyt Pohjolan tarkastaja määrittelemään, koska se oli rikottu... :roll:

Vanhoissa autoissa osakaskossakin maksaa turhasta, koska omavastuu on suuri, eikä hyväkuntoisesta vanhasta autosta saa lunastettaessakaan kunnon korvausta. Vakuutusyhtiöstä esittelivät silloin lunastussummankin minulle kuin ilouutisen. Kuvittelivat, että olisin tyytyväinen kun pääsisin vanhasta koslasta eroon (joka oli mm. maalautettu muutama vuosi aiemmin), vaikkei lunastussumma ollut realistinen mielestäni myyntiarvoonkaan nähden. Tunnearvoahan siellä vakuutusyhtiössä on turha alkaa itkemään. ;)
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition

http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Matti R
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Minulla on autovakuutukset IF:ssä. Kilpailutin noita ja If oli halvin edelleen. Parista paikasta sanoivat että If on hinnoitellut Mersujen vakuutukset kilpailjoita halvemmin. Vakuutusmyyjä harmitteli kun kaikki autoni ovat sattumalta MB-merkkisiä. Tiedä sitten onko perää tuossa If:in hinnoittelussa, mutta ainakin minulle se on halvin.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
petri
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja petri »

If:iin vaihdoin minäkin autojen vakuutukset pari kuukautta sitten.

Nyt on secin ja lankun vakuutukset yhteensä vähemmän, kuin oli tapiolassa pelkkä secin vakuutus :roll:
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot

EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
karra
Mobilisti
Mobilisti

Viesti Kirjoittaja karra »

Matti R kirjoitti:Minulla on autovakuutukset IF:ssä. Kilpailutin noita ja If oli halvin edelleen. Parista paikasta sanoivat että If on hinnoitellut Mersujen vakuutukset kilpailjoita halvemmin. Vakuutusmyyjä harmitteli kun kaikki autoni ovat sattumalta MB-merkkisiä. Tiedä sitten onko perää tuossa If:in hinnoittelussa, mutta ainakin minulle se on halvin.
Tämä on ihan totta. Vaihdoin vuonna 2003 Pohjolasta If:iin ja tarkistutin viime vuonna Tapiolan (kun tyrkyttivät) ja pankkiasioiden yhteydessä tänä vuonna kilpailutin Pohjolan. Ero oli reilut 200 euroa vuodessa If:in eduksi.

Ja Ifillä on Chevrolet vakuutus ihan spesiaalina (tarkoitettu varmaan korean chevyille mutta US mallit kelpaa siihen myös) :lol:
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
juhaoh
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

petri kirjoitti:If:iin vaihdoin minäkin autojen vakuutukset pari kuukautta sitten.
Nyt on secin ja lankun vakuutukset yhteensä vähemmän, kuin oli tapiolassa pelkkä secin vakuutus :roll:
Tarkoitatko nyt liikennevakuutusta vai autovakuutusta (osa tai koko kasko)?
RH
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja RH »

Ei pystynyt IF:n vakuutusmyyjä juuri muutama viikko taaksepäin millään tekemään Mersujen vakuutuksista nykyistä parempaa tarjousta. Oli kyllä hiukan häkeltynyt tilanteesta, heillä kun kuulemma juuri MB-merkkisten autojen vakuutuksissa on yleensä kompetenssia.
Näissä peijoonissa kun on miljoona muuttujaa tyyliin minkä ammattiyhdistyksen jäsen olet, mikä on pankkisi, missä käyt ruokakaupassa ja parturissa? Seilaatko Ruotsiin Vikingillä vai Tallinkilla? Oletko keski-ikäinen vai jotain muuta? ja jos, niin varhais-, myöhäis-, vai varsinaisesti keski-ikäinen? Blaa, blaa, blaa.... :mrgreen:
epk
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja epk »

pitääkö bonussiirtoja varten käydä liikkeessä vai riittääkö kun soittaa/netissä ?

itellä kaikki ifissä ja tarttis toinen auto laittaa seisontaan ja siirtää siitä talvikäyttikseen bonukset talven ajaksi, rokottaako ne tuosta toimen piteestä mitään ?
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Hei - tämähän on arvokasta tietoa - ja rahasta puhutaankin :wink:

Näyttää siltä, että If olisi yleensä ottaen edullisin (mikähän oli RH:n yhtiö, joka oli tarjouksessaan tasoissa ?). Mutta Tapiolalla taitaa olla hyvä suhtautuminen harrasteautojen vakuuttamiseen.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
RH
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja RH »

Henry V. kirjoitti:Hei - tämähän on arvokasta tietoa - ja rahasta puhutaankin :wink:

Näyttää siltä, että If olisi yleensä ottaen edullisin (mikähän oli RH:n yhtiö, joka oli tarjouksessaan tasoissa ?). Mutta Tapiolalla taitaa olla hyvä suhtautuminen harrasteautojen vakuuttamiseen.
Ei tasoissa, vaan selkeästi edullisempi. Täälläkin jo teilattu Fennia. Toki niilläkin taitaa olla uudenlaiset ohjeistukset, jotka ei tietty ulotu noihin ikivanhoihin vakuutussopimuksiin. Tämän vaan huomasin kun kyselin alustavasti seuraavan mahdollisen ajopelin vakuutusten hintoja ihan vaan uteliaisuuttani. Mahtaisko silloin jo If pistää paremmaksi?
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Minusta ei voi sanoa että joku vakuutusyhtiö olisi varmasti edullisin, vaikka puhuttaisiin vain mersuista. Katsoin oman ajopelini vakuutusmaksun IFin laskurilla ja vertasin Tapiolan laskuriin.

IF antaa hinnaksi 1200 euroa (täydet bonukset, toiseksi kattavin vakuutus, järjestöalennus huomioitu), IF keskittäjäalennuksella 1020. Tapiolan laskuri antaa laajimmalla vakuutustyypillä, ilman järjestöalennusta (jonka saan) 580 euroa vuodessa (keskittämisedulla). Viimeisin lasku oli kuitenkin 442 euroa (neuvoteltu hinta). Antaiskohan IF 60%:n henkilökohtaisen alennuksen että pääsisivät edullisempaan tarjoukseen, vai laskinko jotain pieleen?
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja dealer »

Fennia on ylivoimaisen halpa matkailuautojen liikennevakuutuksissa.

Muiden autojen osalta hinnat vaihtelevat niin että joku yhtiö on jossain edullisin, joku toinen taas toisessa...
Aku P
Mobilisti
Mobilisti

dealer kirjoitti:Fennia on ylivoimaisen halpa matkailuautojen liikennevakuutuksissa.

Muiden autojen osalta hinnat vaihtelevat niin että joku yhtiö on jossain edullisin, joku toinen taas toisessa...
Joo, ja lisäsotkua asiaan saadaan siitä, mitä vakuutuksia missäkin on. Esimerkiksi meillä juuri Tapiolaan siirtyessä tuli x määrällä vakuutuksia taas voimaan joku ihan muu alennusluokka kuin mikä olis ollut esim. vain autot siirrettäessä. Henkilökohtasen tarjouksen pyytäminen kirjaimellisesti maksaa vaivan. :?
S124 300TD -93
W123 200 -84

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
katja74
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja katja74 »

epk kirjoitti:pitääkö bonussiirtoja varten käydä liikkeessä vai riittääkö kun soittaa/netissä ?

itellä kaikki ifissä ja tarttis toinen auto laittaa seisontaan ja siirtää siitä talvikäyttikseen bonukset talven ajaksi, rokottaako ne tuosta toimen piteestä mitään ?
Mulla myös vakuutukset Ifissä.
Itse hoidan nuo bonussiirrot autosta toiseen netissä "IF-viestien" kautta, onnistuu myös soittamalla.
Pitää vaan muistaa ilmoittaa, että nämä bonukset tästä autosta tähän ja päinvastoin.
Muuten saattaa seisonnassa olevan auton bonukset pudota nollaan, ja ne olemassa olevat bonukset jäädä johonkin roikkumaan.
Eli jos molemmissa autoissa on jonkinlaiset bonukset jo olemassa.

Eivät ole tähän päivään mennessä rahaa toimenpiteestä kinunneet.
W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,
migger
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja migger »

Olen käsittänyt että IF maksaa aika nihkeästi korvauksia sitten kun jotain tapahtuu ja siksi olen puljua karttanut. Onko jollain kokemusta kuinka toimii kun jotain tapahtuu? Itselläni on fenniassa tällä hetkellä vakuutukset kun alensivat hinnan kilpailijan tasolle kun uhkasin siirtäväni vakuutukset muualle. Autovakuutuksista ei alennusta saanut, mutta muiden vakuutuksien hinnoista otettiin sen verran pois että oli edullisempi, vertasin siis Pohjolaan tällä kertaa.

Kaskoon olen kyllä aina saanut täydet bonukset kun olen sen ottanut (70%), mutta liikennevakuutus on kyllä tuskaisen kallis kun nollista pitää lähteä liikkeelle ja kertyvätkin vain sen 5% vuodessa. Kahdesta autosta veroineen ja vakuutuksineen menee pitkästi toista tonnia ennenkuin on metriäkään niillä ajettu. Siihen päälle sitten järkyttävät katsastusmaksut, jos en itse huoltaisi autoa niin olisi mahdoton yhtälö...
MB 220 CDI -04
Aku P
Mobilisti
Mobilisti

RH kirjoitti:
Henry V. kirjoitti:Hei - tämähän on arvokasta tietoa - ja rahasta puhutaankin :wink:

Ei tasoissa, vaan selkeästi edullisempi. Täälläkin jo teilattu Fennia.
Meillä taas ei ole teilattu Fenniaa, mutta silloin 2006 kun sinne vaihdoin, tekivät puolestaan aivan selvästi edullisemmat tarjoukset kuin mitä tuolloin maksoin Ifiin. Ilmesesti nämä olis hyvä käydä läpi edes kerran viiteen vuoteen. :?
S124 300TD -93
W123 200 -84

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
Vastaa Viestiin