Viisipyttyinen kone on hakusessa virittelyyn, onkohan tosi että tuo pidempi-iskuinen ei tahdo kestää yhtään reilumpaa piristystä, ei turbokoneen palikoillakaan? Ja 250:nen kestäisi aika paljon vaikka ei alunperin turbollinen olisikaan?
Millaisiin ahtopaineisiin voisi päästä alkuperäisellä pumpulla? Ja millainen holsetti olisi silloin paras? Vai onko pumppua muutettava tai onko jollain tietoa onko merkittäviä eroja eri koneiden pumpuilla (2,9:n).
Ahtamisen kestämättömyys?
oli kone mikä tahansa, niin jos ei ole turbon palikoilla, niin ei tahdo kestää revitystä niin hyvin, kun orkkisturbokoneen osilla. 2,9 ja 2,5 turbomoottorit molemmat käsittääkseni kestää aika hyvin tehoja. kyllä 2,9:kin antaa tehoja ihan kivasti, mutta 2,5 taitaa olla parempi, jos haetaan huipputehoja kierroksilla. niin olen ymmärtänyt.
kyllä silla vakiopumpulla saa sinne turbolle painetta vaikka kuinka ja paljon, ei vaan tahdo olla mitään hyötyä siitä ilmamäärästä, jos ei saa soppaa tarpeeks. tosin iso turbo ei oikein taida toimia vakiopumpulla ainakaan vakio säädöissä. ei siis herää, eikä nosta paineitakaan välttämättä, jos ei saa sitä soppaa.
mynädiesel, pp diesel ja jotkut muutkin firmat niitä pumppuja on viritelly. noi kaks on ne kuuluisimmat. isommat elementit se vaatii, jos tosissaan alkaa viritteleen. normi elementeillä ei oikein saa syöttöä kunnolla. kummastakaan moottorista ei oikein meinaa saada 180 heppaa enempää, vaikka tekis mitä, jos ei pumppuun ole vaihdettu elementtejä.
kyllä silla vakiopumpulla saa sinne turbolle painetta vaikka kuinka ja paljon, ei vaan tahdo olla mitään hyötyä siitä ilmamäärästä, jos ei saa soppaa tarpeeks. tosin iso turbo ei oikein taida toimia vakiopumpulla ainakaan vakio säädöissä. ei siis herää, eikä nosta paineitakaan välttämättä, jos ei saa sitä soppaa.
mynädiesel, pp diesel ja jotkut muutkin firmat niitä pumppuja on viritelly. noi kaks on ne kuuluisimmat. isommat elementit se vaatii, jos tosissaan alkaa viritteleen. normi elementeillä ei oikein saa syöttöä kunnolla. kummastakaan moottorista ei oikein meinaa saada 180 heppaa enempää, vaikka tekis mitä, jos ei pumppuun ole vaihdettu elementtejä.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
niin ja kyllä sen vaparikoneenkin saa ihan hyvin kestään, kun laittaa sinne vastaavasta turbomoottorista kiertokanget, kiertokangen laakerit, männät ja männäntapit. öljynsuodattimen jaloissakin on eroja, turbollisissa on lähtö öljynlauhduttimelle. sekin auttaa siihen kestämiseen, jos meinaa yhtään pitempään painaa kaasua.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E