MB 300D.n w124 kierroslukumittarin toiminta, mistä lähtee, mitä kautta
tulee ja mihin. Laturiltako suoraan johdoilla mittaritaululle vai onko elektroniikkaa välissä. Kenpä tietäis tän?
kierroslukumittari
Vastaavaan vikaan on tällä palstalla tarjottu vastaukseksi ylijännitereleen tarkastamista (Akun takana). Rele voi olla vikaantunut tai sitten vain sen päällä oleva sulake on palanut (1 tai 2 sulaketta riippuen mallista).
Minun 300 D turbon (-92) kierroslukumittari lakkasi toimimasta viime kesänä. Sain toimimaan mittarin hetkeksi vaihtamalla ylijännitereleen. Vika kuitenkin uusiutui saman tien ja ihmeelistä siinä oli se, että ilmastoinnin kompura hyppäsi päältä pois samalla kuin kierroslukumittari simahti. Koputtelenalla (niin ikään akun takana olevaa) autoklima+kickdown boxia palautui toiminta normaaliksi hetkeksi. Asia korjaantui vaihtamalla autoklima+kickdown-boxi, jonka sain romarilta.
Laitteet pelittivät yli kesän, mutta joulun alla havaitsin jälleen ilmastoinnin kompuran temppuilevan, kierroslukumittari toimii tosin :)
Mittaripaneelin kytkentäkaavion [url]http://www.autolib.diakom.ru:8001/CAR/M ... S/4111.pdf[/url] mukaan signaali kierroslukumittarille tulee "Engine controls system":ltä, eli ei paljon apua :(
Minun 300 D turbon (-92) kierroslukumittari lakkasi toimimasta viime kesänä. Sain toimimaan mittarin hetkeksi vaihtamalla ylijännitereleen. Vika kuitenkin uusiutui saman tien ja ihmeelistä siinä oli se, että ilmastoinnin kompura hyppäsi päältä pois samalla kuin kierroslukumittari simahti. Koputtelenalla (niin ikään akun takana olevaa) autoklima+kickdown boxia palautui toiminta normaaliksi hetkeksi. Asia korjaantui vaihtamalla autoklima+kickdown-boxi, jonka sain romarilta.
Laitteet pelittivät yli kesän, mutta joulun alla havaitsin jälleen ilmastoinnin kompuran temppuilevan, kierroslukumittari toimii tosin :)
Mittaripaneelin kytkentäkaavion [url]http://www.autolib.diakom.ru:8001/CAR/M ... S/4111.pdf[/url] mukaan signaali kierroslukumittarille tulee "Engine controls system":ltä, eli ei paljon apua :(
Tästä on jauhettu ennenkin, mutta singaali tulee ELR-releeltä. Navasta "td". Taisipa olla vihreä johto. Tuo johto menee myös Kick down -releelle. ELR-rele puolestaan saa tiedon idunktiivisesta anturilta joka on öljypohjassa vesenmalla puolella öljynsuodattimen alapuolella laskeskelemassa vauhtipyörän koloja. Toinen mittariin tuleva johto on virta.