2.3-2.5 16V cosworth pulinaa
jeemu tarkoitti, että jos aletaan _virittämään_ niin kyllä se dieselkone puretaan atomeiksi ja vaihdellaan ja muokataan osia sisältä ihan siinä missä bensakoneestakin. Tosiaan rahalla ostetaan pumput mutta bensan ruiskut voi tehdä jopa itse. En tiedä mutta olen silti varma, ettei se ole mitenkään ylivoimaista.
200d sellaisenaan ja turbokyljessä on kaukana virittämisestä. No saa siitä ehkä 200hp pariksi illaksi ja ehkä 180 hp muutamaksi kuukaudeksi, mutta on se silti kaukana virittämisestä.
Tietysti jos tavoite on vain saada savua samalla tavalla kun isot pojat saa varttimaililla ja itse ei uskalleta mennä tehopenkkiin niin sitten dieselinkin virittäminen on todella helppoa, todetaan vain että savua tulee samalla tavalla kuin alastaron autoista ja on sama kone niin on varmasti juu samat hevosvoimat...ja esson baariin.
200d sellaisenaan ja turbokyljessä on kaukana virittämisestä. No saa siitä ehkä 200hp pariksi illaksi ja ehkä 180 hp muutamaksi kuukaudeksi, mutta on se silti kaukana virittämisestä.
Tietysti jos tavoite on vain saada savua samalla tavalla kun isot pojat saa varttimaililla ja itse ei uskalleta mennä tehopenkkiin niin sitten dieselinkin virittäminen on todella helppoa, todetaan vain että savua tulee samalla tavalla kuin alastaron autoista ja on sama kone niin on varmasti juu samat hevosvoimat...ja esson baariin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
minä en tarkottanu sitä etteikö diiselille tehä samoja muutoksia kun bensallekki totta kai, olen itsekki tehnyt niin pensakoneeseen kun tiiseliinki vaan meinasin että pensakoneen turbottaminen ja toimivan kokoonpanon tarkottaa lähinnä seoksia ettei alakierroksilla ja keskivaiheella röpötä vaan rikkaalla ja että jakaja myöhästää syttyä ahtopaineen noustessa yms. aikaan saaminen on monimutkasempaa kun diiselissä.
ja veskola essoa ei ole enään
ja veskola essoa ei ole enään
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
No joillekkin se ei ilmeisesti ole virittämistä että vakio koneen tehot kaksinkertaistetaan 200d luulisi saavan 112hp tehoa juurikin pulttaamalla turbo kylkeen ja pumppu säätöihin. Vastaa siis 50% tehonlisäystä. Kyllä mun mielestä tuo on jo virittämistä. Tarkoitin vain että tuollainen 50-100% tehon lisäys, joka siis jo pitäisi tuntua niin on dieseliin aika paljon yksinkertaisempaa kuin bensa koneeseenveskola kirjoitti:jeemu tarkoitti, että jos aletaan _virittämään_ niin kyllä se dieselkone puretaan atomeiksi ja vaihdellaan ja muokataan osia sisältä ihan siinä missä bensakoneestakin. Tosiaan rahalla ostetaan pumput mutta bensan ruiskut voi tehdä jopa itse. En tiedä mutta olen silti varma, ettei se ole mitenkään ylivoimaista.
200d sellaisenaan ja turbokyljessä on kaukana virittämisestä. No saa siitä ehkä 200hp pariksi illaksi ja ehkä 180 hp muutamaksi kuukaudeksi, mutta on se silti kaukana virittämisestä.
Tietysti jos tavoite on vain saada savua samalla tavalla kun isot pojat saa varttimaililla ja itse ei uskalleta mennä tehopenkkiin niin sitten dieselinkin virittäminen on todella helppoa, todetaan vain että savua tulee samalla tavalla kuin alastaron autoista ja on sama kone niin on varmasti juu samat hevosvoimat...ja esson baariin.
no joo mulle ei ole virittämistä jos nostaa 72 hp -> 150 hp, anteeksi vain
En silti aliarvoista niitä ketkä tuon tempun tekee, hattua nostan, sillä itselläni ei ole meriittejä paukutella henkseleitä virittämisen saralla...penkkilappu puuttuvat tyystin, anteeksi.
Minulle on arvostusta herättävä jo sekin , että remppaa koneen alkuperäiseen kuntoon...siihen tässä itsekkin opetellaan kantapään kautta. Anteeksi tosiaan jos tuli ylimielinen asenne läpi Itse yrittelen tässä opetella mersun koneen kasaamista siten, ettei se sonni öljyä allensa oppia ikäkaikki (toivottavasti).
En silti aliarvoista niitä ketkä tuon tempun tekee, hattua nostan, sillä itselläni ei ole meriittejä paukutella henkseleitä virittämisen saralla...penkkilappu puuttuvat tyystin, anteeksi.
Minulle on arvostusta herättävä jo sekin , että remppaa koneen alkuperäiseen kuntoon...siihen tässä itsekkin opetellaan kantapään kautta. Anteeksi tosiaan jos tuli ylimielinen asenne läpi Itse yrittelen tässä opetella mersun koneen kasaamista siten, ettei se sonni öljyä allensa oppia ikäkaikki (toivottavasti).
Lisää tietoa: www.skg.fi
No, sitte 'oikeat' virittäjät huomio! Sanokaa, jos tiedätte ja sanokaa jos ette tiedä. Ei arvailua.
om603 optimaalinen polttoaine/ilma seos joka kierrosluvulle?
om603 optimaalinen ruiskutusennakko?
Minä en tiedä, mutta ilmeisesti 'oikeat' virittäjät tietää...?
om603 optimaalinen polttoaine/ilma seos joka kierrosluvulle?
om603 optimaalinen ruiskutusennakko?
Minä en tiedä, mutta ilmeisesti 'oikeat' virittäjät tietää...?
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
mun mielestä pumppu nikkarit tietää parhaiten tuohon vastauksen nehän ne säädöt ja muutokset tekee.
ai niin asiaan kaverilla on tuommonen kone myytävänä ja pyytää 800€
ai niin asiaan kaverilla on tuommonen kone myytävänä ja pyytää 800€
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Jep joo, no asiat on rauennu ny. Ei tullu coswotrh:ista kauppoja, niin ei oo tarvetta saada mahollsita ostajaakaan koneelle. Kävin eilen autoa kattomassa ja renttu mikä renttu niin ei voi mitään. Se siitä.
No, toisaalta, säilyy nyt toistaseks "legendan" kannattajien yöunet.
No, toisaalta, säilyy nyt toistaseks "legendan" kannattajien yöunet.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
nj^ kirjoitti:^ Mitäs yritit tuossa sanoa? Ei oikein auennut.. Tai ymmärsin sen että bensakoneen virittäminen on ketun kallista..
Jos auto ei ole käyttöautosi niin ei paljoo tonnia enempää tarvii ja vaparista voi tehä hyvän turpo pelin.
Että jos jostai josku hajoo ni ei "haittaa"
Ja dieselistä en tie mitää.
Eli kirjotan kokoajan bensa autosta.
JOKO AUKES.
Taivas kattona
Sanot siis, että jos bensa-autolla haluaa ajaa, on virittäminen kallista. Jos auto on harrastepeli, riittää reilu tonni. Tarkoittaako se harrastaminen vain virittämistä, eikö sillä harrastepelillä haluta lainkaan ajaa?huihai321 kirjoitti:En halua kinata mutta kokemuksesta tiedän että jos autolla haluaa ajaa on bensa pelin virittäminen ihan "ketun" kallista.
Jos auto on harrastepeli ei se paljoo tonnia enempää tarvitse!...
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
mitä tää haluaa kertoa???huihai321 kirjoitti:nj^ kirjoitti:^ Mitäs yritit tuossa sanoa? Ei oikein auennut.. Tai ymmärsin sen että bensakoneen virittäminen on ketun kallista..
Jos auto ei ole käyttöautosi niin ei paljoo tonnia enempää tarvii ja vaparista voi tehä hyvän turpo pelin.
Että jos jostai josku hajoo ni ei "haittaa"
Ja dieselistä en tie mitää.
Eli kirjotan kokoajan bensa autosta.
JOKO AUKES.
Eeeipäs nyt revitä hyviä pelihousuja sunnassa tai toisessa.
Asiaan.
Nyt olis taas yks cossu kierroksessa, tällä kertaa 2.3. Toivottavasti olis parempi vehje kun tuo edellinen 2.5.
Elikkäs, autossa on kaaret korjattu mutta työn jälki on lyhyesti sanottuna hirveää. Elikkäs saako noita takakaaria jostain vaihettua? Vai lähteekö ne ollenkaan kokonaisena irti tuollasesta 190:stä? Jos ei, niin ei taida olla muuta mahollisuutta ku alkaa pakkelihommiin...
(tai siis jos kaupat tulee...)
Asiaan.
Nyt olis taas yks cossu kierroksessa, tällä kertaa 2.3. Toivottavasti olis parempi vehje kun tuo edellinen 2.5.
Elikkäs, autossa on kaaret korjattu mutta työn jälki on lyhyesti sanottuna hirveää. Elikkäs saako noita takakaaria jostain vaihettua? Vai lähteekö ne ollenkaan kokonaisena irti tuollasesta 190:stä? Jos ei, niin ei taida olla muuta mahollisuutta ku alkaa pakkelihommiin...
(tai siis jos kaupat tulee...)
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
KYLLÄ AJETAAN.tomant kirjoitti:Sanot siis, että jos bensa-autolla haluaa ajaa, on virittäminen kallista. Jos auto on harrastepeli, riittää reilu tonni. Tarkoittaako se harrastaminen vain virittämistä, eikö sillä harrastepelillä haluta lainkaan ajaa?huihai321 kirjoitti:En halua kinata mutta kokemuksesta tiedän että jos autolla haluaa ajaa on bensa pelin virittäminen ihan "ketun" kallista.
Jos auto on harrastepeli ei se paljoo tonnia enempää tarvitse!...
tomant
-Harrastepelillä ei käydä toissä JOKA PÄIVÄ
-Se seisoo talvisin.
-Sillä käydään tapahtumissa.
-Ajellaan vapaa-ajalla.
-Parannellaan ja tehdään kokeiluja.
Harrasteauto on kuin kilpa-auto, ei perheen ykkösauto.
Tämä on mielipiteeni ja siitä ei pidä ottaa nokkiinsa.
Itsellä on välillä remontteja jotka kestävät kuukausia, joten pakko pitää harrastepelin lisäksi toista autoa nimeltään KÄYTTÖAUTO!!!!
Taivas kattona
OK, nyt ollaan samoilla linjoilla. Aiemman kirjoituksesi ymmärtää helposti niin, että käyttöautolla ajetaan ja harrastepeliä vain seisotetaan konepelti auki.huihai321 kirjoitti:...KYLLÄ AJETAAN.
-Harrastepelillä ei käydä toissä JOKA PÄIVÄ
-Se seisoo talvisin.
-Sillä käydään tapahtumissa.
-Ajellaan vapaa-ajalla.
-Parannellaan ja tehdään kokeiluja.
Harrasteauto on kuin kilpa-auto, ei perheen ykkösauto.
Tämä on mielipiteeni ja siitä ei pidä ottaa nokkiinsa.
Itsellä on välillä remontteja jotka kestävät kuukausia, joten pakko pitää harrastepelin lisäksi toista autoa nimeltään KÄYTTÖAUTO!!!!
Tuo viimeisin harrastepelin määritelmäsi on hyvin sanottu ja tunnustan ajelevani myös sellaisella. Tosin siihenkin menee helposti useampi tonni, vaikka tekeekin itse kaiken, mikä on mahdollista. Tuppaavat nuo osat olemaan kuitenkin sen verran kalliita, kun joka nippelin ja nappelin hinnan ottaa huomioon. No, mieluummin rahat laittaa autoharrastukseen kuin esim. viinaan ja tupakkaan tai ylelliseen elämään ,-)
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Mikäs sen ylellisempää, kun ajella +400hp mersulla, oli sitten bensa tai tiisseli. (ainakin niin kauan kun vehkeet kestää...)
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Noonni. Nyt on sitte itelläkin cosworth. 2.3, ja puolinahkat. Ei muutakun kone pihalle räystästippuun ja tiisseli sisälle.
(saa nähä miten käy, ei nimittäin tunnu yhtään huonolta tuo vehe nytkään...)
Mutta sellanen ilkeä vika on, että kuuluu ajossa pauketta. Perästä, tai siis tarkemmin "pinjaanirattaasta" (miten lie kirjoitetaan...) tai vetareista. Ei voi olla kardaani, kun kuuluu sen verran harvaan. Mutta ei kellään olis vastaavaa tapahtumaa/arvailuja?
(saa nähä miten käy, ei nimittäin tunnu yhtään huonolta tuo vehe nytkään...)
Mutta sellanen ilkeä vika on, että kuuluu ajossa pauketta. Perästä, tai siis tarkemmin "pinjaanirattaasta" (miten lie kirjoitetaan...) tai vetareista. Ei voi olla kardaani, kun kuuluu sen verran harvaan. Mutta ei kellään olis vastaavaa tapahtumaa/arvailuja?
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
oisko ristitappi ottanut itteensä yhdellärattaalla sutimisesta ja lähtenyt liikkeelle. hakkaa nyt pinjonia nokkaan. saattaa lyyä koko perän jumiin jos on tämä vika. ei kiva satasen vauhista ku lyö yhtäkkiä takaset tönkiksi.Kummeli kirjoitti: Mutta sellanen ilkeä vika on, että kuuluu ajossa pauketta. Perästä, tai siis tarkemmin "pinjaanirattaasta" (miten lie kirjoitetaan...) tai vetareista. Ei voi olla kardaani, kun kuuluu sen verran harvaan. Mutta ei kellään olis vastaavaa tapahtumaa/arvailuja?
otat sen perämurikan takakannen auki, niin selviää onko se vika siinä. tosiaan kannattaa pikimmiten korjata. jos se ajossa jyskyttää kokoajan, niin kokoajan se tuhoo siä paikkoja.
ei muuta ku tappi tarkasti kohdilleen ja puikolla tai kempillä tai sillä, millä parhaiten osaa täräyttää kunnon virroilla sen tapin paikoilleen. lakkaa jyskyttämästä. eka kannattaa putsata ne hitsattavat palikat kunnolla ja sen jälkeen ruiskutta jotakin spray vaseliiniä tms niihin muihin osiin, ettei nöölit tartu sinne, minne ei pidä. niin ja lopuks huuhtoo se perä jollakin vaan öljyllä kunnolla.
ei muuta ku tappi tarkasti kohdilleen ja puikolla tai kempillä tai sillä, millä parhaiten osaa täräyttää kunnon virroilla sen tapin paikoilleen. lakkaa jyskyttämästä. eka kannattaa putsata ne hitsattavat palikat kunnolla ja sen jälkeen ruiskutta jotakin spray vaseliiniä tms niihin muihin osiin, ettei nöölit tartu sinne, minne ei pidä. niin ja lopuks huuhtoo se perä jollakin vaan öljyllä kunnolla.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Jaa jaa, no pitänee kattoo. Ei oo auto kyllä ajossa tällähetkellä mutta kumminkin. Ajettiin se Vantaalta Etelä-Pohjanmaalle lauantaina.
Edellinen omistaja sano että on ajanu toista tuhatta kilometriä tuolla, ja ääni ei oo pahentunu eikä lieventyny...
Btw. Se on kyllä jotenkin aivan kumma ääni. Sen perusteella vois aatella että se on perässä, ku kumisee se ääni silleesä ja ottaa koriin tosi kovasti... Ja sen unohin sanoa, että ääni lakkaa käytännössä kokonaan, kun veto on pois. Elikkä nostaa kaasua, tai kytkintä vauhissa niin ääni lakkaa... Voiko olla mahollista että ois silti tuo tappi?
Edellinen omistaja sano että on ajanu toista tuhatta kilometriä tuolla, ja ääni ei oo pahentunu eikä lieventyny...
Btw. Se on kyllä jotenkin aivan kumma ääni. Sen perusteella vois aatella että se on perässä, ku kumisee se ääni silleesä ja ottaa koriin tosi kovasti... Ja sen unohin sanoa, että ääni lakkaa käytännössä kokonaan, kun veto on pois. Elikkä nostaa kaasua, tai kytkintä vauhissa niin ääni lakkaa... Voiko olla mahollista että ois silti tuo tappi?
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
En ole "oikea" virittäjä, koska en todellakaan tee tätä työkseni, joten harrastepohjalta vastailen. AFR ~16:1 on tehon kannalta paras, mutta ei se seoksien kanssa pelaaminen kyllä ihan noin helppoa ole. Tuollaisella seoksella saattaa mäntäpistiäinen sitten jo vierailla pidemmissä vedoissa...Kummeli kirjoitti:No, sitte 'oikeat' virittäjät huomio! Sanokaa, jos tiedätte ja sanokaa jos ette tiedä. Ei arvailua.
om603 optimaalinen polttoaine/ilma seos joka kierrosluvulle?
om603 optimaalinen ruiskutusennakko?
Minä en tiedä, mutta ilmeisesti 'oikeat' virittäjät tietää...?
Tosta harrasteauton kalleudesta bensa vs. diesel on itsellä sellanen kutina, että kaikki ylimääräinen menee on kyse kummasta tahansa. Bensasta vaan tulee samalla rahamäärällä (puhun kolminkertaisista tehoista ja siitä ylöspäin vakioon nähden) ~puolitoista kertaa enempi rytkyä.
Tässä tärpättimiehille:
http://www.youtube.com/watch?v=0rrpn1SZmM4
Tässä kyseisen lappu. Moottori Aprilian V-2 1000cc ja vanhemman bemarin gt2556v ahdin (huom. VNT!!!).
Ahtoja 0,5bar koska 0,6bar ja 220hv kytkin alkoi luistamaan. Vetoaluetta (joka jo nyt on ~6000rpm leveä) saadaan vielä jatkettua alemmaksi siirtämällä siipien aloituskohtaa, joka on vielä miedoissa asetuksissa, mutta tässä sessiossa oli tarkoitus vain saada alkumaistijaisia ja seoksia edes jotensakin kohdalleen. DTA vastaa moottorinohjauksesta. Jääradat kutsuvat jo...
Seuraavaksi tartteis pistää 80-luvun taitteen 911T porsaaseen hieman isompi VNT.
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
[quote="Kummeli"] Voiko olla mahollista että ois silti tuo tappi?[/quote]
Voi, ja jos on, niin älä nyt hyvä mies aja metriäkään. Sitten ku hajoaa , niin hajoaa kunnolla, ja ei korjailla.
Ite oon 190bensan pikkuperiä hajottanu kolme. Viimeiseen perään hitsasin tapin lopuksi jo kolmatta kertaa kiinni :D (joo, elkää polttako kumia lukottomilla) . Oman kokemuksen mukaan , migillä hitsattu kestää paremmin ku peruspuikolla(48) tai rosteripuikolla hitsattu. Valurautapuikkoa en ole kokeillut. Tahtoo tuo materiaali olla aika helposti karkenevaa ja joka kerralla murtuu sauman vierestä uusiksi.
Voi, ja jos on, niin älä nyt hyvä mies aja metriäkään. Sitten ku hajoaa , niin hajoaa kunnolla, ja ei korjailla.
Ite oon 190bensan pikkuperiä hajottanu kolme. Viimeiseen perään hitsasin tapin lopuksi jo kolmatta kertaa kiinni :D (joo, elkää polttako kumia lukottomilla) . Oman kokemuksen mukaan , migillä hitsattu kestää paremmin ku peruspuikolla(48) tai rosteripuikolla hitsattu. Valurautapuikkoa en ole kokeillut. Tahtoo tuo materiaali olla aika helposti karkenevaa ja joka kerralla murtuu sauman vierestä uusiksi.
Vika selvisi. "Muutamien" takapakkien jälkeen vaihettiin samanlainen perä paikalleen. Sellanen kyssäri olis, että eikös tuo asd kanava pidä ilmata, ni miten se tehään?
Niin, itte vika oli siinä, että pinjaanin hammaskehältä oli 4kpl hampaita vetäny herneen nenään. Aika ilkeen näköstä jälkeä...
Nykynenki perä vollaa vähäsen, mutta eipä juurikaan haittaa, kun on aika pientä. Dieselin kans sitä tuskin kuulee, sehän on mutenki sellasta: "Rytinää ryskettä, helinää helskettä pienten pulttien..." jne.
Ja tuo auto on kyllä tosi hiljanen, mitä nyt hiekkatiellä jokapaikka tärisee, mutta pikitiellä oon ollu pelkästään 7-satku sarjalaisen bemarin kyydissä, joka on ollu yhtä hiljanen...
Kiinnostavaa oli se, että toisessa perässä oli 10mm pienemmät laipat, ja se päädyn ristinivel oli pienempi kans...? Vaikka ne pitäs olla 2.3 cossuista, ja tyyppinumero (vai mikä se nyt oli) oli sama. Kumma jos vuosimallien välillä noin paljon eroa... Siis mun auto on -88, ja siinä oli nuo 110mm laipat ja isompi ristinivel, toisen auton vuosimallia en tiiä. Tai sitten ne on Mersulla koonnu ne niin, että mitä on sattunu hyllyssä olemaan, niin sitä on laitettu.
Hyvät joulunpyhät vaan kaikille, ja onnea mersuvuodelle 2010!
T. Kummeli
Niin, itte vika oli siinä, että pinjaanin hammaskehältä oli 4kpl hampaita vetäny herneen nenään. Aika ilkeen näköstä jälkeä...
Nykynenki perä vollaa vähäsen, mutta eipä juurikaan haittaa, kun on aika pientä. Dieselin kans sitä tuskin kuulee, sehän on mutenki sellasta: "Rytinää ryskettä, helinää helskettä pienten pulttien..." jne.
Ja tuo auto on kyllä tosi hiljanen, mitä nyt hiekkatiellä jokapaikka tärisee, mutta pikitiellä oon ollu pelkästään 7-satku sarjalaisen bemarin kyydissä, joka on ollu yhtä hiljanen...
Kiinnostavaa oli se, että toisessa perässä oli 10mm pienemmät laipat, ja se päädyn ristinivel oli pienempi kans...? Vaikka ne pitäs olla 2.3 cossuista, ja tyyppinumero (vai mikä se nyt oli) oli sama. Kumma jos vuosimallien välillä noin paljon eroa... Siis mun auto on -88, ja siinä oli nuo 110mm laipat ja isompi ristinivel, toisen auton vuosimallia en tiiä. Tai sitten ne on Mersulla koonnu ne niin, että mitä on sattunu hyllyssä olemaan, niin sitä on laitettu.
Hyvät joulunpyhät vaan kaikille, ja onnea mersuvuodelle 2010!
T. Kummeli
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Mää en kyllä allekirjoittas tuota... Tai siis ehkä jos aletaan kapeekantisesta repimään 600hv, niin voi mennäkkin joku 2.5 16V turbolla eelle ja halvemmalla. Mutta, puhutaanko suorituskyvystä radalla vai penkkilapun huipputehosta oli se sitten millä kierrosalueella tahansa? Siis olettaen että kori on sama.norsu kirjoitti:
Tosta harrasteauton kalleudesta bensa vs. diesel on itsellä sellanen kutina, että kaikki ylimääräinen menee on kyse kummasta tahansa. Bensasta vaan tulee samalla rahamäärällä (puhun kolminkertaisista tehoista ja siitä ylöspäin vakioon nähden) ~puolitoista kertaa enempi rytkyä.
Mutta oma henkilökohtanen mielipide on, että tää väittely on vähän saman henkinen ku aikoinaan PV vs. manki. Ja jos mennään kadulta primera kuskilta kysymään että mikä on paras auto niin kyllähän se tiedetään... Makuasioita kaikki tyynni...
PS. Pv on kyllä parempi...
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Manki on ehottomasti parempi. Oma -84 on täysin kunnostettuna mukeloiden ajossa...Kummeli kirjoitti:Mää en kyllä allekirjoittas tuota... Tai siis ehkä jos aletaan kapeekantisesta repimään 600hv, niin voi mennäkkin joku 2.5 16V turbolla eelle ja halvemmalla. Mutta, puhutaanko suorituskyvystä radalla vai penkkilapun huipputehosta oli se sitten millä kierrosalueella tahansa? Siis olettaen että kori on sama.norsu kirjoitti:
Tosta harrasteauton kalleudesta bensa vs. diesel on itsellä sellanen kutina, että kaikki ylimääräinen menee on kyse kummasta tahansa. Bensasta vaan tulee samalla rahamäärällä (puhun kolminkertaisista tehoista ja siitä ylöspäin vakioon nähden) ~puolitoista kertaa enempi rytkyä.
Mutta oma henkilökohtanen mielipide on, että tää väittely on vähän saman henkinen ku aikoinaan PV vs. manki. Ja jos mennään kadulta primera kuskilta kysymään että mikä on paras auto niin kyllähän se tiedetään... Makuasioita kaikki tyynni...
PS. Pv on kyllä parempi...
1.8L 16v bensamoteista otetaan se +600hv kotikonstein käyttisajokkeihin ihan kotosuomessa. Tosta käyttisluonteesta voi sitten olla mitä mieltä tahansa, mutta tollanen kone vetää superilla 5000-10000rpm ja siinä on vaihteet. Noista vaihteista minulle on kerrottu täällä mersufoorumilla, kun olen keskustellut ST-vermeiden vetoalueesta.
No joo, mun provoamisia nyt ei kannata itseensä ottaa. Penkkilapun huippulukemat vs. varsinainen suorityskyky on mielestäni hieman turha vertailu, jos puhutaan 5-600hv ritsoista. Saattaapi olla että laimentamalla konetta 100-200hv saadaan kierrosaika kotimaan syheröradoilla paranemaan on se sitten bensa tai naku, koska ajettavuus (=moottorin luonne) alkaa viedä voiton jo paljon 5-600 hepan huipputehoa aiemmin. Samoin alusta ja kuski ovat lappunumeroita tärkeämpiä, kun taistellaan sekunneista. Käyttikseen ei tuo rata-autonkaan huippuun hiottu setuppi ole kovin mieltäylentävä pitkine ykkösineen ja kivikovine alustoineen. Käyttis on kompromissi, toiset on vaan valmiinpia uhraamaan mukavuuksia kuin toiset.
Jokainenhan rakentaa näitä itselleen ja omine ideoineen/mieltymyksineen. Itse pidän bensamottia liian helppona "käyttisluokkaan", eli tollanen 5-600hv tulee ilman omaa järkeilyä 2-3L motista seuraamalla vain muiden jo tehtyjä rakennelmia, kun 1000hv on taas kadulle liikaa normi-ihmisen budjetilla. Jotenkin en vain saa kiksejäni tollaisesta, mutta on mulla onneksi muita perversioita... Nakupuolella otetaan 1.9TDI:stä 600hv, mutta tollanen on-off mottikaan ei ole sydäntä lähellä, vaikka suoritusta sinällään arvostankin. Katukäytössä tuolla vehkeellä tulisi äitiä ikävä ja mutkaradalla tuskanhiki. Käyttötarkoitukseensa varsin hieno.
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
ite kyllä kadulla tyydyn max. 300hp olkoon se bensa tai diesel, ite en hae kadulla kovia loppunopeuksia, vaan enemmänkin hyvä kiihtyvyys tyydyttää.. Tästä on turha taistella, että onko bensa vai diesel kovempi vehje, koska dieselit ovat yleensä helpompia virityskohteita, koska ne ovat turbodieseleitä. Ei taida vapareista rakennetut superit kestää niin hyvin kuin vakio turboista rakennetut, ellei niihin ole käytetty suurta budjettia.. Mersun turbodieselit ovat oikeasti varmaan parhaita ns. "pikkubudjetin" viriyskohteita.. Ainakin omasta mielestänorsu kirjoitti:Manki on ehottomasti parempi. Oma -84 on täysin kunnostettuna mukeloiden ajossa...Kummeli kirjoitti:Mää en kyllä allekirjoittas tuota... Tai siis ehkä jos aletaan kapeekantisesta repimään 600hv, niin voi mennäkkin joku 2.5 16V turbolla eelle ja halvemmalla. Mutta, puhutaanko suorituskyvystä radalla vai penkkilapun huipputehosta oli se sitten millä kierrosalueella tahansa? Siis olettaen että kori on sama.norsu kirjoitti:
Tosta harrasteauton kalleudesta bensa vs. diesel on itsellä sellanen kutina, että kaikki ylimääräinen menee on kyse kummasta tahansa. Bensasta vaan tulee samalla rahamäärällä (puhun kolminkertaisista tehoista ja siitä ylöspäin vakioon nähden) ~puolitoista kertaa enempi rytkyä.
Mutta oma henkilökohtanen mielipide on, että tää väittely on vähän saman henkinen ku aikoinaan PV vs. manki. Ja jos mennään kadulta primera kuskilta kysymään että mikä on paras auto niin kyllähän se tiedetään... Makuasioita kaikki tyynni...
PS. Pv on kyllä parempi...
1.8L 16v bensamoteista otetaan se +600hv kotikonstein käyttisajokkeihin ihan kotosuomessa. Tosta käyttisluonteesta voi sitten olla mitä mieltä tahansa, mutta tollanen kone vetää superilla 5000-10000rpm ja siinä on vaihteet. Noista vaihteista minulle on kerrottu täällä mersufoorumilla, kun olen keskustellut ST-vermeiden vetoalueesta.
No joo, mun provoamisia nyt ei kannata itseensä ottaa. Penkkilapun huippulukemat vs. varsinainen suorityskyky on mielestäni hieman turha vertailu, jos puhutaan 5-600hv ritsoista. Saattaapi olla että laimentamalla konetta 100-200hv saadaan kierrosaika kotimaan syheröradoilla paranemaan on se sitten bensa tai naku, koska ajettavuus (=moottorin luonne) alkaa viedä voiton jo paljon 5-600 hepan huipputehoa aiemmin. Samoin alusta ja kuski ovat lappunumeroita tärkeämpiä, kun taistellaan sekunneista. Käyttikseen ei tuo rata-autonkaan huippuun hiottu setuppi ole kovin mieltäylentävä pitkine ykkösineen ja kivikovine alustoineen. Käyttis on kompromissi, toiset on vaan valmiinpia uhraamaan mukavuuksia kuin toiset.
Jokainenhan rakentaa näitä itselleen ja omine ideoineen/mieltymyksineen. Itse pidän bensamottia liian helppona "käyttisluokkaan", eli tollanen 5-600hv tulee ilman omaa järkeilyä 2-3L motista seuraamalla vain muiden jo tehtyjä rakennelmia, kun 1000hv on taas kadulle liikaa normi-ihmisen budjetilla. Jotenkin en vain saa kiksejäni tollaisesta, mutta on mulla onneksi muita perversioita... Nakupuolella otetaan 1.9TDI:stä 600hv, mutta tollanen on-off mottikaan ei ole sydäntä lähellä, vaikka suoritusta sinällään arvostankin. Katukäytössä tuolla vehkeellä tulisi äitiä ikävä ja mutkaradalla tuskanhiki. Käyttötarkoitukseensa varsin hieno.
W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84