W201 kolisee

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Rusakko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Su 18.01.2004 19:43
Paikkakunta: Imatra

W201 kolisee

Viesti Kirjoittaja Rusakko »

Semmosta ois että W201 etupäässä kuskin puolella "kolahtaa tai oikeastaan rusahtaa" joku aina niin pirusti kun ajaa epätasaisiin kohtiin.Kun ajaa hiljaa eli kävelyvauhtia kuoppaisella tiellä niin tuntuu kuin joitain muljahtelisi eessä ja ratti vatkailee jotenkin ihmeellisesti. Sanotaa nyt vielä että ohjaus viettää oikealle .

ilmeisesti jotain todella paskana

Mistäköhän sitä osais ettiä ja mitä pitäis laittaa uusiksi vai pitääkö koko etupää uusia.Eturenkaista kun ottaa kiinni ja rynkyttää sisäänpäin nii se antaa periksi ja kolahtelee.Kallistuksen vajaan raudat on kunnossa. Meni muuten katastuksesta läpi tämän vian kanssa ja se oli pikkanen yllätys.Ollut jo puoli vuotta eli niin kauan kuin auto on minulla ollut.Ois pitäny ostaessa ajella epätasaisilla teillä :evil: . Aattelin ruveta korjaamaan kun vaan pahentuu.Että mistäs osais ettiä?????
Onkohan muuten etupään osia helppo vaihtaa ihan kotioloissa ilman mitään hallinosturia.
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Re: W201 kolisee

Viesti Kirjoittaja M.K »

Rusakko kirjoitti:ilmeisesti jotain todella paskana
Lienee jousi poikki. Onko nurkka alhaalla?
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Antaa periksi kun rynkyttää sisäänpäin...

Eli onkohan esim. laakerit välijinä... siinä sekä syytä että seurausta.
Avatar
Rusakko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Su 18.01.2004 19:43
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Rusakko »

jousi ei ole poikki,mutta nurkka saatta olla ihan hitusen alempana.
Voiskohan johtua siitä kun entinen omistaja kertoili jotain että siellä olisi jotkut metalliset korotuspalat,mutta en tiedä.
Mitenköhän muuten kun siellä jousikupin sisällä on ne jotkut säätökumit niin tulisiko niiden näkyä päältäpäin sieltä nimittäin pullottaa jotkut kumit ainakin 3 senttiä ulospäin.???????????
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Ettei olisi tukivarren puslat ja kumit kappaleina tai ohjauksenvaimennin.
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Niin katsoitko ne laakerit? Ja tietenkin pyörien kiinnitys oikein ym perusasiat?

Se ei nykypäivänä tarkoita mitään että auto menee katsastuksesta läpi, niin sokeita jätkiä tuntuu sielläkin olevan. Esim, kaverin Audi 80 Avant, etujousi poikki ja laakerinväljyydestä johtuvaa klappia noin 3cm, eli hirvitti jo ajaakin. Noh, läpi meni sekin, ei merkintöjä otteeseen.
Avatar
Rusakko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Su 18.01.2004 19:43
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Rusakko »

pitää nyt ainakin ne laakerit vaihtaa .Kävin tuossa äsken taas eturenkaita tyrkkimässä ja kummassakin on tosi paljon väljää kun työntää sisälle päin .Eikös ne laakerit oo sillo ainaki finaalissa vai onko joku muukin miksi ne sillä tavalla antaa periksi.Samalla huomasin kun konepelti oli auki että vasemman puoleinen "oiskohan moottorin tukikumi "ihan riekaleina.Onkohan laakerien vaihto muute vaikea homma ja tartteeko jotai erikoistyökaluja????
W201 190 1983
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Eteen ei ole vaikea homma, ja mikäli nyt ymmärsin oireilun oikein, ei varsinaista ulinaa ajossa kuule, niin saatat selvitä pelkällä kiristämisellä.

-Koneen rikkinäinen tukikumi voi myös pitää ääntä, sellaista narskumisen tyylistä.

-Sitten tsekkaat tietenkin että iskarit on kondiksessa.

-Harvemmin menee alapallot mutta tsekkaapa ne kuitenkin, saattaa aiheuttaa sitä "vaeltelua" ja vetelyä. Kuten tietysti myös väljät raidetangot! enkä tarkoita vr:n matkahumppaa :lol:

-Tarkista sekä simpukan että apusimpukan kunto. Ohjausiskunvaimentimen merkitys on vähäinen, mutta rikkihän ei minkään pitäisi olla vai :wink:

Vielä, jos tulee nimenomaan "klonksahteleva" ääni, johtuu useimmiten juuri katkeneesta jousesta, väljästä / hajonneesta ylätukivarresta.

Jousikumien ei pitäisi pullottaa ulospäin, ovat todennäköisesti väärin asetettu (aika taitava jätkä)
Avatar
Rusakko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Su 18.01.2004 19:43
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Rusakko »

Nyt on laakerit kiristetty.Parani huomattavasti :D
Mutta vieläkin tulee jostain semmosia narahduksia,nyt se tulee oikealta puolelta.Voisikohan olla iskarin yläkiinnityksessä jotain hämminkiä.
Nyt kun tarkemmin pääsi kattelemaan sitä jousikuppia niin sieltähän ne paljastu ne entisen omistajan"korotus palat" 2,5 cm paksut rautalevyt. :?
Että semmosta.Ilmeisesti haluttu korottaa keulaa ku näyttää tuo öljypohja olevan paikattu.
W201 190 1983
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Rusakko kirjoitti:Ilmeisesti haluttu korottaa keulaa ku näyttää tuo öljypohja olevan paikattu.
Ts. sitä on käyty karilla. :idea: :roll: :wink:
Varmaan on ihan aiheellista vaihtaa nuo jouset uusiin. Saat keulan kertaheitolla oikeaan korkeuteen. Vanhat on nod.näk. joko väärät(yleispätevä tarvikeosa) tai aikansa eläneet ja painuneet.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
Rocky
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Su 22.02.2004 13:23
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Rocky »

Jaa vai sellasta, olet tainnu aina silloin tällöin ajella vastaan tuossa kylällä, itselläni 190E ja etupäätä on myöskin joskus joutunut ravistelemaan!!! voin tulla vaikka tulla tsekkaamaan kun milloin satun näkemään...! :roll:
Johtotähti, kaikilla teillä!!!!
190E -87
Vastaa Viestiin