virtalukon patruuna
virtalukon patruuna
Nyt ois semmonen kysymys että kun W201:stä meni paskaksi virtalukon patruuna,sain sen onneksi vielä irti.Mites nytte ku pitäis saada uusi.KL-varaosilta voi tilata uuden tarvike patruunan hintaan 50e tai alkuperäisen hintaan 60e ,tuleekohan niissä uusi avain mukana ja onko ne sarjotettu valmiiks vai pitääkö ne lukot sarjottaa itse.
Kävin tossa paikallisessa liikkeessä kyselemässä että pitäis saada teetettäyä uusi avain kun on niin kulunut ,mutta kauppias sanoi että ei hänellä oo tommoseen aihiota.voi prkl tää imatra on kyllä perseestä kun ei ees mersun avaimiin oo aihioita
.Kuulemma koko ajan on tilauksessa mutta niitä ei vaan tuu.
Re: virtalukon patruuna
Jaa-a, saa odottaa kauan, eikä tule sittenkäänRusakko kirjoitti: Kävin tossa paikallisessa liikkeessä kyselemässä että pitäis saada teetettäyä uusi avain kun on niin kulunut ,mutta kauppias sanoi että ei hänellä oo tommoseen aihiota.voi prkl tää imatra on kyllä perseestä kun ei ees mersun avaimiin oo aihioita.Kuulemma koko ajan on tilauksessa mutta niitä ei vaan tuu.
Soitto Veholle varmisti asian, kun tiedustelin uutta "rautaa" jo hieman kuluneen tilalle. Avaimen voi teettää vain valmistenumeroa vastaan. Avain on käytävä tilaamassa henkilökohtaisesti "tiskiltä", rekisteriote ja henkkarit mukana. Sitten lähtee tilaus Saksaan (joskus myös Hesaan päääpaikalle), josta avain sitten saapuu parin viikon sisään. Tuolloinkin avain piti vielä kuitata rekkariotetta ja henkkareita vastaan ja allekirjoittaa vastaanottotodistus kahtena kappaleena. Että näin on ollut tähän asti.
Uusien lukkopesien oston kanssa voi hyvin olla, että avain tulee siinä mukana. Silloinhan auton alkuperäinen lukko joka tapauksessa poistetaan.
Mutta "noin vain" ei vara-avainta tipu. Nyt näiden elektroniavainten kanssa on vielä monimutkaisempaa.
Mutta tietääpähän, että omaan autoon ei ole valmistettu näitä enempä ja liikenteessä ei siten ole "irtotavaimia" kuin ne kolme kappaletta, jotka ovat itsellä. Kaikki kun ovat tehtaan rekisterissä.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Re: virtalukon patruuna
Minulla jumittui virtalukko sen jälkeen kun paikallinen pikasuutari teki minulle vara-avaimen, siis otti aihion hyllystään. Kyseessä oli ns. sivujyrsintäavain, joka oli käytössä siis vuonna 1984. Ne on tehtävä tarkkaan jos meinaa saada sattumaan hyvin. Minun avain meni poskelleen koska sitä ei suutari koneistanut symmetrisesti. Jouduin itse poraamaan patruunan auki ja hain OW-Auto Centeristä käytetyn 1989 mallisen W126 virtalukkoasetelman, missä avain on sitä "tavallista" mallia. Nyt minulla on kaksiavainjärjestelmä sitten.Rusakko kirjoitti:Kävin tossa paikallisessa liikkeessä kyselemässä että pitäis saada teetettäyä uusi avain kun on niin kulunut ,mutta kauppias sanoi että ei hänellä oo tommoseen aihiota.
Ammattimainen lukkoseppä katsoi suutarin koneistamaa avainta ja sanoi että se on tehty sudeksi. Siispä suutarit pysykööt lest(e)issään.
Mikä on tarkka tieto minäkin vuonna käytettiin noita eri tyyppisiä avaimia, kertokoon ken tietää? Kuulemma Opeleissa käytetiin myös epäonnistuneesti tuota sivujyrsintämallia 1980-luvulla.
1987 MB 560 SEC museoauto
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: virtalukon patruuna
Kas kun aihion löysi, liekö ollut kuitenkaan Mersun siunaama aihio. Olisiko sitten jostain tietystä vuosi- tai korimallista lähtien niin, että avainaihioita on liikkeellä myös "villeinä" tarvikeosina. Omalla kohdalla ainakin lukkosuutari ja toinenkin nosti kädet pystyyn. Veholla totesivat, että näin pitää ollakin, Mersun avaimia ei kenenkään ole lupa väkästellä omin päin ohi maahantuojan tai tehtaan tietämyksen. Mutta ovatko 2-kymppiset pelit sitten enää suurennuslasin alla, se on eri juttu. Kyllähän näihin paja kuin paja voi rakennella avainaihioita siinä kuin muitakin tarvike-/piraattiosia.karra kirjoitti: Minulla jumittui virtalukko sen jälkeen kun paikallinen pikasuutari teki minulle vara-avaimen, siis otti aihion hyllystään. Kyseessä oli ns. sivujyrsintäavain, joka oli käytössä siis vuonna 1984 .
Toisaalta ei se avain "virallisena tehdastoimituksenakaan" ollut mikään älyttömän hintainen, 30 € toimituskuluinen muistaakseni. Olihan siihen metalliin sitten löyty tähtikin - kaipa se on jokinlainen takuu, ettei pääse käymään kuten esim. omalla kohdallasi kävi - markan suutari teki satasen vahingon
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Ei ole tullu vastaan em. ongelmaa.kesällä viimex kävin teettään yxkaksneloseen avaimen,normi lukkosepällä,kymmenen minuuttia,kymmenen euroa ja asia vanha.
Kalliin oloinen patruuna,itseeläni makso tarvikkeessa karvan alle kakskymppii,kahdella avaimella.Kyllä avaimet sisältyy aina lukkokauppoihin,eihän siinä muuten olis edes mitään järkeä.
karran virtalukkoon teettämä avain on saattanut olla ihan oikein tehty,mutta kun mersun virtalukko jumittuu,ei siihen auta uuden avaimen teettäminen.mulla meni patruunapesän runko halki.
Kalliin oloinen patruuna,itseeläni makso tarvikkeessa karvan alle kakskymppii,kahdella avaimella.Kyllä avaimet sisältyy aina lukkokauppoihin,eihän siinä muuten olis edes mitään järkeä.
karran virtalukkoon teettämä avain on saattanut olla ihan oikein tehty,mutta kun mersun virtalukko jumittuu,ei siihen auta uuden avaimen teettäminen.mulla meni patruunapesän runko halki.
toi avain juttu on ollut pitkään hankala juttu
jos lukko on sattunut jumittamaan sen on usein siis oikeastaan joka kerta teettämällä uuden avaimen ja sitten tietinkin uus patruuna kun on ottanut vanhan pois että toimii varmasti. Ja ei tota patruunaa ole pakko uusia vaan poistaa lukosta kaikki haitat paitsi jättää teräshaitan pohjalle ettei saa ruuvarilla käyntiin, tällä konstilla toiminta on varma.
Tampereella on ainakin Aseman lukko tekee todella pro luokan avaimen vehkeeseen kuin vehkeeseen. Ite kävin teettämässä siellä avaimmen ja siellä ne kopioi ensiksi vanhasta avaimesta koodin ja tekevät tietokone ohjatulla jyrsimellä täsmälleen semmoisen avaimen kuin tehtaalta on joskus tullut auton mukana. Avain maksoi 25? eli ei paha hinta avaimesta jonka tietää toimivan varmasti ja sen saa samantien mukaansa. Ja aihioita löytyy hyllystä.
jos lukko on sattunut jumittamaan sen on usein siis oikeastaan joka kerta teettämällä uuden avaimen ja sitten tietinkin uus patruuna kun on ottanut vanhan pois että toimii varmasti. Ja ei tota patruunaa ole pakko uusia vaan poistaa lukosta kaikki haitat paitsi jättää teräshaitan pohjalle ettei saa ruuvarilla käyntiin, tällä konstilla toiminta on varma.
Tampereella on ainakin Aseman lukko tekee todella pro luokan avaimen vehkeeseen kuin vehkeeseen. Ite kävin teettämässä siellä avaimmen ja siellä ne kopioi ensiksi vanhasta avaimesta koodin ja tekevät tietokone ohjatulla jyrsimellä täsmälleen semmoisen avaimen kuin tehtaalta on joskus tullut auton mukana. Avain maksoi 25? eli ei paha hinta avaimesta jonka tietää toimivan varmasti ja sen saa samantien mukaansa. Ja aihioita löytyy hyllystä.
- juppepuputti
- Vakiokalustoa

- Viestit: 385
- Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10
kävin syksyllä Keskisen kyläkaupassa ja teetin siinä sisääntulo-ovella olevassa avainpajassa uuden avaimen 202 mersuun ... otti aihion hyllystä ja sain sillä kaupalla , että käyn koettamassa ensin toimiiko avain ... Hyvin toimi ja maksaessani avainta sanoi että mersun avaimet on hieman hankalia tehdä (tiukat toleranssit) . Kone kuulemma pitää pitää hyvässä kunnossa ...
Avain tuolla maksoi kokonaiset 13 €
Avain tuolla maksoi kokonaiset 13 €





