Kävikö syyläri kohmeessa?
jostain 0.8 bar tuonne 1.5 bar niitä avautumis paineita yleensä on niissä korkeissa, eli kyllä sieltä pitäis kuulua muutakin, kuin pelkkä "sihaus" 

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
SAma. On se sen verran kuuma, ettei paljaalla kädellä kärsi koskea, mutta ei sieltä muuta tule pihalle kuin pikkuinen "phuhh".Ari89 kirjoitti:Tuntuuko tuo paine jos avaa kuumana paisarin korkin? Itsellä sen kärsii avata ihan milloin vain, pitkän ajon jälkeen käynnissä tai ei.. Saattaa pienen suhahduksen päästää muttei mitenkään verrattavissa edellisiin autoihin. Tosin niissä kaikissa korkki on tainnut olla syylärissä..
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
pitää kattoa mitä tuon oman lavetin korkissa lukee, jos siinä jotain 0.2 on lukemana, niin ei sieltä sitten kyllä muuta kuulu, kuin se puuh...
tuo pieni järjestelmä paine taas aiheuttaa monia ikävyyksiä koko systeemille... vesipumppu voi alkaa kavitoimaan, vesikierto heikkoa yleensä ja kannessa voi esiintyä paikallista kiehumista jne. eikös ne mersun kannet muuten ole herkkiä menemään kieroon... olisko tässä osasyy siihen asiaan, eli liian pienet paineet syylärissä
onkohan tuolla sitten joku paikka joka ei pidä suuresta paineesta, esim. joku tiiviste tai muu paikka olis jatkuvasti vuotamassa (300 000 km välein sais olla uusimassa
) ja on siksi jouduttu tyytymään alhaisiin paineisiin 
edit: 140 näytti olevan tuossa omassa 300E:ssä lukema korkissa, eli 140 Kpa (1.4 bar) on avatumispaine...
aina sinne ei tietysti kerry sitä painetta minkä korkki mahdollistaisi, varsinkaan talvella, kun jäähdytysjärjestelmä on silloin raakasti ylimitoitettu... tuo avautumispaine osaa hienosti säätää nesteen kiehumispistettä tarvittaessa, eli kun neste alkaa lämpenemään liikaa se tietysti nostaa myös painetta ja paine taas nostaa nesteen kiehumispistettä, korkilla sitten kuitenkin rajoitetaan tätä, ettei paikat ala paukkumaan, jos sinne ihan kunnolla alkaisi painetta muodostumaan...
tuo pieni järjestelmä paine taas aiheuttaa monia ikävyyksiä koko systeemille... vesipumppu voi alkaa kavitoimaan, vesikierto heikkoa yleensä ja kannessa voi esiintyä paikallista kiehumista jne. eikös ne mersun kannet muuten ole herkkiä menemään kieroon... olisko tässä osasyy siihen asiaan, eli liian pienet paineet syylärissä

onkohan tuolla sitten joku paikka joka ei pidä suuresta paineesta, esim. joku tiiviste tai muu paikka olis jatkuvasti vuotamassa (300 000 km välein sais olla uusimassa


edit: 140 näytti olevan tuossa omassa 300E:ssä lukema korkissa, eli 140 Kpa (1.4 bar) on avatumispaine...
aina sinne ei tietysti kerry sitä painetta minkä korkki mahdollistaisi, varsinkaan talvella, kun jäähdytysjärjestelmä on silloin raakasti ylimitoitettu... tuo avautumispaine osaa hienosti säätää nesteen kiehumispistettä tarvittaessa, eli kun neste alkaa lämpenemään liikaa se tietysti nostaa myös painetta ja paine taas nostaa nesteen kiehumispistettä, korkilla sitten kuitenkin rajoitetaan tätä, ettei paikat ala paukkumaan, jos sinne ihan kunnolla alkaisi painetta muodostumaan...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Minäpä luulen, että Aku P:n tapauksessa on kyse vain mittarin sekoamisesta.
Minulla tekee nimittäin samaa. Kun auton sisälämpö on nollan pinnassa, mittari hyppää tappiin, kun virrat laittaa päälle. Läppäisemällä sen saa henkiin. Kylmemmällä ei nouse heti, vaan neula kipuaa hiljalleen punaiselle sisälämmön mukana. Neula putoaa sitten kerralla 80:een kunhan on muutaman minuutin näyttänyt keittämistä. Sen jälkeen toimii moitteetta.
Pakkasnesteet ovat kunnossa eikä muita keittämisen merkkejä ole. Käsittääkseni tuo johtuu kontaktiviasta mittariston maajohdossa. Pitäisi joskus jaksaa kaivaa se mittaristo irti....
Minulla tekee nimittäin samaa. Kun auton sisälämpö on nollan pinnassa, mittari hyppää tappiin, kun virrat laittaa päälle. Läppäisemällä sen saa henkiin. Kylmemmällä ei nouse heti, vaan neula kipuaa hiljalleen punaiselle sisälämmön mukana. Neula putoaa sitten kerralla 80:een kunhan on muutaman minuutin näyttänyt keittämistä. Sen jälkeen toimii moitteetta.
Pakkasnesteet ovat kunnossa eikä muita keittämisen merkkejä ole. Käsittääkseni tuo johtuu kontaktiviasta mittariston maajohdossa. Pitäisi joskus jaksaa kaivaa se mittaristo irti....