
Hyytyykö kesälaatu 15 asteen pakkasessa
Vähän aamulla jännitti, mutta kyllä tuo 202 cdi hörähti ihan ok tulille vaikka -24 oli mittarissa, tiedä sitten paljon yöllä ollut
Melkoisen raa'alta kyllä kuulosti jonkin aikaa. Mitä lie tankissa, varmaan välilaatua.Kytkin oli kyllä mallia automaatti, eli kun jalan heitti sivuun, niin kyllä se sieltä hissukseen ylös tuli.

ja eikös vain lukenutkin pistoolin vieressä, että suodatettavuus -25 Cjyrki.k kirjoitti:abc:n paska välilaatu diesel ainakin jämähti jo jossain -18 pakkasessa eilettäin,vähän bensaa joukkoon ja nyt toimii.

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Raskaassa kalustossa yleensä polttoaineen kierto on niin suurta, että tankki jopa lämpenee kovillakin pakkasissa,kun ajetaan enemmän. Tähän perustuu, miksi kesälaadulla pyritään ajamaan kovemmallakin pakkasella.veskola kirjoitti:Piti napa (tai jp74) kysyä sulta: Onko raskaassa kalustossa minkäänlaisia polttoaineen esilämmittimiä. Minä kun menin eliminoimaan omani Vitosta niin pitäisi saada korvaava tuote tilalle, semmoinen 8mm letkuliittimillä oleva.
Jos on niin onko ne jäähdytysnesteellä lämpiäviä ?
Mulla kun tuo suodatinkaan ei makaile enää lämpimän koneen metalleihin kiinnitettynä vaan auton rungossa. No ainakin 19 asteessa vielä toimii, mutta missähän se raja tulee vastaan...
Mulla oli 190:ssä turboD:ssä kanssa lämmitin pois koko ajan ja toimi ihan hyvin kaikilla keleillä. Tais olla kolmenkymoinkin pakkasia.
-23 astetta testattu tänä aamuna. Kunhan sai käyntiin noilla uusilla elementeillä niin sen jälkeen ei mitään ongelmaa, 42 km tuli ajeltua
Sikäli vaikuttaa, että tuommonen esilämmitin on turha tavara. Tämän kylmempää jos tulee niin minä olen jo jääpuikko ja jään suosiolla kotiin.
Ei todellakaan lähtetynyt laakista käyntiin vaan pitkään sahautti ja sitten pytty kerrallaan. Onneksi tuommonen pikkunen motti ?huonoilla puristuksilla? nyt pyörii siellä vaikka miten pitkään.
Puolisen tuntia oli kuumailmapuhallin puhaltamassa öljypohjaa silleen vienosti...mutta lämmityslaitetta ei ollut ja tallissa ei ollut kuin -19 astetta

Ei todellakaan lähtetynyt laakista käyntiin vaan pitkään sahautti ja sitten pytty kerrallaan. Onneksi tuommonen pikkunen motti ?huonoilla puristuksilla? nyt pyörii siellä vaikka miten pitkään.
Puolisen tuntia oli kuumailmapuhallin puhaltamassa öljypohjaa silleen vienosti...mutta lämmityslaitetta ei ollut ja tallissa ei ollut kuin -19 astetta

Lisää tietoa: www.skg.fi
ai ai. kannattaa vaihtaa ne kytkimen neesut. tollanen käyttäytyminen kytkimessä meinaa, että on vetta jarrunesteen seassa. ainakin kytkin puolella, jossei jarrupuolellakin. kannattaa vaihtaa ne jossain kohtaa. muuten syöpyy turhaa kaikki kytkimen neste hilut.THä kirjoitti:Vähän aamulla jännitti, mutta kyllä tuo 202 cdi hörähti ihan ok tulille vaikka -24 oli mittarissa, tiedä sitten paljon yöllä ollutMelkoisen raa'alta kyllä kuulosti jonkin aikaa. Mitä lie tankissa, varmaan välilaatua.Kytkin oli kyllä mallia automaatti, eli kun jalan heitti sivuun, niin kyllä se sieltä hissukseen ylös tuli.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
tänään on ollut yllättävän paljon raskasta kalustoa pysäkeillä hätävilkut päällä, vaikka taitavat kärsiä enemmän jarrujen jäätymisestä, kuin polttoaineen hyytymisestä, kun kelit nyt vähän lauhtuivat (täällä n. -10 C pakkasta)
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Toi diesel satasella pelottelu on hiukan musta kysymysmerkki. Ohjeen mukainen seos on jotain 0,1 % tms. Tollanen määrä, reilu desi tai pari viidessäkymmenessälitrassa ei kyllä tunnu missään. Onko sillä edes veden poiston kannalta oikeata merkitystä? Muistelen vaan niitä määriä mitä tenttuakin piti lykätä ennenvanhaan bensaautoihin että siittä oli mitään hyötyä.
Paljonko se oli se Mersun oma suositus W123 kirjassa, paljonko sinne sai lykätä bensaa joukkoon. Ei mikään ihan pieni seos. Liuotin se on bensakin.
Paljonko se oli se Mersun oma suositus W123 kirjassa, paljonko sinne sai lykätä bensaa joukkoon. Ei mikään ihan pieni seos. Liuotin se on bensakin.
bensa ei kuitenkaan liuota itseensä vettä, paitsi tietysti nämä uudet viinabensat alkaa jo tekemään sitäkin, kun bensassa on valmiiksi 5% seos jäänestoainetta 
vesi taas ei pääse suodattimen ja vedeneroittimen ohi muuten, kuin sekoittumalla niihin "jäänestoaineisiin"
mieti mitä vesi tekee pumpun elementeille ja suuttimille... jos se vesi sais mennä sinne, niin miksi helvetissä ne dieselin suodattimet ja vedeneroittimet on rakennettu ja suunniteltu niin, että vesi ei niistä läpi mene...
diesel ei ikinä tarvitse mitään jäänestoaineita, niistä ei ole kuin vahinkoa, kun vesi ajetaan niiden avulla järjestelmästä läpi.
vielä tehokkaampi tapa tuhota pumppu ja suuttimet on laittaa "1 tippa" AIV liuosta vaikka 40 000 litraan dieseliä, kumma kun mitkään ekoterroristit ei ole tuota huomanneet
satoja traktorin pumppuja on tuolla AIV liuoksella tuhottu, kun on haettu vanhalla AIV pöntöllä pellolle naftaa, jos on loppunut kesken... vakka se pönttö olis huudeltu kuinka monta kertaa tahansa, sinne jää aina riittävä määrä tuhota 1/1000 mm välyksillä toimivat pumpun elementit ja suuttimet (ruostuttaa ne pilalle)

vesi taas ei pääse suodattimen ja vedeneroittimen ohi muuten, kuin sekoittumalla niihin "jäänestoaineisiin"
mieti mitä vesi tekee pumpun elementeille ja suuttimille... jos se vesi sais mennä sinne, niin miksi helvetissä ne dieselin suodattimet ja vedeneroittimet on rakennettu ja suunniteltu niin, että vesi ei niistä läpi mene...
diesel ei ikinä tarvitse mitään jäänestoaineita, niistä ei ole kuin vahinkoa, kun vesi ajetaan niiden avulla järjestelmästä läpi.
vielä tehokkaampi tapa tuhota pumppu ja suuttimet on laittaa "1 tippa" AIV liuosta vaikka 40 000 litraan dieseliä, kumma kun mitkään ekoterroristit ei ole tuota huomanneet

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Tänään hyytyi '94 C220D:n matka. 22 pakkasta, käyntiin lähti komeasti.
Mutta kun 10km ajoa takana, ja kone normilämmöissä, alkoi EDC valo palaa ja vauhti hidastua. Lopulta sammui tien varteen.
10 minuuttia seistyään starttasi komeasti, ja tyhjäkäynti ok. Taas matkaan, 3km ja sama hyytyminen.
Diesel 100:sta löytyi takarontista, sitä loraus ja matkaan. Taas hyytyminen.
Sitten pahvinpala maskin taakse, ja uusi yritys. Sitten mentiin normaalisti kotiin saakka.
Suodatin kyllä käsituntumalla todella kylmä tuossa. Joten jäähän varmaan se veteli siitä kohdasta. Tai sitten polttoaine geeliä.
ABC:lla viimeksi tankattu mokoma.
Maatkoon tallissa, ei uskalla kovin pitkälle tollaisella mennä..
Mutta kun 10km ajoa takana, ja kone normilämmöissä, alkoi EDC valo palaa ja vauhti hidastua. Lopulta sammui tien varteen.
10 minuuttia seistyään starttasi komeasti, ja tyhjäkäynti ok. Taas matkaan, 3km ja sama hyytyminen.
Diesel 100:sta löytyi takarontista, sitä loraus ja matkaan. Taas hyytyminen.
Sitten pahvinpala maskin taakse, ja uusi yritys. Sitten mentiin normaalisti kotiin saakka.
Suodatin kyllä käsituntumalla todella kylmä tuossa. Joten jäähän varmaan se veteli siitä kohdasta. Tai sitten polttoaine geeliä.
ABC:lla viimeksi tankattu mokoma.
Maatkoon tallissa, ei uskalla kovin pitkälle tollaisella mennä..

miettikää nyt vähän, jos pihalla on -22 C pakkasta, niin kyllä polttoaine tankissa mahdollisesti oleva vesi on jäätynyt aikaa sitten, ei siinä enää mitkään diesel 100 auta...
nuo välilaadut mitä ensimäisten pakkasten jälkeen huoltamoilta siitä pistoolista saa on kyllä niin arpapeliä, mikä sen suodatettavuus on, yleensä ne lupaa sille jotain -25 C. mutta aivan hyvin se voi olla -20 C...
nuo esilämmittimet on siitä hyviä, että jos auton saa tulille ja matkaan, niin ei ne sitten enää tielle hyydy...
nuo välilaadut mitä ensimäisten pakkasten jälkeen huoltamoilta siitä pistoolista saa on kyllä niin arpapeliä, mikä sen suodatettavuus on, yleensä ne lupaa sille jotain -25 C. mutta aivan hyvin se voi olla -20 C...
nuo esilämmittimet on siitä hyviä, että jos auton saa tulille ja matkaan, niin ei ne sitten enää tielle hyydy...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
luki että max -25...no jos sen taas ens vuonna muistais kattoo mitä tankkaa:)napa kirjoitti:ja eikös vain lukenutkin pistoolin vieressä, että suodatettavuus -25 Cjyrki.k kirjoitti:abc:n paska välilaatu diesel ainakin jämähti jo jossain -18 pakkasessa eilettäin,vähän bensaa joukkoon ja nyt toimii.
voihan v...eiku väyrynen.
Esprit kirjoitti: Suodatin kyllä käsituntumalla todella kylmä tuossa. Joten jäähän varmaan se veteli siitä kohdasta. Tai sitten polttoaine geeliä.
Telttapatjasta leikkelet suodattimen korkuisen suikaleen ja nippusiteellä kiinni filtterin ympäri.
Moinen konsti tuli tutuksi ainakin Land ROverin Tdi:ssa. Muuten hyvä kone, mutta suodatin oli aika alttiissa paikassa

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Vaihdettu noin reilu kuukausi sitten. Olisko ollut motoxin 5.1 nesteet siellä ny. Täytynee vaihtaa nuo nesteet uudelleen ja kokeilla jollain "laadukkaammalla" merkillä. Tuossahan on muistaakseni yhteinen säiliö jarruilla ja kytkimellä.pera8x kirjoitti:ai ai. kannattaa vaihtaa ne kytkimen neesut. tollanen käyttäytyminen kytkimessä meinaa, että on vetta jarrunesteen seassa. ainakin kytkin puolella, jossei jarrupuolellakin. kannattaa vaihtaa ne jossain kohtaa. muuten syöpyy turhaa kaikki kytkimen neste hilut.THä kirjoitti:Kytkin oli kyllä mallia automaatti, eli kun jalan heitti sivuun, niin kyllä se sieltä hissukseen ylös tuli.
Mä ostin tuon w124:n joskus 3 vuotta sitten no talvella...no sitten tuli ne "kovat" -22 asteen pakkaset ja oli pakko silti päästä r-kioskille 3 km päähän hakemaan ne saunakaljat...muuten kerran ajoin sinne -10 asteen pakkasessa maastopyörällä ja toin repussa 2 12 packiä kun mulla oli silloin niin kuumaa saunaseuraa ja piti saada jäähdytystä... No niin ja asiaan, se w124 hyytyi sillä 3km matkalla ihan totaalisesti, piti mennä bussipysäkille ja antaa käydä siinä tyhjäkäyntiä...se savutti kuin joku höyryveturi ja vaivoin kävi. Sitten se tokeni. Se teki tuon saman pari kertaa myöhemminkin just silleen, että kun lähtee liikkeelle nii ekan 5 km aikana hyytyi.
Tuuppasin sitten purkin tai osan purkista diesel100:sta tankkiin ja ajelin. Tuon jälkeen koskaan enää se ei sitä tehnyt...mutta edelleen motissa on semmonen vika, että se ekoilla kilometreilla tietyissä tilanteissa meninaa hyytyä.
Niin ja älkää sanoko...kaikki suodattimet on vaihdettu ja silti se meinaa hyytyä...sen 100 käsittelyn jälkeen se ei ole koskaan hyytynyt totaalisesti vaan tulee vain sellainen -25% tehosta pois ilmiö.
En ymmärrä miksi enkä edes yritä...kertokaa te.
...niih ja olen samaa mieltä...tankiiin kuuluu laittaa vain polttoainetta...paitsi pikkuvikaisessa kaasarigolffissa, siiyhen on pakko laittaa jäänestoa kun on < +10 astetta.
Tuuppasin sitten purkin tai osan purkista diesel100:sta tankkiin ja ajelin. Tuon jälkeen koskaan enää se ei sitä tehnyt...mutta edelleen motissa on semmonen vika, että se ekoilla kilometreilla tietyissä tilanteissa meninaa hyytyä.
Niin ja älkää sanoko...kaikki suodattimet on vaihdettu ja silti se meinaa hyytyä...sen 100 käsittelyn jälkeen se ei ole koskaan hyytynyt totaalisesti vaan tulee vain sellainen -25% tehosta pois ilmiö.
En ymmärrä miksi enkä edes yritä...kertokaa te.
...niih ja olen samaa mieltä...tankiiin kuuluu laittaa vain polttoainetta...paitsi pikkuvikaisessa kaasarigolffissa, siiyhen on pakko laittaa jäänestoa kun on < +10 astetta.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Kesälaatu
Itse käytän kesälaatua satalankussa läpi talven.On vähän halvempaa ja tehoa lähtee enemmän irti.Ainoastaan webasto on joskus pysähtynyt kesälaadun takia.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Mulla oli letukan 6.2:dieselissä omatekele jäähdytysneste kierrolla oleva lämmitin.Oli helppo tehdä putkesta jonka sisään ohut löpöputki ja päihin rikat migillä kiinni ,paksumpaan putkeen vesiletku nipat ja pelas.tämä piti vain laittaa ennen suodinta.Kerran venäjällä pakkasta -35 jopa bensa autojakin hyyty niin minä vain kaurottelin etiä päin.Letukassa vain auttaa myös paljon kun poltto aine linjat on todella paksua putkea.
Putsailin viikolla diesel tankkia ja painepesuri pesun jälkeen laitettiin dieselin jään estoa ja dieseliä että tankista lähtis kaikki pesuvesi ja muutaman huuhtelun jälkeen oli tulos sama polttoaine oli sameaa.
Sitä kun tutki pytyssä niin odottelun jälkeen rupesi vesi pisarat kokoontumaan isoksi pisaroiksi ja diesel kirkastumaan.Pienikin liike ja aine meni heti sameaksi.
Putsailin viikolla diesel tankkia ja painepesuri pesun jälkeen laitettiin dieselin jään estoa ja dieseliä että tankista lähtis kaikki pesuvesi ja muutaman huuhtelun jälkeen oli tulos sama polttoaine oli sameaa.
Sitä kun tutki pytyssä niin odottelun jälkeen rupesi vesi pisarat kokoontumaan isoksi pisaroiksi ja diesel kirkastumaan.Pienikin liike ja aine meni heti sameaksi.
Kesälaatu
Eikös aiheesta sivuten jenkissä ollut lämmitettävä suodatin 6.2 dieselissä?
Ainakin mulla oli -89letukassa. Oli hyvä ja toimiva peli.
Itse laitoin joskus jenkkiin kakstahtibensaa kovilla pakkasilla.
En tiedä onko esson baarin juttuja,mutta kuorma-autoilijat laittoivat tankkiin
valopetrolia ohennukseksi?
Ainakin mulla oli -89letukassa. Oli hyvä ja toimiva peli.
Itse laitoin joskus jenkkiin kakstahtibensaa kovilla pakkasilla.
En tiedä onko esson baarin juttuja,mutta kuorma-autoilijat laittoivat tankkiin
valopetrolia ohennukseksi?
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Nyt pakkanen hellittänyt, ja komeesti hyrrää taas. Kerta se oli ensimmäinenkin tuollaista hyytymistä tuolla autolla. Vuosien varrella kovemmissakin pakkasissa on menty.Aku P kirjoitti: Telttapatjasta leikkelet suodattimen korkuisen suikaleen ja nippusiteellä kiinni filtterin ympäri.
Moinen konsti tuli tutuksi ainakin Land ROverin Tdi:ssa. Muuten hyvä kone, mutta suodatin oli aika alttiissa paikassa
Pitänee kokeilla kilpailijan löpöä jatkossa.
Ja tilata muijalta joululahjaksi suodattimelle villasukka.

Siis joo, ihan samalla tavalla tuo eilen käyttäytyi. Pikkuhiljaa teho loppui, ja tyhjäkäynnilläkin rötkötti. Ja se EDC hohti kojetaulussa.veskola kirjoitti:se w124 hyytyi sillä 3km matkalla ihan totaalisesti, piti mennä bussipysäkille ja antaa käydä siinä tyhjäkäyntiä...se savutti kuin joku höyryveturi ja vaivoin kävi. Sitten se tokeni. Se teki tuon saman pari kertaa myöhemminkin just silleen, että kun lähtee liikkeelle nii ekan 5 km aikana hyytyi.
Muutama minuutti siinä, ja taas mentiin.
nii eikös se jäänesto kerää sen veden jotenkin itseensä vai miten se toimikaan..
Ei hyydy vielä 15 jos on kaikki suotimet vaihettu eikä tankissakaan kauheasti 20 vuodessa kertynyt kondensivettä.
edit. noh kesäkesä laatu sen voi tehä mutta se talvikesälaatu sitä eitee.
Ei hyydy vielä 15 jos on kaikki suotimet vaihettu eikä tankissakaan kauheasti 20 vuodessa kertynyt kondensivettä.
edit. noh kesäkesä laatu sen voi tehä mutta se talvikesälaatu sitä eitee.
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
Eikös jäänesto tee sen, että vesi sekoittuu polttoaineeseen ja sitten se ajetaan moottorista läpi, pakoputken kautta taivaalle.
Jos vesi saa rauhassa kerääntyä tankin pohjalle niin sinnehän se sitten jäätyy...mutta sitä en ymmärrä miten kenellekkään kertyy litratolkulla tankin pohjalle vettä...siis jos korkki on kiinni ja olemassa. Se olisi eri asia jos ei ole korkkia ollenkaan niin sitten tyhjän tankin sisälle kondensoituisi vettä.
Tankkauspistoolinkin pyyhkäisen lumesta puhtaaksi ihan kädellä, jos sen on edellinen lumiseksi sössinyt. Dieseli tekee käsille vain hyvää...semmosta käsirasvaa
Jos vesi saa rauhassa kerääntyä tankin pohjalle niin sinnehän se sitten jäätyy...mutta sitä en ymmärrä miten kenellekkään kertyy litratolkulla tankin pohjalle vettä...siis jos korkki on kiinni ja olemassa. Se olisi eri asia jos ei ole korkkia ollenkaan niin sitten tyhjän tankin sisälle kondensoituisi vettä.
Tankkauspistoolinkin pyyhkäisen lumesta puhtaaksi ihan kädellä, jos sen on edellinen lumiseksi sössinyt. Dieseli tekee käsille vain hyvää...semmosta käsirasvaa

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re:
Esprit kirjoitti:Siis joo, ihan samalla tavalla tuo eilen käyttäytyi. Pikkuhiljaa teho loppui, ja tyhjäkäynnilläkin rötkötti. Ja se EDC hohti kojetaulussa.veskola kirjoitti:se w124 hyytyi sillä 3km matkalla ihan totaalisesti, piti mennä bussipysäkille ja antaa käydä siinä tyhjäkäyntiä...se savutti kuin joku höyryveturi ja vaivoin kävi. Sitten se tokeni. Se teki tuon saman pari kertaa myöhemminkin just silleen, että kun lähtee liikkeelle nii ekan 5 km aikana hyytyi.
Muutama minuutti siinä, ja taas mentiin.
UP. Sama homma äsken 124 300td:n kanssa anoppilaan tullessa.
Salossa -24 ja auto pelaa ihan ok. ABC:lta talvilaatua (ainakin mittarin mukaan) tankki täyteen ja kohti hämettä. Heti maantielle päästyä tuntui, että onpa vähän kankeaa meno, kuin laiska 250TD. Sama tunne vain vahvistui matkan edetessä, maantien nousuissakin piti oikein polkea ettei vauhti täysin hyydy.
Rengossa sitten alkoi tapahtua. Nykäisy, toinen, kolmaskin ja vauhti alkoi tosiaan hyytymään. Veto aivan pois ja penkalle ja hyvä kun auto pysyi käynnissä ollenkaan. Hetken seistyään alkoi käydä ok, tielle ja juuri ja juuri sai kakkoselle vaihdettua kun taas tehot pois. Ei kun pysäkille. Kaasua painamalla pysyi juuri ja juuri käynnissä, sammui välillä ja kaasu pohjassa käynnistyi taas. Tuhatta kierrosta koneessa lämä tiskissä ja järjetön savu. Lopulta tokeni sen verran, että sai ykkösellä nilkutettua kahtakymppiä Seolle. Sen pihaan jäi tyhjäkäynille. Hain Dieselsatkua pullon, turisin hetken myyjän kanssa ja heitin lisäaineet tankkiin, ajelin muutaman kierroksen aseman ympäri ja palasin maantielle. Nytpä tuo sitten tuntuisi taas pelaavan.
Metkaa kyllä, pakkasta nyt anopin luona on ulkona -25, samoin paikalla missä dieselsatkuun turvauduin. Paikalla, missä hyytyminen alkoi, saattoi notkossa olla enempikin.
Suodin vaihdettu juuri marraskuussa.
Antaas katsoa, miten pelaa kelien lauhettua.

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: Hyytyykö kesälaatu 15 asteen pakkasessa
W 124 ainakin suomi mallissa 1989 200d oli Dieselin kierto ennen suodatinta sylinterin kannen sisään jossa se lämpis ja pissapojan säiliössä kiersi jäähdytys vesi lämmittäen sen.
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
- LampiJussi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 126
- Liittynyt: Su 09.10.2005 15:11
Re: Hyytyykö kesälaatu 15 asteen pakkasessa
juu taitaa tämä olla ihan yleinen kierto ainakin näissä vanhemmissa dieseleissä. Ei vaan riitä tuokaan jos rupeaa putkessa/tankissa jo jähmäämään, niinkuin ihtellä tässä teki.nooh tallissa sulattelua, tankin tyhjennys ja uudet talvilaadut tilalle ja taas mennäänJuho kirjoitti:W 124 ainakin suomi mallissa 1989 200d oli Dieselin kierto ennen suodatinta sylinterin kannen sisään jossa se lämpis ja pissapojan säiliössä kiersi jäähdytys vesi lämmittäen sen.
c36
astro dti
chevy pickup 6,5 td
chevy sportside 6,2d
ex. 124 st
astro dti
chevy pickup 6,5 td
chevy sportside 6,2d
ex. 124 st