Olen liemessä..
Olen liemessä..
Terve,
Olen munannut mersuni kanssa. Yritän kertoa lyhyesti sillä olo on hieman epätoivoinen.
Kaikki alkoi akusta, joka on sanalla sanoen surkeassa kunnossa. On näillä pakkasilla jo kertaalleen jättänyt avovaimoni periferiaan ja päätin, että niin ei käy uudestaan. Irrotin akun sisälle "palautumaan" ja lataukseen. Elin luulossa, että kaikki oli paremmin - kunnes menin aamutuimaan asentamaan akkua paikalleen. En saanut takaluukkua auki! En vaikka avaimella pitäisi päästä ohittamaan keskuslukitus. Mutta kun avain ei suostu menemään lukkopesään, ei edes puoleen väliin! Eikä syy varmasti ole pelkästään pakkasten vaan lukon "välikkeiden". Ottavat varmasti vastaan - niin yhtä puuta lukko on. Lukkosulaa meni pullollinen, samoin päreet allekirjoittaneelta. Päätin kuitenkin olla autoani fiksumpi. Yritin seuraavaksi virtakaapeleihin käsiksi sisäkautta - mutta eihän se onnistu kun takaselkänojat saa käännettyä vain takakontista. Saksalainen oli jälleen minua fiksumpi - päätin lähteä bussilla töihin...
...Linkussa sain ajatuksen, että jos saksalainen on minua fiksumpi niin varmasti järjestelmään täytyy pystyä syöttämään virtaa myös konehuoneen kautta... Olin hetken aikaa riempukkaampi ja päätin varmistaa asian huollosta. Asia kunnossa! "Apukaapelin plusnapa löytyy myös konehuoneesta kuskin puolelta" Hymyilin hetken aikaa, olinhan saamassa selkeän niskalenkin germaanista.
Jälleen pakkasvaatteet päälle, akku kainaloon ja virtakaapelit kaulan ympärille. Voitonvarmana nykäisin konepellin ratin vierestä auki. Löysin naamani hetken päästä konehuoneen ja pellin välistä, taskulampun kanssa hosumassa. Pakkanen kiristyi - napaa ei löytynyt. Ei ole löytynyt vieläkään ja alan olla sitä mieltä ettei sitä löydy koko yönä.
Mitä teen suraavaksi? Pihalla on C200D- mersu vuosimallia -95, mutta se on yhtä halvaantunut kuin isäntänsä. Arvoisat tietäjät, minua ja saksalaista fiksummat, löytyykö asiaan jokin helppo käytännön ratkaisu, jonka osaisin itsekin suorittaa? Vai onko tämä ratkaistavissa ainostaan rahalla ja autolukkosepän instrumenteilla?
[/i]
Olen munannut mersuni kanssa. Yritän kertoa lyhyesti sillä olo on hieman epätoivoinen.
Kaikki alkoi akusta, joka on sanalla sanoen surkeassa kunnossa. On näillä pakkasilla jo kertaalleen jättänyt avovaimoni periferiaan ja päätin, että niin ei käy uudestaan. Irrotin akun sisälle "palautumaan" ja lataukseen. Elin luulossa, että kaikki oli paremmin - kunnes menin aamutuimaan asentamaan akkua paikalleen. En saanut takaluukkua auki! En vaikka avaimella pitäisi päästä ohittamaan keskuslukitus. Mutta kun avain ei suostu menemään lukkopesään, ei edes puoleen väliin! Eikä syy varmasti ole pelkästään pakkasten vaan lukon "välikkeiden". Ottavat varmasti vastaan - niin yhtä puuta lukko on. Lukkosulaa meni pullollinen, samoin päreet allekirjoittaneelta. Päätin kuitenkin olla autoani fiksumpi. Yritin seuraavaksi virtakaapeleihin käsiksi sisäkautta - mutta eihän se onnistu kun takaselkänojat saa käännettyä vain takakontista. Saksalainen oli jälleen minua fiksumpi - päätin lähteä bussilla töihin...
...Linkussa sain ajatuksen, että jos saksalainen on minua fiksumpi niin varmasti järjestelmään täytyy pystyä syöttämään virtaa myös konehuoneen kautta... Olin hetken aikaa riempukkaampi ja päätin varmistaa asian huollosta. Asia kunnossa! "Apukaapelin plusnapa löytyy myös konehuoneesta kuskin puolelta" Hymyilin hetken aikaa, olinhan saamassa selkeän niskalenkin germaanista.
Jälleen pakkasvaatteet päälle, akku kainaloon ja virtakaapelit kaulan ympärille. Voitonvarmana nykäisin konepellin ratin vierestä auki. Löysin naamani hetken päästä konehuoneen ja pellin välistä, taskulampun kanssa hosumassa. Pakkanen kiristyi - napaa ei löytynyt. Ei ole löytynyt vieläkään ja alan olla sitä mieltä ettei sitä löydy koko yönä.
Mitä teen suraavaksi? Pihalla on C200D- mersu vuosimallia -95, mutta se on yhtä halvaantunut kuin isäntänsä. Arvoisat tietäjät, minua ja saksalaista fiksummat, löytyykö asiaan jokin helppo käytännön ratkaisu, jonka osaisin itsekin suorittaa? Vai onko tämä ratkaistavissa ainostaan rahalla ja autolukkosepän instrumenteilla?
[/i]
Vetäisen ihan täysin lonkalta (ja tälle täällä varmaan kohta nauretaan). Mitähän se auto sanoisi, jos yrittäisit saada tupakansytyttimestä virtaa sisään? Menisikö virtaa sen verran, että saat keskuslukon pelaamaan, takaluukun auki ja akun paikalleen? 
P.S. Olisiko ongelmaa paremmin kuvaava otsikko parempi houkuttelemaan paikalle oikeita tietäjiä?

P.S. Olisiko ongelmaa paremmin kuvaava otsikko parempi houkuttelemaan paikalle oikeita tietäjiä?

Viimeksi muokannut Saul, Pe 18.12.2009 21:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Re: Olen liemessä..
hilves kirjoitti:Terve,
[/i]
Siis pääsethän sä autoon sisälle? Joo,niin en tunne autosi ominaisuuksia,mutta tuli mieleeni että JOS on tupakansytytin pelkästään sulakkeen päässä,kuten olettaa saattaisi niin hommaappa joku lisävempain jossa on tupakansytyttimeen tuleva liitin.Siis se mulkku jolla otetaan virtaa tupakansytyttimen reiästä.Jos sen on tarkoitus antaa suoraan akkuvirtaa ulos,niin kytket sen nyt siihen akkuun,viata päälle asentoon virtalukosta ja kaukosäätimellä avaat takaluukun.Tietysti kaikki kuluttajat,lämmityslaite,valot ym. pois päältä,ettei pala se tsytyttimen sulake liikavirran takia.Kytket sen sitten OIKEIN PÄIN,eli plussa siihen päässä olevaan nastaan ja miinus sivuliuskaan.
Nyt kertoo joku joka tietää MIKSI NÄIN EI SAA MISSÄÄN NIMESSÄ TEHDÄ,kun se vaurioittaa auton jotain toimintoa/laitetta.
Kuten jo alussa sanoin en tunne autoasi,mutta näin tekisin itse vastaavassa tilanteessa.
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
600SE -92 2010- Kesäauto
Ex 300D -81 1986-00
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Saul kirjoitti:Vetäisen ihan täysin lonkalta (ja tälle täällä varmaan kohta nauretaan). Mitähän se auto sanoisi, jos yrittäisit saada tupakansytyttimestä virtaa sisään? Menisikö virtaa sen verran, että saat keskuslukon pelaamaan, takaluukun auki ja akun paikalleen?
No just,joku ehti ensin samanlaisin ajatuksin.No ei se mitään,nythän meitä on kaksi.
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
600SE -92 2010- Kesäauto
Ex 300D -81 1986-00
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
600SE -92 2010- Kesäauto
Ex 300D -81 1986-00
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
- petri
- Mersumies
Kyllä sillä tupakansytyttimellä on sulake mikä kärähtää, jos +kaapeli on maissaPekkaOU kirjoitti:Noh, vaikka löytäsitkin pellin alta sen virtapistokkeen, niin miettisin pariin otteeseen, että kuinkas se plusnapa on siellä peräkontissa.... ettei vain mene oikariin.

S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
- huonotuurinen
- Vakiokalustoa
tarinasi sopisi nimimerkkiini kyllä hyvin...
Avaa suksiluukku väkisin, jonka kautta pääset kaatamaan selkänojat ???
Tai sitten jotain voiteluainetta lukkoon pullotolkulla, jotta saisit sen pelaamaan.
Se syöttöliitin on sulakerasian edessä kuskinpuolella konehuoneessa, mutta oikosulun vaara lienee suuri, kuten edelliset ovat jo kirjoittaneet

Avaa suksiluukku väkisin, jonka kautta pääset kaatamaan selkänojat ???
Tai sitten jotain voiteluainetta lukkoon pullotolkulla, jotta saisit sen pelaamaan.
Se syöttöliitin on sulakerasian edessä kuskinpuolella konehuoneessa, mutta oikosulun vaara lienee suuri, kuten edelliset ovat jo kirjoittaneet

--Tuuria on kahdenlaista, aina se vaan ei tunnu siltä...--
S212 350cdi 4matic -10
W629/2 116cdi 4x4 -11 bussi (Vaimon kauppakassi)
W202 220 D -aut. elegance -95 ("vanha rouva")
w201 190E 2.0 ( seisonnassa = jääauto)
EX
W639 111 cdi -04 9h bussi
S203 -03 220 cdi (kiukutteleva neiti)
W201 190 E -90
W124 250 D -88
W123 240 D -82
W123 240 D -aut. -80
S212 350cdi 4matic -10
W629/2 116cdi 4x4 -11 bussi (Vaimon kauppakassi)
W202 220 D -aut. elegance -95 ("vanha rouva")
w201 190E 2.0 ( seisonnassa = jääauto)
EX
W639 111 cdi -04 9h bussi
S203 -03 220 cdi (kiukutteleva neiti)
W201 190 E -90
W124 250 D -88
W123 240 D -82
W123 240 D -aut. -80
-
- Vakiokalustoa
Joku laittoi ovet ja konepellin kiinni kun akku oli ulkona ? ymmärsinkö ihan oikein ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Ei auta lämpö. 98% lukoista ovat täynnä hiekkaa.Kettunen111 kirjoitti:vanha konsti parempi ku pussillinen uusia.. noista sähköhärpäkkeistä en tiiä muuta ko sen että ne menee helposti paskaksi. Kuumailmapuhaltimella REILUSTI lämpoä takaloosterin lukkoon niin luulis aukeavan. Eikä missää nimessä lukkosulaa jo valmiiksi jumissa olevaan lukkoon, jäätyy vaa vielä pahemmin..
Mutta tosiaan. Konepellin saa auki niin sinne virtaa vaikak sulakkeen läpi.
Miksei toki tupakan sytkäristäkin mutta konehuoneesseen ei tarvi metsästää sopivia pistokkeita.

Akku viereen. Kaapelit esille. piuhat kiinni ja sulake vaikka miinusjohdon ja akun miinusnavan väliin siltä varalta että jos se tosiaan se pluskenkä siellä kontissa vastaa runkoon.. Joka kyllä on aika epätodennäköistä.
Keskuslukon pumppu ottaa sitten jonkinverran virtaa että se sulake saisi olla 30A.
Kiitos kovasti vastauksista, arvostan suuresti!
Lukon suhteen olen epätoivoinen...se on todellakin ihan puuta. Avain ei mene pesään vaikka antaisin pajavasaraa. Siellä on muutakin kuin pakkasukko.
Puntaroin tässä muita vaihtoehtoja... Jos plussa on kontissa maissa ja vien virtaa joko tupakansytyttimestä tai konehuoneen puolelta niin sulakehan siinä (vain) palaa, mutta voiko samalla tulla todella arvokkaaksi jos sekoaa koko järjestelmä?
Luulen, että riski on kuitenkin aika pieni sillä kontin kaapelit ovat aivan helkkarin jäykkiä. Siihen ne jäivät ilmaan törröttämään enkä millään usko plussan makaavan rungossa. Ellei sitten ole rengaskoteloa tms. vasten.
Siitäkin huolimatta, taitaa olla kokeilemisen arvoista.
Konehuoneen virtaliitintä en löytänyt? Vai onko piilotettu sen pienen mustan muovikotelon alle jonka kansi lähtee näppäsemällä? Jos näin niin, napa on kyllä niin pieni, että siihenkin täytyy virittää erillisliitin.
Taitaa mennä joka tapauksessa askarteluksi...
Sytkäri kautta houkuttelee mennä, jo sen vuoksi, että onhan se aika miehekäs ratkaisu. Mulla on tuossa vanha puhelimen tupakinsytytin-laturi josta avasin piuhat yht. 3kpl (kolme??, mutta niin vain on), punainen, musta, valkoinen. Ei ole mittaria, joten en pääse mittamaan mikä on plussa. Enemmän hölmöilyni minimoiseksi kysyn vielä näin:
1. Asennan vanhaan puhelimen tupakansytyttimen laturiin hauenleuan.
Teippaan liittimen miinuskehän umpeen niin, että ei lyö maihin.
2. Kytken akun miinus navan auton runkoon akkukaapeleilla.
3. Kytken liittimen akun plussaan ja käyn vuoron perään piuhoja läpi. Lopulta osuu plussapiuhaan - ehkä ensimmäisella:)
4. Kun osuu niin heti perään kaukosäätimellä keskuslukitus auki. (Ko. mallissa infrapunalla, jossa vastaanotin taustapeilissä.
5. luukku auki, akku kiinni.
6. Ei koskaan enää samanlaista hölmöilyä.
Toimisiko näin vai meneekö avaruustieteeksi?
Lukon suhteen olen epätoivoinen...se on todellakin ihan puuta. Avain ei mene pesään vaikka antaisin pajavasaraa. Siellä on muutakin kuin pakkasukko.
Puntaroin tässä muita vaihtoehtoja... Jos plussa on kontissa maissa ja vien virtaa joko tupakansytyttimestä tai konehuoneen puolelta niin sulakehan siinä (vain) palaa, mutta voiko samalla tulla todella arvokkaaksi jos sekoaa koko järjestelmä?
Luulen, että riski on kuitenkin aika pieni sillä kontin kaapelit ovat aivan helkkarin jäykkiä. Siihen ne jäivät ilmaan törröttämään enkä millään usko plussan makaavan rungossa. Ellei sitten ole rengaskoteloa tms. vasten.
Konehuoneen virtaliitintä en löytänyt? Vai onko piilotettu sen pienen mustan muovikotelon alle jonka kansi lähtee näppäsemällä? Jos näin niin, napa on kyllä niin pieni, että siihenkin täytyy virittää erillisliitin.
Sytkäri kautta houkuttelee mennä, jo sen vuoksi, että onhan se aika miehekäs ratkaisu. Mulla on tuossa vanha puhelimen tupakinsytytin-laturi josta avasin piuhat yht. 3kpl (kolme??, mutta niin vain on), punainen, musta, valkoinen. Ei ole mittaria, joten en pääse mittamaan mikä on plussa. Enemmän hölmöilyni minimoiseksi kysyn vielä näin:
3. Kytken liittimen akun plussaan ja käyn vuoron perään piuhoja läpi. Lopulta osuu plussapiuhaan - ehkä ensimmäisella:)
4. Kun osuu niin heti perään kaukosäätimellä keskuslukitus auki. (Ko. mallissa infrapunalla, jossa vastaanotin taustapeilissä.
Kuulostaa hyvältä suunnitelmalta. Anna mennä!!!hilves kirjoitti:Kiitos kovasti vastauksista, arvostan suuresti!

Laitatko sulakkeen kuitenki johonki väliin ettei kaikki mee paskaks? Laita eka esim 5-10A sulakeni jos se kestää laitteiden käynnistymiset hyvin, mutta ei keskuslukkoa niin sitte vasta isompaa sulaketta kehiin.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Siitä Puhelimen laturista pitää purkaa sisukset pois jotta saat sinne suoraan 12v plusnapaan. Keskinapa on plus ja kehällä miinus.hilves kirjoitti:
Sytkäri kautta houkuttelee mennä, jo sen vuoksi, että onhan se aika miehekäs ratkaisu. Mulla on tuossa vanha puhelimen tupakinsytytin-laturi josta avasin piuhat yht. 3kpl (kolme??, mutta niin vain on), punainen, musta, valkoinen. Ei ole mittaria, joten en pääse mittamaan mikä on plussa.
Virta-avain pitää olla ykkös asennossa jotta tupakinsytkäri on yhteydessä auton muuhun sähköjärjestelmään.
Mika.T kirjoitti:Siitä Puhelimen laturista pitää purkaa sisukset pois jotta saat sinne suoraan 12v plusnapaan. Keskinapa on plus ja kehällä miinus.hilves kirjoitti:
Sytkäri kautta houkuttelee mennä, jo sen vuoksi, että onhan se aika miehekäs ratkaisu. Mulla on tuossa vanha puhelimen tupakinsytytin-laturi josta avasin piuhat yht. 3kpl (kolme??, mutta niin vain on), punainen, musta, valkoinen. Ei ole mittaria, joten en pääse mittamaan mikä on plussa.
Virta-avain pitää olla ykkös asennossa jotta tupakinsytkäri on yhteydessä auton muuhun sähköjärjestelmään.
Ok ja kiitos, noin tietysti... Ongelma siirtyy keskuslukituksen avaamiseen, silloin kun avain on virtalukossa. Kaukosäätimellä/avaimella nimittäin pitää osoittaa suurinpiirtein kohtisuoraan taustapeiliin, että lukitus avautuu. Nyt se ei millään onnistu.
Käytössäni on kyllä molemmat alkuperäiset avaimet, mutta voiko noin vanhassa mallissa (-95) olla niin älykäs ohjelma, että estää kahdella avaimella pelaamisen. Jos siis pitää toisen virtalukossa ykkösasennossa ja toisella avaa lukituksen?
-
- Vakiokalustoa
Kokeilemallahan se selviää!hilves kirjoitti:Käytössäni on kyllä molemmat alkuperäiset avaimet, mutta voiko noin vanhassa mallissa (-95) olla niin älykäs ohjelma, että estää kahdella avaimella pelaamisen. Jos siis pitää toisen virtalukossa ykkösasennossa ja toisella avaa lukituksen?
(väittäisin että onnistuu, ilman että auto tajuaa sen että sulla on kaksi avainta kädessä)
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Jos sinulla on akku ja kaapelit, mikset laita plus kaapelia starttimoottorin liittimeen ja kokeile miinuksella vaikka moottorin kylkeen ettei plus kenkä ole kontissa maissa. Jos ei, niin kaapeli kiinni moottoriin ja lukot auki. Siis mikäli sitä liitintä ei sieltä konehuoneesta löydy. Ja tuossa aiemmin joku mainitsikin penkin alla olevasta alipainepumpusta, kyllä silläkin lukot auki saa. Mutta ne kännykkälaturi/ Lidlin tupakansytyttäjä apukäynnistys viritykset unohtaisin kokonaan. Poltat pian koko auton.
- juppepuputti
- Vakiokalustoa
Ei ole ikinä tullutkaan koitettua ilman akkua keskuslukitusta , mutta ilmeisesti siellä on pieni paineakku, jolloin keskuslukitus toimii hetken ilman akkuakin .
Painuiko se takakontin lukko pohjaan, siis koko lukkopesä ? Painamallahan itse takakontti avataan , avainta kääntämällä aukeaa vain keskuslukko. Yleensä noista c:n lukoista jää 1-2 kuluneinta haittaa pohjaan edellisestä avaimen poistosta , jolloin avainta ei saa menemään lukkoon edes kesäaikana , jäästä ei siis välttämättä ole kyse. Kerran kun jämähtää , ja ei heti avaa lukkoa , niin hapettuminen hoitaa jämähtämisen loppuun todella nopeasti.
kettumainen hommeli, noi kaatuvat takapenkitkin avataan c:ssä takakontista, ja kaikenlisäksi ovat lisävaruste , eli kaikissa ei edes niitä ole.
Painuiko se takakontin lukko pohjaan, siis koko lukkopesä ? Painamallahan itse takakontti avataan , avainta kääntämällä aukeaa vain keskuslukko. Yleensä noista c:n lukoista jää 1-2 kuluneinta haittaa pohjaan edellisestä avaimen poistosta , jolloin avainta ei saa menemään lukkoon edes kesäaikana , jäästä ei siis välttämättä ole kyse. Kerran kun jämähtää , ja ei heti avaa lukkoa , niin hapettuminen hoitaa jämähtämisen loppuun todella nopeasti.
kettumainen hommeli, noi kaatuvat takapenkitkin avataan c:ssä takakontista, ja kaikenlisäksi ovat lisävaruste , eli kaikissa ei edes niitä ole.
-= Veteran of 1000 psychic wars =-
Juuri noin, ei edes ole ihmeellinen operaatio ja pitäis kyllä toimia.dealer kirjoitti:Laitat vaan siitä konepellin alla olevasta virtapisteestä apuvirtaa, jos hyvin voimakkaasti "räpsähtää" niin sitten ei, akkukaapeli on maissa.
Ceen keskuslukon pumppu on peräkontissa.
edelliset
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
Keskuslukitus
Vähän aiheesta sivuten,w124:ssa on takaluukussa polttoainesäiliön täytön kohdalle jokin pieni pumppusydeemi.Saako tällä tehtyä jokun alipaineen ja lukot auki?Joskus yritin,mutta täytyykö pumpata apinan raivolla? 

w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Niin no, ajattelin lähinnä jos konepellin alta löytää sitä latauspistoketta, joka on muistini mukaan kyllä tuoreemmissa vehkeissä.petri kirjoitti:Kyllä sillä tupakansytyttimellä on sulake mikä kärähtää, jos +kaapeli on maissaPekkaOU kirjoitti:Noh, vaikka löytäsitkin pellin alta sen virtapistokkeen, niin miettisin pariin otteeseen, että kuinkas se plusnapa on siellä peräkontissa.... ettei vain mene oikariin.
Re: Keskuslukitus
sillä polttoaine läpämn auki meaanisesti, jos keskuslukitus systeemi pettää sieltä...Petromax kirjoitti:Vähän aiheesta sivuten,w124:ssa on takaluukussa polttoainesäiliön täytön kohdalle jokin pieni pumppusydeemi.Saako tällä tehtyä jokun alipaineen ja lukot auki?Joskus yritin,mutta täytyykö pumpata apinan raivolla?
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Omassa tenavassa on niin, että luukun lukko on pariin kertaan jäätynyt juurikin niin, ettei avain mene edes puoleen väliin. Kun sen on lukkosulan kanssa saanut sulatettua niin, että se avain menee loppuun, niin eiköhän se itse mekanismikin ole huurteessa.. Tähän on auttanu muovipussi jossa kuumaa vettä, siis oikeasti niin kuumaa kun lämminvesivaraaja tarjoaa. Sen painaa lukkoa vasten niin alkaa aukeamaan 

W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84