Ruuvausta reilusti

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3047
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

pera8x kirjoitti: vuosi toisensa jälkeen vanhoja kakkosnelosia pyörii nettiautossa, mutta mittarilukemat ei nouse sitten millään..
Tätä minäkin olen "hämmästellyt", että mistä niitä 248 000 kilsaa ajettuna 15-20 -vuotiaita dieselautoja löytyykin! Varmaan kauppakassiksi hankittu W124 300TD -92, jolla ajettu 248 000 km eli 15 000 kilsaa vuodessa. :wink:

Lupsakat kotisivut muuten Rikun vaihtoautolla:
http://kotisivuni.org/sites/rikunvaihto ... .php?pid=1
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja koyama »

Asuntoauut. :lol:
Aika villisti kirjoitettu tuossa kotisivulla
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Petteri Kivimäki kirjoitti:
pera8x kirjoitti: vuosi toisensa jälkeen vanhoja kakkosnelosia pyörii nettiautossa, mutta mittarilukemat ei nouse sitten millään..
Tätä minäkin olen "hämmästellyt", että mistä niitä 248 000 kilsaa ajettuna 15-20 -vuotiaita dieselautoja löytyykin! Varmaan kauppakassiksi hankittu W124 300TD -92, jolla ajettu 248 000 km eli 15 000 kilsaa vuodessa. :wink:
Monesti tehny mieli sanoa w124 d omistajallille noistakm määristä mutta ei kehtaa pahoittaa kenenkään mieltä.
Autoja kun ostelee ja muistaa AINA että auton kallein osa on KORI.
Muita osia saa sitten aika helposti.
Tekisköhän topikin :
Oma w124 ajettu 410000km mutta kunnon mukaan verrattuna saman ikäisiin muihin merkkeihin ja mersuihin niin...220000-250000km .Liikaa kehumatta ois realistinen kunnon perusteella ja tällä perusteellahan mersuja ruuvaillaan saksassa ja meillä suomessa:D
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Enpä tuijota liikaa vanhan auton mittarilukemaa. Koeajolenkki ja oma korva kertoo minulle enemmän autosta. Käytiin tässä taannoin työkaverille katsomassa erästä farmari väykkyä. Mittarissa hieman reilu 200tkm. Oman ´90vm:n lankun mittarissa 530tkm ja osaa vaihdettu aika huolella ajan saatossa.
Täytyy sanoa, että ei voi samana päivänä puhu noista kahdesta autosta mersuna. Oli kyllä, joka paikka väykyssä väljä ja ajoltaan aivan kauhea. Varaosa-autona olisi mennyt ihan ok, mutta kyllä olisi saanut upottaa tonnin poikineen, että olisi samassa kunnossa kuin tuo oma. Eipä kehdannut myyjälle aivan suoraan tokaista asiasta, kun taisi itsekin tajuta auton kunnon.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

atlas kirjoitti:
Petteri Kivimäki kirjoitti:
pera8x kirjoitti: vuosi toisensa jälkeen vanhoja kakkosnelosia pyörii nettiautossa, mutta mittarilukemat ei nouse sitten millään..
Tätä minäkin olen "hämmästellyt", että mistä niitä 248 000 kilsaa ajettuna 15-20 -vuotiaita dieselautoja löytyykin! Varmaan kauppakassiksi hankittu W124 300TD -92, jolla ajettu 248 000 km eli 15 000 kilsaa vuodessa. :wink:
Monesti tehny mieli sanoa w124 d omistajallille noistakm määristä mutta ei kehtaa pahoittaa kenenkään mieltä.
Autoja kun ostelee ja muistaa AINA että auton kallein osa on KORI.
Muita osia saa sitten aika helposti.
Tekisköhän topikin :
Oma w124 ajettu 410000km mutta kunnon mukaan verrattuna saman ikäisiin muihin merkkeihin ja mersuihin niin...220000-250000km .Liikaa kehumatta ois realistinen kunnon perusteella ja tällä perusteellahan mersuja ruuvaillaan saksassa ja meillä suomessa:D
totta. kyllä kilometrejä saa olla vaikka miljoona. ei se mersu niitä pelkää. ainoa asia, mikä oikeasti kannattaa ottaa aika kovaan syyniin autokauppoja tehdessä on kori. jos kori on hyvä säästyy monelta vaivalta. esim. kaikki normaalit autoremontit, mitä tulee alustaan on tuskallisen vaivalloisia, jos koppa on ihan mätä. yhtä mätiä on ne narnanivelien, tukivarsien, koiranluiden ja muiden nivelien ja osien pultit ja muut osat. hermoja raastavaa hommaa aukoa sellasia pultteja, mihin ei sovi mikään muu työkalu, kun rälläkkä.

eikä mersun moottoritkaan mene vielä miksikään 600 taikka 700 tkm kohdalla. ei huohota ja lähtee nätisti käyntiin pakkasistakin. monet auton ostajat pelkää noita kilsoja, vaikka on ostamassa 20 vuotta vanhaa autoa! mitähän sitä oikein kuvitellaan, ei ne nyt koristeena ainakaan ole ollu. jos autolla on ajettu 600tkm taikka 400tkm, niin kyllä niihin lukemiin on saanu jo palloniveltä ja koiranluutakin vaihtaa, tohon jälkimmäiseen jopa kansipahvinkin. eli ei ne kilsat noin vanhoissa autoissa ole se pääasia.

tuli vähän avaudutta. sori.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Petteri Kivimäki kirjoitti:
Tätä minäkin olen "hämmästellyt", että mistä niitä 248 000 kilsaa ajettuna 15-20 -vuotiaita dieselautoja löytyykin! Varmaan kauppakassiksi hankittu W124 300TD -92, jolla ajettu 248 000 km eli 15 000 kilsaa vuodessa. :wink
työnantajalla on -96 mallin 220D väyrynen, jolla on ajettu n. 220 000 km... ostettu uutena ja kaikki kilometrit on tuossa, auto on tosiaan lähinnä "kauppakassina", että ei nämä ihan mahdottomiakaan yhtälöitä aina ole... eikä siis ole talon ainut auto... sitten taas sillä -04 mallin E320 CDI:llä on ajettu varmaan jo 500 000 km, mutta sitä ei olekkaan ostettu uutena...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Miksi rehellinen autokauppias ja raitis muurari ei voi olla samassa saunassa??

Molemmat ovat taruolentoja :lol:
Joku mersupurkaamo??
Turmelo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 606
Liittynyt: Su 18.07.2004 16:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Turmelo »

Tuli heti mieleen rehellisestä autokauppiaasta, kun ostin aiemman 124:sen joskus , ja myyjänä tietysti 1000e autossa vähemmistön edustaja. Myynti puheessa: " Ei vie polttoainetta juuri yhtään, nytkin kun ajoin tampereelta ähtäriin niin polttoainemittarin viisari pysy samassa kohtaa kuin liimattu.(vähän yli puolitankkia näytti)" ...No pysyihän se vaikka auton sammutti :D ...saattoi olla jopa oikeasti liimattu :D . Mutta hintaansa nähden tuo oli silti pirun siisti vanha taksi , ja ajoin sillä monet tuhannet huolettomat kilometrit(mittariston tosin vaihdoin 300tkm----> 660tkm ajettuun).
Vastaa Viestiin