W460 300GD

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3541
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

W460 300GD

Viesti Kirjoittaja jackie »

Kun autolla on ajettu tuntematon määrä kilometrejä, se selvästikin alkaa näkyä ulkokuoressa ja myös pinnan alla. Seuraavassa muutamia otoksia Geländevagenin ruostekorjauksista tältä talvelta. Katsastuksessa ainut korjauskehotus koski takaoven alalaitaa, mutta tarkkasilmäisenä mersumiehenä havaitsin muutamia muitakin orastavia kukintoja :oops: .

Tulipahan vahingossa tuhottua kuvat lähtötilanteesta. Tässä siis ehjättyä takaovea. Pintapelti on kahden millin paksuista. Myös ikkunan karmissa oli pari vedenottoreikää... Vararenkaan kiinnikkeet laitoin samalla umpeen, koska tuo ovi on itessäänkin aika painava auottava, etenkin maastoasennoissa. Ehjättyyn takaoveen tuli vielä mallattua mahdollista tulevaa väriä, Orchid Grün Viton värikartasta.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Takaoven alemman saranan kiinnikkeet oli päässy ruostumaan irti d-pilarin sisältä. Siinä olikin melkoinen mallailu, että sain passailtua tuon irronneen saranan oikeeseen linjaan, ettei se kahnaa ovea auottaessa.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Takaoven ja saranan jälkeen olikin luontevaa siirtyä vasemman takalokarin ehjäykseen. Olen yrittäny tehä tuota pienissä pätkissä, ettei pääsisi tapahtumaan nyrjähdyksiä. Kiitokset tässä välissä kaikille myyntimaalauksien tekijöille :twisted:
Kuva
Kuva
Kuva


Tämmöstä täällä. Välillä meinaa usko loppua, mutta onneksi autosta löytyi jotain lohdullista. On tähän joku aikaisempikin omistaja joskus sentään panostanut.

Tuolla vielä sekalaisia kuvia kyseisestä laitteesta: http://kuvablogi.com/blog/16316/13/
Viimeksi muokannut jackie, Su 07.02.2010 14:27. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Raine
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: To 28.12.2006 16:21
Paikkakunta: Tampere

Re: W460 300GD: isossa autossa on isosti ruostetta

Viesti Kirjoittaja Raine »

jackie kirjoitti:Katsastuksessa ainut korjauskehotus koski takaoven alalaitaa, mutta tarkkasilmäisenä mersumiehenä havaitsin muutamia muitakin orastavia kukintoja :oops: .
Niin no eipä katsastusmies kauheasti rungollisen auton kukintoihin yleensä puutukaan, jollei sitten itse rungossa ole reikiä. Itsekantavalla korilla varustetuissa eri asia.
W123 280TE -79
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3541
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Tänään ehti taas tekemään pieniä ilta-, tai oikeammin yöpuhteita.

Kovasti oli päässyt happanemaan takasiiven ja takakulman peltien liitoskohta.
Kuva

Tuoreet pellit saumat hiottuina.
Kuva

Lokarin sisäpuoli on tosta kohtaa vielä hieman vaiheessa.
Kuva

Pikkuhiljaa...
Ite ku tekee ni valmistuu millo valmistuu.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3541
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Torstai- ja perjantai-iltoina tapahtui taas pienenpientä edistymistä.
Takakulmaa ylä- ja alapuolelta
Kuva
Kuva

Lokarinkaarta. Tuo kaari ois kyllä lähellä vaihtokuntoa tosta mutkasta eteenki päi, mutta johonki ois koitettava tässä välissä vetää raja, että pääsis käyttää leimalla ja välillä ajelemaan. Siinä kävis nimittäin niin, jos tota kaarta tekis pitemmälle, et kaarihan loppuu kynnyskoteloon, mikä ei oo ihan terve sekään, ja sittehä ois käytävä vaihtaa peltiä siihenkin...
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3541
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Parina iltana on taas tullu ropailtua. Rajan vetäminen (siis että kuinka paljon peltiä tällä erää vaihetaan) tuntuu tosiaankin hankalalta, mutta kyllä se pikkuhiljaa alkaa hahmottua.
Jotta tuon vaseman takalokarin saa kunnolla tehtyä, joudun vielä vaihtamaan takaoven kynnyspalkin. Profiili muuttuu pikkasen alkuperäisestä, mutta jospa tälläsessä työkalussa saisi moisen kauneusvirheen anteeksi.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Ottaa välillä aikaa ihan ajatustyökin näissä peltihommissa, kun ei kyseessä oo kuiteskaan ihan vaan ruostereikien paikkaus. Nyt kuiteski homma liikahti eteen päi, ku sai tuon kynnyksen heftiin. Jos sitä vaikka jo ens viikolla pääsis leimalle....
Lauantaina ois taas tarkotus pistää lankaa palamaan.

Tietääkös kukaan, tartteeko huoltoautossa olla roiskeläpät takana? Ne nimittäin lähti puskureitten irrotuksen mukana, enkä ajattellu noita puskureita laittaa paikoilleen, ennen kuin nekin on ehjätty.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3541
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

jackie kirjoitti: Lauantaina ois taas tarkotus pistää lankaa palamaan.
Njoo... Lumisade sotki sen verran suunnitelmia, et lauantai meni kotiin pästyä rörröhommissa ja jallatellessa. Tänään pääs sitte joksku tunniks pajalle. Nyt oli jo lopettaes semmone fiuvis, et alkaa olee remontin korjuu tällä erää voiton puolella, ku sai ton lokarin ja kynnyspalkin liitoksen mallailtua. Vaan onhan tossa vielä, ennen ku on kaikki hitsattu, hiottu, maalattu ja saumat liimattu.
Kuva
Kuva
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3541
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Täähä meinaa valmistua... Hitaasti, mutta kaikessa rauhassa.

En malttanu olla vielä vaihtamatta tavaratilan lattian takareunaa, kun siinä nyt sattui olemaan ehjää rautaa kynnyksessä, johon hitsata.
Kuva
Kuva

Takaoven kynnyksen ja takalokarin liitoskohdasta tuli melkonen tilkkutäkki.
Kuva

Takalokarin etupää oli vähä työläämpi paikka. Ei niinkään taas se uuden pellin laittaminen, mutta vanhan pellin poistaminen ahtaassa paikassa ja pintojen putsaaminen osaa olla aina yhtä ikävää.
Kuva
Kuva
Kuva

Tänään kävin lasiliikkeessä laitattamassa takaoveen lasin paikoilleen, laitoin hitsaussaumoihin ja puhtaaksi hiottuihin koripeltien saumoihin liimat ja pääsin jo sutimaan pintamaaliakin. Välissä on tietysti pitäny hioa saumoja ja sutata pohjamaalia, mutta ne on niin ankeita hommia, että eipä niistä viitti kuvilla ketää rankaista. Mainittakoon nyt kuiteski, että pohjalle laitoin Zink182 sinkkimaalia ja saumat tiivistin Würthin liima- ja tiivistemassalla. Pohjamaalin päälle pintapelteihin laitan jo tässä vaiheessa tuota aiemmin mainittua Orchin Gün (6464) vihreetä, koska auto maalataan sillä joskus lähi tulevaisuudessa (10 vuoden sisään) kuiteski kauttaaltaan.
Josko se vaikka huomenna olis jo valmis leimalle.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

No ompas lappeen Rannan mies päässyt sepittämään peltiä oikein reilumman kautta. Mutta eiköhän tuolla sitten taas seuraavat 20 vuotta ajelekkin huoletta. :lol:

Hyvät kuvat projektista. :P
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3541
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Juhis. kirjoitti:No ompas lappeen Rannan mies päässyt sepittämään peltiä oikein reilumman kautta. Mutta eiköhän tuolla sitten taas seuraavat 20 vuotta ajelekkin huoletta. :lol:
No tuolla takasiivellä juu... Kävin tänää katsastuksessa, mutta inssi kehtas löytää uusia vikoja :shock: . Etukardaanin ristikossa väljää, oik etupyörän laakeri välyksellinen ja lokarin kaariin pitis laittaa levikkeet. Lisäksi vasempaan kynnyskoteloon tuli tökkimällä reikä, joka pitää siis kanssa korjata. Tuohon koteloon laitan nyt paikan sellasella "kunhan nyt leiman saa" tyylillä, koska aikomus ois vaihtaa nuo kotelot kokonaan ja tehä ne sitte jostai riittävän tukevasta putkesta :wink: .

ps. Vaikka ei leimaa tullutkaan, niin pitihän sillä maastoon lähteä... Naapurin isäntä tulee näillä näppylöillä 300GE:llä hakemaan ja lähetään nykäsee tuo "oma lehmä ojasta".

edit: Ei ollu lapiota eikä taljaa mennessä mukana, mut sukset oli ni pääs kotio :)
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
gwagen
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ke 12.04.2006 20:52

Viesti Kirjoittaja gwagen »

Löytyykö etukardaaniin ristikkoa vai pitääkö vaihtaa koko kardaani?
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3541
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

gwagen kirjoitti:Löytyykö etukardaaniin ristikkoa vai pitääkö vaihtaa koko kardaani?
Merkkiliikkeestä kävin tänää kysymässä, ja sieltä sais ainoastaan kokonaisen kardaanin (1300€ :D ). Finnbenzillä ois vissiinki noita ristikkoja myytävänä irrallaan, mutta en oo sitä tullu vielä tarkemmin selvittäneeks. Ajatuksena olis huomenna illalla ehtiä irrottaa kardaani ja mennä Laakerikeskuksesta kyselee ristikkoa. Myös esimerkiks Farmilaitteella näytti kuvastossaan olevan traktorien voimanottoakselien ristikoita. Eiköhän nuo liene standarditavaraa nuo ristikot. Perjantaina viimeistään lienen asian suhteen viisaampi.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3541
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

jackie kirjoitti:
gwagen kirjoitti:Löytyykö etukardaaniin ristikkoa vai pitääkö vaihtaa koko kardaani?
Finnbenzillä ois vissiinki noita ristikkoja myytävänä irrallaan
Ei ole ei. Finbenziltäkin saatavana ainoastaan kokonaista kardaania ja hintaan 1300. Tässä saattaa vaikka oikeesti käydä "tein itse ja säästin" -temput.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3541
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

jackie kirjoitti:...mutta inssi kehtas löytää uusia vikoja :shock: . Etukardaanin ristikossa väljää, oik etupyörän laakeri välyksellinen ja lokarin kaariin pitis laittaa levikkeet. Lisäksi vasempaan kynnyskoteloon tuli tökkimällä reikä, joka pitää siis kanssa korjata. Tuohon koteloon laitan nyt paikan sellasella "kunhan nyt leiman saa" tyylillä, koska aikomus ois vaihtaa nuo kotelot kokonaan ja tehä ne sitte jostai riittävän tukevasta putkesta :wink:
Nyt se olis sitte leimattu :D . Tässä kuva helmakotelon "leimalle-hitsauksista". Piti tehä noi paikat kahen millin pellistä, että pysty hitsaa niin kovilla virroilla, et sai ees jollain tapaa ottamaan ruosteiseen peltiin kiinni :roll:.
Kuva

Kaaret laitoin kiinni ens alkuun ja väliaikaisesti (kymmenkunta vuotta tjsp) tommosilla peltilätkillä. Sitten ku tekee noihi loppuihin kolmeen lokariin ruostekorjaukset, ois tarkotus tehä samalla noi levikkeitten kiinnitykset jollain vähemmän ruostetta keräävällä tavalla. Kyttään kyllä koko ajan, jos sattuis löytämään alkuperäiset muoviset levikkeet kohtuu hintaan.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Viimesessä kuvassa G-wagen serkkupoikien tojottimen rinnalla. Onhan nuo kaaret vähä karkeen näköset, mutta kait niihin tottuu...

Noista kardaanin murroksen ja etunavan remonteista teen tekniikka-osioon omat topickinsa, jahka kerkiän.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
Mikko Vuorsola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: To 07.07.2005 13:30
Paikkakunta: PORI

Viesti Kirjoittaja Mikko Vuorsola »

Hyvältä näyttää. Korista juuri nuo takakulmat on yleensä ruostuneet. Onneksi G:n rungossa ei ole yleensä hitsattavaa, korkeintaan takajousen ja takaiskarin yläpään kiinnityksessä voi olla ruostetta. Vrt. Toyota BJ/HJ runko vastaavalta ajalta, ei ole juurikaan rautaa alkuperäisessä muodossa jäljellä.
Taitaa olla Mersulla vedetty joku kunnon "myrkkymaali" runkoon.
Kyllä tästä pääsee, se vaan näyttää vähän jyrkältä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM606 Mynä- Compound Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300
GD 300
GD 300
SL 500 R230
Sprinter 319CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3541
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Mikko Vuorsola kirjoitti: Onneksi G:n rungossa ei ole yleensä hitsattavaa, korkeintaan takajousen ja takaiskarin yläpään kiinnityksessä voi olla ruostetta.
Noita iskarin kiinnityskohtia onki tossa jonku edellisen asentajan toimesta jo näemmä ehitty, ei hitsaamaan, mutta hitsailemaan. :?
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3541
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Voiman puutetta. Ei sitä kroonista laatua vaan akuuttia.

Viesti Kirjoittaja jackie »

Eipä oo tarvinnu Geelle tehä vähän aikaan mitään - tosin eipä sillä oo viimeseen reiluun kuukauteen pihapiiriä kauempana ajeltukaan.

Heinäkuun alkupuolella hinasin peräkärrysaunaa ku kesken ajon huomasin kaasupolkimen olevan pohjassa ja nopeuden kuuden kympin kieppeillä. Auto seis ja tutkailemaan tilannetta. Öljyt ja vedet oli nätisti omissa oloissaan ja kone lähti käyntiin iha nätisti. Ajoin sitte kuiteski vaa motarin seuraavaan liittymään, puotin saunan pois perästä ja jäin oottelemaan et iskä tulee CDI:llä hinaamaan; ei tohtinu ajaa tolla yhtään enempää, ku ei oikei osannu arvailla et mikä siellä kränää.

Mie laitoin Geen sitte sillo seisomaan ja otettiin kakkosnelonen ajoon, et tutkii tota sitte paremmalla ajalla.

Nyt on tilannetta tutkittu seuraavilla toimenpiteillä:
- Koeajolla auto jaksoi kyllä kolmosella kiihtyä vielä ihan normaalisti, mutta nelosella ei kulkenu enää mihinkää.
- Kone käy ihan nätisti. Vuorollaan ku löysäs jokaista suutinputkea, ni kaikilla oli selkee vaikutus käyntiin.
- Puristuspaineita alotettiin mittaamaan. 1 ja 4 sylinterien paineet sai mitattua hehkujen rei'istä ja niissä oli molemmissa 20. Tänään oli tarkotus mitata suuttimien rei'istä loppujen sylinterien paineet, mutta eipä ollut laitteen mukana mersun suutinreikään käypästä päätä.

Koneen aikaisemmasta kunnosta mainittakoon, että on lähteny käyntiin noin 15 asteen pakkasesta ilman lohkolämmitintä ja jaksanu kulettaakin tuota möykkyä pahimmillaan 140-150 mittarinopeutta 265/70 16 renkailla. Öljyä tuo on kuitenki vie _paljon_. Matkamittari ei toimi, joten tarkkaa lisäysväliä en osaa sanoa, mut kun tossa tankki vuotaa, eli sitä ei voi laittaa ku puolilleen, ni parhaimmillaan tankkausvälillä on saanu parikin kertaa sinne puol+ litraa lorauttaa. On tullu arvailtua tota öljynkulutuksen syytä. Josko sieltä ois öljyrengas/-renkaita poikki, tai sit männässä halkeama. Luulis et venttiilivarren kumien kautta ei noin paljoo vois kulua.

Tilanne etenee kuitenki nyt siten, että viikonloppuna meen hakee Mäntsälästä tohon toimivan ja kohtuuhintasen vaihtokoneen, jonka sitte "heitän" nokalle. Joka tapauksessa yritän saaha selville enne koneen vaihtoa, mikä tossa nykysessä koneessa on vikana. Jos ei diagnooseja tekemällä vika selviä, ni irrallaanhan tuo sitte kelpaa pistää atomeiks.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Mulla vei remontoitu OM617 parhaimmillaan 2,6 litraa delvacia tuhannella ja syynä oli uudet vialliset ohjurinkumit joten kyllä se öljy voi sieltäkin kautta kulkeutua vaikkei ihan heti uskoiskaan :roll: .
auto w123 200D/300DT vm, -81
mtuitto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 282
Liittynyt: Ke 22.11.2006 21:56
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja mtuitto »

Muistatko Jari_W123 minkä merkkiset ne vialliset kumit oli? Mulla on OM617 täysremppa meneillään eli ettei tarttis samaan miinaan mennä... Tietysti orggis tiivistesarja olis hyvä mutta kun ehtivät Keravan R-koneistuksessa jo tarvikesatsin tilailla. Tosin eipä ne pelkät ohjurinkumit paljoa Vehossa varmaan maksa.
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3541
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Nyt on puristuspaineet mitannu. 20 bar oli kaikissa sylintereissä, joten ei sieltä mäntä ainakaan oo poikinu. Kävin Joutsenon dieselasennuksessa tänään jutustelemassa ja pitää viiä auto sinne kuulosteltavaks. Ihan hirveesti ei kyllä kehtaa vianetsintään sijoittaa rahaa, kun kerran on vaihtokone olemassa, mutta ei tuota vanhaakaan kehtais nokalta nostaa pois ennen ku on tutkittu mitä tutkittavissa on.

Kävin tänää muute Auto-Sunilta tilaamassa ne alkuperäisen venttiilivarren kumit ja hintaa jää sarjalle ~35€ . Paljonkos tarvikekumit maksaa? Noitten orkkiksien mukana tulee varaosamyyjän mukaan jotku kumitötteröt joitten kanssa noi asennetaan silleen ettei ne hajoo.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3541
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Päivitellääs vähän tätäki "talleissa ei tapahdu" projektia. Autollehan ei oo tehty yhtään mitään remonttihommaa sitte viime katsastuksen. Vuos sitte syksyllä tein väliaikasen rekisteristä poiston ja G on palvellu nyt tässä ranchilla piha-autona.

Lokarien levikekaaret myin niitä tarvitsevalle, ku ei niitä tässä pihakäytössä tarttee ja tarkoitus ois jokatapauksessa jotain lasikuitua kestävämpää kaariin laittaa.

16" vanteet myin kanssa ja ostin naapurilta w463:n viis-puolaiset orkkis-alut 31"-10,5" BFG All Terrain renkailla, ku häneltä meni 300GE viime talvena lunastukseen ja nuo jäi sopivasti ylimääräsiks. Oikeella eessä raidetangon pää ottaa renkaaseen kiinni, mut 10mm spacereillä siitä selviää. Spacerien aihiot on ollu keväästä asti oottamassa et poraisin reijät niihi; sorvarikin niitä jo yks päivä kyseli...

Värin suhteen iski sellanen pussihousufiilis, että Orchid Grün saa jäädä unholaan ja pintaan tulee alkuperäinen Colorado Beige 8) Tosin eiköhän tässä ehi mieli muuttua vielä monta kertaa ennen ku tuo on maalauskunnossa :oops: :roll:

Koneviasta taisi vihdoin tulla selko. Ölkkää on koneeseen saanu lisätä piha-ajossaki; tänä kesänä oon käyny kaks kertaa hakee 20l kannun dieseliä, joten paljoo ei kilsoja tuu. Joka tapauksessa tossa kertaalleen kesällä ajelin peltoteitä sen verran että sain koneen kunnolla kuumaks. Nyt huomasin että pakosarjan kieppeiltä tuli vettä koneesta ja samoin nyt on alkanu kertyä öjyä tuonne pakosarjan päälle. Voiskoha se ola sitte kansi halki, kylmänä ei puristuspaineissa eroa näy, mut sitten ku kone lämpiää ni alkaa oireita tulemaan.

Varaosia oon kyselly sen verran, että taka iskunvaimentimien yläpään kiinnikkeet runkoon sais päivän varotusajalla merkkiliikkeestä apaut 50€ kappalehintaan. Ei ois järin pahan hintaset.

Valmistenumeroa ei oo vissii tullu viel tänne laitettua, joten annetaanpa sekin jos ketä kiinnostaa vin-dekooderista G-mersujen tietoja katella: WDB46033317026897

Tuolta löytyy fiilistelykuvia, ku projektikuvia ei oo...
http://kuvablogi.com/blog/16316/13/
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
HMK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: To 30.11.2006 22:30
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja HMK »

Herättelehän G ihmeessä taas henkiin. Koneitahan on pilvin pimein saatavissa ja jos kone aihio on hyvä niin laakerit ja renkaat saa muutamalla satasella.
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

mtuitto kirjoitti:Muistatko Jari_W123 minkä merkkiset ne vialliset kumit oli? Mulla on OM617 täysremppa meneillään eli ettei tarttis samaan miinaan mennä... Tietysti orggis tiivistesarja olis hyvä mutta kun ehtivät Keravan R-koneistuksessa jo tarvikesatsin tilailla. Tosin eipä ne pelkät ohjurinkumit paljoa Vehossa varmaan maksa.
Hupsista,en oo tähän hoksannu vastata :oops: .Ne tarvike kumit oli merkkiä goetze joka on laatumerkki.Alkuperäiset kumit oli samanmerkkiset mutta tarkasti vertailemalla huomasi että tarvikekumeista puuttui pieni "kaulus" sisältä joka tiivistää venttiilinvarren.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3541
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

HMK kirjoitti:Herättelehän G ihmeessä taas henkiin. Koneitahan on pilvin pimein saatavissa ja jos kone aihio on hyvä niin laakerit ja renkaat saa muutamalla satasella.
Varakone tuli hankittua jo reilu vuos sitte :wink:
31.8.2007 jackie kirjoitti:Tilanne etenee kuitenki nyt siten, että viikonloppuna meen hakee Mäntsälästä tohon toimivan ja kohtuuhintasen vaihtokoneen, jonka sitte "heitän" nokalle. Joka tapauksessa yritän saaha selville enne koneen vaihtoa, mikä tossa nykysessä koneessa on vikana.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13698
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Pimp my G-Wagen

Viesti Kirjoittaja karra »

Eli saksalainen versio... :) tässä osassa puretaan G .

http://www.kabeleins.de/auto/videos/son ... kel/21467/
1987 MB 560 SEC museoauto
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

Mitenkäs tämä projekti on edennyt..??
(vai onko edennyt mitenkään)

T:"kohtalotoveri"
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

lukihärö poistettu

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3541
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

KOS kirjoitti:Mitenkäs tämä projekti on edennyt..??
(vai onko edennyt mitenkään)

T:"kohtalotoveri"
Muinainen mainoslausehan on tainnu kuulua kutakuinkin et "etenee ku vatsatauti päiväkodissa". Rojektina tää ei oo edenny ku ajatuksen ja suurten suunnitelmien tasolla. Tain nostaa korin pois rungolta sit jahka alan tuot tekee, sen verran happamas kunnos toi kori on.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Vastaa Viestiin