W201 Yleistä keskustelua

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Jonski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 198
Liittynyt: La 03.05.2008 22:32
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Jonski »

Yhdessä purkuautossa näin vastaavan kesällä.
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Kukaan ei olekaan auttanut sua vielä jurina-asiassa. Ja tärinäkin taisi olla kardaanissa osien uusimisen jälkeen. Tässäpä sinulle tod.näk. lääke vaivoihin, jos niitä siis vielä on:

Onko kardaanissa vaihdelaatikon päässä värinänvaimennin ja onko se ehjä? Tarvitset minun nähdäkseni ehjän värinänvaimentimen ja sen jälkeen koko kardaani kannattaa taspainotuttaa, kun siinä kerran on tärinää.
Avatar
Jonski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 198
Liittynyt: La 03.05.2008 22:32
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Jonski »

Se isompi humputus lähti kun kiristettiin keskimutteri kunnolla, seuraavaksi olen ajatellut vaihtaa etupään kardaanin keskitysholkin. Välystä tuntuu, kun kardaania liikuttelee ylösalas
Avatar
Arttu.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: To 19.03.2009 17:39
Paikkakunta: Lammi

Viesti Kirjoittaja Arttu. »

Tämä kun näyttää olevan tällänen yleinen keskustelu, niin kysyisin noista mersun tehdasmadalletuista 190:stä onko sellassia ees ollu? ja minkä ikäsissä? ja mistä tietää onko tehdasmadallettu :?: oon jostain aika epävarmalta taholta kuullu niin ei tiiä mitä uskoo ja mitä ei :D
Avatar
Jonski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 198
Liittynyt: La 03.05.2008 22:32
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Jonski »

Eikös se ole se Sportline, -22 mm madallettu?
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

vai oliko 20mm? HR:n Jousiesitteessä lukee -40mm madallusjousien kohdalla (Sportline -20mm)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Arttu.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: To 19.03.2009 17:39
Paikkakunta: Lammi

Viesti Kirjoittaja Arttu. »

Niin elikkäs tossa mun 2.5 diissellissä ei liene mitään tehdasmadallusta? onkohan muuten vaan alusta ihan loppu :D no kyllähän siihen uus tulee kuiteski jahka saa rahaa 8)
moku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ti 04.12.2007 14:03
Paikkakunta: saarijärvi

Viesti Kirjoittaja moku »

morjensta! osaisko kukaan auttaa tälläisessa ongelmassa, eli 2.6 rivikutos koneen sytkän kanssa ongelmaa.. pitäisi saada selville mihin menee piuha sytytysyksiköltä pyöreästä liittimestä jossa on "tappi" keskellä. vaikeasti selitetty mutta toivottavasti joku ymmärtää mitä tarkoitan:D korjausoppaassa oli puutteellinen kytkentäkaavio joten sieltä ei saanut apuja.. kiitoksia etukäteen
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

moku kirjoitti:morjensta! osaisko kukaan auttaa tälläisessa ongelmassa, eli 2.6 rivikutos koneen sytkän kanssa ongelmaa.. pitäisi saada selville mihin menee piuha sytytysyksiköltä pyöreästä liittimestä jossa on "tappi" keskellä. vaikeasti selitetty mutta toivottavasti joku ymmärtää mitä tarkoitan:D korjausoppaassa oli puutteellinen kytkentäkaavio joten sieltä ei saanut apuja.. kiitoksia etukäteen
Piuha menee yläkuolokohdan anturille, joka luultavasti sijaitsee koneen päällä sen takaosassa ja saa impulssit vauhtipyörältä.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
moku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ti 04.12.2007 14:03
Paikkakunta: saarijärvi

Viesti Kirjoittaja moku »

tomant kirjoitti:
moku kirjoitti:morjensta! osaisko kukaan auttaa tälläisessa ongelmassa, eli 2.6 rivikutos koneen sytkän kanssa ongelmaa.. pitäisi saada selville mihin menee piuha sytytysyksiköltä pyöreästä liittimestä jossa on "tappi" keskellä. vaikeasti selitetty mutta toivottavasti joku ymmärtää mitä tarkoitan:D korjausoppaassa oli puutteellinen kytkentäkaavio joten sieltä ei saanut apuja.. kiitoksia etukäteen
Piuha menee yläkuolokohdan anturille, joka luultavasti sijaitsee koneen päällä sen takaosassa ja saa impulssit vauhtipyörältä.

tomant
okei. kiitoksia. löysinki juuri muutaman tosihyvän kuvan aiheesta. toivotaan että kohta hörähtää
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

Ole hyvä vaan.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
moku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ti 04.12.2007 14:03
Paikkakunta: saarijärvi

Viesti Kirjoittaja moku »

nyt tarvittaisiin taas hieman apua :) eli onko vika sytytyksenohjausyksikössä, kun jännite menee puolalle ja puolalta menee jatkuva jännite jakajalle (12v) mutta kipinää ei tule. jakajankansi,pyörijä,johdot ja tulpat ovat uusia ja liitokset tarkastettu moneen otteeseen monin sormin. puolasta mittailtii käämien vastukset ja olivat mitä pitääkin. eli meneekö taas rahatouhuiksi vai onko viisammilla ideoita mikä voisi olla vikana?
Avatar
Jonski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 198
Liittynyt: La 03.05.2008 22:32
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Jonski »

Onko muilla kaasu välillä jäykkä ja välillä semmoinen sopivan kevyt? Oon yrittänyt vähän rasvailla sitä kaasuvivustoa ja vaijeria, mutta välillä se kaasu muuttuu jäykäksi.
moku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ti 04.12.2007 14:03
Paikkakunta: saarijärvi

Viesti Kirjoittaja moku »

noniin asiantuntevaa porukkaa kaivattaisiin. eli käykö 2.6 koneeseen 3.0 te koneen sytytyksenohjausyksikkö? eli varaosanumerot vai mitkä lie sitten ovatkin: 2.6=006 545 74 32 3.0=008 545 64 32

kiitos!
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kenellä oli se w201 jossa 3.0 moottori? ts. topic. tarvii löytää... Saattaa olla että mopo karkaa käsistä tän uuden w201 kans.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

millainen tenava pitää olla, että olis joka pyörässä omat abs anturit, eikä takana perässä vain yksi, kuten esim. 124 koppaisessa 200 D autossa :roll:

pitääkö olla heti "cossu" vai löytyykö muista? ja kai cossussa sentään on "oikeat absit" :?

tuo 124 oli kyllä pettymys tuo mersun abs systeemin takia ja jäi siitä sitten se kilpuri tekemättä :x en ikinä edes kuvitellut, ettei olis pyöräkohtaisia abs antureita takana...
Avatar
jagshemag
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: La 03.11.2007 13:13
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja jagshemag »

Noniin ja sitten pukkaa mersussa hieman ropleemaa, todella vtumaista. Elikkäs auto w201 2,6 -91 ja semmonen vika ilmeni tänään että ei tahdo pirssi kulkea arvoisellaan tavalla. Kiihdyttäessä eli kaasua painettaessa kosla ns. booaaa/ hyytyy miten sen sanois, lähtee kyllä kulkemaan jossain vaiheessa runttaamalla kaasun pohjaan tai sitten hölläämällä kaasujalkaa. Ihan kuten ei saisi bentsiiniä tai sitten jotain sytytyspuolen häikkää? Viikonloppuna vaihdoin bensansuodattimen kyllä, mutta teki sitä jo aikaisemminkin ajoittain eikä näin pitkää aikaa putkeen kuin tänään... Että tälläinen visainen kysymys tähän väliin?
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

jagshemag kirjoitti:Noniin ja sitten pukkaa mersussa hieman ropleemaa, todella vtumaista. Elikkäs auto w201 2,6 -91 ja semmonen vika ilmeni tänään että ei tahdo pirssi kulkea arvoisellaan tavalla. Kiihdyttäessä eli kaasua painettaessa kosla ns. booaaa/ hyytyy miten sen sanois, lähtee kyllä kulkemaan jossain vaiheessa runttaamalla kaasun pohjaan tai sitten hölläämällä kaasujalkaa. Ihan kuten ei saisi bentsiiniä tai sitten jotain sytytyspuolen häikkää? Viikonloppuna vaihdoin bensansuodattimen kyllä, mutta teki sitä jo aikaisemminkin ajoittain eikä näin pitkää aikaa putkeen kuin tänään... Että tälläinen visainen kysymys tähän väliin?
Tarkista, että ruiskun ilmaa kuljettavissa osissa (letkut, kumikaukalo ym.) ei ole ilmavuotoja, jotka sotkevat seoksia. Minulla irtosi joskus tyhjäkäyntiventtiilille menevä letku (kumikaukalon alla), kun turbo antoi liikaa painetta. Letkun irtoamisen jälkeen olivat oireet samanlaiset kuin sinulla.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
jagshemag
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: La 03.11.2007 13:13
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja jagshemag »

tomant kirjoitti:
jagshemag kirjoitti:Noniin ja sitten pukkaa mersussa hieman ropleemaa, todella vtumaista. Elikkäs auto w201 2,6 -91 ja semmonen vika ilmeni tänään että ei tahdo pirssi kulkea arvoisellaan tavalla. Kiihdyttäessä eli kaasua painettaessa kosla ns. booaaa/ hyytyy miten sen sanois, lähtee kyllä kulkemaan jossain vaiheessa runttaamalla kaasun pohjaan tai sitten hölläämällä kaasujalkaa. Ihan kuten ei saisi bentsiiniä tai sitten jotain sytytyspuolen häikkää? Viikonloppuna vaihdoin bensansuodattimen kyllä, mutta teki sitä jo aikaisemminkin ajoittain eikä näin pitkää aikaa putkeen kuin tänään... Että tälläinen visainen kysymys tähän väliin?
Tarkista, että ruiskun ilmaa kuljettavissa osissa (letkut, kumikaukalo ym.) ei ole ilmavuotoja, jotka sotkevat seoksia. Minulla irtosi joskus tyhjäkäyntiventtiilille menevä letku (kumikaukalon alla), kun turbo antoi liikaa painetta. Letkun irtoamisen jälkeen olivat oireet samanlaiset kuin sinulla.

tomant
Perkules ei kyllä löytyny tuolta ainakaan vielä mitään vikaa vaikka kuinka tutkii ja hutkii. Edelleenkin samat oireet, mutta nyt on ruvennut tuo kone käymäänkin vähän epätasaisemmin. Paikallaan kun pitää kierroksia korkeammalla vaikka 3000rpm hetken aikaa ja painaa lisää kaasua niin kyllä alkaa "röpöttämään" ja yskimään, mutta nostaa kyllä kierroksia mutta aika huonosti... Mutta kun painaa kaasun pohjaan ni toimii ihan normaalisti, sitä en oikee bonjaa! Pakokaasua tuntu kanssa tulevan aikalailla...
W201 2.6 -91 Sportline
keijo17
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Su 15.02.2009 21:40

Viesti Kirjoittaja keijo17 »

Sergey kirjoitti:kenellä oli se w201 jossa 3.0 moottori? ts. topic. tarvii löytää... Saattaa olla että mopo karkaa käsistä tän uuden w201 kans.


hakuun nimimerkki -tonijuoperi- sillä se tais olla se 24 tappinen 8)
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

homma karkas kirjaimellisesti käsistä... ja katosi kokonaan osina. Sitä se talon remontointi teettää :oops:
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
keijo17
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Su 15.02.2009 21:40

Viesti Kirjoittaja keijo17 »

vai että sille
Avatar
jagshemag
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: La 03.11.2007 13:13
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja jagshemag »

jagshemag kirjoitti:Noniin ja sitten pukkaa mersussa hieman ropleemaa, todella vtumaista. Elikkäs auto w201 2,6 -91 ja semmonen vika ilmeni tänään että ei tahdo pirssi kulkea arvoisellaan tavalla. Kiihdyttäessä eli kaasua painettaessa kosla ns. booaaa/ hyytyy miten sen sanois, lähtee kyllä kulkemaan jossain vaiheessa runttaamalla kaasun pohjaan tai sitten hölläämällä kaasujalkaa. Ihan kuten ei saisi bentsiiniä tai sitten jotain sytytyspuolen häikkää? Viikonloppuna vaihdoin bensansuodattimen kyllä, mutta teki sitä jo aikaisemminkin ajoittain eikä näin pitkää aikaa putkeen kuin tänään... Että tälläinen visainen kysymys tähän väliin?
Noniin ja vika löytyi pitkän etsiskelyn ja tutkiskelun jälkeen, eli lambdahan se on taas paskana, joka on muuten vaihdettu tänä kesänä. Vaihdettiin koska ei mennyt katsastuksesta läpi päästöjen takia. Vika selvisi kun otin nuo lambdan johdot irti niin jo vain rupesi kulku paranemaan. Mutta nyt seuraa kysymys että kärsiikö tolla koslalla ajaa tuo lambda irti? Jokunen päivä pitäisi varmasti ajaa ennenkuin saa uuden haettua/asennettua...
W201 2.6 -91 Sportline
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

jagshemag kirjoitti:
jagshemag kirjoitti:Noniin ja sitten pukkaa mersussa hieman ropleemaa, todella vtumaista. Elikkäs auto w201 2,6 -91 ja semmonen vika ilmeni tänään että ei tahdo pirssi kulkea arvoisellaan tavalla. Kiihdyttäessä eli kaasua painettaessa kosla ns. booaaa/ hyytyy miten sen sanois, lähtee kyllä kulkemaan jossain vaiheessa runttaamalla kaasun pohjaan tai sitten hölläämällä kaasujalkaa. Ihan kuten ei saisi bentsiiniä tai sitten jotain sytytyspuolen häikkää? Viikonloppuna vaihdoin bensansuodattimen kyllä, mutta teki sitä jo aikaisemminkin ajoittain eikä näin pitkää aikaa putkeen kuin tänään... Että tälläinen visainen kysymys tähän väliin?
Noniin ja vika löytyi pitkän etsiskelyn ja tutkiskelun jälkeen, eli lambdahan se on taas paskana, joka on muuten vaihdettu tänä kesänä. Vaihdettiin koska ei mennyt katsastuksesta läpi päästöjen takia. Vika selvisi kun otin nuo lambdan johdot irti niin jo vain rupesi kulku paranemaan. Mutta nyt seuraa kysymys että kärsiikö tolla koslalla ajaa tuo lambda irti? Jokunen päivä pitäisi varmasti ajaa ennenkuin saa uuden haettua/asennettua...
jos perus säädöt ruiskussa on ok, niin kyllä uskaltaa ajaa, ruisku "vaihtuu" vain ke-jetistä-> k-jetiksi... voit varmuuden vuoksi säätää hieman rikkaammalle ruiskua, jos epäilyttää... joku 1/4 kierros säätöä rikkaamalle, jos taas tuntuu tukehtuvan tuon säädön jälkeen, niin pidä siinä missä se nyt on...

mulla on ittellä 300 E:stä kaikki sähköjohdot irti ke-jetistä, kun se ei suostu käymään kunnolla, jos siinä on johdot kiinni... nyt "k-jet modissa" se pelaa han ok :D
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
jagshemag
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: La 03.11.2007 13:13
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja jagshemag »

Uudet jarrulevyt pitäis hommata mersuun. Ni sellasta kyselisin ihan mielenkiinnosta että onkos kenelläkään kokemusta noista KL:n rei'itetyistä sport jarrulevyistä taikka sitten Tuningstudiolla myytävistä National Performancen jarruista tenavassa taikka sitten ylipäätään mersussa? Toimiiko mitenkä ja onko ylipäätään paremmat orkkis jarruihin verrattuna?
W201 2.6 -91 Sportline
Vastaa Viestiin