W201 Yleistä keskustelua
Kukaan ei olekaan auttanut sua vielä jurina-asiassa. Ja tärinäkin taisi olla kardaanissa osien uusimisen jälkeen. Tässäpä sinulle tod.näk. lääke vaivoihin, jos niitä siis vielä on:
Onko kardaanissa vaihdelaatikon päässä värinänvaimennin ja onko se ehjä? Tarvitset minun nähdäkseni ehjän värinänvaimentimen ja sen jälkeen koko kardaani kannattaa taspainotuttaa, kun siinä kerran on tärinää.
Onko kardaanissa vaihdelaatikon päässä värinänvaimennin ja onko se ehjä? Tarvitset minun nähdäkseni ehjän värinänvaimentimen ja sen jälkeen koko kardaani kannattaa taspainotuttaa, kun siinä kerran on tärinää.
morjensta! osaisko kukaan auttaa tälläisessa ongelmassa, eli 2.6 rivikutos koneen sytkän kanssa ongelmaa.. pitäisi saada selville mihin menee piuha sytytysyksiköltä pyöreästä liittimestä jossa on "tappi" keskellä. vaikeasti selitetty mutta toivottavasti joku ymmärtää mitä tarkoitan:D korjausoppaassa oli puutteellinen kytkentäkaavio joten sieltä ei saanut apuja.. kiitoksia etukäteen
Piuha menee yläkuolokohdan anturille, joka luultavasti sijaitsee koneen päällä sen takaosassa ja saa impulssit vauhtipyörältä.moku kirjoitti:morjensta! osaisko kukaan auttaa tälläisessa ongelmassa, eli 2.6 rivikutos koneen sytkän kanssa ongelmaa.. pitäisi saada selville mihin menee piuha sytytysyksiköltä pyöreästä liittimestä jossa on "tappi" keskellä. vaikeasti selitetty mutta toivottavasti joku ymmärtää mitä tarkoitan:D korjausoppaassa oli puutteellinen kytkentäkaavio joten sieltä ei saanut apuja.. kiitoksia etukäteen
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
okei. kiitoksia. löysinki juuri muutaman tosihyvän kuvan aiheesta. toivotaan että kohta hörähtäätomant kirjoitti:Piuha menee yläkuolokohdan anturille, joka luultavasti sijaitsee koneen päällä sen takaosassa ja saa impulssit vauhtipyörältä.moku kirjoitti:morjensta! osaisko kukaan auttaa tälläisessa ongelmassa, eli 2.6 rivikutos koneen sytkän kanssa ongelmaa.. pitäisi saada selville mihin menee piuha sytytysyksiköltä pyöreästä liittimestä jossa on "tappi" keskellä. vaikeasti selitetty mutta toivottavasti joku ymmärtää mitä tarkoitan:D korjausoppaassa oli puutteellinen kytkentäkaavio joten sieltä ei saanut apuja.. kiitoksia etukäteen
tomant
Ole hyvä vaan.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
nyt tarvittaisiin taas hieman apua
eli onko vika sytytyksenohjausyksikössä, kun jännite menee puolalle ja puolalta menee jatkuva jännite jakajalle (12v) mutta kipinää ei tule. jakajankansi,pyörijä,johdot ja tulpat ovat uusia ja liitokset tarkastettu moneen otteeseen monin sormin. puolasta mittailtii käämien vastukset ja olivat mitä pitääkin. eli meneekö taas rahatouhuiksi vai onko viisammilla ideoita mikä voisi olla vikana?

millainen tenava pitää olla, että olis joka pyörässä omat abs anturit, eikä takana perässä vain yksi, kuten esim. 124 koppaisessa 200 D autossa 
pitääkö olla heti "cossu" vai löytyykö muista? ja kai cossussa sentään on "oikeat absit"
tuo 124 oli kyllä pettymys tuo mersun abs systeemin takia ja jäi siitä sitten se kilpuri tekemättä
en ikinä edes kuvitellut, ettei olis pyöräkohtaisia abs antureita takana...

pitääkö olla heti "cossu" vai löytyykö muista? ja kai cossussa sentään on "oikeat absit"

tuo 124 oli kyllä pettymys tuo mersun abs systeemin takia ja jäi siitä sitten se kilpuri tekemättä

Noniin ja sitten pukkaa mersussa hieman ropleemaa, todella vtumaista. Elikkäs auto w201 2,6 -91 ja semmonen vika ilmeni tänään että ei tahdo pirssi kulkea arvoisellaan tavalla. Kiihdyttäessä eli kaasua painettaessa kosla ns. booaaa/ hyytyy miten sen sanois, lähtee kyllä kulkemaan jossain vaiheessa runttaamalla kaasun pohjaan tai sitten hölläämällä kaasujalkaa. Ihan kuten ei saisi bentsiiniä tai sitten jotain sytytyspuolen häikkää? Viikonloppuna vaihdoin bensansuodattimen kyllä, mutta teki sitä jo aikaisemminkin ajoittain eikä näin pitkää aikaa putkeen kuin tänään... Että tälläinen visainen kysymys tähän väliin?
Tarkista, että ruiskun ilmaa kuljettavissa osissa (letkut, kumikaukalo ym.) ei ole ilmavuotoja, jotka sotkevat seoksia. Minulla irtosi joskus tyhjäkäyntiventtiilille menevä letku (kumikaukalon alla), kun turbo antoi liikaa painetta. Letkun irtoamisen jälkeen olivat oireet samanlaiset kuin sinulla.jagshemag kirjoitti:Noniin ja sitten pukkaa mersussa hieman ropleemaa, todella vtumaista. Elikkäs auto w201 2,6 -91 ja semmonen vika ilmeni tänään että ei tahdo pirssi kulkea arvoisellaan tavalla. Kiihdyttäessä eli kaasua painettaessa kosla ns. booaaa/ hyytyy miten sen sanois, lähtee kyllä kulkemaan jossain vaiheessa runttaamalla kaasun pohjaan tai sitten hölläämällä kaasujalkaa. Ihan kuten ei saisi bentsiiniä tai sitten jotain sytytyspuolen häikkää? Viikonloppuna vaihdoin bensansuodattimen kyllä, mutta teki sitä jo aikaisemminkin ajoittain eikä näin pitkää aikaa putkeen kuin tänään... Että tälläinen visainen kysymys tähän väliin?
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Perkules ei kyllä löytyny tuolta ainakaan vielä mitään vikaa vaikka kuinka tutkii ja hutkii. Edelleenkin samat oireet, mutta nyt on ruvennut tuo kone käymäänkin vähän epätasaisemmin. Paikallaan kun pitää kierroksia korkeammalla vaikka 3000rpm hetken aikaa ja painaa lisää kaasua niin kyllä alkaa "röpöttämään" ja yskimään, mutta nostaa kyllä kierroksia mutta aika huonosti... Mutta kun painaa kaasun pohjaan ni toimii ihan normaalisti, sitä en oikee bonjaa! Pakokaasua tuntu kanssa tulevan aikalailla...tomant kirjoitti:Tarkista, että ruiskun ilmaa kuljettavissa osissa (letkut, kumikaukalo ym.) ei ole ilmavuotoja, jotka sotkevat seoksia. Minulla irtosi joskus tyhjäkäyntiventtiilille menevä letku (kumikaukalon alla), kun turbo antoi liikaa painetta. Letkun irtoamisen jälkeen olivat oireet samanlaiset kuin sinulla.jagshemag kirjoitti:Noniin ja sitten pukkaa mersussa hieman ropleemaa, todella vtumaista. Elikkäs auto w201 2,6 -91 ja semmonen vika ilmeni tänään että ei tahdo pirssi kulkea arvoisellaan tavalla. Kiihdyttäessä eli kaasua painettaessa kosla ns. booaaa/ hyytyy miten sen sanois, lähtee kyllä kulkemaan jossain vaiheessa runttaamalla kaasun pohjaan tai sitten hölläämällä kaasujalkaa. Ihan kuten ei saisi bentsiiniä tai sitten jotain sytytyspuolen häikkää? Viikonloppuna vaihdoin bensansuodattimen kyllä, mutta teki sitä jo aikaisemminkin ajoittain eikä näin pitkää aikaa putkeen kuin tänään... Että tälläinen visainen kysymys tähän väliin?
tomant
W201 2.6 -91 Sportline
Noniin ja vika löytyi pitkän etsiskelyn ja tutkiskelun jälkeen, eli lambdahan se on taas paskana, joka on muuten vaihdettu tänä kesänä. Vaihdettiin koska ei mennyt katsastuksesta läpi päästöjen takia. Vika selvisi kun otin nuo lambdan johdot irti niin jo vain rupesi kulku paranemaan. Mutta nyt seuraa kysymys että kärsiikö tolla koslalla ajaa tuo lambda irti? Jokunen päivä pitäisi varmasti ajaa ennenkuin saa uuden haettua/asennettua...jagshemag kirjoitti:Noniin ja sitten pukkaa mersussa hieman ropleemaa, todella vtumaista. Elikkäs auto w201 2,6 -91 ja semmonen vika ilmeni tänään että ei tahdo pirssi kulkea arvoisellaan tavalla. Kiihdyttäessä eli kaasua painettaessa kosla ns. booaaa/ hyytyy miten sen sanois, lähtee kyllä kulkemaan jossain vaiheessa runttaamalla kaasun pohjaan tai sitten hölläämällä kaasujalkaa. Ihan kuten ei saisi bentsiiniä tai sitten jotain sytytyspuolen häikkää? Viikonloppuna vaihdoin bensansuodattimen kyllä, mutta teki sitä jo aikaisemminkin ajoittain eikä näin pitkää aikaa putkeen kuin tänään... Että tälläinen visainen kysymys tähän väliin?
W201 2.6 -91 Sportline
jos perus säädöt ruiskussa on ok, niin kyllä uskaltaa ajaa, ruisku "vaihtuu" vain ke-jetistä-> k-jetiksi... voit varmuuden vuoksi säätää hieman rikkaammalle ruiskua, jos epäilyttää... joku 1/4 kierros säätöä rikkaamalle, jos taas tuntuu tukehtuvan tuon säädön jälkeen, niin pidä siinä missä se nyt on...jagshemag kirjoitti:Noniin ja vika löytyi pitkän etsiskelyn ja tutkiskelun jälkeen, eli lambdahan se on taas paskana, joka on muuten vaihdettu tänä kesänä. Vaihdettiin koska ei mennyt katsastuksesta läpi päästöjen takia. Vika selvisi kun otin nuo lambdan johdot irti niin jo vain rupesi kulku paranemaan. Mutta nyt seuraa kysymys että kärsiikö tolla koslalla ajaa tuo lambda irti? Jokunen päivä pitäisi varmasti ajaa ennenkuin saa uuden haettua/asennettua...jagshemag kirjoitti:Noniin ja sitten pukkaa mersussa hieman ropleemaa, todella vtumaista. Elikkäs auto w201 2,6 -91 ja semmonen vika ilmeni tänään että ei tahdo pirssi kulkea arvoisellaan tavalla. Kiihdyttäessä eli kaasua painettaessa kosla ns. booaaa/ hyytyy miten sen sanois, lähtee kyllä kulkemaan jossain vaiheessa runttaamalla kaasun pohjaan tai sitten hölläämällä kaasujalkaa. Ihan kuten ei saisi bentsiiniä tai sitten jotain sytytyspuolen häikkää? Viikonloppuna vaihdoin bensansuodattimen kyllä, mutta teki sitä jo aikaisemminkin ajoittain eikä näin pitkää aikaa putkeen kuin tänään... Että tälläinen visainen kysymys tähän väliin?
mulla on ittellä 300 E:stä kaikki sähköjohdot irti ke-jetistä, kun se ei suostu käymään kunnolla, jos siinä on johdot kiinni... nyt "k-jet modissa" se pelaa han ok

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Uudet jarrulevyt pitäis hommata mersuun. Ni sellasta kyselisin ihan mielenkiinnosta että onkos kenelläkään kokemusta noista KL:n rei'itetyistä sport jarrulevyistä taikka sitten Tuningstudiolla myytävistä National Performancen jarruista tenavassa taikka sitten ylipäätään mersussa? Toimiiko mitenkä ja onko ylipäätään paremmat orkkis jarruihin verrattuna?
W201 2.6 -91 Sportline