250dt hukkis
- Kuningassorvari
- Vakiokalustoa
- Viestit: 337
- Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
- Paikkakunta: Leppävirta
ei siis vaikuta mitenkään pumpun toimintaa? ottaa vaan tietoo pumpulta ja vaikuttaa pakokaasunkierrättimeen?Kuningassorvari kirjoitti:Nyt se tieto muistu mielee.
Pumpun päälle tuleva sähköliitin haistelee elementtien säätötangon liikettä ja availee pakokaasun kierrätystä sopivissa kohdin.
meneeköhän tossa mallissa pumpulle mitään sähköä, joka vaikuttaa pumpun toimintaan? muutakun se pumpun perseessä oleva mokkula, joka säätelee kylmänä tyhjäkäyntiä.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
- Kuningassorvari
- Vakiokalustoa
- Viestit: 337
- Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
- Paikkakunta: Leppävirta
Mersuissa taitaa vaikuttaa ahtopainemittari (MAP) ennemminkin syöttöön, volkkareissa vaikuttaa ilmamäärämittari. Mersut menevät vikatilaan jos ilmamäärämittari näyttää outoja arvoja oletettuun verrattuna, siis puhutaan nyt uudemmista mersuista. Ilmamäärämittarilla vaikutetaan mersuissa tuohon pakokaasun kierrätyksen määrään
Sinun rivipumppukoneessa ne kaikki letkut/putket ja härdellit liittyvät kaikki tähän EGR systeemiin ja jos menet ne purkamaan pois niin katso sitten tarkkaan, ettei ole liian virkaintoinen katsastusmies, joka tietää että siellä pitäisi niitä letkuja ja läppiä olla. En nyt muista minkä vuoden auto tämä oli mutta jos on -93 tai uudempi niin itse en menisi solmimaan läppiä rautalangalla kiinni, ainakaan katsastuksen aikana siis, samoin EGR putki on syytä olla paikallaan (tietysti tulpattuna) ja MAF johto kiinni ja ilmaläpän voi ottaa sieltä pois mutta jättää senkellon ja akselin siihen liikkumaan
Tuossa sinun autossa syöttömäärään vaikuttaa vain ja ainostaan se pumpun kellon päällä näkyvä ahtopaine mutta sehän tulikin jos ilmi.
Eli joo näytti olevan 90, joten mun mielestä ne kaikki saa purkaa sieltä pois ja todeta, että tämä on suomiauto. Saksalaisissa oli noi EGR järjestelmät aiemmin ja suomeen tuotiin ilman niitä.
Sinun rivipumppukoneessa ne kaikki letkut/putket ja härdellit liittyvät kaikki tähän EGR systeemiin ja jos menet ne purkamaan pois niin katso sitten tarkkaan, ettei ole liian virkaintoinen katsastusmies, joka tietää että siellä pitäisi niitä letkuja ja läppiä olla. En nyt muista minkä vuoden auto tämä oli mutta jos on -93 tai uudempi niin itse en menisi solmimaan läppiä rautalangalla kiinni, ainakaan katsastuksen aikana siis, samoin EGR putki on syytä olla paikallaan (tietysti tulpattuna) ja MAF johto kiinni ja ilmaläpän voi ottaa sieltä pois mutta jättää senkellon ja akselin siihen liikkumaan

Tuossa sinun autossa syöttömäärään vaikuttaa vain ja ainostaan se pumpun kellon päällä näkyvä ahtopaine mutta sehän tulikin jos ilmi.
Eli joo näytti olevan 90, joten mun mielestä ne kaikki saa purkaa sieltä pois ja todeta, että tämä on suomiauto. Saksalaisissa oli noi EGR järjestelmät aiemmin ja suomeen tuotiin ilman niitä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
kiitos tästä. helpotti taas hieman, kun sai vahvistusta tohon luulotautiin. eli siis sain varmistuksen siihen, että mekaaninen rivipumppu on mekaaninen rivipumppu, eikä sen toimintaan vaikuta minkään sortin ilmamittarit.veskola kirjoitti:Mersuissa taitaa vaikuttaa ahtopainemittari (MAP) ennemminkin syöttöön, volkkareissa vaikuttaa ilmamäärämittari. Mersut menevät vikatilaan jos ilmamäärämittari näyttää outoja arvoja oletettuun verrattuna, siis puhutaan nyt uudemmista mersuista. Ilmamäärämittarilla vaikutetaan mersuissa tuohon pakokaasun kierrätyksen määrään
Sinun rivipumppukoneessa ne kaikki letkut/putket ja härdellit liittyvät kaikki tähän EGR systeemiin ja jos menet ne purkamaan pois niin katso sitten tarkkaan, ettei ole liian virkaintoinen katsastusmies, joka tietää että siellä pitäisi niitä letkuja ja läppiä olla. En nyt muista minkä vuoden auto tämä oli mutta jos on -93 tai uudempi niin itse en menisi solmimaan läppiä rautalangalla kiinni, ainakaan katsastuksen aikana siis, samoin EGR putki on syytä olla paikallaan (tietysti tulpattuna) ja MAF johto kiinni ja ilmaläpän voi ottaa sieltä pois mutta jättää senkellon ja akselin siihen liikkumaan![]()
Tuossa sinun autossa syöttömäärään vaikuttaa vain ja ainostaan se pumpun kellon päällä näkyvä ahtopaine mutta sehän tulikin jos ilmi.
Eli joo näytti olevan 90, joten mun mielestä ne kaikki saa purkaa sieltä pois ja todeta, että tämä on suomiauto. Saksalaisissa oli noi EGR järjestelmät aiemmin ja suomeen tuotiin ilman niitä.
niin, auto on vm89 ja moottori on joku uudempi, ilmeisesti jotakin luokkaa 93.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
no helpoiten se varmaan onnistuu, kun ostaa uuden hukkaporitn kellon. sellasen, mikä valmiiks toimii paineella. ja laittelee sen sitten sinne vanhan tilalle. niin ja tietenkin sitten letku imusarjalta sinne hukkaportin kelloon.
mää tein sillain, että otin sen vakio hukkaprtin kellon irti. laitoin sorviin pyöriin ja sorvasin sen keskeltä halki. sillain sen sai sopivasti auki. sitten tutkailin hetken niitä osia ja käänsin kumimaisen kalvon, jousen ja muut hilppeet toisin päin, sillain, että ne luontevasti toimii paineella. sitten kun se oli kerran aukastu, niin eihän sitä enään kiinni saa. joten taas sorvin ääreen. raudasta vaan sorvailin uudet laipat, mihin tein 3 reikää tasajaolla ja laipat sitten kellon molemmin puolin katkasukohtien eri puolille ja pulteilla kiinni. sitten vaan kokeilemaan. no kello toimi hienosti, mutta auka hukkaportin jo 0,3 baarin paineilla. siihen vaivaan sitten piti tehdä säädettävä ahtopainesventtiili. semmonen, mikä muistuttaa aika paljon bleedaus venttiiliä, mutta ei kuitenkaan bleedaa, vaan pitää paineet halutussa arvossa ja aukasee hukikaporttia vasta, kun raja-arvo on ylitetty.
sellaset patentit siihen väkersin. ja toimii hienosti, paljon paremmin, kun se sekoileva alipainejärjsetelmä hukkaportti.
mää tein sillain, että otin sen vakio hukkaprtin kellon irti. laitoin sorviin pyöriin ja sorvasin sen keskeltä halki. sillain sen sai sopivasti auki. sitten tutkailin hetken niitä osia ja käänsin kumimaisen kalvon, jousen ja muut hilppeet toisin päin, sillain, että ne luontevasti toimii paineella. sitten kun se oli kerran aukastu, niin eihän sitä enään kiinni saa. joten taas sorvin ääreen. raudasta vaan sorvailin uudet laipat, mihin tein 3 reikää tasajaolla ja laipat sitten kellon molemmin puolin katkasukohtien eri puolille ja pulteilla kiinni. sitten vaan kokeilemaan. no kello toimi hienosti, mutta auka hukkaportin jo 0,3 baarin paineilla. siihen vaivaan sitten piti tehdä säädettävä ahtopainesventtiili. semmonen, mikä muistuttaa aika paljon bleedaus venttiiliä, mutta ei kuitenkaan bleedaa, vaan pitää paineet halutussa arvossa ja aukasee hukikaporttia vasta, kun raja-arvo on ylitetty.
sellaset patentit siihen väkersin. ja toimii hienosti, paljon paremmin, kun se sekoileva alipainejärjsetelmä hukkaportti.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E