.
Kyllä ne Mynällä tietävät ja tekevätkin mitä tarvitsee, kerrot vain millaiseen käyttöön on tulossa ja mille arvoille haluat perussäädettävän.
Jos haluat kierrostenrajoitukselle "pikasäädön" niin pyydä siihen takakanteen irroitettava korkki, on helpompi kun ei tarvitse koko luukkua avata.
Jos haluat kierrostenrajoitukselle "pikasäädön" niin pyydä siihen takakanteen irroitettava korkki, on helpompi kun ei tarvitse koko luukkua avata.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Jos on ehjät suuttimet niin ei tarvitse tehdä mitään, jos olet epävarma kunnosta ne varmasti katsovat avautumispaineet ja suihkun muodon ihan siinä samalla jos suuttimet ovat pumpun mukana.
Originaalit suutinputket on oikein hyvät kunhan on ehjät.
Eiköhän siihen ainakin tonni mene tuommoseen pumppuun, tosin en kyllä tiedä hinnastoa.
Mun mielestä 2,5 tuumaa riittää ahtoputkeksi oikein hyvin ja Siekkinenhän se meidän lootat on perinteisesti tehnyt.
Originaalit suutinputket on oikein hyvät kunhan on ehjät.
Eiköhän siihen ainakin tonni mene tuommoseen pumppuun, tosin en kyllä tiedä hinnastoa.
Mun mielestä 2,5 tuumaa riittää ahtoputkeksi oikein hyvin ja Siekkinenhän se meidän lootat on perinteisesti tehnyt.
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
Välttämättä et tarvitse ulkoista morkoolia. Tuoreet mynäpumput toimii oman kokemuksen mukaan hyvin myös pumpun omalla ahdonalaisen syötön säätimellä. Tosin käytettävästä ahtopaineesta joutuu silloin vähän tinkimään (max. tais olla jotain vaille 2bar = n.400hv)
Mutta kysy mynältä ulkoisen morkoolin todellisesta tarpeesta!
Turbon heräävyydestä automaattiin yhdistettynä:
Oma GT40 herää noin 2600rpm (OM603). Ainakin vakioturbiinilla se on liian myöhään, koska D-asennossa turbiini rajaa kierrokset esim risteyksestä lähdettäessä n.2000 rpm, jolloin täytyy aina liikettä halutessa käydä pakkovaihteilla tai polkea kaasu kickdownille asti. Sitten, kun ahtoa on, riittää kyllä pintakaasukin.
Jos tavoite on vain 300, niin vähän pienempi turbo voisi olla parempi.
Mutta kysy mynältä ulkoisen morkoolin todellisesta tarpeesta!
Turbon heräävyydestä automaattiin yhdistettynä:
Oma GT40 herää noin 2600rpm (OM603). Ainakin vakioturbiinilla se on liian myöhään, koska D-asennossa turbiini rajaa kierrokset esim risteyksestä lähdettäessä n.2000 rpm, jolloin täytyy aina liikettä halutessa käydä pakkovaihteilla tai polkea kaasu kickdownille asti. Sitten, kun ahtoa on, riittää kyllä pintakaasukin.
Jos tavoite on vain 300, niin vähän pienempi turbo voisi olla parempi.
Morkooliksi kutsutaan ruiskutuspumpun alkuperäistä kelloa, joka nostaa syöttöä ahtopaineen nostessa (tai oikeasti se rajoittaa syöttöä ennen sen nousua). Morkooli voi olla myös erillinen kello nykyään, jolloin alkuperäinen on poistettu.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Järkevin paikka on ottaa siitä lohkon kyljessä olevasta öljynrunkolinjasta...ihan jopa vaparikoneessa eli porakoneelle hommia. Aina se kannesta öljyn juoksettaminen turbolle on vähän semoista, että voi alkaa hydraulinostajat naputtamaan jossakin tilanteessa...tosin kuulemma monet on onnellisesti ottaneet sieltä...eli voi olla ihan hapatusta tämä minunkin kommentti
samasta pumpustahen se lähtee.
Jos on vapari kone niin se kaipaa ehdottomasti lisää potkua öljypumppuun...ja muutenkin muutoksia.
Sulla on alkutekstien mukaan originaali turbokone, niin aivan ehdottomasti siitä alkuperäisestä paikasta öljynpaine. Siihen putkeen voi teettää joustavan teflon/metallipunos letkun 10mm leikkuurenkaalla kiinni, jolla viet öljyn ahtimelle.
Paluuputkena taas toimii paksu silikoniletku hyvin.

Jos on vapari kone niin se kaipaa ehdottomasti lisää potkua öljypumppuun...ja muutenkin muutoksia.
Sulla on alkutekstien mukaan originaali turbokone, niin aivan ehdottomasti siitä alkuperäisestä paikasta öljynpaine. Siihen putkeen voi teettää joustavan teflon/metallipunos letkun 10mm leikkuurenkaalla kiinni, jolla viet öljyn ahtimelle.
Paluuputkena taas toimii paksu silikoniletku hyvin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
kyllä joo. meinasin jo tulpata ton alkuperäse koha ja ottaa mittakellon paikasta. mut paree näin ja tuloopahan pikkusen siistimmän näkönenki..veskola kirjoitti:
Sulla on alkutekstien mukaan originaali turbokone, niin aivan ehdottomasti siitä alkuperäisestä paikasta öljynpaine. Siihen putkeen voi teettää joustavan teflon/metallipunos letkun 10mm leikkuurenkaalla kiinni, jolla viet öljyn ahtimelle.
Paluuputkena taas toimii paksu silikoniletku hyvin.

riittääkö tuon vakio öljypumpun tuotto kuinka pitkälle?. vai onko näis olllu mitää onkelmia ikin? ainaki vakio kunnos tuos on öljynpaineet ajos 3bar luokaa ja paikallaan 2bar.
Entäs öljynlämpömittari. minnes tämä anturi tulisi sijoittaa?. että saisi mahdollisemman realiaikaisen tiedon öljyjen lämmööstä.
Turbon osto ois nytte paikallaan..
oon aatellu jotaki HX30 tai hx35. myös HX35W on ollu mieles kaikista mielenkiintoisempana. onko kellää käytännön kokemuksia kyseisistä ahtimista?
Originaalin turbokoneen öljypumppu riittää ihan hamaan loppuun saakka.
Paras on mitata öljynlämpöä oljypohjaan poratun reijän kautta, joka kertoo millaista öljyä on lähdössä oljynkiertoon. Viritetyssä konessä tietysti öljynlauhdutin vaihdetaan uuteen..tehokkaampaan malliiin...alkuperäistenputkien tilalle.
Paras on mitata öljynlämpöä oljypohjaan poratun reijän kautta, joka kertoo millaista öljyä on lähdössä oljynkiertoon. Viritetyssä konessä tietysti öljynlauhdutin vaihdetaan uuteen..tehokkaampaan malliiin...alkuperäistenputkien tilalle.
Lisää tietoa: www.skg.fi
No eihän se pakko ole...varsinkin jos on se lämpömittari. Ei mullakaan tällä hetkellä ole öljynjäähdytintä ja hienosti pysyy 70..80 asteessa lämpötila...normaaliajossa
Revitellyt en ole vielä kertaakaan...ei uskalla
Kesäksi sitten laitetaan jäähdytin paikalleen...ja käydään hajottamassa vaihdelaatikko


Kesäksi sitten laitetaan jäähdytin paikalleen...ja käydään hajottamassa vaihdelaatikko

Lisää tietoa: www.skg.fi
Mun ymmärtääkseni tehdään parempi kuin 500:sen loota. Levyjä lisätään, paineita nostetaan ja sitten vielä jotain ekstraa mitä ne ei kerro...kuulemma


Lisää tietoa: www.skg.fi
joo kyllä siitä tulee vahvempi kuin 500 mullekkin tuossa kesällä täällä savossa asuva laatikko velho laitteli sinne laatikkoon ne rummut missä pakat on nii ne mitkä aluperin ovat alumiinisia nii mulle tuli teräksestä ne ja samalla kun ne tehtiin koneistamolla niin sorvattiin siten että taas mahtuu yhet levyt enemmän pakkaan 2-3 väliin mistä yleensä luistavatkin ja muita pieniä jippoja paineen säätöön yms.
Viimeksi muokannut juuso he, Ke 23.12.2009 16:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hilux rn 30 1978
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
No tuota mulla on samanlaisessa motissa kiinni tuo Hx35w 12pesällä ja 54/60 siivillä. Vakiopakosarjaan on tehty jaettu nielu tekemällä haponkestävästä väliseinä joka on kierteytetty, hitsattu ja tapitettu saman materiaalin pulteilla kiinni valurautaan. Turbo herää mainiosti kun on sopivasti ahtamatonta syöttöä, näkyvää savua ei nykyisillä säädöillä tule.TDsmoke kirjoitti:kyllä joo. meinasin jo tulpata ton alkuperäse koha ja ottaa mittakellon paikasta. mut paree näin ja tuloopahan pikkusen siistimmän näkönenki..veskola kirjoitti:
Sulla on alkutekstien mukaan originaali turbokone, niin aivan ehdottomasti siitä alkuperäisestä paikasta öljynpaine. Siihen putkeen voi teettää joustavan teflon/metallipunos letkun 10mm leikkuurenkaalla kiinni, jolla viet öljyn ahtimelle.
Paluuputkena taas toimii paksu silikoniletku hyvin..
riittääkö tuon vakio öljypumpun tuotto kuinka pitkälle?. vai onko näis olllu mitää onkelmia ikin? ainaki vakio kunnos tuos on öljynpaineet ajos 3bar luokaa ja paikallaan 2bar.
Entäs öljynlämpömittari. minnes tämä anturi tulisi sijoittaa?. että saisi mahdollisemman realiaikaisen tiedon öljyjen lämmööstä.
Turbon osto ois nytte paikallaan..
oon aatellu jotaki HX30 tai hx35. myös HX35W on ollu mieles kaikista mielenkiintoisempana. onko kellää käytännön kokemuksia kyseisistä ahtimista?
Ja sopiihan tuokin jo sun tehotavoitteeseen, omasta tuli 316hv takapyöriltä automaatin ja jakolaatikon jälkeen. Maksimisyötöillä menee kyllä tukkoon sekä turbo että pakosarja, paikopaineet 5kg kun ahtopaine toppaa 2 kiloon ja hapenpuute on ilmeinen kun pukkaa kunnon kankee putkesta.
300 GD
K Y M
K Y M
milla kierroksilla lähtee mukaan? entä mikkä on ahdot/pakopaineet?Atte L kirjoitti:
No tuota mulla on samanlaisessa motissa kiinni tuo Hx35w 12pesällä ja 54/60 siivillä. Vakiopakosarjaan on tehty jaettu nielu tekemällä haponkestävästä väliseinä joka on kierteytetty, hitsattu ja tapitettu saman materiaalin pulteilla kiinni valurautaan. Turbo herää mainiosti kun on sopivasti ahtamatonta syöttöä, näkyvää savua ei nykyisillä säädöillä tule.
Ja sopiihan tuokin jo sun tehotavoitteeseen, omasta tuli 316hv takapyöriltä automaatin ja jakolaatikon jälkeen. Maksimisyötöillä menee kyllä tukkoon sekä turbo että pakosarja, paikopaineet 5kg kun ahtopaine toppaa 2 kiloon ja hapenpuute on ilmeinen kun pukkaa kunnon kankee putkesta.
kyllä nuollaki tehoolla saa jo yhteisen kortin nimismiehen kanssa

joo ei ole vielä ainakaa tarkotus mitää lentokonetta tehä. aiva normi käyttöauto päivittäiseen ajohon..
siekkinen mulle laatikon teki ja hintaa kannattaa kysellä sillä se riippuu mitä joutuu tekemään mulle meni kaikki muut uusiks paitsi kuoret joten tuo hinta ei varmasti ole sama kuin mitä sinulla menee mutta kyllä ne hinnat alkaen on 1000€ ja siitä ylös päin mikäli kunnon superi laattkkoa aletaan tekemään, sehän riippuu mitä haluat laatikolta keveämpää vetolevyä, muutettu turbiinia,laatikkoon levyjen lisäys, paineitten nostoa, mahdollista shirt kittiä yms, näitä kun voi niin monella tapaa laitella.
hilux rn 30 1978
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=37327
Tuolla on enämpi juttua siitä cuuleri hommasta. Juu ne muovit sai heittää mäkeen et sai putket vedettyä.
Eipä se kovin hieno oo konehuoneeltaan. Tuli kiireessä räävittyä kasaan ku käyttöautona oli viel kesällä mut nyt on talvi aikaa rakentaa uusiksi kone/konehuone
Tuolla on enämpi juttua siitä cuuleri hommasta. Juu ne muovit sai heittää mäkeen et sai putket vedettyä.
Eipä se kovin hieno oo konehuoneeltaan. Tuli kiireessä räävittyä kasaan ku käyttöautona oli viel kesällä mut nyt on talvi aikaa rakentaa uusiksi kone/konehuone
