miksi vito 110 sylkee öljyt joskus ulos moottorista
miksi vito 110 sylkee öljyt joskus ulos moottorista
toisinaan tulee öljyt ulos moottorista pakoputken kautta mistä johtuu
Viton öljyhukka
Öljyt tulevat epäsäännöllisesti täsmälleen milloinsattuu,lämmöstä,kierroksista,kilometreistä riippumatta.Öljypinta ei laske välillä yhtään kunnes turauttaasavut ja öljyä häipyy hetkessä n:1 litra.
Näillä keleillä voi olla huohotin tukossa. Eräällä oli audissa coolerin putket öljyä täynnä kun oli moottorin huohotin tukossa. Oli tuupannut sieltä öljyt mistä helpoiten meni.
Ja aikamoista töhnää muutenkin huhotin putket täynnä. Kerännyt kosteutta paljon kun ollut lyhyttä ajoa.
Ja aikamoista töhnää muutenkin huhotin putket täynnä. Kerännyt kosteutta paljon kun ollut lyhyttä ajoa.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Pikkusen siellä kuuluukin olla öljyä imuputkissa tai oikeastaan aika paljonkin. Se öljy ei paljon näy pakoputken puolella, kun se palaa moottorissa. Viton huohotusputki ei kovin helpolla jäädy umpeen silleen kuten audeissa ja volkkareissa.
Pikkuhiljaa ahdinta irti ja jos se näyttää siltä, että öljyä on tullut pakokanavien kautta niin siitä on hyvä jatkaa kannen irroituksella.
Pikkuhiljaa ahdinta irti ja jos se näyttää siltä, että öljyä on tullut pakokanavien kautta niin siitä on hyvä jatkaa kannen irroituksella.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Itse olen muista koneista huomannut että ne on oltava öljyttömät.
Ainoat vastakarvaajat ovat vw-miehet.Miksi?
Jos on imuputkissa öljyä niin turbosta se tulee tai se puhaltuu huohottimen kautta turbon läpi paineputkiin.
Tuleekos sitä oljyä savuna vai ihan öljynä pakoputkesta?
Veskola varsin puhuu öljystä putkissa koska onhan siellä öljyn sekoista töhnää mutta ei suoranaista öljyä.
Ainoat vastakarvaajat ovat vw-miehet.Miksi?
Jos on imuputkissa öljyä niin turbosta se tulee tai se puhaltuu huohottimen kautta turbon läpi paineputkiin.
Tuleekos sitä oljyä savuna vai ihan öljynä pakoputkesta?
Veskola varsin puhuu öljystä putkissa koska onhan siellä öljyn sekoista töhnää mutta ei suoranaista öljyä.
Kyllä siellä Viton imuputkessa nyt vain kuuluu olla öljyä just niin kauan kun se huohotusputki sitä sinne lykkää
On sitä putkea niin monesti ihmetelty, erilaisilla turboilla ja erilaisilla huohotusletkuilla
Imuputken öljytilanne kannattaa sikäli heti kättelyssä unohtaa.


Lisää tietoa: www.skg.fi
Irrottaa sitä turboa ja kiroilee...ja irroittaa...ja kiroilee. Tosin nyt on jouluaika ja aika on kortilla itse kullakin...
Semmosen kuvan minäkin sain, että tulisi öljynä putkesta. 95% varmasti se öljy on peräisin kannentiivisteen vuodosta. En oikein usko, että turbosta aika ajoin plupsahtaisi öljyä turbiinipuolelle. Eriasia sitten, jos sitä tulisi jatkuvasti...tai tietty jos sitä kertyy sinne pakoputkeen ja sitten käskettäessäsitä tulee ulos...mutta kyllä sen silloin pitäisi savuttaa jatkuvasti ja rankasti.
Semmosen kuvan minäkin sain, että tulisi öljynä putkesta. 95% varmasti se öljy on peräisin kannentiivisteen vuodosta. En oikein usko, että turbosta aika ajoin plupsahtaisi öljyä turbiinipuolelle. Eriasia sitten, jos sitä tulisi jatkuvasti...tai tietty jos sitä kertyy sinne pakoputkeen ja sitten käskettäessäsitä tulee ulos...mutta kyllä sen silloin pitäisi savuttaa jatkuvasti ja rankasti.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Se että pinta laskee...eli puolilitraa tai enemmän häviää öljyä kuulostaa kyllä ihmeelliseltä. Siinähän pitäisi olla koko tienoo savussa hetken aikaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re:
veskola kirjoitti:Irrottaa sitä turboa ja kiroilee...ja irroittaa...ja kiroilee. Tosin nyt on jouluaika ja aika on kortilla itse kullakin...
Semmosen kuvan minäkin sain, että tulisi öljynä putkesta. 95% varmasti se öljy on peräisin kannentiivisteen vuodosta. En oikein usko, että turbosta aika ajoin plupsahtaisi öljyä turbiinipuolelle. Eriasia sitten, jos sitä tulisi jatkuvasti...tai tietty jos sitä kertyy sinne pakoputkeen ja sitten käskettäessäsitä tulee ulos...mutta kyllä sen silloin pitäisi savuttaa jatkuvasti ja rankasti.
Moi! Mulla samanlainen vika päällä vito 110d,eli savuttaa älyttömästi + pakoputkesta työntää öljyä suoraan läpi.Purin ahtoputkia ja kokeilin ahtimen väljyyttä sormilla,jonkun verran klappia joka suuntaan on,sivuttain ja päittäin. Jos ahdin paskana niin voiko työntää raakana öljyt pakoputkesta pihalle?
Vai raapasisko kylmästi kannen heti pois jos on pahvi antanu periksi?
Re: miksi vito 110 sylkee öljyt joskus ulos moottorista
Ahtimessa ei saisi olla päittäin yhtään väljää mutta säteittäistä kyllä ettei se leikkaa kiinni.
Ja tuo että öljyä tulee putkesta ulos niin se kyllä aika varmasti tulee just turbosta ja parempi ja halvempi niin.
Ja tuo että öljyä tulee putkesta ulos niin se kyllä aika varmasti tulee just turbosta ja parempi ja halvempi niin.

-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: miksi vito 110 sylkee öljyt joskus ulos moottorista
atlas kirjoitti:Ahtimessa ei saisi olla päittäin yhtään väljää mutta säteittäistä kyllä ettei se leikkaa kiinni.
Ja tuo että öljyä tulee putkesta ulos niin se kyllä aika varmasti tulee just turbosta ja parempi ja halvempi niin.
Ahaa,no sit ahdin irti ja kokeillaan sprintterin ehjää tilalle.Öljyä tulee tosiaan niin paljon että ämpäri tai vati saa olla pakoputken alla jos käyttää meinaa.
Re: miksi vito 110 sylkee öljyt joskus ulos moottorista
Lähes aina kansipahvivika tuollainen.
wiimax.fi
Re: miksi vito 110 sylkee öljyt joskus ulos moottorista
Kansi pois ja tasopinta koneistukseen, sitten coppergasketilla liimaten huolellisesti ehkä kannentiiviste paikalleen. Samalla vaihtaa sen sprintterin ahtimen sinne. Se on hyvä vaihtaa samalla kun kansi käy pois.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: miksi vito 110 sylkee öljyt joskus ulos moottorista
veskola kirjoitti:Kansi pois ja tasopinta koneistukseen, sitten coppergasketilla liimaten huolellisesti ehkä kannentiiviste paikalleen. Samalla vaihtaa sen sprintterin ahtimen sinne. Se on hyvä vaihtaa samalla kun kansi käy pois.
Ens viikolla tapahtuu näin.Sitä vaan ihmettelen et normaalisti pahvin mennessä on öljyt ja vedet sekasin,sekä ongelmia lämpöjen kanssa,nyt ei mitään tätä.
Re: miksi vito 110 sylkee öljyt joskus ulos moottorista
No ota sitten ensin turbo irti niin näet onko mikä paikka Öljyinen/karstainen niin ei tule paha mieli jos kansipahvissa ei olekaan mitään.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: miksi vito 110 sylkee öljyt joskus ulos moottorista
Kansipahvihan pettää näissä öljykanavasta ykkösen männän päälle eli ongelma ei ole missään tekemisissä nesteiden tai lämpöjen kanssa.
Turbon voi toki tarkistaa ensin, on vaan vähän hankalassa paikassa irrottaa jos sillä tavalla alkaisi tutkimaan - entäpä jos ottaa hehkut irti ja starttailee, tuleeko öljyä kaikista rei´istä vai vain ykkösestä.
Turbon voi toki tarkistaa ensin, on vaan vähän hankalassa paikassa irrottaa jos sillä tavalla alkaisi tutkimaan - entäpä jos ottaa hehkut irti ja starttailee, tuleeko öljyä kaikista rei´istä vai vain ykkösestä.
wiimax.fi
Re: miksi vito 110 sylkee öljyt joskus ulos moottorista
Tämä päivä pulkassa nyt.Turbo ei lähteny irti tänään,jäi kannatin ruuvillaan kiinni vielä.(helposti lähti kolme ruuvia)
Otin uteliaana suuttimet irti ja vertasin niitä toisiinsa.Muut puhtaita päistään,paitsi ykkönen,eli jotain vikaa siellä on.Nyt pitäis päättää ottaako kannen irti kone paikallaan vai repiskö koko paketin lattialle,mielipiteitä kiitos?
Otin uteliaana suuttimet irti ja vertasin niitä toisiinsa.Muut puhtaita päistään,paitsi ykkönen,eli jotain vikaa siellä on.Nyt pitäis päättää ottaako kannen irti kone paikallaan vai repiskö koko paketin lattialle,mielipiteitä kiitos?
Re: miksi vito 110 sylkee öljyt joskus ulos moottorista
Mikäli haluat samalla tehdä vähän muutakin huoltoa niin suosittelen ottamaan koko paketin pihalle. Esimerkiksi termostaatti ja laturi on helppo huoltaa samalla. Samoin saa sen suuremman ahtimen laittaa sinne ihan mukavasti.
Ellet tee muuta kuin vaihdat tiivisteen ja käytät kannen koneistamossa niin kohtuu turhaa on repiä isoa pakettia ulos. Yleensä ohjauskulmatkin saa sitten käydä laitatuttamassa kuntoon kun koneen käyttää päivänvalossa.
Molempia tapoja olen kokeillut ja onhan ne molemmat ihan jees hommaa...pumppukärryllähän se sieltä nykäistään ulos.
Ellet tee muuta kuin vaihdat tiivisteen ja käytät kannen koneistamossa niin kohtuu turhaa on repiä isoa pakettia ulos. Yleensä ohjauskulmatkin saa sitten käydä laitatuttamassa kuntoon kun koneen käyttää päivänvalossa.
Molempia tapoja olen kokeillut ja onhan ne molemmat ihan jees hommaa...pumppukärryllähän se sieltä nykäistään ulos.
Lisää tietoa: www.skg.fi