Kuinka keventää ohjausta??
Kuinka keventää ohjausta??
Ostin parisen viikkoa sitten 480tkm ajetun 200d -92 mersun ja siinä on hieman kankea ohjaus,verrattuna kaverin -94...mitkä asiat tähän vaikuttaa??
Ehkä todennäköisin vika on mersun heikoimmassa osassa. Eli ohjausiskunvaimennin on sökö. Kyseinen vaimennin saattaa sylkeä öljyt pihalle jo 50 tuhannen km:n jälkeen. Jos kuivaa vaimenninta ei uusita, se rupeaa keräämään pölyä ja ruostetta ja sitten rupeaa takertelemaan.
Toinen mahdollinen vika on alapallonivelien kuivuminen ja ruortuminen. Nivelen ei tarvitse olla edes väljän, kunhan sieltä on rasvat kuivunut ja se on imenyt vettä sisäänsä, menee se kankeaksi. Alapallonivelen vika vaikuttaa ohjaukseen paljon enemmän kuin ohjauksen pallonivelet, koska auton paino makaa alapallonivelien päällä.
Näistä vioista voisi aloittaa etsiminen.
T: K.K
Toinen mahdollinen vika on alapallonivelien kuivuminen ja ruortuminen. Nivelen ei tarvitse olla edes väljän, kunhan sieltä on rasvat kuivunut ja se on imenyt vettä sisäänsä, menee se kankeaksi. Alapallonivelen vika vaikuttaa ohjaukseen paljon enemmän kuin ohjauksen pallonivelet, koska auton paino makaa alapallonivelien päällä.
Näistä vioista voisi aloittaa etsiminen.
T: K.K
Myös ohjausvaihde voi olla yksinkertaisesti kiristetty liian tiukalle.
Ellet k.k kertomista paikoista vikaa löydä , kokeile onko ohjauksessa yhtään välystä kun heiluttaa rattia.
Jos ei ole, voit kokeilla hieman löysätä sitä.
Ainakin teoriassa vika voisi olla myös "apusimpukassa".
Siihen saa korjaussarjan.
Ellet k.k kertomista paikoista vikaa löydä , kokeile onko ohjauksessa yhtään välystä kun heiluttaa rattia.
Jos ei ole, voit kokeilla hieman löysätä sitä.
Ainakin teoriassa vika voisi olla myös "apusimpukassa".
Siihen saa korjaussarjan.
wiimax.fi
Vaikuttaa ainakin silloin, kun kääntää pyöriä paikoillaa.Muffler kirjoitti:Laita ilmaa renkaisiin, vaikuttaa enemmän kuin voisi kuvitella
Ilman tehostajaa ranteet rutisivat, mutta tehostajalla liiankin helppoa. Totuttaa pahoille tavoille!
Paikoillaan kääntäminen ei ole suotavaa, koska pyörä joutuu liukumaan kääntyessään; rassaa niin rengasta kuin palloniveliäkin.
Homma muuttuu aivan toiseksi, kun auto liikkuu, vaikka kuinka vähän: rengas vierii, ei liuü.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
mitä maksaa korjaussarjan????dealer kirjoitti:Myös ohjausvaihde voi olla yksinkertaisesti kiristetty liian tiukalle.
Ellet k.k kertomista paikoista vikaa löydä , kokeile onko ohjauksessa yhtään välystä kun heiluttaa rattia.
Jos ei ole, voit kokeilla hieman löysätä sitä.
Ainakin teoriassa vika voisi olla myös "apusimpukassa".
Siihen saa korjaussarjan.
...
Myös ratin koko vaikuttaa yllättävän paljon. Omassa w123:ssa on w124E:n ratti, joka on vain hieman pienempi kuin w123:n alkup. ratti. Aina kun lähtee ajamaan w123, jossa on alkup ratti, niin huomaa heti että ompas kevyt käännellä. Myös renkaiden leveys vaikuttaa paljon.
w115,123,124,126,210 yms.
...
ei kuulu ääniä ja tasaisen kankealta tuntuu...mullahan on airbag ratti niin sehän on vähän pienempi.Mutta kaverilla on sitten E-class w124 mersu ja ohjaus on siinä huomattavasti keveympi...ei tuas ny itku tuu ku ruuvaa...välistä vaan kädet liukkaat niin luistaa käpälät....