A140 ei käynnisty?
A140 ei käynnisty?
A140 -98 Bensa. Jäi sitten parkkiruutuun, starttaa kyllä, mutta ei lähde käyntiin. Aikaisemmin kylmänä lähtenyt huonosti käyntiin, joskus vasta toisella starttauksella, kun käyntiin lähtenyt, kone pyörii ihan hyvin ja lämpimänä käynnistynyt heti. Nyt sitten ei millään, melko uusi akku ja jaksaa sahata mutta ei edes lupaa. Mistä lähteä vikaa hakemaan, vai luovutanko?
Ei ole vikaa löytynyt, pitkään kun starttaa lähtee käyntiin, mutta sammuu noin kymmen sekunnin kuluttua, eikä ala ottaa kierroksia. Vikakoodit luettu, ilmoittaa sellaista kun 1813, korjaamo ei pääse jäljille mitä koodi tarkoittaa, osaako joku sanoa mihin viittaa? saako noita vikakoodien selityksiä mistään netistä?
mulla samaa vähän samaa vikaa, kylmänä lähtee huonosti käyntiin, ja ei ota kierroksia millään.. Lämpimänä toimii ihan hyvin. Tiedä sitten onko tekemistä akun jännitteellä, joka tippuu käynnistettäessä 10,5v ja auto käy tosi surkeasti, mutta vajaan minuutin jälkeen jännite nousee 14,5v ja käynti tasaantuu...
Ilmamäärämittari (MAFS), brittifoorumeilla aika monessa ollut paskana. Veholla maksaa kai vajaa 2000e...
Ja nokka-akselin asentotunnistinkin kai aiheuttaa huonoa käyntiinlähtöä.
http://www.aclassinfo.co.uk/mypage.1.htm tuossa tosi hyvät sivut A-mallin kanssa pelaaville.
Ilmamäärämittari (MAFS), brittifoorumeilla aika monessa ollut paskana. Veholla maksaa kai vajaa 2000e...
Ja nokka-akselin asentotunnistinkin kai aiheuttaa huonoa käyntiinlähtöä.
http://www.aclassinfo.co.uk/mypage.1.htm tuossa tosi hyvät sivut A-mallin kanssa pelaaville.
El mundo se ha vuelto loco
Selailin tuota sivustoa liian huonolla lontoon kielellä, olisko kannattanut koulussa opiskella.
Soitin myös mersuista jotain tietävälle korjaamolle, sanoi heti vikakuvaukseni perusteella ilmamääräanturin luultavasti olevan sökö, hinta kuulema 1500€
Täytyy ensiksi puhdistella tuon sivuston mukaan jos auttaisi.
http://svc.cc/maf.html
Ei kyllä muutaman tonnin autoon kiinostaisi tuollaisia rahoja laittaa. Kuka ostaa hyvän mersun?
Ja neuvoja otetaan mielellään vastaan.
Soitin myös mersuista jotain tietävälle korjaamolle, sanoi heti vikakuvaukseni perusteella ilmamääräanturin luultavasti olevan sökö, hinta kuulema 1500€
Täytyy ensiksi puhdistella tuon sivuston mukaan jos auttaisi.
http://svc.cc/maf.html
Ei kyllä muutaman tonnin autoon kiinostaisi tuollaisia rahoja laittaa. Kuka ostaa hyvän mersun?
Ja neuvoja otetaan mielellään vastaan.
On kyllä kunnon hinta tuollaisesta osasta...
Englannissa on firma mikä korjaa rikkinäisen MAFS:in muistaakseni n.250-300 punnalla + lähetyskulut. Ja noin viikon kai kestää se homma. Yhteystiedot löytyy em. sivustolta.
Jos löydät käytetyn MAFS:in niin se täytyy käsittääkseni koodata (Veho?) ennen kuin toimii sinun autossasi.
Englannissa on firma mikä korjaa rikkinäisen MAFS:in muistaakseni n.250-300 punnalla + lähetyskulut. Ja noin viikon kai kestää se homma. Yhteystiedot löytyy em. sivustolta.
Jos löydät käytetyn MAFS:in niin se täytyy käsittääkseni koodata (Veho?) ennen kuin toimii sinun autossasi.
El mundo se ha vuelto loco
Vikaa ei sitten löydy. Auto ollut pajalla, vikakoodit luettu, nollattu, eikä herjaa mistään, tulpat ja polttoaine suodatin vaihdettu. Putsasin myös tuon ilmamassamittarin, ei apua. Lähtee käyntiin mutta ei vastaa kaasuun, oikeen kun lutkuttaa poljinta saa kierrokset nousemaan, mutta ei oikein baanalle pysty lähtemään.
Sanokaa nyt viisaammat mistä vikaa vois hakea, tulee kalliiksi jos korjaamolla vaan vaihdetaan osia siinä toivossa että kuntoon tulisi.
Sanokaa nyt viisaammat mistä vikaa vois hakea, tulee kalliiksi jos korjaamolla vaan vaihdetaan osia siinä toivossa että kuntoon tulisi.
Voihan tuon mafin toiminnan varmistaa niin, että ottaa siitä
johdon irti moottorin käydessä. Jos käynti paranee niin silloin
siinä on vikaa.
Käsittääkseni uusi maf -maksaa sen 100-200 euroa. Eiköhän
boshin tekemänkin saa jo tuohon hintaan.
Toisaalta nämähän ovat arvauksia.
Eikös se autokannattaisi viedä sellaiseen paikkaan jossa
pystyvät lukemaan kaikki vikakoodit ?
johdon irti moottorin käydessä. Jos käynti paranee niin silloin
siinä on vikaa.
Käsittääkseni uusi maf -maksaa sen 100-200 euroa. Eiköhän
boshin tekemänkin saa jo tuohon hintaan.
Toisaalta nämähän ovat arvauksia.
Eikös se autokannattaisi viedä sellaiseen paikkaan jossa
pystyvät lukemaan kaikki vikakoodit ?
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Eihän normi maffi mitään maksakkaan, mutta a-mallissa se on samaa puuta moottoriohjauksen kanssa, eikä voi vaihtaa kuin koko paketin = 1500e + koodaus 200e->
Ja jos se on rikki, niin ei välttämättä näytä vikakoodeja, ja jos näyttää, ne voivat olla ihan eri asiosta kuin tuostta maffista.
Ja jos se on rikki, niin ei välttämättä näytä vikakoodeja, ja jos näyttää, ne voivat olla ihan eri asiosta kuin tuostta maffista.
El mundo se ha vuelto loco
Sama vika rahikaisella
Mites onnistui putsaaminen? Vinkkejä? Aion itse kokeilla lähiaikoina samaa. Ohjeet vaikuttavat kyllä päteviltä.
lassekuu kirjoitti: Täytyy ensiksi puhdistella tuon sivuston mukaan jos auttaisi.
http://svc.cc/maf.html
Re: Sama vika rahikaisella
Puhdistin noiden ohjeiden mukaan, mutta mitään muutosta ei tullut, käyntiin lähtee ja sammuu. No, ensi viikolla lähtee pajalle, toivottavasti vika löytyy ja halpa vika.arihaa kirjoitti:Mites onnistui putsaaminen? Vinkkejä? Aion itse kokeilla lähiaikoina samaa. Ohjeet vaikuttavat kyllä päteviltä.
lassekuu kirjoitti: Täytyy ensiksi puhdistella tuon sivuston mukaan jos auttaisi.
http://svc.cc/maf.html
Edelleen myynnissä hyvä mersu
Re:
En ole kun vuoden myöhässä, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaa. Huomasin tämän vasta nyt kun laittelin uutta kysymystä uuden ongelman takia, toivottavasti saan uuteen kysmykseen nopeamman vastauksen mitä itse vastaan tähän.colera kirjoitti:Joko mersu toimii?
Mersu toimii, tai ainakin toimi, en enää omista autoa. Vikana oli bensapumppu, vaikka suuttimista tuli poltoainetta, ei riittävällä paineella. Vian löysi espoosta joku mersuspesialisti, en muista korjaamon nimeä, kauniaisten ja espoon rajalla. Tuli tosiaan myöhään, mutta jos tästä nyt jollekin on joskus apua. Täytyi vaihtaa koko poltoainepumppu "mötikkä" mikä pitää sisällään mittari anturit ja muut, tankki piti ottaa alas. Muistaakseni maksoi jotain 700€. No muuten auto toimi kymmenen vuotta suht moitteetta, laturi ja kiristin rullat, muuten vain kulutus osia, pakoputki alkuperäinen, kesti 12 vuotta, tiedä vaikka kestäis vieläkin, samoin taka jarrupaloja en vaihtanut koskaan, aina tuli leima.
Tulipa turhaa jorinaa.
Re: A140 ei käynnisty?
On harmi kun huomasin tään vasta nyt nimittäin mulla oli aivan sama juttu omassa ja mitään vikaa ei veholla löytynyt mut pyysin mittaamaan bensan paineen ja sepä oli vain 1.5 bar, käynnistyi muttei jaksanut käydä.
tein itse ja säästin