W211 - badenwürttembergiläinen ja baijerilainen Suomessa
W211 - badenwürttembergiläinen ja baijerilainen Suomessa
Mitä tulee kun stuttgartilainen, stockdorfilainen ja uttingamammerseelainen päättävät tehdä talviauton?
-Paritonninen töpselihybridi.
Mikä ihme siinä on, että W211 haluaa suojella akun varaustilaa niin maanisella tarmolla, että uusikin akku herättää kunnon suomalaispakkasessa Mersun suojaustoiminnot ja auto alkaa estää lisälämmittimen kunnollista käyttöä? Ja vielä sen jälkeenkin kun systeemin ohjaukseen on asennettu takaisinkutsun "korjaukset".
Alkaa ihan oikeasti riipiä, kun ulkona on miinus-todella-paljon pakkasta ja Mersu kieltäytyy kunnon Webasto-lämmityksestä. Tunnustan, että ajoni on tässä nyt ollut melkoista intervallipomputtelua kaupungissa ja moottorikaan ei aina pääse kunnolla lämpiämään. Mistä edelleen seuraa, että seisontalämmityksen ja laturin pyörimisen suhde varmastikin on korvallaan. Mutta silti: Jos baijerilainen sähkönkulutus on badenwürttembergiläisen mielestä niin kovaa, että suomalaisen kuluttajan täytyy lämmityksen varmistamiseksi CTEKata autoaan joka yö, niin jossain mennään pieleen ja kovaa.
Lämmittimen ennenaikainen sammuminen pakkassäässä ei aivan täydellisesti toteuta Webaston sanomaa: "...The driving force, then as now, is the quest for innovative solutions that best serve our customers' needs."
Autossani ei ole Webastoa siksi, että pitäisin auton seinässä kiinni pitämistä erityisen mukavana. Jos haluan autoni liikkumisen olevan suoraan riippuvainen Olkiluoto-3:sta, valitsen jonkun Toyota Prius Plug-inin tai Fisker Karman. Webastolla varustetun Mercedes-Benz E320 CDI:n olisin olettanut olevan enemmänkin riippuvainen dieselistä.
Mutta taisin olla väärässä ja päädyin paritonniseen töpselihybridiin.
Nyt kun sähkömiehen taidot on verrytelty kohdalleen herää kysymys, mahtaisiko tuo Fisker olla yhteensopivampi pirkanmaalaisen alkutalven kanssa kuin Stuttgartin lahja suomalaiselle talviautoilulle. Se ainakin on valmistettu samassa maassa, jossa pääasiassa autoni nykyisin toivon toimivan.
(Tilityksen lopuksi mainittakoon, että edellä mainittu ruotsalaisvalmisteinen laturikin alkaa sekoilla kun lämpötila putoaa kunnolla.)
-Paritonninen töpselihybridi.
Mikä ihme siinä on, että W211 haluaa suojella akun varaustilaa niin maanisella tarmolla, että uusikin akku herättää kunnon suomalaispakkasessa Mersun suojaustoiminnot ja auto alkaa estää lisälämmittimen kunnollista käyttöä? Ja vielä sen jälkeenkin kun systeemin ohjaukseen on asennettu takaisinkutsun "korjaukset".
Alkaa ihan oikeasti riipiä, kun ulkona on miinus-todella-paljon pakkasta ja Mersu kieltäytyy kunnon Webasto-lämmityksestä. Tunnustan, että ajoni on tässä nyt ollut melkoista intervallipomputtelua kaupungissa ja moottorikaan ei aina pääse kunnolla lämpiämään. Mistä edelleen seuraa, että seisontalämmityksen ja laturin pyörimisen suhde varmastikin on korvallaan. Mutta silti: Jos baijerilainen sähkönkulutus on badenwürttembergiläisen mielestä niin kovaa, että suomalaisen kuluttajan täytyy lämmityksen varmistamiseksi CTEKata autoaan joka yö, niin jossain mennään pieleen ja kovaa.
Lämmittimen ennenaikainen sammuminen pakkassäässä ei aivan täydellisesti toteuta Webaston sanomaa: "...The driving force, then as now, is the quest for innovative solutions that best serve our customers' needs."
Autossani ei ole Webastoa siksi, että pitäisin auton seinässä kiinni pitämistä erityisen mukavana. Jos haluan autoni liikkumisen olevan suoraan riippuvainen Olkiluoto-3:sta, valitsen jonkun Toyota Prius Plug-inin tai Fisker Karman. Webastolla varustetun Mercedes-Benz E320 CDI:n olisin olettanut olevan enemmänkin riippuvainen dieselistä.
Mutta taisin olla väärässä ja päädyin paritonniseen töpselihybridiin.
Nyt kun sähkömiehen taidot on verrytelty kohdalleen herää kysymys, mahtaisiko tuo Fisker olla yhteensopivampi pirkanmaalaisen alkutalven kanssa kuin Stuttgartin lahja suomalaiselle talviautoilulle. Se ainakin on valmistettu samassa maassa, jossa pääasiassa autoni nykyisin toivon toimivan.
(Tilityksen lopuksi mainittakoon, että edellä mainittu ruotsalaisvalmisteinen laturikin alkaa sekoilla kun lämpötila putoaa kunnolla.)
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Re: W211 - badenwürttembergiläinen ja baijerilainen Suomessa
Ajatko nurkka-ajoa ja tyhjennätkö akun wepastolla? Siellä on starilla aseteltavat jännite rajat millon wepasto pysytetään. Onko lie sulle aseteltu se liian ylös raja?? Onhan se kuitenkin ihan kiva että se käyntiin lähtee..?eerola kirjoitti:Mitä tulee kun stuttgartilainen, stockdorfilainen ja uttingamammerseelainen päättävät tehdä talviauton?
-Paritonninen töpselihybridi.
Mikä ihme siinä on, että W211 haluaa suojella akun varaustilaa niin maanisella tarmolla, että uusikin akku herättää kunnon suomalaispakkasessa Mersun suojaustoiminnot ja auto alkaa estää lisälämmittimen kunnollista käyttöä? Ja vielä sen jälkeenkin kun systeemin ohjaukseen on asennettu takaisinkutsun "korjaukset".
Alkaa ihan oikeasti riipiä, kun ulkona on miinus-todella-paljon pakkasta ja Mersu kieltäytyy kunnon Webasto-lämmityksestä. Tunnustan, että ajoni on tässä nyt ollut melkoista intervallipomputtelua kaupungissa ja moottorikaan ei aina pääse kunnolla lämpiämään. Mistä edelleen seuraa, että seisontalämmityksen ja laturin pyörimisen suhde varmastikin on korvallaan. Mutta silti: Jos baijerilainen sähkönkulutus on badenwürttembergiläisen mielestä niin kovaa, että suomalaisen kuluttajan täytyy lämmityksen varmistamiseksi CTEKata autoaan joka yö, niin jossain mennään pieleen ja kovaa.
Lämmittimen ennenaikainen sammuminen pakkassäässä ei aivan täydellisesti toteuta Webaston sanomaa: "...The driving force, then as now, is the quest for innovative solutions that best serve our customers' needs."
Autossani ei ole Webastoa siksi, että pitäisin auton seinässä kiinni pitämistä erityisen mukavana. Jos haluan autoni liikkumisen olevan suoraan riippuvainen Olkiluoto-3:sta, valitsen jonkun Toyota Prius Plug-inin tai Fisker Karman. Webastolla varustetun Mercedes-Benz E320 CDI:n olisin olettanut olevan enemmänkin riippuvainen dieselistä.
Mutta taisin olla väärässä ja päädyin paritonniseen töpselihybridiin.
Nyt kun sähkömiehen taidot on verrytelty kohdalleen herää kysymys, mahtaisiko tuo Fisker olla yhteensopivampi pirkanmaalaisen alkutalven kanssa kuin Stuttgartin lahja suomalaiselle talviautoilulle. Se ainakin on valmistettu samassa maassa, jossa pääasiassa autoni nykyisin toivon toimivan.
(Tilityksen lopuksi mainittakoon, että edellä mainittu ruotsalaisvalmisteinen laturikin alkaa sekoilla kun lämpötila putoaa kunnolla.)
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Pätkäajon ja runsaiden sähköhärveleiden takia on monet laittaneet autoon laturin merkkiä defa. Siis sitä johtoa ei käytetä aina lämmitykseen vaan lataukseen. Taitaa olla vaan pakollinen varuste merkistä riippumatta jos ajo on lyhyttä ja esilämmitystä käytetään. Poliisit ohjelmaa katsoneet ovat ehkä huomanneet kylkeen laitettavan vihreän johdon joka on tietääkseni vain latausjohto.
W213 220d +W242 electric drive
Re: W211 - badenwürttembergiläinen ja baijerilainen Suomessa
Kyllä, kuten alussa totesin, mutta en mielestäni käytä Webastoa mitenkään ihan täysin pöhköpäisesti. Jos käyttäisin niin, että ongelma olisi vain ja ainoastaan minussa, en olisi tuohon tilitykseeni varmasti noin suurta tunnetta saanut sisällytetyksi. Mutta vakavastiottaen ongelma lienee juuri tuossa nurkka-ajossa ja suojajärjestelmän yli-innokkaissa raja-arvoissa.simppa80 kirjoitti:Ajatko nurkka-ajoa ja tyhjennätkö akun wepastolla?...
Merkkiliikkeessä säätivät akkujen ohjainta jotenkin. Ennen tuo oli vielä tarmokkaampi akun suojaamisessaan. Mutta ehkäpä siis Webaston pysätytysrajoissa olisi säätämistä.simppa80 kirjoitti:...Siellä on starilla aseteltavat jännite rajat millon wepasto pysytetään. Onko lie sulle aseteltu se liian ylös raja??...
Ehdottomasti. Ja arvostan kyllä suojasysteemiä. Mutta nykyisellään se puuttuu puuhiini mielestäni hieman epäkäyttäjäystävällisen innokkaasti.simppa80 kirjoitti:...Onhan se kuitenkin ihan kiva että se käyntiin lähtee..?
Tuossa CTEK:issäkin on kiinteän asennuksen mahdollisuus ja mielessäni on käynyt laittaa loholämmittimen virtaliitin johonkin sopivaan paikkaan. Näin akkua on ketterämpi ladata.markoala kirjoitti:Pätkäajon ja runsaiden sähköhärveleiden takia on monet laittaneet autoon laturin merkkiä defa. Siis sitä johtoa ei käytetä aina lämmitykseen vaan lataukseen. Taitaa olla vaan pakollinen varuste merkistä riippumatta jos ajo on lyhyttä ja esilämmitystä käytetään. Poliisit ohjelmaa katsoneet ovat ehkä huomanneet kylkeen laitettavan vihreän johdon joka on tietääkseni vain latausjohto.
Mutta toisaalta: Entäpä jos ajan mökillä kylmästä pihasta vähän matkan päähän metsän laitaan ja olen päivän siellä. Ehtoolla kun yritän Webastoa käyntiin, se ei lähdekään. Semmoinen sapettaa. Ja mielestäni vaikka tuo ei ole tyhmää ja ajattelematonta auton käyttämistä vaikka onkin intervalliajoa. Webaston olisi kiva olla kokolailla käynnistysvarma juuri tuolla, missä töpseliä ei kertakaikkiaan ole tarjolla.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
- alpinweiss
- Vakiokalustoa
- Viestit: 73
- Liittynyt: Su 25.02.2007 19:49
- Paikkakunta: länsirannikon pääkaupunki
Ymmärrän kyllä sinua hyvä veli Eerola. Varmasti ottaa kupoliin. Niin ottaisi minuakin. Toisin on asia ilmeisesti vanhanaikaisemman 203:n kanssa koska minulla ei ole ollut koskaan ongelmaa virran riittävyyden suhteen vaikka esilämmitän webastolla. Ajan tosin harvoin kovin lyhyttä väliä.
W213 220d +W242 electric drive
Siis ymmärsin että akussa olisi kyllä jännitettä ja kapasiteettia mutta webasto jättäisi liian paljon reserviä akkuun? Eikö siinä tapauksessa kannattaisi koodata webaston jänniterajaa Starilla alemmas?markoala kirjoitti:Ymmärrän kyllä sinua hyvä veli Eerola. Varmasti ottaa kupoliin. Niin ottaisi minuakin. Toisin on asia ilmeisesti vanhanaikaisemman 203:n kanssa koska minulla ei ole ollut koskaan ongelmaa virran riittävyyden suhteen vaikka esilämmitän webastolla. Ajan tosin harvoin kovin lyhyttä väliä.
Onko jollakin hyvät raja-arvot tiedossa? Itselleni laitoin sen tuonne 11V saamani tiedon mukaan. Mitä on muilla tässä? Lähteekö pienemilläkin jännitteillä tulille auto?DBFI kirjoitti:
Siis ymmärsin että akussa olisi kyllä jännitettä ja kapasiteettia mutta webasto jättäisi liian paljon reserviä akkuun? Eikö siinä tapauksessa kannattaisi koodata webaston jänniterajaa Starilla alemmas?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Näin se vaan tahtoo olla. Itselläni oli Mondeo ja 12+12 km työmatkaa päivittäin ja syömässä käynti. 2 h tuntia eperi päällä ja parin päivän päästä akut oli imetty tyhjiin. Nyt on W211 ja eperi asennettiin jälkeenpäin. Samantien asennettiin yläpitolaturi piiloon jonnekki konehuoneeseen ja defan tökkeli eteen alamaskiin. Pistän öisin auton lataukseen ja kestää komiasti rullata eperiä yli 2 tuntia päivittäin. Tietysti jos heittää pitkää lenkkiä niin ei tartte latailla. Olen kyllä samaa mieltä että menee hohto koko lisälämppäristä mutta pääasia kun on vaan lämmintä.
Suomeen on tullut jälleen perinteinen talvi pakkasineen. Jopa me laadukkaiden autojen omistajat olemme asiasta ihmeissämme.
Olemme varustaneet automme polttoainekäyttöisillä lämmittimillä ja pyrimme sillä saamaan auton helpommin käyntiin ja mukavuutta itsellemme lämpöisten sisätilojen muodossa.
Ongelmia alkaa muodostua riittävän sähkön suhteen, koska käytettävissä on vain 12 V ja akun kapasiteetti n. 100 Ah. Laitteiden ikääntyessä ja lämpötilan mennessä reilusti miinukselle akun latautuminen hidastuu ja tarvitaan enemmän kilometrejä tai lisälaturia.
Ei se ole välttämättä auton tai webaston/eberin vika. jos lämmitys ei toimi odotetusti. Kyse on monesti puhtaasti sähkötekniikasta.
Mikäli on hyvä akku ja auton laturi kunnossa voi webaston käynnistyksen jänniterajaa laskea, mutta kun akku ikääntyy voi auto jäädä käynnistymättä webaston syödessä sähköt.
Eli kannattaa laittaa se CTEK käyttöön, mikäli ajot on vähäisiä tai akku huonossa kunnossa.
Olkiluoto 3 riippuvaiseksi emme autoja saa vielä ainakaan pariin vuoteen, kiitos Ranskan Arevan alihankkijoineen, mutta Olkiluoto 1 ja 2 mahdollistavat auton akkujen pitämisen latauksessa ja miellyttävän autoilun talvellakin, mikäli auton omat järjestelmät eivät siihen kykene.
Olemme varustaneet automme polttoainekäyttöisillä lämmittimillä ja pyrimme sillä saamaan auton helpommin käyntiin ja mukavuutta itsellemme lämpöisten sisätilojen muodossa.
Ongelmia alkaa muodostua riittävän sähkön suhteen, koska käytettävissä on vain 12 V ja akun kapasiteetti n. 100 Ah. Laitteiden ikääntyessä ja lämpötilan mennessä reilusti miinukselle akun latautuminen hidastuu ja tarvitaan enemmän kilometrejä tai lisälaturia.
Ei se ole välttämättä auton tai webaston/eberin vika. jos lämmitys ei toimi odotetusti. Kyse on monesti puhtaasti sähkötekniikasta.
Mikäli on hyvä akku ja auton laturi kunnossa voi webaston käynnistyksen jänniterajaa laskea, mutta kun akku ikääntyy voi auto jäädä käynnistymättä webaston syödessä sähköt.
Eli kannattaa laittaa se CTEK käyttöön, mikäli ajot on vähäisiä tai akku huonossa kunnossa.
Olkiluoto 3 riippuvaiseksi emme autoja saa vielä ainakaan pariin vuoteen, kiitos Ranskan Arevan alihankkijoineen, mutta Olkiluoto 1 ja 2 mahdollistavat auton akkujen pitämisen latauksessa ja miellyttävän autoilun talvellakin, mikäli auton omat järjestelmät eivät siihen kykene.
MB EQE 350 4Matic
exät:
MB E 300 de EQ Power 4Matic
MB E 300 de EQ Power
MB E 220 d 4Matic
MB E 250 CDI BlueTec 4Matic
MB E 250 CDI BE 4Matic
MB E 250 CDI BE A
MB E 280 CDI A 4Matic
exät:
MB E 300 de EQ Power 4Matic
MB E 300 de EQ Power
MB E 220 d 4Matic
MB E 250 CDI BlueTec 4Matic
MB E 250 CDI BE 4Matic
MB E 250 CDI BE A
MB E 280 CDI A 4Matic
...Entäs se toinen...eerola kirjoitti:Tämän mielelläni tyrmäisin, sillä akku on ihan justiinsa uusittu juuri tämän mahdollisuuden eliminoimiseksi.JP74 kirjoitti:Jospa akut ovat jo nähneet parhaat päivät?
Hyvää Joulua muuten Japelle ja Eerolalle ja miksei muillekkin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Aha, ne ei sitten olekkaam millään lailla yhteydessä toisiinsa.DBFI kirjoitti:Siis SBC-akku? Vaikuttaisiko se webaston käyntiin (aito kysymys)?tuikku kirjoitti:...Entäs se toinen...eerola kirjoitti: Tämän mielelläni tyrmäisin, sillä akku on ihan justiinsa uusittu juuri tämän mahdollisuuden eliminoimiseksi.
Kuvittelin, että huonomman varauksen akku voisi ottaa virtaa paremmasta ja näin saada pääakun varausta sopivasti laskettua.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Se SBC-akku on niin pieni että siitä ei ole apua startissa eikä webastolle. Noissa joissa isompi oikea starttiakku edessä ja käyttöakku takana voidaan taka-akkua käyttää joskus apuna startissa mutta etuakkua ei käytetä kulutuslaitteille.tuikku kirjoitti: Aha, ne ei sitten olekkaam millään lailla yhteydessä toisiinsa.
Kuvittelin, että huonomman varauksen akku voisi ottaa virtaa paremmasta ja näin saada pääakun varausta sopivasti laskettua.
Muistaakseni SBC-akun rele on irti vielä startatessa ja vasta sen jälkeen kytkeytyy kiinni. Mutta ei siitä voi olla varma mitä auto päättää säästellä jos SBC-akku tyhjenee, sillä varjolla että sähköjä riittää jarruille. Kyllä tuo minusta joka tapauksessa kannattaa tarkistaa.
Uusi akkukin voi olla sökö.
Autossani oli samat oireet kuin Eerolalla ja akun uusiminen lopetti moisen vaivan.
Vanha akku kyllä muuten pelitti mutta ei oikein antanut virtoja kunnolla.
Ainakin näin äkkiseltään kestää hyvin pätkäajoa.
http://valitseparas.exide.fi/prod01.htm
Autossani oli samat oireet kuin Eerolalla ja akun uusiminen lopetti moisen vaivan.
Vanha akku kyllä muuten pelitti mutta ei oikein antanut virtoja kunnolla.

Ainakin näin äkkiseltään kestää hyvin pätkäajoa.
http://valitseparas.exide.fi/prod01.htm
Se taitaa olla tuon W211 ominaisuus tuo virran rittämättömyys. Isälläni oli -04 malinen 270cdi tehdaswebastolla uudesta, ja aina yli 15 asteen pakkasella tuli ongelmia, vaikka kuinka vaideltiin akkua, akun ohjainlaiteta ym. Vika korjautui tuolla ctekillä ja lopullisesti vaihtamalla auto uuteen (johon hän ei kylläkään webastoa ottanut).eerola kirjoitti:Tämän mielelläni tyrmäisin, sillä akku on ihan justiinsa uusittu juuri tämän mahdollisuuden eliminoimiseksi.JP74 kirjoitti:Jospa akut ovat jo nähneet parhaat päivät?
Ja vielä vertauksen vuoksi (että vika ei todellakaan ole siinä, että webastoa käytetäisiin liikaa):
Oma W202 -94 webastolla ja samalla AGM-akulla ei heikoile lainkaan, vaikka käytin lämmitintä viime viikolla yli 20 asten pakkasilla n 2 h/päivä ja ajoa tuli noin 40 km. Toisessa S203 -05 ei myöskään ole ollut mitään ongelmia virran riittämisen suhteen, vaikka akku on vielä alkuperäinen ei AGM -akku.
Itse olen pähkäillyt, että nuo 211 mallit joko purkaa tosi yleisesti akkua noiden väylälaiteiden kautta, tai sitten webaston käydessä lämmityslaitteen puhaltimen ym. elektroniikan virrankulutus on vain ihan älytön.
Minulla työajoissa käytössä 2009 vuoden 4*4 vito.
Kaksi akkujärjestelmä, jossa geeliakku ns. päällilaitteille ja toinen
akku ns. normaali.
Auto on käytössä 24/365 (useita käyttäjiä) ja latauksella jos ei ole ajossa.
Valmistaja lupaa akun kestoksi max 1 vuosi.
Aiemmassa samassa käytössä oleissa autoissa myös akut kestivät¨
noin vuoden.
Voidaan tietysti kysyä tarvitseeko autossa olla niin paljon sähköäkuluttavia
laitteita.
Kaksi akkujärjestelmä, jossa geeliakku ns. päällilaitteille ja toinen
akku ns. normaali.
Auto on käytössä 24/365 (useita käyttäjiä) ja latauksella jos ei ole ajossa.
Valmistaja lupaa akun kestoksi max 1 vuosi.
Aiemmassa samassa käytössä oleissa autoissa myös akut kestivät¨
noin vuoden.
Voidaan tietysti kysyä tarvitseeko autossa olla niin paljon sähköäkuluttavia
laitteita.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
- jytäkkä
- Mersumies
- Viestit: 679
- Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
- Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue
Vaihdappa Eerola se pikkuakku, siitä Lielahden Akkusalosta löytyy tarvikeakkua noin 60 euron hujakoille.
Sopii paikalleen mutta kiinnitystä pitää hieman modata.
Vehosta löytyy orginaali Fiaam/MB varmaan lähes 200 eur.
Mulla samat oireet jo viime talvena jolloin laitoin uuden ison akun ja Veholla tuunattin akun ohjainlaitteen softaa.
Kaikki yhtä turhaa kuin purjehdus.
Nyt kun ekat pakkaset iski niin mamman käytössä pikku kaupunki nykimisissä taas herjat päälle ja webasto ei lämmittänyt ollenkaan.
Pikkuakku vaihtoon ja nyt tarkenee vaikka -20 graatia pakkasta, lämppäri lähtee kivasti päälle.
Sopii paikalleen mutta kiinnitystä pitää hieman modata.
Vehosta löytyy orginaali Fiaam/MB varmaan lähes 200 eur.
Mulla samat oireet jo viime talvena jolloin laitoin uuden ison akun ja Veholla tuunattin akun ohjainlaitteen softaa.
Kaikki yhtä turhaa kuin purjehdus.
Nyt kun ekat pakkaset iski niin mamman käytössä pikku kaupunki nykimisissä taas herjat päälle ja webasto ei lämmittänyt ollenkaan.
Pikkuakku vaihtoon ja nyt tarkenee vaikka -20 graatia pakkasta, lämppäri lähtee kivasti päälle.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Kyllä se -20 astetta onkin viimeisiä lämpötiloja jossa se toimii,parikymmentä vuotta Vebastoja ja Ebereitä työkseen asentanu kaveri sanoi,ettei sillä tee mitään kun tulee kunnon pakkaset,eli se on niinkuin ilmalämpöpumppu ettei toimi,enään -25 pakkasessa ja silloinhan sitä juuri tarvittais.Ei muuten asenna niitä enään kun perusti oman liikkeen,sanoi että liijan paljon takuukorjauksia,ettei moinen homma kannata.jytäkkä kirjoitti:Vaihdappa Eerola se pikkuakku, siitä Lielahden Akkusalosta löytyy tarvikeakkua noin 60 euron hujakoille.
Sopii paikalleen mutta kiinnitystä pitää hieman modata.
Vehosta löytyy orginaali Fiaam/MB varmaan lähes 200 eur.
Mulla samat oireet jo viime talvena jolloin laitoin uuden ison akun ja Veholla tuunattin akun ohjainlaitteen softaa.
Kaikki yhtä turhaa kuin purjehdus.
Nyt kun ekat pakkaset iski niin mamman käytössä pikku kaupunki nykimisissä taas herjat päälle ja webasto ei lämmittänyt ollenkaan.
Pikkuakku vaihtoon ja nyt tarkenee vaikka -20 graatia pakkasta, lämppäri lähtee kivasti päälle.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Enpä muista kuinka kylmässä omaa webastoa on tullut käytettyä mutta yhteenkään ei ole tehty takuukorjauksia (ei muitakaan korjauksia kun noita ei ole loppuun asti käytetty) ja vaikka huomenna poksahtaisi niin siitäkään ei enää takuukorjauksia tule.jussilampi kirjoitti: Kyllä se -20 astetta onkin viimeisiä lämpötiloja jossa se toimii,parikymmentä vuotta Vebastoja ja Ebereitä työkseen asentanu kaveri sanoi,ettei sillä tee mitään kun tulee kunnon pakkaset,eli se on niinkuin ilmalämpöpumppu ettei toimi,enään -25 pakkasessa ja silloinhan sitä juuri tarvittais.Ei muuten asenna niitä enään kun perusti oman liikkeen,sanoi että liijan paljon takuukorjauksia,ettei moinen homma kannata.
Jos sen webaston asentaa käymään automaatilla niin tuleehan siitä heti takuukorjauksia, muuten tuntuu kestävän käyttöä.
Tätä samaa taisi Tuikku jo ehdotella. Oletko tutkinut miksi webasto sammuu jos pikkuakun jännite putoaa liian alas vai tiedätkö vain kokemuksesta?jytäkkä kirjoitti:Vaihdappa Eerola se pikkuakku, siitä Lielahden Akkusalosta löytyy tarvikeakkua noin 60 euron hujakoille.
Sopii paikalleen mutta kiinnitystä pitää hieman modata.
Vehosta löytyy orginaali Fiaam/MB varmaan lähes 200 eur.
Mulla samat oireet jo viime talvena jolloin laitoin uuden ison akun ja Veholla tuunattin akun ohjainlaitteen softaa.
Kaikki yhtä turhaa kuin purjehdus.
Nyt kun ekat pakkaset iski niin mamman käytössä pikku kaupunki nykimisissä taas herjat päälle ja webasto ei lämmittänyt ollenkaan.
Pikkuakku vaihtoon ja nyt tarkenee vaikka -20 graatia pakkasta, lämppäri lähtee kivasti päälle.
Auto kyllä pystyy mittaamaan pikkuakun jännitteen webaston käydessä, eikä sitä oikeasti pystykään mittaamaan enää sitten kun rele kytkee pikkuakun kiinni. Olisiko joku hätävarjelun liioittelua autolta varata sähköjä SBC:lle isosta akusta jos pikkuakku tyhjenee vaikka luulisi SBC:n saavan sähköjä ihan tarpeeksi jos laturi on kunnossa sitten kun auto käynnistyy ja niitä jarruja oikeasti voi käyttääkin.
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Joo en tarkoitakkaan että niissä paljon takuukorjauksia,mutta kun pakkanen nousee -30 -40 niin asiakkaita jonossa valittamassa,ettei Webasto toimi,ja noloa sanoa ettei se toimikkaan, vaikka asiakas maksanut kamppeesta paritonnia.Tuollaisia pakkasia nyt ei ole etelässä,mutta kun niitä on asennettu ,täällä pohjoisessakin.Kysyppä Webaston maahantuojalta takaavatko toiminnan,yli -30 pakkasessa,niin ei varmaan takaa!DBFI kirjoitti:Enpä muista kuinka kylmässä omaa webastoa on tullut käytettyä mutta yhteenkään ei ole tehty takuukorjauksia (ei muitakaan korjauksia kun noita ei ole loppuun asti käytetty) ja vaikka huomenna poksahtaisi niin siitäkään ei enää takuukorjauksia tule.jussilampi kirjoitti: Kyllä se -20 astetta onkin viimeisiä lämpötiloja jossa se toimii,parikymmentä vuotta Vebastoja ja Ebereitä työkseen asentanu kaveri sanoi,ettei sillä tee mitään kun tulee kunnon pakkaset,eli se on niinkuin ilmalämpöpumppu ettei toimi,enään -25 pakkasessa ja silloinhan sitä juuri tarvittais.Ei muuten asenna niitä enään kun perusti oman liikkeen,sanoi että liijan paljon takuukorjauksia,ettei moinen homma kannata.
Jos sen webaston asentaa käymään automaatilla niin tuleehan siitä heti takuukorjauksia, muuten tuntuu kestävän käyttöä.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Ihme jos takaavat toimivuutta mitenkään, kuluttajasuoja pakottaa olemaan lupaamatta mitään ihan varmuuden vuoksi.jussilampi kirjoitti: Joo en tarkoitakkaan että niissä paljon takuukorjauksia,mutta kun pakkanen nousee -30 -40 niin asiakkaita jonossa valittamassa,ettei Webasto toimi,ja noloa sanoa ettei se toimikkaan, vaikka asiakas maksanut kamppeesta paritonnia.Tuollaisia pakkasia nyt ei ole etelässä,mutta kun niitä on asennettu ,täällä pohjoisessakin.Kysyppä Webaston maahantuojalta takaavatko toiminnan,yli -30 pakkasessa,niin ei varmaan takaa!
Mutta eikö nuo lämmittimet oikeasti toimi -30 asteessa jos tankissa on arktista dieseliä? Mikä siinä ensimmäisenä ottaa vastaan, hehkuko ei saavuta riittävää lämpöä? Ei luulisi hehkuun paljon vaikuttavan jos se jää 30 astetta kylmemmäksi kuin nollakelillä.
Mihinkäs lämpötilaan asti MB takaa autojen toimivuuden? En muista ohjekirjassa luvatun mitään (eikä tekstin puuttuminen tarkoita että takaavat toiminnan absoluuttiseen nollaan asti).
Paukkupakkasia on etelässä sen verran harvoin että webastoa ei ole tosissaan päässyt kokeilemaan, siksi kyselen.
DBFI kirjoitti:Ihme jos takaavat toimivuutta mitenkään, kuluttajasuoja pakottaa olemaan lupaamatta mitään ihan varmuuden vuoksi.jussilampi kirjoitti: Joo en tarkoitakkaan että niissä paljon takuukorjauksia,mutta kun pakkanen nousee -30 -40 niin asiakkaita jonossa valittamassa,ettei Webasto toimi,ja noloa sanoa ettei se toimikkaan, vaikka asiakas maksanut kamppeesta paritonnia.Tuollaisia pakkasia nyt ei ole etelässä,mutta kun niitä on asennettu ,täällä pohjoisessakin.Kysyppä Webaston maahantuojalta takaavatko toiminnan,yli -30 pakkasessa,niin ei varmaan takaa!
Mutta eikö nuo lämmittimet oikeasti toimi -30 asteessa jos tankissa on arktista dieseliä? Mikä siinä ensimmäisenä ottaa vastaan, hehkuko ei saavuta riittävää lämpöä? Ei luulisi hehkuun paljon vaikuttavan jos se jää 30 astetta kylmemmäksi kuin nollakelillä.
Mihinkäs lämpötilaan asti MB takaa autojen toimivuuden? En muista ohjekirjassa luvatun mitään (eikä tekstin puuttuminen tarkoita että takaavat toiminnan absoluuttiseen nollaan asti).
Paukkupakkasia on etelässä sen verran harvoin että webastoa ei ole tosissaan päässyt kokeilemaan, siksi kyselen.
Kylä ne ihan kohtuudella toimivat sinne -30 tietämille, jos polttoaine on talvilaatua. Viimeksi, kun muistan, että oli lämmitimen toimintaongelmaa, niin pakkasta oli -36, mutta silloinkin toisella startilla lähti tulille. Bensavehkeiden luulisi toimivan vaikka kuinka kylmässä, jos akku vain piisaa.
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
DBFI kirjoitti:Ihme jos takaavat toimivuutta mitenkään, kuluttajasuoja pakottaa olemaan lupaamatta mitään ihan varmuuden vuoksi.jussilampi kirjoitti: Joo en tarkoitakkaan että niissä paljon takuukorjauksia,mutta kun pakkanen nousee -30 -40 niin asiakkaita jonossa valittamassa,ettei Webasto toimi,ja noloa sanoa ettei se toimikkaan, vaikka asiakas maksanut kamppeesta paritonnia.Tuollaisia pakkasia nyt ei ole etelässä,mutta kun niitä on asennettu ,täällä pohjoisessakin.Kysyppä Webaston maahantuojalta takaavatko toiminnan,yli -30 pakkasessa,niin ei varmaan takaa!
Mutta eikö nuo lämmittimet oikeasti toimi -30 asteessa jos tankissa on arktista dieseliä? Mikä siinä ensimmäisenä ottaa vastaan, hehkuko ei saavuta riittävää lämpöä? Ei luulisi hehkuun paljon vaikuttavan jos se jää 30 astetta kylmemmäksi kuin nollakelillä.
Mihinkäs lämpötilaan asti MB takaa autojen toimivuuden? En muista ohjekirjassa luvatun mitään (eikä tekstin puuttuminen tarkoita että takaavat toiminnan absoluuttiseen nollaan asti).
Paukkupakkasia on etelässä sen verran harvoin että webastoa ei ole tosissaan päässyt kokeilemaan, siksi kyselen.
Varmaan kunnon pakkasella Webasto ottaa niin rajusti virtaa, ettei kylmä akku voi sitä antaa ja automatikka katkaisee Webaston toiminnan,ja kun akku himpun tyhjentynyt ei lähde edes kunnon pakkasesta käyntiin koko kinneri.
Pitää olla lapissa nöyrää poikaa jos saa johonkin lämpimään hinautettua,yleensä silloin on jo kaikki paikat täynnä hyytyneitä autoja.Viisainta ryypätä hotellissa,kunnes lauhtuu saattaa mennä kauankin,eli lokilämppäri ja sisälämmitin on kova sana jos sähkö virtaa on tarjolla,en ainakaan itse lähtisi koilismaalle tai lappiin Webaston varassa.Niitä Webaston toimintahäiriöitä on lisäksi mahdoton tutkia kun auto tutkintavaiheessa vähän lämpiää eikä Webastosta löydy enään mitään vikaa.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
- jytäkkä
- Mersumies
- Viestit: 679
- Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
- Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue
Se on nyt vain niin, että minun autossani pikkuakun vaihto lopetti webaston kenkkuilun kuin seinään.DBFI kirjoitti:Tätä samaa taisi Tuikku jo ehdotella. Oletko tutkinut miksi webasto sammuu jos pikkuakun jännite putoaa liian alas vai tiedätkö vain kokemuksesta?jytäkkä kirjoitti:Vaihdappa Eerola se pikkuakku, siitä Lielahden Akkusalosta löytyy tarvikeakkua noin 60 euron hujakoille.
Sopii paikalleen mutta kiinnitystä pitää hieman modata.
Vehosta löytyy orginaali Fiaam/MB varmaan lähes 200 eur.
Mulla samat oireet jo viime talvena jolloin laitoin uuden ison akun ja Veholla tuunattin akun ohjainlaitteen softaa.
Kaikki yhtä turhaa kuin purjehdus.
Nyt kun ekat pakkaset iski niin mamman käytössä pikku kaupunki nykimisissä taas herjat päälle ja webasto ei lämmittänyt ollenkaan.
Pikkuakku vaihtoon ja nyt tarkenee vaikka -20 graatia pakkasta, lämppäri lähtee kivasti päälle.
Auto kyllä pystyy mittaamaan pikkuakun jännitteen webaston käydessä, eikä sitä oikeasti pystykään mittaamaan enää sitten kun rele kytkee pikkuakun kiinni. Olisiko joku hätävarjelun liioittelua autolta varata sähköjä SBC:lle isosta akusta jos pikkuakku tyhjenee vaikka luulisi SBC:n saavan sähköjä ihan tarpeeksi jos laturi on kunnossa sitten kun auto käynnistyy ja niitä jarruja oikeasti voi käyttääkin.
Ihan sama paljonko pakkasta on weba pörrää ja pörrää.
Akun vaihto kannattaa aloittaa pikkuakusta jos webasto hylkii mennä päälle.
Jos taas kylmäkäynnistyksessä on ongelmaa, eli starttaa heikosti niin akunvaihtojärjestys on toinen.
Pikkuakkuahan ei käytetä käynnistykseen ollenkaan, mutta silti webastokäytössä akkuvahti seuraa sen jännitteitä--->mikä on täysin hölmöä.
Kysyin veholta että voisko akkuvahdin poistaa käytöstä, mutta epäilivät että ei kun on väylässä.
Onneksi autoni webasto pelaa toistaiseksi ihan ok! kop kop!
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Tämä on kyllä tosi hyvä tietää. Monellakohan täällä 211:n webaston käyntiongelmista valitelleille pikkuakun vaihto olisi ratkaisu!jytäkkä kirjoitti: Se on nyt vain niin, että minun autossani pikkuakun vaihto lopetti webaston kenkkuilun kuin seinään.
Ihan sama paljonko pakkasta on weba pörrää ja pörrää.
Akun vaihto kannattaa aloittaa pikkuakusta jos webasto hylkii mennä päälle.
Jos taas kylmäkäynnistyksessä on ongelmaa, eli starttaa heikosti niin akunvaihtojärjestys on toinen.
Pikkuakkuahan ei käytetä käynnistykseen ollenkaan, mutta silti webastokäytössä akkuvahti seuraa sen jännitteitä--->mikä on täysin hölmöä.
Kysyin veholta että voisko akkuvahdin poistaa käytöstä, mutta epäilivät että ei kun on väylässä.
Onneksi autoni webasto pelaa toistaiseksi ihan ok! kop kop!
akku
Morjensta jos kulkimessa on 2 akku järjestelmä (ladataan kumpaakin yhtäaikaa) tulee kummankin akun olla yhtähyvässä kunnossa muuten tapahtuu niin että parempi akkukin on samassa kunnossa kuin huonompikin ja se tapahtuu aika nopeasti senjälkeen tulee just kaikenlaisia ongelmia


