Automaatti-ilmastoinnilla varustettu CLK:n lämmityslaitteen puhallin jää päälle vaikka virrat on katkaistu autosta. ”Rest” - toiminto ei ole kytketty...ainakaan merkkivalo ei pala. Tuloksena tästä on tyhjentynyt akku koska puhallin oli pyörinyt kunnes virta loppunut.
Lisäksi puhallinta ei saa ohjattua suuremmille nopeuksille automaatti- tai manuaali ohjauksella. Puhallin siis pyörii ainoastaan hiljaisella nopeudella.
Ilmanohjausläpät toimivat normaalisti ja järjestelmä tuottaa lämpöä.
Mitkä sulakkeet vaikuttavat ”Rest” toiminnon vesipumppuun ja muihin härpäkkeisiin? Käsittääkseni nämä sulakkeet sijaitsevat takakontissa akun vieressä olevassa rasiassa.
Mistä voisi aloittaa vian kartoituksen, mahdollinen anturi vika?
Clk 230, W208 Lämmityslaitteen puhallin tyhjensi akun
Tutkin hieman vikaa ja ainoastaan lämmityslaitteen puhaltimen sulakkeen irroitus pysäyttää puhaltimen moottorin. Itseasiassa se on jymähtänyt nopeille kieroksille vaikka avain on poistettu virtalukosta.
"Rest" toiminnon sulakkeet löytyivät konehuoneesta kuskinpuolella olevasta rasiasta. Samasta jossa on myös lämmityslaitteen puhaltimen sulake. Näideden irroitus ei vaikuttanut mitenkään laitteiston toimintaan.
Kaiketi tuolle härvelille löytyy jostain rele joka mahdollisesti on mennyt rikki tai ohjausyksikkö???
Kaikki tieto tervetullutta. Myös korjaamot pääkaupunkiseudulla jotka osaavat huoltaa lämmityslaitteita niin osoitteita tänne.
"Rest" toiminnon sulakkeet löytyivät konehuoneesta kuskinpuolella olevasta rasiasta. Samasta jossa on myös lämmityslaitteen puhaltimen sulake. Näideden irroitus ei vaikuttanut mitenkään laitteiston toimintaan.
Kaiketi tuolle härvelille löytyy jostain rele joka mahdollisesti on mennyt rikki tai ohjausyksikkö???
Kaikki tieto tervetullutta. Myös korjaamot pääkaupunkiseudulla jotka osaavat huoltaa lämmityslaitteita niin osoitteita tänne.