W203 avainongelma/ajonesto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ktikander
Sisäänajossa
Sisäänajossa

W203 avainongelma/ajonesto

Viesti Kirjoittaja ktikander »

Eli keskuslukitus toimii pitkällä viiveellä noin 5-10s ennen kuin avaa/lukitsee ovet. Suurin ongelma on kun kun laittaa avaimen virtalukkoon niin auto ei "tunnista" avainta että saa virrat päälle. Sama ongelma kun auton vihdoin saa käyntiin niin kun poistaa avaimen niin ei tahdo tunnistaa että avain poistettu ja radio jne jää päälle ja valittaa että poista avain.
Loistavasti toiminut w203-05cdi alkoi sitten piruilla pahemmin. :(
Molemmilla avaimilla tekee samoin ja paristot tietenkin vaihdettu :wink:
Mahtaako olla sitten virtapohja joka temppuilee mutta kun keskuslukitus muuttui myös hitaaksi?
japperi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja japperi »

Jotenkin tuntuu näissä CAN-väylä vehkeissä että kaikki on toisiinsa jotenkin kytköksissä.
Virtalukon pohja on mulle vaihdettu tuohon C320 -01 entisen omistajan toimesta,kuulemma hälyytteli keskellä yötä aiheettomasti,ei aina tuntenut avainta,Jäi virrat päälle vaikka avain oli irti...jne..
Töpseliinhän se pitää viedä,siellä pitäs vian paikallistua.
ktikander
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja ktikander »

Näillänäkymin näyttää taas toimivan, olin vaihtanut paristot molempiin avaimiin ja sama jatkui. Laitoin toisen niistä virtalukkoon ja väänsin virrat päälle ja painoin muistaakseni avaimen lukitusnappia noin 5-10sek ja Avot..taas toimii, ja vielä molemmilla avaimilla vaikka tein sen vain yhdelle.
En tiedä tapahtuiko jonkinlainen synkronointi, mutta nyt on taas toiminut moitteettomasti ainaskin 20 avausta/lukitusta..
Hyvä näin :D kunnes tulee takaisin....
Zake
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zake »

Jatketaan tähän toikkiin, kun haulla en heti löytänyt vastaavaa parempaakaan.
Eli saako hälyttimen kytkettyä pois päältä ja silti ovet lukittua kaukosäätimellä, kun ongelmana on, että sisätilanlämmityksen lähdettyä päälle alkaa hälytin huutamaan, tai ainkin nyt oletan sen johtuvan siitä, sillä ongelmaa ei ole esiintynyt vielä ilman sisälämppäriä, tosin nää pakkaset kiristyivät tässä justiin taas.

Mulla on aika pienitehoinen sisätilan lämppäri ja olen nostanut sen lattialta apumiehen penkille kunnon pakkaskeleillä, jotta se jaksaisi edes pehmentää ikkunoissa olevaa jäätä, mutta nyt ikäväkseni totesin, että hälytin laukeaa samaan aikaan, kun tolpan kello pistää sähköt päälle.

Autohan on W203 C 200K -01
Aikamme legenda takaisin F1 mersulle
Vastaa Viestiin