Kestävää vaihdelaatikkoa om617: seen?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Kestävää vaihdelaatikkoa om617: seen?

Viesti Kirjoittaja PTracing »

On tuossa tullut mietiskeltyä kestävää vaihdelaatikkoa tuohon omaan w123 om617 turbodieselin perään. Nyt on ollut paikoillaan se w123 oma 5v getrac joka on kestänyt yllättävän hyvin kasvaneen suorituskyvyn :shock:

Mielessä on käynyt nämä pakun laatikot tai G mersun missä on myös tämä sama moottori.
Oon saanut sellasen käsityksen että niissä ei ole ylivaihdetta niin kun tässä nykyisessä vaikka olis 5 vaihteinen? Onko 1 vaihde kuinka lyhyt verrattuna nykyiseen?
Välityksiä saa toki muutettua sitten harvemmalla perällä. Nyt paikoillaan 3.46

Entäs sitten laatikon sisuskalut onko ne järeämpää tekoa kuin nämä henkilöautojen laatikkoon sovitetut? Tavoitteena on enemmän laatikon kestäminen kuin hiljainen maantieajo :lol:
IG: @pyrytakkunen
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Mulla olis turbon 3,07 perä jos tulee tarvetta :wink: .
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

turbon automaatti vahvistettuna?
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja PTracing »

jari_w123, Muuten todella hyvä vaihtoehto mutta siinä ei ole lukkoa :cry:
Onko sulla tietoa nuista pakun laatikon sisuskaluista onko järeämpää tekoa kuin henkilömallien?
Tarjolla olis yks 5v laatikko pakusta jossa on ykkönen alhaalla, onko niissä kaikissa?

Sport getrac olis se minkä haluaisin, mutta kun se startti perkele on väärällä puolella konetta! :evil:

laineracing, tyttöjen laatikkoja nuo automaatit :lol: Ei vaan, on tuo kytkin jo päivitetty sachs:in asetelmalla niin manuaalissa pysytään!
IG: @pyrytakkunen
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Samaa tavaraa sisuskaluiltaan taitaa olla nuo pakun laatikot :? .Muistaakseni nimimerkillä Juho L kirjoitteleva henkilö särki niitä useampiakin :lol: .Miten olis bemarin isogetrag irroitettavalla kopalla :?: .Olikohan 262 tuo irtokoppaisen malli :roll: .
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

tremecci?
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Taitaa olla jo kovin kallis verraten näihin muihin, tai no tietenkin riippuu mallista...
IG: @pyrytakkunen
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Teimpäs löydön kun pengoin varaosa "varastoa"
En muistanut ollenkaan että jokusen vuotta sitten purin yhden vanhan vaihdelaatikon joka oli pysäristä ja siinä oli irroitettava koppa! Onneksi olin säästänyt, helpottaa laatikkohommia kun ei tartte teettää kokonaan uutta!

Kuva

Kuva

Tuo bmw:n getrag tuntuis ihan järkevältä vaihtoehdolta, kun niitä tuntuis olevan kohtuu hyvin saatavilla...

Ajetaan nykyisella niin kauan kun kestää ja sitten laatikko operaatio käyntiin!
IG: @pyrytakkunen
Avatar
Atte L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: Ma 10.03.2008 14:05
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja Atte L »

Sumeesti muistaisin että joku joskus jossain puhui G:n vaihteiston rattaiden olevan leveämmät kun henkilömallin.
Mutta tää on pelkkä mutu..
300 GD
K Y M
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Loogisesti ajateltuna kyllä, kun onhan se G raskaampi ym. Pitäis olla laatikot levällään pöydällä vierekkäin että vois verrata :?
IG: @pyrytakkunen
Vastaa Viestiin