Automaattilaatikko häikkää

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Automaattilaatikko häikkää

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Meinasin hommata talouteen toisen lankun ja kävin koeajamassa yhtä 94 vuoden farkkulankkua. Om606 vapari keulilla ja automaattiloota. Koeajolla laatikko vaihtoi liian terävästi, eikä kickdown toiminut. Laatikko ei pitänyt mitään ääntä ja pakki kytkeytyi nopeasti. Laatikonöljyistä ei tietoa milloin vaihdettu. Laatikko on Siekkiseltä hommattu ja on turbon laatikko.
Mitähän sieltä lootasta on mahtanut mennä? Tietäisi vähän millaista remppaa odotettavissa.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Olikohan alipaineet kytketty? Syöttöpumpun kyljessä oleva säädin voi olla rikki tai väärissä säädöissä.

Toki laatikon säätökin voi olla liian tiukalla.
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Olikohan alipaineet kytketty? Syöttöpumpun kyljessä oleva säädin voi olla rikki tai väärissä säädöissä.

Toki laatikon säätökin voi olla liian tiukalla.
Minkäslainen säädin siinä pumpun kyljessä on ja miten sitä säädetään? Miten rikkoontuneen säätimen toiminnan voi varmistaa?
Mites sitä laatikkoa sitten säädetään "löysemmälle"?
En ole näihin tomaatteihin perehtynyt ja siksi näin paljon kysymyksiä.
Avatar
Atte L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: Ma 10.03.2008 14:05
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja Atte L »

BTriker kirjoitti:
Olikohan alipaineet kytketty? Syöttöpumpun kyljessä oleva säädin voi olla rikki tai väärissä säädöissä.

Toki laatikon säätökin voi olla liian tiukalla.
Minkäslainen säädin siinä pumpun kyljessä on ja miten sitä säädetään? Miten rikkoontuneen säätimen toiminnan voi varmistaa?
Mites sitä laatikkoa sitten säädetään "löysemmälle"?
En ole näihin tomaatteihin perehtynyt ja siksi näin paljon kysymyksiä.
En ole varma onko sinulla tuossa uudemmassa koneessa samanlaiset palikat kun tässä vanhemmassa kokoonpanossa.. :?:

Pumpun kyljessä takaosassa sellainen mötikkä m6/10mm avainväli ruuveilla.

http://forums.offipalsta.com/album.php? ... reid=46307

Eli tuo mistä lähtee oikeanpuoleinen sininen korvausilmaletku.

Ylempien ruuvien alla hahlot. Löysää ruuveja hieman, käännettäessä mötikkää rintapeltiinpäin pitäisi osakaasuvaihdot pehmetä. Pistä terävällä pistepuikolla pieni aloitusmerkki niin saa palautettua alkuperäiseen asentoon. Ei mahottomia kannata tuota käännellä, voi vaihdot tulla muuten epämääräisiksi.

http://forums.offipalsta.com/picture.ph ... reid=42445

Olisikohan laatikossa tuonmallinen mokkula? Letku irti niin silloin pitäisi olla terävät vaihdot pintakaasullakin, eli jos tuohon tulevan letkun irroittaminen vaikuttaa niin pitäisi olla kunnossa.
Paineita saa nostettua pyörittämällä myötäpäivään ja laskee/pehmenee tietty toisinpäin. Tuosta valkoisesta lirputtimesta pitää viistää kulma pois, että pääsee pyörimään ympäri. Muuten säätö rajoittuu pienelle alueelle. [/img]

Päätä en uskalla pölkylle laittaa näillä ohjeilla, mutta ei ne ainakaan pahasti pitäis heittää.. :?
300 GD
K Y M
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Kiitokset vastauksesta ja selkeistä kuvista. Detail.ru:ssa näytti olevan juurikin tommoiset paineosat myös tuossa leveäkantisessa. Täytyy noista lähteä selvittämään vikaa.
Vastaa Viestiin