OM602 öljyvuoto etupäästä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
nut
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Su 14.10.2007 18:29
Paikkakunta: Kauhajoki

OM602 öljyvuoto etupäästä

Viesti Kirjoittaja nut »

Tervehdys,

kävin tuossa kattomassa yhtä 410D mersua ja huomasin että kone vuotaa etupäästä öljyä joltisen verran jostain venakopan / täyttöputken nurkilta, pakosarjan puolelta pakosarjan päältä kostea parin ekan pytyn matkalta. Tuolla pimiässä sitä niin hyvin hahmottanut, mutta onko tuossa joku vakiopaikka mistä vuotaa, olisko yksinkertasesti venakopan tiiviste entinen vai onko jotain pahempia mahdollisia vuotokohteita? Täyttöputki ilmeisesti koneessa kiinni jonkinnäköisellä o-renkaalla, sieltä ainakin myyjä meinas sen liruttavan mutta en oikein nähny kunnolla tuonne. Muuten olis soppeli peli, mutta ajattelimpa kysäistä vielä ettei tartte katua jälkikäteen ja tietää vielä vähän kattoa tuota vuotoa ennenkun raha vaihtaa omistajaa...
BMW/ALPINA B3 3.2 Coupe -96
M-B W202 C180 -94
M-B 410D -91
Avatar
ThaBandit^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 243
Liittynyt: La 25.03.2006 16:35

Viesti Kirjoittaja ThaBandit^ »

OM601-603 sarjan koneille on yleistä, että paljon ajettuna jonkin verran hikoilee öljyä 1-2 pyttyjen kohdalta kannentiivisteestä. Aiheuttaa lievää kalkatusta tyhjäkäynnillä, joka kuitenkin häipyy kierrosten ja sitäkautta öljynpaineiden nostolla. Ei vakavaa, hikoilee sen mitä hikoilee, aikanaan sitten pullahtaa tiiviste pihalle ja paineet häviää lopullisesti. Tietenkin jos haluaa, niin ei se tiivisteen vaihto + kannen plaanaus pahaakaan tee. 8)

Johtopäätös:

Sellaista alkuperäistä (=lue remontoimatonta) mersun myllyä ei olekaan ainakaan yli 500tkm ajettuna, joka ei jo jonkin verran hikoile öljyä lohkon kylkeen. Nimimerkillä kokemusta on, ja tälläkin hetkellä päästelen sellaisella. :lol:
[img]http://i110.photobucket.com/albums/n98/ThaBandit_FIN/allekirjotus.jpg[/img]
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

joo, justiinsa tein ton pahvin vaihdon 300d:hen. se ainakin hikoili ensinnäkin moottorin etupäästä, hydraulipumpun välistä. joissain malleissa se pumppu on ja joissain ei ole. riippuen vähän varusteista. perän tason säätö, tai ASD lukkoperä, niin sitten ainakin on.

sitten mulla vuoti kansipahvi 1,2 ja 6 pyttyjen nurkilta pakosarjan puolelle. ja 3 ja 4 ja 5 pyttyjenkin kohdalta ehkä pikkasen. sitten mulla vuotaa kampuran stefa moottorin etupuolelta. tarvii perehtyä siihenkin, jahka tässä kerkiää ja jaksaa.

eihän tuo nyt varsinaisesti menoa haittaa, vaikka hikoileekin pahvista, mutta ikävää kalkatusta tulee nostajista kylmällä koneella ja rytinällä käynnistyy, kun on pakkasta. ja lopulta, jos oikein kunnolla alkaa pahvi oireileen, niin sitten se tiuruttaa ne öljyt 1 pyttyyn. ja sen sitten jo huomaa, kalkattaa nostajat oikein urakalla kierroksillakin ja pakaristakin tulee jo sinertävää savua. jos siinä kohtaa ei tee mitään, niin sitten seuraavaks antautuu 1 pytyn kiertokanki, kun öljy täyttää palotilaa liikaa.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
nut
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Su 14.10.2007 18:29
Paikkakunta: Kauhajoki

Viesti Kirjoittaja nut »

Jees, kiitoksia tiedoista. Ei tosiaan ainakaan sinistä puskenut eikä pahemmin rapistellu nostajia kylmänäkään. Korjaamallahan sen kuntoon saa jos leviää käsiin, joten torstaina pitäis käydä hakemassa pikkukuormuri kotia.
BMW/ALPINA B3 3.2 Coupe -96
M-B W202 C180 -94
M-B 410D -91
Vastaa Viestiin